Конспект уроку з зарубіжної літератури для 5 класу на тему: "Інтелектуальна гра брейн-ринг за темою "Скарбниця народних казок».

Про матеріал
Даний матеріал допоможе вчителю в цікавій формі провести підсумковий урок у 5 класі під час вивчення теми "Скарбниця народних казок "
Перегляд файлу

Літературна гра «Брейн-ринг»

із зарубіжної літератури

для учнів 5 класу

за темою «Скарбниця народних казок»

 

Мета: в ігровій формі перевірити рівень засвоєння учнями вивчених творів, закріпити й поглибити отримані знання;

розвивати логічне мислення, вміння давати правильну та лаконічну відповідь на запитання, будувати власне висловлення на певну тему;

виховувати почуття колективізму, зацікавленість творами світової літератури.

Обладнання: чорна скринька та її вміст (колюча гілка, якір, прянощі, пов’язка, меч, собака, чашка рису, паличка, драбина, лук і стріли, цеглина, пензлик, подушка, яблуко, хліб, починок, олов’яна ложка, рушниця, паперовий човник), картки-досьє героїв.

 

1.Слово вчителя. Шановні інтелектуали та знавці народних казок, ми раді вас вітати на нашій традиційній грі, де ви можете продемонструвати свою ерудицію, кмітливість та любов до літератури. Бажаємо всім гарної гри та перемоги!

2.Презентація команд. Оголошення назви та девізу.

3. Проведення гри.

І ТУР.

Питання-розіграш ходу

1. Що означає фольклор у перекладі з англійської мови? (Мудрість, знання.)

2. Скільки видів народної казки ви знаєте? (Три.)

 

ІІ ТУР. «Розминка»

І команда:

1. Де знайщов порятунок від собак Чандарава? (У діжці з фарбою.)

2. Ким був Синдбад? (Купцем.)

3. В яких казках зустрічаються чарівні предмети? Наведіть їх приклади. ( В чарівних, або фантастичних. Літаючий килим, чарівна паличка, огниво, чарівне горнятко, жива та мертва вода, молодильне яблучко, чоботи-скороходи тощо. )

4. Який вид народної казки є найдавнішим? (Казки про тварин.)

ІІ команда:

1. За що було покарано  Чандараву? (За брехню й зраду родини.)

2. Що таке антитеза? (Антитеза – це протиставлення протилежних персонажів, понять,)

3. Скільки друзів було в Момотаро? (Три.)

4. До якої збірки належить казка про Синдбада-мореплавця?

ІІІ команда:

1.  Ким були брати Грімм? (Науковцями й фольклористами)

2. До якого виду казок належить казка «Пензлик Маляна»? (Чарівні казки)

3. Хто є автором казки «Пані Метелиця»?

4. Назвіть магічні числа. (3, 6 , 7, 9, 12, 33)

 

ІІ ТУР. «Що? Де? Коли?»

1. Що загубила пасербиця у колодязь? (Починок)

2. Який бог згадується у казці «Фарбований шакал»? (Брахма, Шива)

3. Де саме виникло поняття світова література?  (В Німеччині, у місті Веймар)

4. Який птах викрив Маляна? (Журавель)

5. Як японською мовою звучить слово «персик»? (Момотаро)

6. Якого кольору були чудовиська, яких подолав Момотаро? (Червоного)

7. Скільки островів відвідав Синдбад під час третьої подорожі? (Три)

 

ІІІ ТУР. «Дуель»

( команди ставлять одна одній питання, підготовлені вдома)

 

ІV ТУР. «Чорна скринька»

Якому герою належать предмети (назвіть героя й казку).

Скринька №1.

Колюча гілка, якір, прянощі (сандалове дерево, гвоздика, кориця), монети. (Синдбад, «Пригоди Синдбада-мореплавця», )

Скринька №2.

Пов’язка, меч, собака, чашка рису. (Момотаро, японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик»)

Скринька №3.

Паличка, драбина, лук і стріли, цеглина, пензлик. (Малян, китайська народна казка «Пензлик Маляна»)

Скринька №4.

Подушка, яблуко, хліб, починок. (Пасербиця, німецька народна казка «Пані Метелиця»)

Скринька №5.

Олов’яна ложка, рушниця, паперовий човник. (Олов’яний солдатик з однойменної казки Г.К.Андерсена)

 

V ТУР. «Детективи»

Впізнайте літературного героя.

Картка 1

«Повернувшись із мандрів, я жив, як і раніше, марнуючи час в розвагах і втіхах. Та незабаром душа моя знову запрагла подивитись на чужі землі, поплавати морями-океанами, і я ще раз вирішив спробувати щастя… Хто я?» 

Картка 2

«Я живу на дні глибокого колодязя, маю зовсім непривабливу зовнішність, але при тому – добре й справедливе серце. Я старанна господиня, у мене надзвичайна чистота в гостині, але найдбайливіше я вибиваю подушки … Хто я?»

Картка 3

«…Я з дитинства мав надзвичайні здібності, зі мною зростала й моя сила як на дріжджах. У дорозі я зустрів трьох вірних друзів і став справжнім героєм для свого народу, подолавши страховиськ… Хто я?»

Картка 4

«Я мріяв здобути чарівний пензлик, я намалював ним купу золота, а потім цілий ланцюг з золотих цеглин. Я був дуже жадібний і жорстоким, мій народ ненавидів мене. Разом із кораблем під час шторму я пішов на дно… Хто я?»

 

 

VІ ТУР. «Малювалки»

 

VІІ ТУР. «Показуха»

 

VІІІ ТУР. «Супергра»

 

1. Що баба спекла в дорогу для Момотаро? (Найбільших в Японії просяних коржів.)

2. Як перекладається назва збірки індійських народних казок «Панчатантра»? («П’ять книг», «П’ять кошиків життєвої мудрості».)

3. Назвіть п’ять ознак фольклорних творів. (Усна форма існування, колективність творення, варіативність, передавалися з уст в уста, вживання традиційних художніх засобів.)

4. Назвіть друзів Момотаро в тій послідовності, в якій вони зустрілись. (Собака, фазан, мавпа.)

5. Як Малян отримав чарівний пензлик? (Йому у сні подарував його сивобородий дідусь.)

6. Яку пересторогу почув Малян, отримавши пензлик? («Це чарівний пензлик, тож будь обережний з ним, бо може статися лихо».)

7. Скільки людей врятувалося з острова людожера разом із Синдбадом? (Три.)

8. Скільки днів лінивиця старанно працювала в пані Метелиці? (Один.)

9. Хто першим зустрів Пасербицю, коли вона повернулася від пані Метелиці? (Півень.)

 

ІХ ТУР

Підведення підсумків

 

4. Заключне слово вчителя. Нагородження переможців.

 

docx
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку