КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ШАРІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ВАЛКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
Конспект відкритого уроку математики в 3 класі
Закріплення з теми «Закріплення вивченого»
Автор: учитель початкових класів
Антонюк Ірина Степанівна
2020 год
Тема: « Закріплення вивченого»
цілі:
Закріплювати обчислювальні навички;
Закріплювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів;
Закріплювати вміння розв'язувати рівняння на множення і ділення;
Закріплювати знання назв компонентів рівнянь і правил їх знаходження;
Розвиток логічного мислення, пам'яті, уваги учнів, математичної мови;
Виховання любові та інтересу до предмета.
Плановані результати:
Предметні: розвивати обчислювальні навички; закріплювати вміння розв'язувати рівняння; відпрацьовувати навички розв'язання рівнянь; виконувати перевірку множення поділом, ділення множенням; вирішувати завдання вивчених видів.
Мета діяльності учителя |
Активізація пізнавальної активності здобувачів освіти при закріпленні табличного множення та ділення. |
Мета уроку |
Освітні: відпрацювання умінь розв'язувати задачі на пропорційний поділ, збільшення і зменшення в кілька разів, вдосконалення обчислювальних навичок. Розвиваючі: розвиток логічного мислення, математичної мови, розвиток вміння працювати самостійно, в парі. Виховні: виховання прагнення робити добрі вчинки, чуйності, взаємовиручки. |
Освітні результати |
Метапредметні: Регулятивні: розуміти навчальне завдання уроку, здійснювати рішення навчальної завдання під керівництвом вчителя, визначати мету навчального завдання, контролювати свої дії в процесі його виконання, виявляти і виправляти помилки, відповідати на питання і оцінювати свої досягнення. Пізнавальні: вміння орієнтуватися в своїй системі знань: відрізняти нове від вже відомого за допомогою вчителя; здобувати нові знання: знаходити відповіді на питання, використовуючи підручник, свій життєвий досвід і інформацію, отриману на уроці. Комунікативні: вміння оформляти свої думки в усній формі, слухати і розуміти мову інших, спільно домовлятися про правила поведінки і спілкування в школі і дотримуватися їх. Предметні: формувати обчислювальні навички; вчити називати компоненти дій при вирішенні рівнянь; формувати вміння розв'язувати задачі на пропорційний поділ. Особистісні: формувати навчальну мотивацію, адекватну самооцінку, необхідність придбання нових знань. |
Тип урока |
Закріплення знань та спосіб дій |
методи, форми |
Методи: словесний, демонстраційний, практичний. Форми: фронтальна, індивідуальна |
Освітні ресурси |
Математика. Підручник 3 клас, конспект уроку 1 электрон. опт. диск (CD-ROM); http://nsportal.ru/nachalnaya-shkola/matematika/zadachi-po-matematike |
Обладнання |
Интерактивна доска (экран), компьютер, проектор |
Основні поняття |
Таблиця множення та ділення |
Між предметні зв’язки |
Математика, літературне читання |
До нас на урок завітали гості, привітамоє наших гостей .
1. Актуалізація знань:
- Сьогодні наша головна задача привести в порядок знання про равенствах певного виду. Тему уроку навмисне не називаю. Сподіваюся почути її від вас, але пізніше. За кожну правильну відповідь ви отримаєте фішку. В кінці уроку порахуємо, і дізнаємося, хто з вас добре працював на уроці. А поки-усний рахунок.
Інтелектуальний марафон:
1) Кришка столу має 4 кута. Один з них відпиляли. Скільки кутів стало у кришки? (5)
2) Скільки вух у п'яти малюків? (10)
3) Скільки пальчиків у чотирьох хлопчиків? (80)
4) З Краснодара в Москву літак летить 1 годину 20 хвилин, а назад 80 хвилин. Чим можна пояснити таку різницю? ( Нема різниці)
5) На лузі паслися 4 кози. Білих втричі більше, ніж чорних. Скільки білих і скільки чорних кіз паслося на лузі? (1 чорна і 3 білі)
6) Віра і Надя сестри. Віра сказала, що у неї два брата, і Надя сказала, що у неї два брата. Скільки дітей в сім'ї Віри і Наді? (4)
2. Повторення пройденого.
1) Перед вами картки. Якщо ви згодні з твердженням, ставимо «+» на вільної рядку. Якщо ви не згодні з твердженням, ставимо «-».
Доданок + множник = сума
Зменшуване - від'ємник = різниця
Ділене: дільник = приватна
Ділене - від'ємник = різниця
Множник х дільник = твір
Доданок + доданок = сума
Зменшуване - доданок = різниця
Множник х множник = твір
Перевірка. (- ++ - - ++)
1) -Продовжуємо роботу на листочках. У вас картки з числами - відповіді з таблиці множення. Я говорю приклад, а ви на картці обводьте відповіді.
3 * 6, 5 * 4, 1 * 28, 8 * 8, 0 * 90, 15: 15, 0: 7, 36: 9.
- Дізнайтеся більше листочками і перевірте результати у сусіда.
- Отже, перевіряємо. Я відкриваю результати по одному.
Перевірка (18, 20, 28, 64, 0, 1, 0, 4)
3. Самовизначення до навчальної діяльності.
- Які компоненти складання ви знаєте?
(1 доданок + 2 доданок = сума)
- А вирахування?
(зменьшене- від'ємник = різниця)
- А множення?
(1 множник * 2 множник = твір)
- А поділу?
(Ділене: дільник + приватне)
- Молодці! Всі компоненти згадали.
- А тепер я хочу дізнатися, як знайти невідомий множник?
(Треба твір розділити на відомий множник) - Як знайти невідоме ділене? (Треба приватне помножити на дільник) - Як знайти невідомий дільник? (Треба ділене поділити на приватне) - У нас є помічники:
a : x = b x = a : b |
x : a = b x = b * a |
x * a = b x = b : a |
- Подумайте, чим ми будемо займатися сьогодні на уроці? (Будемо вирішувати рівняння) - Що таке рівняння? (Це рівність з одним невідомим) - Яке сьогодні число? (16 лютого) - Відкриваємо зошити і записуємо число.
26 лютого
Класна робота
- Дайте характеристику цього числа.
- Проізведеніекакіх чисел рівні 16?
(2 * 8,8 * 2, 4 * 4)
- Яким властивістю множення ви тут скористалися?
(Переместітельним)
- Сформулюйте його.
(Від перестановки множників добуток не змінюється.)
4. Робота з підручником
№1.
- З даних рівнянь випишіть і вирішите ті, які вирішуються розподілом.
Х * 11=55 96 : Х=16 52 : Х= 13 15 *Х=75
Х= 55 :11 Х=96:16 Х=52:13 Х=75:15
Х= 5 Х= 6 Х= 4 Х= 5
(2 рівняння біля дошки. 2 рівняння - самостійно). Взаємоперевірка. (Оцінка на шкалі успіху)
5. Фізкультхвилинка. А зараз, хлопці, встали. Швидко руки вгору підняли, В боку, вперед, назад. Повернулись вправо, вліво, Тихо сіли, знову за справу. (Діти показують відповіді в русі)
6. Робота на інтерактивній дошки (рішення рівнянь).
7. Работа в рабочей тетради.
Рішення задачі
1 дім – 24 кв. } 3дім - ? кв.
2 дім - ? в 3 рази >
(24*3)+24=96 (кв.)
відповідь: 96 квартир у з домі.
8. Самостійна робота (робочий зошит)
№ 65, с.27.
9. Рефлексія.
- Шановні, а зараз треба продовжити фразу:
Сьогодні на уроці:
Я пізнав…
Я навчився…
Мені сподобалося…
Мені було важко…
Я б хотів…
10. Домашнє завдання:
11. Підведення підсумків уроку.
- Які вміння ми вдосконалювали на уроці?
- Що таке рівняння?
- Яке завдання було найцікавішим?
- Давайте підіб'ємо підсумки ваших відповідей. Кожен з вас вважатиме кількість фішок, отриманих за правильні відповіді. Порахуємо загальна кількість фішок в кожному ряду і підведемо підсумок роботи. Який ряд зайняв:
1 місце; 2 місце; 3 місце.
- На дошці ви бачите п'єдестал пошани. Прикрипіть магніт на ту сходинку, на яку ви сьогодні піднялися під час роботи на уроці.