Конспект уроку за темою «Як електроенергія потрапляє до будинку.» 4 клас

Про матеріал
Конспект уроку за темою «Як електроенергія потрапляє до будинку.» 4 клас , предмет "Я досліджую світ"
Перегляд файлу

 

Конспект уроку за темою «Як електроенергія потрапляє до будинку.» 4 клас (місяць проведення: листопад)

 Вчитель: Звєрєва Наталія Анатоліївна

 

Мета: навчати застосовувати в житті знання про  потрапляння електроенергії до наших домівок та збереження тепла й електроенергії в побуті; дослідити, як можна зменшити втрати тепла та електроенергії в оселях; активізувати пізнавальну діяльність дітей; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу критичне мислення ; виховувати пізнавальний інтерес, бережливе ставлення до навколишнього середовища, естетичний смак.

Обладнання: таблиці, картинки персонажів «Фіксики», кольорові олівці, пінопласт, фольга, поролон, керамзіт, вата, шпаклівка, паперовий скотч, газета, картки

Очікувані результати: встановлює відповідність між способом запобігання втратам тепла у будинку та його зображенням; висловлює власну думку щодо збереження тепла та електроенергії у побуті; складає пам’ятку «Як зберегти тепло в домівці»; презентує освітній продукт, знаходить спосіб його практичного застосування; висловлює оцінні судження про свою роботу та роботу однокласників на    уроці.

Тип уроку: комбінований, засвоєння нових знань.

Хід уроку

І Емоційне налаштування

1.1. Вправа “Ранкова зустріч”

 

Розкажіть про свої ранкові враження, продовжуючи речення.

Вранці мене здивувало…
Сьогодні я помітив / помітила…
Я звернув / звернула увагу на…
Я зрадів / зраділа від …

1.2 Вступне слово

Здавалося, що буде  так завжди –

Зелене листя і блакитне небо,

І чистота джерельної води –

Всього доволі, стільки, скільки треба.

Здавалось людям, що ось так весь час

Земля ділитись щедро буде з ними

Всім тим, що відкладала про запас –

Скарбами невичерпними своїми.

Та час минає, все ясніш стає:

Робити треба висновки належні.

Земля свої багатства віддає,

Вони ж, хоч і великі, небезмежні.

І треба вірні нам шляхи знайти,

Щоб те, що є у людства, зберегти.

ІІ Актуалізація опорних знань

- А допоможуть нам сьогодні на уроці сім’я Фіксиків та їх друзі. Якщо ви впораєтеся з усіма завданнями, то отримаєте за перемогу знак Фіксиків.

2.1. Робота над загадкою.

Тато Папус загадав загадку Ноліку та Сімкі. Давайте їм допоможемо.

         

По дроту гуляє,

Темряву розганяє.(Електрика)

  •   Давайте згадаємо, що таке електрика?
  •   Що називають електричним колом? (Шлях, яким іде електричний струм)
  •   А що таке електричний струм? ( Потік електричних зарядів)

2.2 Установити відповідність між групами енергії. З’єднай лініями.

  Вчитель: Джерела енергії, що їх використовує людство, поділяються на відновлю­вані та невідновлювані.  До першої групи належить енергія Сонця, вітру, води, а до другої — енергія природного газу, нафти, кам’яного вугілля. Ці джерела енергії неможливо відтворити. Отже потрібно добре утеплити наше житло.

ІІІ Мотивація пізнавальної  діяльності

  •   Чи знаєте, як до наших домівок потрапляє електрична енергія?

 

ІV Вивчення нового матеріалу

4.1 Повідомлення теми уроку.

     -Сьогодні на уроці Фіксики нам допоможуть дізнатися, як електроенергія потрапляє до наших домівок та як зменшити витрати тепла у квартирі та будинку.

4.2 Робота з підручником «Я досліджую світ» О.Іщенко, А.Іщенко с.70

- Послухайте розповідь від Сімки та Нолика,як електроенергія потрапляє у наші домівки:

 1. Електроенергія виробляється на електростанціях (мал.1);

 2.Електричний струм проходить по дротах (лініях електропередач) (мал.3) і через трансформатори (мал.2,4). Трансформатори використовують для зміни напруги електричного струму.

 3. Один трансформатор (мал.2) підвищує напругу, щоб по дротах протікала більше струму. Інший трансформатор (мал.4) знижує напругу електричного струму, щоб його можна було використовувати в наших оселях.

 4. Якщо напругу не знизити, електроприлади вийдуть із ладу.

   

 Електроприлади перетворюють електричну енергію на інші види енергії- тепло, світло, рух.

  • Де ж народжується електрика? ( На електростанціях.)
  • Які ви знаєте електростанції?

(Теплові, сонячні, повітряні, гідроелектростанції.)

  • Як називається найбільша гідроелектростанція в Україні? (Дніпрогес)
  • На якій річці вона побудована? (Дніпро)
  • А яке значення має електроенергія в повсякденному житті?

(Гріє, світить, заставляє працювати електроприлади.)

-Звідки береться тепло в будинках?  (Для цього використовують паливо).

- Друзі Сімки та Нолика Файєр та Верта підготували для вас ребуси.

 

    

- Складіть ребуси і ви дізнаєтесь, що саме використовують для опалення.

4.3  Робота в групах. Завдання «Розгадування ребусів».

Кожна група  одержує аркуш із зашифрованою назвою горючої корисної копалини. Після відгадування представник кожної групи показує «свою» корисну копалину або її зображення на картинці та коротко розповідає  про неї.

                Та

                 Ф                                        (нафта)

                 дний  ро  при  заг              (природний газ)

                 не  м’я  ка  лля  гі  ву        (кам’яне вугілля)

                 ф  орт                                  (торф)

                   

1)    (Нафта – масляниста темно-бура рідина. Нафта легша за воду. Коли   вона   горить, то виділяє більше тепла, ніж кам’яне вугілля. З нафти виготовляють бензин, фарби, лаки, пластмасу і багато іншого).

2) (Природний газ – легший за повітря, спалахує від вогню. Під час горіння виділяє багато тепла).

3) (Кам’яне вугілля- чорного кольору. Його використовують на електростанціях, заводах, у побуті. Воно входить в склад деяких ліків).

4)  (Торф- бурого кольору, м’який, крихкий, ламається, легший за воду. Після згорання торфу залишається багато попелу, також торф використовують як добриво для полів.)

4.4 Робота з підручником «Таємниці енергоефективного будинку» К. Р. Сафіуліна - ст. 42 підручник

-Мама Мася є опорою для батька сім 'ї, в основному займається навчанням дітей, пояснюючи, як правильно доглядати за приладами. Вона з радістю хоче допомогти нам виконати наступне завдання.

-Людство з кожним роком потребує все  більше теплової і електричної енергії, а запаси паливних корисних копалин на планеті зменшуються. Їх неможливо відтворити. Вартість електричної, теплової енергії зростає вже сьогодні. Відсутність розумного, економного підходу до  використання електроенергії та тепла дуже швидко приведе до того, що вони стануть менш доступними і дорожчими. Існують різні способи збереження електроенергії  та тепла у будинку.

-Чи завжди тепло в будинках? Чому? Як тікає тепло?

 

 

-У приміщенні теплова енергія  втрачається  через  вікна, двері, дах, підвал і , навіть, стіни. Зараз ви отримаєте предмети, за допомогою яких можна також зекономити тепло. Спробуйте пояснити, як їх використовують.

4.5 Завдання від мами Масі: «Зеконом тепло»

І група отримує  пінопласт, фольгу;

ІІ група - поролон, керамзіт;

ІІІ група -  вату, шпаклівку;

ІV група - паперовий скотч, газету.

  •   Спробуйте дати відповіді, де можна використати дані предмети в своїх оселях?

 

4.6 Складання пам’ятки «Як зберегти тепло в будинку»

 - Мудрий фіксик  Дідус зміг відкрити невелику школу для підростаючого покоління. Але, щоб ця школа була теплою, допоможемо йому скласти пам’ятку «Як зберегти тепло у будинку».

 ( На дошці зображення для допомоги: меблі, килим, штори, жалюзі, вікно, двері )

  1. Правильно розставте меблі. 

Запорукою тепла в приміщенні є правильно розставлені меблі. Від холодної стіни можна захиститися за допомогою шафи, просто відгородившись від неї. Проте варто стежити за тим, аби за меблями не з’явився цвілевий грибок. Ставити диван поблизу батареї не варто, оскільки це перешкоджатиме поширенню кімнатою теплого повітря. Це також стосується щільних важких штор, які не пропускають тепло.

  1. Збережіть килими на підлозі.

Хоч килими на підлозі зараз не в тренді, проте не варто прибирати їх на холодну пору року, адже вони створюють додатковий ізоляційний шар, який перешкоджає прониканню холодного повітря в приміщення.

  1.  Використовуйте штори. 

Уранці слід розсувати штори, аби в кімнату потрапило максимум сонячного світла. На ніч варто, навпаки, закривати штори та опускати жалюзі, це допоможе знизити втрату тепла через вікно.

  1. Провітрюйте приміщення протягом 10-15 хвилин.

Думка про те, що треба на кілька годин залишити відчиненою кватирку для хорошого провітрювання кімнати, – хибна. Для цього вистачить 10-15 хв., але мають бути широко відчинені вікна в усіх кімнатах будинку.

  1. Не поспішайте зачиняти духовку після приготування їжі, адже тепле повітря можна використати для обігріву кухні.
  2. Зачиняйте міжкімнатні двері, аби тепло не «пішло» туди, де нікого немає.

 

  1.  Закривайте двері під’їзду в холодний період року й у квартирі стане на 2°С тепліше.

 

V Систематизація та узагальнення знань і вмінь  

5.1 Робота в парах

Познач " + " , що треба робити для збереження електроенергії .

            Підтримувати чистоту віконного скла.

            Використовувати енергозберігаючі лампочки.

            Залишати комп'ютер увімкненим протягом цілого дня.

            Дверцята холодильника не відчиняти надовго.

            Ставити в холодильник гарячі страви.

            Холодильник розміщувати біля батареї.

            Використовувати пилосос з чистими фільтрами.

 

Познач " + " , що треба робити для збереження тепла в будинку.

            Зменшити подачу тепла в разі відсутності вдома мешканців.

            Нещільно зачиняти двері помешкання .

            Не відключати подачу тепла під час потепління.

            Загромадити простір перед батареями.

            Утеплювати вікна на зиму

            Установити подвійні двері в помешканні.

            Замінити старі вікна на металопластикові.

 

5.2 Розгадування кросворду

 

 

 

 

 

 

Б

а

т

А

р

е

ю

 

 

 

з

а

с

к

л

Е

н

и

м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

а

д

і

а

т

о

р

а

 

 

 

 

у

т

Е

п

л

ю

в

а

ч

 

 

 

м

о

н

т

а

Ж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ш

И

р

о

к

е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ш

Т

о

р

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

л

Е

й

с

т

е

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П

і

д

р

я

д

н

и

к

 

 

 

 

с

к

Л

о

п

а

к

е

т

а

м

и

 

 

 

п

р

О

т

я

г

і

в

 

 

 

 

 

 

Запитання:

 

1. За що більшим має бути захисний екран? (батарею).

2. Яким повинен бути балкон, щоб заощадити   тепло? (заскленим).

3. Навколо  чого вивільняємо простір?(радіатора).

4. Як  назвати   гумовий  ущільнювач? (утеплювач).

5. Як  називається  заміна вікон? (монтаж).

6. Яким повинне бути підвіконня , щоб менше тепла виходило     назовні через вікно? (широке).

7. Що потрібно закривати на вікнах на ніч ? (штори).

8. Чим можна замінити клей при заклеймовані вікон? (клейстер).

9. Хто привозить і монтує нові радіатори? (підрядчик).

10. Чим утеплюють вікна балконів? (склопакетами).

11. Під дією чого ми втрачаємо найбільше тепла? (протягів).

 

 

 

VІ Рефлексія. Підсумки уроку

 

  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Які відкриття ви зробили сьогодні?
  • Що хочеться вам зробити негайно?

-Ви сьогодні чудово працювали і отримуєте «Знак Фіксиків».

       Картка самооцінювання

 

Наші будинки далекі від енергоефективних. Багато тепла просто виходить назовні. Наприклад, аби обігріти звичайну квартиру, енергії потрібно в кілька разів більше, ніж у країнах ЄС. Ось і виходить, що ми купуємо більше тепла, ніж отримуємо в результаті.

Але в наших силах зберегти дорогоцінне тепло, якщо будемо дотримуватись простих та ефективних правил.

І наостанок, по-справжньому тепло в тому будинку, де панує атмосфера добра і любові, де люди завжди готові зігріти один одного словом чи обіймами.

Хай вам буде тепло!

 

VІІ Домашнє завдання

Прочитати і обговорити разом з батьками пам’ятки, які ви отримали;

Намалювати знак «Бережи тепло в будинку».

 

                        Використані джерела.

 

1.Я досліджую світ: підруч. для 4 кл. закл.загал.серед.освіти (у 2-х частинах): Ч.1/ О.Л.Іщенко, А.Ю.Іщенко, Ю. Б.Баранова. – Київ: Літера ЛТД, 2021. – 112с.

   2. Таємниці енергоефективного будинку: посібник для 4 кл. закл. заг. середн. освіти / К.Р.Сафіуліна.- Київ: Поліграф Плюс, 2019.-82 с.: іл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
13 вересня 2022
Переглядів
3165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку