Конспект уроку "Зачарована Десна"

Про матеріал
Даний урок розроблений відповідно вимогам і відповідає програмам і підручникам, затверджених Міністерством освіти
Перегляд файлу

                                                  Українська література  11 клас

Тема. О. Довженко. «Зачарована Десна». Історія написання, її автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в повісті

Мета: вчити учнів коментувати й аналізувати текст твору, визначати основні теми й мотиви, характеризувати образи-персонажі; розвивати навички аналізу творів; виховувати свободу вибору, дієвість

Тип уроку: комбінований

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації, фото, текст твору

                                                 Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів

- Що спонукало О. Довженка поринути у своє минуле?

-З яких джерел формувалася особистість письменника, його талант?

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Розповідь учителя про роботу О. Довженка над кіноповістю «Зачарована Десна»

2. Обмін враженнями щодо прочитаного

3. Розкриття символіки твору, складання асоціативного куща

4. Бліц-опитування за змістом кіноповісті:

- Погребня була улюбленим місцем …

- Дід прожив під сонцем близько …

- Чому Сашко хотів, щоб його вкусила бджола?

- Якої картини боявся Сашко?

- Батько Сашків не мав змоги купити чоботи через, як він казав, …

- Петро Довженко рятував людей від води на свято …

- Чим кожного разу закінчувалася косовиця?

- Кого бачив Сашко одного разу на березі Десни?

- Коні між собою говорили, що батько б’є не їх, а свою …

- Чому Сашка не взяли до школи?

- Як ви розумієте слова: «..дивлячись часто униз, не втратив щастя бачить оті зорі навіть у буденних калюжах на життєвих шляхах»?

5. Завдання для роботи в групах

Характеристика героїв твору

І група – характеризує образ малого Сашка

ІІ група – характеризує образ матері

ІІІ група – характеризує образ батька

ІV група – характеризує образ діда

( Складання сенканів до образів )

6. Визначення проблематики кіноповісті  «Зачарована Десна»

( Учні називають по черзі ) :

-         доля української нації;

-         сімейних традицій;

-         збереження рідної природи;

-         взаємовідносини у сім’ї;

-         освіти;

-         гармонія людини й природи;

-         служіння митця своєму народові.

7.Асоціативний твір-замальовка

Знайдіть і прочитайте опис річки Десни у творі. Складіть твір-мініатюру «Річка мого дитинства» (усно)

8. Аукціон цікавих думок

Читаючи кіноповість «Зачарована Десна», ви мали виписати актуальні для нашого часу і для вас особисто думки

ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

-  Що виніс зі свого дитинства О. Довженко? Доберіть текстуальну відповідь

V. Підведення підсумків уроку

Мікрофон. Для себе із «Зачарованої Десни»  я взяв …

VІ. Домашнє завдання

Заповнити візитівку твору (жанр, тема, ідея, особливості сюжету, основний лейтмотив, мова твору).

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
29 січня
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку