Конспект уроку-захисту проекту з української літератури у 6 класі "Тарас Шевченко – славетний син України"

Про матеріал

Тема: «Тарас Шевченко – славетний син України»

Мета: познайомити учнів із основними віхами життєвого шляху Т.Г.Шевченка, дослідити, як вшановується пам'ять Кобзаря в Україні, за її межами, у рідному нам місті. Прищеплювати прагнення до нових знань, цікавість, прагнення до всебічного розвитку. Виховувати ціннісне ставлення до людини, мистецтва, поезії, шевченкового слова.

Обладнання: репродукції картин, малюнки, видання творів, мультимедійні презентації.

Структура заняття

І. Організаційний етап

Слово вчителя

Траса Шевченко… Ніби просто слова, комбінація букв… А скільки сили духу, величі, життєвої мудрості ховається за ними. Зовсім недавно увесь світ святкував 200-у річницю з дня його народження. Здавалося, ну що вже можна сказати? А сказати є що. І саме це і спробують зробити учні 6-А класу, які працювали над проектом «Тарас Шевченко – славетний син України».

ІІ. Основна частниа

Учень 1

Іван Франко про Т.Г. Шевченка сказав так:

Він був сином мужика – і став володарем у царстві Духа.

Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури.

Він був самоуком – і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим.

Учень 2

Доля переслідувала його в житті, скільки могла, та вона не зуміла перетворити золото його душі на іржу, а його любов до людей – в ненависть.

Учень 1

Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті – невмирущу славу і всерозквітаючу радість, яку в мільйонах людських сердець знову і знову збуджуватимуть його твори.

ФІЛЬМ ВЕЛИКІ УКРАЇНЦІ (фрагмент)

Саме так – відкрити Шевченка. Це справа кожного з нас – усвідомити, пережити, зрозуміти. Яка ж доля випала цій талановитій людині? До слова запрошуємо Малімон Єлизавету. Ця група учнів спробуй акцентувати вашу увагу на основних подіях життєвого та творчого шляху поета. Також учні з групи Зінчука Дмитра складуть дерево життя і творчості Шевченка.

Презентація Малімон Є.

Учень 2

Живи, поете, в бронзі і в граніті,

Живи, поете, в пам'яті людській,

Живи в піснях, живи у «Заповіті»,

І в слові праведнім, і славі віковій.

Вчитель

Українці всього світу дійсно шанують пам'ять про Великого Кобзаря. Про найбільш відомі пам'ятники розповість нам Бутеєць Надія.

Презентація Бутеєць Н.

Учень читає вірш

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

Сем'я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,

А мати хоче научати,

Так соловейко не дає.

Поклала мати коло хати

Маленьких діточок своїх;

Сама заснула коло їх.

Затихло все, тілько дівчата

Та соловейко не затих.

Що уявляєте, коли почули ці рядки? Добре, проте не лише словом умів малювати поет. Не менш успішним, а навіть талановитішим він є як художник. Сам Шевченко писав: «О, моя доле гонориста, чому віддатись - слову, барвам?» Більше інформації про Шевченка-художника представить вам Вознюк Кирило. У нагоді вам стануть терміни, які прозвучать:

Презентація Шупічука К.

Презентація Вознюка К.

Наші учні теж спробували проілюструвати твори відомого поета. Подивіться, що з цього вийшло.

Ми багато говорили про Шевченка. Ачи можна екранізувати його твори або й життя самого митця? Можна. І це доведе дослідження Чебелюка Назара, який підготував огляд найбільш відомих екранізацій і фільмів про життя Кобзаря.

Презентація Чебелюка Н.

Вчитель

Ось і перегорнули ми останню сторінку сьогоднішньої історії про життя геніальної людини. І, здається, знаємо про неї все. У рамках проекту учні 6-А провели невелике дослідження серед учнів школи. Результати такі:

ДІАГРАМА

Вчитель

Наш сучасник, І.Дзюба писав: «Уже для багатьох українців – і не тільки українців – Шевченко значить так багато, що сама собою створюється ілюзія, ніби ми все про нього знаємо, все в ньому розуміємо, і він завжди з нами, в нас. Та це лише ілюзія. Шевченко як явище велике і вічне – невичерпний і нескінченний.

Волею історії він ототожнений з Україною, і разом з її буттям продовжується його буття, вбираючи в себе нові дні і новий досвід народу, відзиваючись на нові болі й думи, стаючи до нових скрижалів долі. Він росте і розвивається в часі, в історії, і нам ще йти і йти до його осягнення…

Тараса Шевченка розуміємо настільки, наскільки розуміємо себе – свій час і Україну в ньому. Але щоб краще зрозуміти його як нашого сучасника, треба повніше осягнути його як сучасника людей, проблем, суспільства XIX століття. Шевченко сам приходить у наш день…»

ФІЛЬМ ВЕЛИКІ УКРАЇНЦІ (фрагмент)

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тарас Шевченко – славетний син України

Номер слайду 2

Великий українець

Номер слайду 3

Дерево життя і творчості Тараса Шевченка

Номер слайду 4

Пам’ятники Тарасові Шевченку

Номер слайду 5

Терміни  Сепія – фарба сіро-коричневого кольору; натуральна або синтетична коричнева фарба, стійка щодо дії сонця та повітря; фотографія коричневого тону.  Бістр – фарба чорно-бурого кольору; темнобрунатна акварельна фарба, що виготовляється з деревної сажі.  Акварель – клейові фарби, що розводяться водою; живопис такими фарбами.  Олія – олійна фарба  Офорт , акватинта – різновиди техніки гравюри на металі; 1) Спосіб поглибленого гравірування на металі за допомогою кислот. 2) Гравюра на міді або цинку з малюнком, протравленим кислотами, а також друкарський відбиток з такої гравюри.

Номер слайду 6

Шевченко-художник

Номер слайду 7

Шевченко і кіномистецтво

Номер слайду 8

Результати дослідження:

Номер слайду 9

Великий українець

Номер слайду 10

Дякуємо за увагу!!!

Перегляд файлу

Тема: «Тарас Шевченко – славетний син України»

Мета: познайомити учнів із основними віхами життєвого шляху Т.Г.Шевченка, дослідити, як вшановується пам’ять Кобзаря в Україні, за її межами, у рідному нам місті. Прищеплювати прагнення до нових знань, цікавість, прагнення до всебічного розвитку. Виховувати ціннісне ставлення до людини, мистецтва, поезії, шевченкового слова.

Обладнання: репродукції картин, малюнки, видання творів, мультимедійні презентації.

Структура заняття

І. Організаційний етап

Слово вчителя

Траса Шевченко… Ніби просто слова, комбінація букв… А скільки сили духу, величі, життєвої мудрості ховається за ними. Зовсім недавно увесь світ святкував 200-у річницю з дня його народження. Здавалося, ну що вже можна сказати? А сказати є що. І саме це і спробують зробити учні 6-А класу, які працювали над проектом «Тарас Шевченко – славетний син України».

ІІ. Основна частниа

Учень 1

Іван Франко про Т.Г. Шевченка сказав так:

Він був сином мужика – і став володарем у царстві Духа.

Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури.

Він був самоуком – і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим.

Учень 2

Доля переслідувала його в житті, скільки могла, та вона не зуміла перетворити золото його душі на іржу, а його любов до людей – в ненависть.

Учень 1

Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті – невмирущу славу і всерозквітаючу радість, яку в мільйонах людських сердець знову і знову збуджуватимуть його твори.

ФІЛЬМ ВЕЛИКІ УКРАЇНЦІ (фрагмент)

 

Саме так – відкрити Шевченка. Це справа кожного з нас – усвідомити, пережити, зрозуміти. Яка ж доля випала цій талановитій людині? До слова запрошуємо Малімон Єлизавету. Ця група учнів спробуй акцентувати вашу увагу на основних подіях життєвого та творчого шляху поета. Також учні з групи Зінчука Дмитра складуть дерево життя і творчості Шевченка.

Презентація Малімон Є.

Учень 2

Живи, поете, в бронзі і в граніті,

Живи, поете, в пам’яті людській,

Живи в піснях, живи у «Заповіті»,

І в слові праведнім, і славі віковій.

Вчитель

Українці всього світу дійсно шанують пам’ять про Великого Кобзаря. Про найбільш відомі пам’ятники розповість нам Бутеєць Надія.

Презентація Бутеєць Н.

Учень читає вірш

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

Сем'я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,

А мати хоче научати,

Так соловейко не дає.

Поклала мати коло хати

Маленьких діточок своїх;

Сама заснула коло їх.

Затихло все, тілько дівчата

Та соловейко не затих.

 

 

Що уявляєте, коли почули ці рядки? Добре, проте не лише словом умів малювати поет. Не менш успішним, а навіть талановитішим він є як художник. Сам Шевченко писав: «О, моя доле гонориста, чому віддатись - слову, барвам?» Більше інформації про Шевченка-художника представить вам Вознюк Кирило. У нагоді вам стануть терміни, які прозвучать:

Презентація Шупічука К.

Презентація Вознюка К.

 

Наші учні теж спробували проілюструвати твори відомого поета. Подивіться, що з цього вийшло.

 

Ми багато говорили про Шевченка. А  чи можна екранізувати його твори або й життя самого митця? Можна. І це доведе дослідження Чебелюка Назара, який підготував огляд найбільш відомих екранізацій і фільмів про життя Кобзаря.

Презентація Чебелюка Н.

 

Вчитель

Ось і перегорнули ми останню сторінку сьогоднішньої історії про життя геніальної людини. І, здається, знаємо про неї все. У рамках проекту учні 6-А провели невелике дослідження серед учнів школи. Результати такі:

ДІАГРАМА

Вчитель

Наш сучасник, І.Дзюба писав: «Уже для багатьох українців – і не тільки українців – Шевченко значить так багато, що сама собою створюється ілюзія, ніби ми все про нього знаємо, все в ньому розуміємо, і він завжди з нами, в нас. Та це лише ілюзія. Шевченко як явище велике і вічне – невичерпний і нескінченний.

Волею історії він ототожнений з Україною, і разом з її буттям продовжується його буття, вбираючи в себе нові дні і новий досвід народу, відзиваючись на нові болі й думи, стаючи до нових скрижалів долі. Він росте і розвивається в часі, в історії, і нам ще йти і йти до його осягнення…

Тараса Шевченка розуміємо настільки, наскільки розуміємо себе – свій час і Україну в ньому. Але щоб краще зрозуміти його як нашого сучасника, треба повніше осягнути його як сучасника людей, проблем, суспільства XIX століття. Шевченко сам приходить у наш день…»

ФІЛЬМ ВЕЛИКІ УКРАЇНЦІ (фрагмент)

1

 

zip
Додано
19 грудня 2018
Переглядів
1727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку