13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Конспект уроку "Закріплення прийомів усного додавання і віднімання двоцифрових чисел"

Про матеріал
Конспект уроку "Закріплення прийомів усного додавання і віднімання двоцифрових чисел" разом з презентацією є підтримкою у підготовці вчителя до викладання матеріалу.
Перегляд файлу

І. Організація класу до уроку

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі!

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром!

 

         Дзвоник нас усіх покликав,

бо для праці час настав.

То ж і ми часу не гаймо

І урок наш починаймо.

А цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше

І працюємо скоріше.

А девіз нашого уроку такий:

Думати – швидко,

Відповідати – чітко,

Працювати – дружно,

Запам’ятовувати – міцно

-На партах у вас – смайлики.

- Підніміть той, який показує ваш  настрій на початку уроку.

 

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні у нас незвичайний урок, ви бачите, що на нашому уроці присутні гості, а ще він незвичайний тим, що ми помандруємо з вами по сторінках казки.

- Діти! А як ви розумієте такі слова: «Життя, мов казка, а казка, мов життя»?

Мікрофон (висловлювання дітей)

Сьогодні ми казку сюди запросили,

Щоб бачити казку і слухать гуртом,

А назва в дорозі десь загубилась –

Давайте її пошукаєм разом.

- Щоб дізнатись по сторінках якої казки ми будемо мандрувати, вам потрібно розв’язати приклади і розшифрувати запис, який і буде назвою казки.

30  +  27

   57 - 8

    49 + 11

     52 + 32

    84 - 24

   60 - 15

     57

      49

        60

         84

        60

     45

Сні

   гова

       ко

         ро

    ле

    ва

 

ІІІ Повідомлення теми та задач уроку

 - Подорожуючи разом з героями казки, ми будемо закріплювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел, повторимо, як пов’язані між собою дії додавання та віднімання, будемо розв’язувати задачі, виконувати різні завдання.

ІV Актуалізація опорних знань

- Отож, починаємо. В одному далекому місті жили двоє дітей. Звали їх Кай і Герда. Вони були сусідами, проте були нерозлучні і любили один одного, як брат і сестра. Влітку діти весело грали на вулиці, а взимку вони придумували собі інші розваги. Іноді вони нагрівали на печі монетки і прикладали їх до замерзлого скла,а потім дивились на вулицю кожний у своє маленьке віконечко. А іноді вправлялись у кмітливості, задаючи один одному питання.

Давайте спробуємо відповісти на деякі з них.

1) Мозковий штурм

 - Який результат отримаємо, якщо:

- від суми віднімемо перший доданок?  (другий доданок)

- від зменшуваного віднімемо різницю; (від’ємник)

- до різниці додамо від’ємник;  (зменшуване)

- від суми віднімемо другий доданок; (перший доданок)

- від числа віднімемо це саме число?  (нуль)

- Одного разу в око і серце Кая потрапили  частинки кривого дзеркала, і відтоді він став грубим і жорстоким, а його серце перетворилося на крижинку. Цим і скористалася Снігова Королева, яка викрала Кая і в своїх санях відвезла хлопчика до свого крижаного палацу. На снігу сани залишили сліди. Але такі ж самі сліди залишились і у ваших зошитах. Відкрийте зошити.

2) Каліграфічна хвилинка( діти повторюють вірш)

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи враз берусь.

 

(В зошитах числа 10  20  30)

 - Що ви знаєте про ці числа? (двоцифрові, парні, круглі)

- Що спільного у написанні цих чисел? (в розряді одиниць пишеться 0)

- На скільки одиниць кожне наступне число більше попереднього?

- Які числа запишете ви? (40 50 60 70 80 90)

 

 

 

V Закріплення вивченого матеріалу

1) робота з картками різного ступеню складності

- Як тільки Герда дізналася про те, що Кай не повернувся одного разу з прогулянки, вона вирішила його знайти. Спочатку на човні вона потрапила до чаклунки,у якої був чудовий квітник. Ця жінка жила самотньо і хотіла,щоб Герда забула свого Кая  і назавжди залишилась з нею. Та саме квіти допомогли дівчинці все згадати. Давайте допоможемо Герді продовжити пошуки, а для цього треба обчислити вирази і зробити перевірку.

( На картках – трояндах приклади різного рівня складності)

Перший рівень                      80 – 36 =                      червона

                             Перевірка   ---------------------

                                                 ---------------------

 

Другий рівень                     64 + 27 =                      рожева

                             Перевірка  91 -   = 

                                                   -   =                   

 

Третій рівень                          65 + 0 =                         біла

                             Перевірка   -------------------

                                                ---------------------

 Перевірка результатів обчислення на екрані

2) робота з буквеними виразами № 435 с. 75 (фронтально біля дошки з коментуванням)

- Ми допомогли Герді покинути дім чаклунки, і дівчинка знову вирушила в дорогу. Довго вона бігла без відпочинку. Нарешті Герда присіла відпочити і запросила нас скласти їй компанію.

Фізкультхвилинка

 

- Аж ось на галявині з’явився ворон, який міг розмовляти. Він вислухав Герду і повідомив, що хлопчик, схожий на Кая , мешкає в розкішному палаці. Проте побачити його Герда зможе тільки вночі, коли всі в замку будуть спати. Давайте допоможемо Герді потрапити в замок, а для цього вам треба знайти значення буквених виразів.

Відкрийте підручники на с. 75, № 435.

Пам’ятайте, працювати треба тихо, щоб нікого не розбудити.

*  Якщо а = 8, то  30 – а = 30 – 8 = 32;

*  Якщо а = 8, то  а + 27 = 8 + 27 = 35

* Якщо а = 8, то  40 – (а + 9) = 40 – (8 + 9) = 40 – 17 = 23

*  Якщо а = 8, то 70 – а + 12 = 70 – 8 + 12= 62 +  12 = 74

Перевірка роботи кожного учня за допомогою слайдів

3) робота над задачею с. 75 , № 438

- Ви добре попрацювали. Та як тільки Герда побачила хлопчика, вона не втрималась і вимовила голосно: «Кай!» Принц повернувся, і Герда зрозуміла,що вона помилилася. Принц і принцеса уважно вислухали Герду, дали їй золоту карету і теплий одяг. Смілива дівчинка знову вирушила в дорогу. Їхати їй довелось через густий ліс, в якому на неї напали розбійники. А маленька розбійниця пообіцяла відпустити Герду, якщо та розв’яже задачу.

«Гронування»

- Давайте пригадаємо, з чого складається задача? (з умови, запитання, розв’язання, відповіді)

- Відкрийте підручники на с. 75, прочитайте задачу разом зі мною «буксиром».

Про кого йдеться в задачі?

Що сказано про довжину тіла горобця?

Яка довжина хвоста?

Якою дією розв’яжемо задачу?

(Діти записують розв’язання на дошці і в зошитах)

 

Розв’язання

14 – 6 =8(см)

Відповідь: на 8 см тулуб довший від хвоста.

 

4) розв’язування логічних задач

  завданням маленької розбійниці ми впорались, Герда все ближче до півночі, де знаходиться палац Снігової королеви. Та нам ще треба розв’язати логічні задачі від двох жінок, які теж допомогли сміливій дівчинці.

* Термометр показує 30 градусів морозу. Яку температуру покажуть два таких термометри?

* Гуска має масу 3кг. Якою буде маса гуски, якщо вона стане на одну ногу?

* Трійка оленів пробігла 12км. Скільки кілометрів пробіг кожен олень?

5) геометричний матеріал

- Долаючи всі перешкоди, Герда врешті-решт дісталася володінь Снігової королеви. Саме тут жив Кай. Він не звернув уваги на Герду, тому що був зайнятий «грою холодного розуму» - із маленьких крижинок складав різні фігури.( с. 76, № 440)

- Давайте допоможемо хлопчику швидше впоратися із завданням. Для цього ви поділіться на групи і виконайте завдання від Кая.

- Подивіться на малюнки і скажіть, скільки трикутників треба добудувати Каю у кожній фігурі, щоб утворився прямокутник? А скільки трикутників у кожній фігурі?

- Разом з Каєм ми впоралися і з цим завданням. Нарешті діти зустрілися, і гарячі сльози Герди розтопили крижане серце її найкращого друга. Діти щасливі повернулися додому, тому що справжній товариш ніколи не покине друга в біді.

VI. Підсумок уроку.

1. Рефлексія. Оцінювання.

- Що найбільше сподобалося на уроці?

- Що запам’яталося?

- Завдання якого героя було цікавим?

- Що приготувати вам на наступний урок?

- Хто з вас вважає, що працював на уроці дуже гарно?

(слайд зі словом   РОЗУМНИКИ ).

- Ви і справді розумники, впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно.

VІІ Домашнє завдання

- А вдома ви виконаєте завдання від самої Снігової королеви (чергові роздають сніжинки із домашнім завданням)

- Який настрій у вас наприкінці уроку? (смайлики кріпляться на дошці)

Збіг урок наш, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Та попереду у нас багато кроків,

Багато веселих, цікавих уроків…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку. Закріплення прийомів усного додавання і віднімання двоцифрових чисел.

 

 

Мета уроку. Закріпити навички усного додавання і віднімання двоцифрових чисел; закріплювати знання про взаємозв’язок між діями додавання і віднімання; формувати вміння знаходити значення буквених виразів, розв’язувати текстові задачі і задачі логічного характеру; розвивати геометричні уявлення учнів; розвивати логічне мислення, математичне мовлення, уважність. Виховувати культуру спілкування на уроці, взаєморозуміння під час спільної діяльності, інтерес до вивчення математики, почуття дружби, бажання долати перешкоди заради своїх товаришів.

 

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь.

 

 

Методи: словесні (бесіда, робота з підручником, розповідь), наочні методи (використання слайдів презентації), практичні (усні та письмові вправи), інтерактивні («Мікрофон», «Мозковий штурм», «Гронування», робота в малих групах)

 

 

Обладнання: проектор, презентація, математичні віяла, картки для індивідуальної роботи, картки з геометричним завданням для роботи в групах, смайлики, мікрофон, конверт з домашнім завданням для учнів.

 

 

 

doc
Додано
17 лютого
Переглядів
179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку