І. Організація класу до уроку
Любі діти! У наш клас
Завітали гості щирі!
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
Дзвоник нас усіх покликав,
бо для праці час настав.
То ж і ми часу не гаймо
І урок наш починаймо.
А цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну то всядьтеся зручніше
І працюємо скоріше.
А девіз нашого уроку такий:
Думати – швидко,
Відповідати – чітко,
Працювати – дружно,
Запам’ятовувати – міцно
-На партах у вас – смайлики.
- Підніміть той, який показує ваш настрій на початку уроку.
ІІ Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні у нас незвичайний урок, ви бачите, що на нашому уроці присутні гості, а ще він незвичайний тим, що ми помандруємо з вами по сторінках казки.
- Діти! А як ви розумієте такі слова: «Життя, мов казка, а казка, мов життя»?
Мікрофон (висловлювання дітей)
Сьогодні ми казку сюди запросили,
Щоб бачити казку і слухать гуртом,
А назва в дорозі десь загубилась –
Давайте її пошукаєм разом.
- Щоб дізнатись по сторінках якої казки ми будемо мандрувати, вам потрібно розв’язати приклади і розшифрувати запис, який і буде назвою казки.
30 + 27 |
57 - 8 |
49 + 11 |
52 + 32 |
84 - 24 |
60 - 15 |
57 |
49 |
60 |
84 |
60 |
45 |
Сні |
гова |
ко |
ро |
ле |
ва |
ІІІ Повідомлення теми та задач уроку
- Подорожуючи разом з героями казки, ми будемо закріплювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел, повторимо, як пов’язані між собою дії додавання та віднімання, будемо розв’язувати задачі, виконувати різні завдання.
ІV Актуалізація опорних знань
- Отож, починаємо. В одному далекому місті жили двоє дітей. Звали їх Кай і Герда. Вони були сусідами, проте були нерозлучні і любили один одного, як брат і сестра. Влітку діти весело грали на вулиці, а взимку вони придумували собі інші розваги. Іноді вони нагрівали на печі монетки і прикладали їх до замерзлого скла,а потім дивились на вулицю кожний у своє маленьке віконечко. А іноді вправлялись у кмітливості, задаючи один одному питання.
Давайте спробуємо відповісти на деякі з них.
1) Мозковий штурм
- Який результат отримаємо, якщо:
- від суми віднімемо перший доданок? (другий доданок)
- від зменшуваного віднімемо різницю; (від’ємник)
- до різниці додамо від’ємник; (зменшуване)
- від суми віднімемо другий доданок; (перший доданок)
- від числа віднімемо це саме число? (нуль)
- Одного разу в око і серце Кая потрапили частинки кривого дзеркала, і відтоді він став грубим і жорстоким, а його серце перетворилося на крижинку. Цим і скористалася Снігова Королева, яка викрала Кая і в своїх санях відвезла хлопчика до свого крижаного палацу. На снігу сани залишили сліди. Але такі ж самі сліди залишились і у ваших зошитах. Відкрийте зошити.
2) Каліграфічна хвилинка( діти повторюють вірш)
Зошит свій я відкриваю
І під нахилом кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь,
До роботи враз берусь.
(В зошитах числа 10 20 30)
- Що ви знаєте про ці числа? (двоцифрові, парні, круглі)
- Що спільного у написанні цих чисел? (в розряді одиниць пишеться 0)
- На скільки одиниць кожне наступне число більше попереднього?
- Які числа запишете ви? (40 50 60 70 80 90)
V Закріплення вивченого матеріалу
1) робота з картками різного ступеню складності
- Як тільки Герда дізналася про те, що Кай не повернувся одного разу з прогулянки, вона вирішила його знайти. Спочатку на човні вона потрапила до чаклунки,у якої був чудовий квітник. Ця жінка жила самотньо і хотіла,щоб Герда забула свого Кая і назавжди залишилась з нею. Та саме квіти допомогли дівчинці все згадати. Давайте допоможемо Герді продовжити пошуки, а для цього треба обчислити вирази і зробити перевірку.
( На картках – трояндах приклади різного рівня складності)
Перший рівень 80 – 36 = червона
Перевірка ---------------------
---------------------
Другий рівень 64 + 27 = рожева
Перевірка 91 - =
- =
Третій рівень 65 + 0 = біла
Перевірка -------------------
---------------------
Перевірка результатів обчислення на екрані
2) робота з буквеними виразами № 435 с. 75 (фронтально біля дошки з коментуванням)
- Ми допомогли Герді покинути дім чаклунки, і дівчинка знову вирушила в дорогу. Довго вона бігла без відпочинку. Нарешті Герда присіла відпочити і запросила нас скласти їй компанію.
Фізкультхвилинка
- Аж ось на галявині з’явився ворон, який міг розмовляти. Він вислухав Герду і повідомив, що хлопчик, схожий на Кая , мешкає в розкішному палаці. Проте побачити його Герда зможе тільки вночі, коли всі в замку будуть спати. Давайте допоможемо Герді потрапити в замок, а для цього вам треба знайти значення буквених виразів.
Відкрийте підручники на с. 75, № 435.
Пам’ятайте, працювати треба тихо, щоб нікого не розбудити.
* Якщо а = 8, то 30 – а = 30 – 8 = 32;
* Якщо а = 8, то а + 27 = 8 + 27 = 35
* Якщо а = 8, то 40 – (а + 9) = 40 – (8 + 9) = 40 – 17 = 23
* Якщо а = 8, то 70 – а + 12 = 70 – 8 + 12= 62 + 12 = 74
Перевірка роботи кожного учня за допомогою слайдів
3) робота над задачею с. 75 , № 438
- Ви добре попрацювали. Та як тільки Герда побачила хлопчика, вона не втрималась і вимовила голосно: «Кай!» Принц повернувся, і Герда зрозуміла,що вона помилилася. Принц і принцеса уважно вислухали Герду, дали їй золоту карету і теплий одяг. Смілива дівчинка знову вирушила в дорогу. Їхати їй довелось через густий ліс, в якому на неї напали розбійники. А маленька розбійниця пообіцяла відпустити Герду, якщо та розв’яже задачу.
«Гронування»
- Давайте пригадаємо, з чого складається задача? (з умови, запитання, розв’язання, відповіді)
- Відкрийте підручники на с. 75, прочитайте задачу разом зі мною «буксиром».
Про кого йдеться в задачі?
Що сказано про довжину тіла горобця?
Яка довжина хвоста?
Якою дією розв’яжемо задачу?
(Діти записують розв’язання на дошці і в зошитах)
Розв’язання
14 – 6 =8(см)
Відповідь: на 8 см тулуб довший від хвоста.
4) розв’язування логічних задач
-З завданням маленької розбійниці ми впорались, Герда все ближче до півночі, де знаходиться палац Снігової королеви. Та нам ще треба розв’язати логічні задачі від двох жінок, які теж допомогли сміливій дівчинці.
* Термометр показує 30 градусів морозу. Яку температуру покажуть два таких термометри?
* Гуска має масу 3кг. Якою буде маса гуски, якщо вона стане на одну ногу?
* Трійка оленів пробігла 12км. Скільки кілометрів пробіг кожен олень?
5) геометричний матеріал
- Долаючи всі перешкоди, Герда врешті-решт дісталася володінь Снігової королеви. Саме тут жив Кай. Він не звернув уваги на Герду, тому що був зайнятий «грою холодного розуму» - із маленьких крижинок складав різні фігури.( с. 76, № 440)
- Давайте допоможемо хлопчику швидше впоратися із завданням. Для цього ви поділіться на групи і виконайте завдання від Кая.
- Подивіться на малюнки і скажіть, скільки трикутників треба добудувати Каю у кожній фігурі, щоб утворився прямокутник? А скільки трикутників у кожній фігурі?
- Разом з Каєм ми впоралися і з цим завданням. Нарешті діти зустрілися, і гарячі сльози Герди розтопили крижане серце її найкращого друга. Діти щасливі повернулися додому, тому що справжній товариш ніколи не покине друга в біді.
VI. Підсумок уроку.
1. Рефлексія. Оцінювання.
- Що найбільше сподобалося на уроці?
- Що запам’яталося?
- Завдання якого героя було цікавим?
- Що приготувати вам на наступний урок?
- Хто з вас вважає, що працював на уроці дуже гарно?
(слайд зі словом РОЗУМНИКИ ).
- Ви і справді розумники, впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно.
VІІ Домашнє завдання
- А вдома ви виконаєте завдання від самої Снігової королеви (чергові роздають сніжинки із домашнім завданням)
- Який настрій у вас наприкінці уроку? (смайлики кріпляться на дошці)
Збіг урок наш, як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
Та попереду у нас багато кроків,
Багато веселих, цікавих уроків…
Тема уроку. Закріплення прийомів усного додавання і віднімання двоцифрових чисел.
Мета уроку. Закріпити навички усного додавання і віднімання двоцифрових чисел; закріплювати знання про взаємозв’язок між діями додавання і віднімання; формувати вміння знаходити значення буквених виразів, розв’язувати текстові задачі і задачі логічного характеру; розвивати геометричні уявлення учнів; розвивати логічне мислення, математичне мовлення, уважність. Виховувати культуру спілкування на уроці, взаєморозуміння під час спільної діяльності, інтерес до вивчення математики, почуття дружби, бажання долати перешкоди заради своїх товаришів.
Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь.
Методи: словесні (бесіда, робота з підручником, розповідь), наочні методи (використання слайдів презентації), практичні (усні та письмові вправи), інтерактивні («Мікрофон», «Мозковий штурм», «Гронування», робота в малих групах)
Обладнання: проектор, презентація, математичні віяла, картки для індивідуальної роботи, картки з геометричним завданням для роботи в групах, смайлики, мікрофон, конверт з домашнім завданням для учнів.