Конспект уроку (заліковий)
з гімнастики для учнів 4 класу
Заставного А. А.
Дата проведення: ___________
Задачі:
1. Навчити техніку виконання підтягування у висі лежачи (дівчата) та у висі (хлопці).
2. Повторити комбінацію елементів акробатичних вправ:- перекат вперед та назад;- перекат вправо та вліво; -рівновага на одній нозі; -стійка на лопатках;- «міст» з положення лежачи.
3. Сприяти розвитку спритності засобами естафет.
Місце проведення: спортивна зала___________________________.
Матеріально-технічне оснащення: свисток, секундомір, годинник, гімнастичні мати 8 шт., фішки 6 шт; гімнастичні палиці 24 шт.; шведська стінка.
Використані джерела: Курок О. І., Васін Ю. Г., Синіговець В.І. Психолого – педагогічні аспекти навчання складним руховим діям: Навчальний посібник – Глухів, 2016.
Підготовча частина 15’00’’ |
|||||
№ пп |
Окремі завдання |
Зміст уроку |
Дозування |
Педагогічні прийоми |
|
Організаційні |
Методичні |
||||
1. |
Готуємо клас до проведення уроку |
Шикування, рапорт, перевірка присутніх, повідомлення задач уроку. |
2’ |
Звернути увагу на чіткість виконання строєвих команд. Перевірка стану учнів та наявності форми |
Чітке виконання команд. Правильне положення ніг. |
|
|
Вимірювання ЧСС |
15 |
|
|
ЗРВ потоко-прохідним способом |
|||||
2. |
Активізувати діяльність м’язів ніг |
Ходьба та її різновиди: - звичайна; - на носках;
- на п’ятках; - на зовнішній стороні стопи; - на внутрішній стороні стопи; - гострим кроком; - напівприсяді; - у повному присяді; - звичайно |
1,45
0’15’’
0’15’’
0’15’’ 0’15’’ 0’15’’ 0’15’’ 0’15’’ |
Фронтальний метод |
Команди:
Руки на поясі, дивитися вперед. Руки за голово, спина рівна. Руки в сторони. Руки в сторони. Руки на поясі. Руки на поясі, спина рівна. Руки на поясі, спина рівна. |
3. |
Активізувати діяльність серцево-дихальної системи |
Біг та його різновиди:
- звичайний біг; - з високим підніманням стегна; - зі згинанням ніг назад; - схресним кроком уперед і вбік; - спиною вперед; - з поворотами; - крок польки; - звичайний |
1,45
0’15’’ 0’15’’ 0’15’’ 0’15’’ 0’15’’ 0’15’’ 0’15’’
|
Фронтальний метод |
Руки на поясі, стегна піднімати якомога вище, частота виконання максимальна. Тулуб нахилений трохи вперед. Тулуб тримати рівно, у фазі стрибка ноги з’єднувати. Дивитися через праве плече. Відновлення дихання. |
4. |
Організувати клас до проведення комплексу вправ роздільним способом |
Перешикування з колони по одному в колону по чотири послідовними поворотами в русі.
Розмикання за розпорядженням.
|
0’30’’
0'20'' |
Дистанція - 2 кроки Команда: 1. “ Наліво ( направо) в колону по чотири – РУШ!” 1. “Напрямні – На місці!” 2. “Група – Стій!” Команди вчителя: “Станьте на два кроки один від одного”,“ На положення руки в сторони розім-КНИСЬ!” |
Чітке виконання команд, правильне положення ніг.
Підтримання дистанції один від одного. Звернути увагу на чіткість виконання поворотів в русі.
Підтримання дистанції один від одного. |
Комплекс ЗРВ розподільним способом |
|||||
5. |
Активізувати діяльність мязів плеча |
1) В.п.- основна стійка, палиця внизу позаду хват широкий; 1-2- відвести палицю назад, піднятись на носки і потягнутись (вдих); 3-4- в.п. (видих). |
8-10 р. |
Фронтальний метод |
У повільному темпі. Руки не згинати, тулуб уперед не ненахиляти. |
6. |
Активізувати діяльність мязів плеча |
2) В.п.- основна стійка, палиця внизу, хват на ширині плечей. 1- присід, покласти палицю на підлогу; 2- основна стійка (вдих); 3- нахил вперед взяти палицю (видих) 4- в.п. (вдих). |
10– 12 р. |
Фронтальний метод |
У середньому темпі. Нахиляючись ноги не згинати, присідати на носках. |
7. |
Активізувати діяльність мязів плеча |
3) В.п.- стійка ноги нарізно, палиця горизонтально за головою. 1-2- пружинисті нахили праворуч; 3-4- те саме ліворуч. |
8– 10 р. |
Фронтальний метод |
Нахиляючись ноги не згинати, тулуб уперед не нахиляти. |
8. |
Активізувати діяльність м′язів плеча |
4) В.п- стійка ноги нарізно, палиця внизу, хват на ширині плечей. 1- нахил уперед (видих); 2- прогнути спину , палицю вгору; 3- палицю вниз; 4- в.п. (вдих). |
10 – 12 р. |
Фронтальний метод |
Ноги не згинати, прогинаючи спину, дивитись уперед. |
9. |
Активізувати діяльність м'язів плеча |
5) В.п- широка стійка ноги нарізно. Палиця на лопатках. 1- згинаючи ліву ногу, нахил праворуч палицю вгору, подивитись на палицю (видих); 2- в.п. (вдих); 3-4- те саме в лівий бік, згинаючи праву ногу. |
8– 10 р. |
Фронтальний метод |
Нахилятись у боковій площині і дивитись на палицю. |
10. |
Активізувати діяльність мязів спини |
6) В.п.- основна стійка, палиця вертикально на підлозі спереду, руки зверху на палиці. 1-2- піднімаючи праву ногу назад з нахилом уперед, рівновага («ластівка») на лівій, спираючись на палицю (видих); 3-4- в.п. (вдих); 5-8- те саме на правій нозі. |
10– 12 р. |
Фронтальний метод |
Виконуючи рівновагу, ногу відводити назад якомога далі, прогнувшись у попереку, голову підняти якнайвище. |
11. |
Активізувати діяльність м′язів живота |
7) В.п.- стійка на правій нозі, тримаючись правою рукою за палицю, що стоїть вертикально на підлозі, ліву руку на пояс; 1-8- стрибки навколо палиці на правий нозі; 9-16- те саме на лівій нозі.
|
50 стрибків |
Фронтальний метод |
Змінити напрямок після 2-3 кіл. |
12. |
Активізувати діяльність м'язів ніг |
8) В.п.- основна стійка, палиця спереду. 1- замах правою ногою вперед-угору, носком торкнутись палиці (видих); 2- в.п. (вдих); 3-4- те саме лівою ногою. |
8 – 10 р. |
Фронтальний метод |
У середньому темпі. Ноги не згинати, тулуб уперед не нахиляти. |
13. |
Активізувати діяльність мязів ніг
|
9) В.п.- основна стійка. Палиця внизу. Хват на ширині плечей. 1- стрибок вперед на обох ногах, палицю на груди; 2- стрибок назад на обох ногах, палицю вниз; 3-4- теж саме. |
10 – 12 р. |
Фронтальний метод |
Ноги при стрибках не згинати, спина пряма. |
14. |
Відновити стан ССС і ДС |
Ходьба на місці. |
15'' |
|
Команди: « Група на місці кроком РУШ!» « ГРУПА СТІЙ!» |
15. |
Змикання за розпорядженням |
Команди вчителя: «Будь-ласка зімкніться до направляючого. В обхід на ліво в колону по одному за направляючим кроком РУШ!» Перешикування по відділенням: утворили »2 відділення». Команди вчителя: «Відділення до першого виду занять бігом РУШ! Відділення СТІЙ!(раз-два). |
20 |
Звернути увагу на чіткість виконання поворотів. |
Чітке виконання команд, правильне положення ніг. Підтримання дистанції один від одного.
. |
Основна частина 25’00’’ |
|||||
16. |
Формувати уміння виконувати базові елементи. |
1. Підвідні вправи: - Навчити техніку виконання підтягування у висі лежачи (дівчата) та у висі (хлопці). -Хват руками на ширині плечей, ноги прямі, уперті у стіну, тулуб паралельно підлоги. Робимо підтягування.
|
9 |
Страховка і допомога: - тримати за спину та ноги; |
Типові помилки : 1) звернути увагу на правильність хватів 2) унеможливити падіння на тулуб або прямі ноги. |
17. |
Формувати уміння виконувати базові елементи. |
2. Повторити комбінацію елементів акробатичних вправ: - перекат вперед та назад; - перекат вправо та вліво; - рівновага на одній нозі «ластівка»; - стійка на лопатках «берізка»; - «міст» з положення лежачи.
|
9' |
Страховка і допомога: -групуємося; -тримаємо за тулуб іноги - тримаємо за відведену ноги та груди; -тримаємо за ноги; -тримаємо за спину коли робимо «міст»; |
Типові помилки: -групіровка ( обхват ніг, голова нахилена вперед); -руки рівно в сторони, дивимось в перед; - носочки відтягнуті -ноги далеко не розставляємо. |
|
|
Вимірювання ЧСС |
20 |
|
|
18. |
Сприяти розвитку спритності засобами естафет.
|
3. -Зараз ми з вами пограємо в естафети: 1. Естафета «Потяг» Дві команди шикуються на лінії старту в колону по одному. Перший учасник оббігає, торкається гімнастичної палиці. Потім вертається назад оббігаючи свою колону та слідуючий учасник хватається за талію і їх біжать двоє, і так всіх хватаються і робиться «Потяг» до останнього учасника. 2. Естафета « Ритмічна» Дві команди шикуються на лінії старту в колону по одному. По сигналу викладача гравець стрибає до фішки, потім робить 5 стрибків на лівій та 5 стрибків на правій нозі, торкається зазначеного пункту та повертається до своєї колони гусінним кроком і передає долонею свою естафету і стає позаду своєї колони. Перемогу отримає та команда, яка швидше і якісніше справиться з цім завданням. |
3′20′
3'20''
|
Груповий метод При проходженні по «тунелю» не звалити обруч.
|
Виграє команда, гравці якої скоріше виконають завдання. Визначення переможців.
Визначення переможців. Підбиття підсумку. |
Заключна частина 5’ |
|||||
|
|||||
19. |
Знизити емоційне збудження учнів. |
Вимірювання ЧСС
Шикування в одну шеренгу.
підсумок уроку, виставлення оцінок.
Оголошення домашнього завдання.
Організоване залишення місця занять. |
15
15''
3'
1'15''
15'' |
-Відділення, в одну шеренгу шикуйсь! Звернути увагу на основні помилки. -Виконувати вправи для розвитку спритності, а також стрибки на правій та лівій нозі, виконувати ранкову гімнастику, з упору сидячи, ноги разом нахилятися вперед якомога далі, торкатися кінчиків пальців ніг. |
За зростом біля лінії. Визначення учнів, які краще впорались з задачами уроку, виставлення оцінок.
Пояснити та показати.
Уточнити чи всі діти зрозуміли.
У колону по одному. Дистанція до 0,5м. |