16 березня о 18:00Вебінар: Соціалізація учнівства засобами топонімічних досліджень у позаурочній діяльності

Конспект уроку "Здоров'я - найцінніший скарб людини"

Про матеріал
Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього
Перегляд файлу

Тема. Здоров’я – найцінніший скарб людини.

Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.

Обладнання:ілюстрації, сигнальні картки, стікери, маски із зображенням фруктів і овочів.

Хід уроку

 

І. Організація учнів до уроку. Вправа «Очікування»

– Усміхніться сусіду справа, сусіду зліва. Усміхніться мені. Бажаю вам гарного настрою!

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

– Сьогодні незвичайний урок. А про що ми будемо говорити на уроці ви дізнаєтесь, послухавши вірш Лариси Шевчук.

– Які слова у цьому вірші найголовніші?

Життя твоє – безцінний дар.

Не забувай про це ніколи.

Ти спиш під зорями стожар,

Чи з друзями ідеш до школи,

Живеш ти в місті чи в селі,

Подумай, як життя прожити?

Ти слід залишиш на землі –

То треба гарний залишити.

– Як ви думаєте, про що ми будемо сьогодні говорити?

– Сьогодні ми з’ясуємо, в чому цінність людського життя та його  неповторність. Епіграфом до уроку будуть слова Леонардо да Вінчі «Пам’ятай, життя – це подарунок; і той, хто його не цінує, на цей подарунок не заслуговує».

– Як ви розумієте ці слова?

ІII. Повідомлення теми уроку і завдань уроку.

– Що на світі найдорожче? (Відповіді дітей вчитель фіксує на дошці).

Ребус підкаже вам тему нашого уроку.

Найдорожчий, безцінний скарб, що має людина – це здоров’я. Тема нашого уроку: Здоров’я – найцінніший скарб людини.

– Що ви знаєте по темі здоров'я? (відповіді учнів). Оцініть свої знання з цієї теми на цифровій шкалі.

– Що б ви хотіли б дізнатися про здоров’я? Здоров’я — стан живого організму, при якому організм у цілому і всі органи здатні виконувати свої життєві функції.

1. Вправа «Інтерв’ю»

– Чи можете ви сказати про себе: «Я здоровий»? Чому ви так вважаєте?

– Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …».

Хто здоровий, – той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини, це ж чудово для людини!

Хто здоровий, той не плаче, жде його в житті удача.

Він уміє працювати, вчитись і відпочивати.

Хто здоровий – не сумує, над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде й за собою всіх веде!

Бо здоров’я – це прекрасно, здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини всі дороги і стежини!

Зрозуміло, всім відомо, як приємно бути здоровим,

Тільки треба знати, як здоровим стати.

– Щоб дізнатися або згадати, що потрібно знати і робити, щоб завжди бути здоровим, ми здійснимо до «Країни міцного здоров’я». До цієї країни ведуть безліч стежинок. На яких нас чекають багато пригод і цікавих випробувань.

 

Стежина «Режим дня»

Режим дня – це правильне чергування праці і відпочинку.

1. Завдання: якщо я чітко дотримуюся режиму дня, то:

все виконую вчасно;

завжди запізнююся;

встигаю багато чого зробити;

почуваюся бадьорим і веселим;

ходжу похмурий і втомлений.

 

 

 

 

2.Кросворд «Режим дня».

По горизонталі:

По вертикалі:

1. заняття

3. відпочинок

5. сон

7. обід

2. зарядка

3. вечеря

4. прогулянка

6. сніданок

8. підйом

 

– Для чого потрібно дотримуватись режиму дня? Для чого існують правила особистої гігієни? Який висновок ми можемо зробити?

Висновок: щоб бути здоровим, необхідно дотримуватися правил особистої

гігієни: кожний ранок умивайся, чисть зуби, мий вуха та шию; завжди мий руки

перед їжею; коротко зістригай нігті; тримай у порядку своє волосся; користуйся носовою хусткою.

ІV. Фізкультхвилинка. Стежина «Ранкова зарядка і спорт»

Фізкультхвилинка під пісню «Зарядка»

Стежина «Їжа – джерело росту і здоров’я»

«Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти» – говорить

народна мудрість.

1) Вправа «Мозкова атака».

– Для чого людині їсти?

– Скільки разів на день потрібно їсти?

– Чому важливо дотримуватись режиму в харчуванні?

– Що таке вітаміни?

– У яких продуктах вони містяться?

– Як потрібно їсти?

2) Вправа «Комора здоров’я».

Вчитель.

Із-за гір, з-за океанів, і у різний, звісно, час,

Овочі найвищих санів телеграм наслали нам.

Полюбилась їм нівроку українськая землиця.

Й поселилися без строку, стали жити і плодиться.

Людям нашим підсобляти і в достатку, і біді,

Навіть стали лікувати –

До них з серцем лиш прийди.

Телеграма 1.

Я – великий і бокастий,

Жовтогрудий і смугастий.

Я чудовий дар осінній,

З гарним та смачним насінням.

Хто їсть кашу цю чудову,

Буде сильним і здоровим. (Гарбуз).

Телеграма 2.

Кожен знає, ця дівиця

На городі – мов цариця.

Коси довгі, кучеряві,

Та ще й платтячко яскраве.

Я смачна і вітамінна,

І не гірше апельсина.

Той, хто мене поважає,

До ста років доживає. (Морква).

Телеграма 3.

Ой, розхвалилася, дивіться!

Ти не схожа на царицю!

Я від тебе красивіший:

Червоніший і товстіший.

Український борщ чудовий

По усіх краях відомий.

У борщі я головний,

Борщ без мене не смачний! (Буряк).

Телеграма 4.

Я – солодка, соковита,

Покуштуй – не схочеш пити.

А як їстимеш саму,

Всі хвороби прожену! (Диня).

Телеграма 5.

Я – смачний, кругленький,

Маю щічки червоненькі.

До смаку я в кожній страві.

Роблять соки і приправи.

Соус, борщик і салат

Люди з радістю їдять. (Помідор).

Телеграма 6.

А на мене нарікають,

Що до сліз я допікаю.

Вибачте, та я не винна,

Бо я лікарська рослина.

Соком з медом почастую

І здоров’я подарую. (Цибуля).

Телеграма 7.

А я хлопчик білозубий.

Ви мене не бійтесь, люди.

Хоч гіркий я – та корисний.

Всім мене потрібно їсти.

Хто мій зуб з’їдає сміло –

Здоровим буде неодмінно. (Часник).

Телеграма 8.

А зелені сини й дочки

Всі вживають залюбки.

Нас шанують недаремно:

Дух наш свіжий і приємний,

На канапці, і в салаті,

Ми і в будень, і на святі. (Огірки).

Телеграма 9.

Мене полюбляє кожна сім’я.

Щоб спокійно зимувати.

Садять всі мене багато.

Люблять вранці й на обід,

Так і кажуть: другий хліб. (Картопля).

Учень, який правильно відгадав, одягає на голову шапочку із зображенням слова-відгадки і стає біля дошки.)

Вчитель. Назвіть якнайбільше страв, які можна приготувати з цих

продуктів.

«Екологічна стежинка і загартування»

– Які фактори природи сприяють зміцненню здоров’я?

(Відповіді дітей)

– Якщо хочете дізнатися відповідь складіть слова:

Овад (вода)

Іпорявт (повітря)

Цсоен (сонце)

1. Ігрова вправа «Так чи НІ».

Збереженню здоров’я сприяють ...

(Діти сигналізують картками).

1) байдужість; 2) взаєморозуміння у сім’ї;

3) добра праця; 4) активний відпочинок;

5) ранкова зарядка; 6) ледачість;

7) паління; 8) чистота тіла;

9) раціональне харчування; 10) шкідливі звички;

11) неврівноваженість; 12) тривалий перегляд телевізору.

– Назвіть трьох найстрашніших ворогів здоров’я.

– Що треба робити, щоб не потрапити в залежність від паління, алкоголю і

наркотиків ?

– Чому діти починають палити?

2. Вправа «Займи позицію».

– Уяви собі, що тобі вперше в житті запропонували запалити. Що ти відповіси?

а) Дякую, в житті все треба спробувати.

б) Дякую, не хочу і вам не раджу.

в) Не можу, тому що не дозволяють батьки.

Стежина «Гарного спілкування»

– Якими словами ви починаєте свій день?

– Як ви розмовляєте і поводитесь?

– Пригадаймо якомога більше лагідних, добрих слів. Наповнимо цими словами

нашу класну кімнату. (Діти називають такі слова).

– А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо ці слова по всій школі,в інші класи. Нехай усім дітям буде добре, приємніше, веселіше.

1) Зустріч з «Чарівним деревом».

Чарівне дерево просить порятунку.

На ньому слова-шкідники у вигляді гусені.

Лінь злість скупість заздрість наркоманія

куріння егоїзм жадібність лінощі

- Що сталося з нашим деревом?

- Як його врятувати ?

– Очистіть дерево від шкідників.

– Ви прогнали всіх шкідників, а разом з ними і шкідливі звички, адже вони негативно впливають на здоров’я людини! Викликають захворювання,

неспокій, знервованість та багато зла.

Стежина «Порад»

Вправа «Хто як думав»

– Діти, давайте допоможемо дітям розібратися хто прав, а хто ні.

Як думав Василько…

Думав Вася, Танін брат,

Щоб здоровим стати,

Треба їсти — все підряд

І побільше спати.

Так Василько і робив,

Враз, як прокидався,

Щось жував він, їв і їв,

Просто — запихався.

Став гладкий — не підбіжить!

Та і йти не може…

Як такому в світі жить,

Хто тут допоможе?

– Яку пораду треба дати Василькові, щоб стати здоровим і гарним?

– Чому необхідно дотримуватись режиму харчування?

– А що треба дітям їсти, щоб бути здоровими?

Як думала Оленка…

Думала Оленка так: щоб здоров’я мати,

Треба їсти їй буряк, пити чай із м’яти,

Їсти супчики й борщі, вареники з сиром,

І котлетки, й вергунці, але знати міру.

Прокидатись на зорі, зарядку робити,

Помагати у дворі, з дітьми в мирі жити.

Ще трудитися щодень, волю гартувати,

І завжди співать пісень, словом, не тужити!

Чемні говорить слова та людей вітати,

Добрії робить діла, менших захищати.

– Чи правильно міркувала Оленка?

– Чому треба привчатися до роботи?

– Чому Оленка думала, щоб бути здоровою, то треба говорити хороші слова, вітатися…

– Яке прислів’я говорить про те, що для здоров’я важлива добра думка?

– Порівняй думки дітей і зроби висновок.

V. Підсумок уроку.

– Чи збулися ваші очікування? Про що говорили на уроці? Для чого ми це робили? Оцініть свої знання про здоров’я на лінійці. Підніміть уроку, у кого збільшився бал.

Вправа «Закінчи речення»

– Діти, дайте відповіді на запитання:.

Для здоров’я корисно багато …

– гуляти на …;

– живати корисну…;

– відмовитися від ….

Здоровий спосіб життя – це дотримання …;

– правильне ...;– щоденні заняття … і …,– рухливими …;

– відсутність шкідливих …;– у спілкуванні з оточуючими бути….

Слід уникати … звичок, які руйнують здоров’я, наприклад: ….

Щоб зберегти здоров’я, необхідно доглядати за собою, а саме: ….

А ще пам’ятайте, що:

Життя чарівне, мов казка.

І дається людині раз.

Не марнуйте його, будь ласка.

А любіть й бережіть весь час.

– Я сподіваюсь, що кожен із вас буде зростати здоровим!

 

docx
Додано
16 жовтня 2020
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку