Конспект уроку "Здоров'я - найцінніший скарб людини"

Про матеріал
Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього
Перегляд файлу

Тема. Здоров’я – найцінніший скарб людини.

Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.

Обладнання:ілюстрації, сигнальні картки, стікери, маски із зображенням фруктів і овочів.

Хід уроку

 

І. Організація учнів до уроку. Вправа «Очікування»

– Усміхніться сусіду справа, сусіду зліва. Усміхніться мені. Бажаю вам гарного настрою!

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

– Сьогодні незвичайний урок. А про що ми будемо говорити на уроці ви дізнаєтесь, послухавши вірш Лариси Шевчук.

– Які слова у цьому вірші найголовніші?

Життя твоє – безцінний дар.

Не забувай про це ніколи.

Ти спиш під зорями стожар,

Чи з друзями ідеш до школи,

Живеш ти в місті чи в селі,

Подумай, як життя прожити?

Ти слід залишиш на землі –

То треба гарний залишити.

– Як ви думаєте, про що ми будемо сьогодні говорити?

– Сьогодні ми з’ясуємо, в чому цінність людського життя та його  неповторність. Епіграфом до уроку будуть слова Леонардо да Вінчі «Пам’ятай, життя – це подарунок; і той, хто його не цінує, на цей подарунок не заслуговує».

– Як ви розумієте ці слова?

ІII. Повідомлення теми уроку і завдань уроку.

– Що на світі найдорожче? (Відповіді дітей вчитель фіксує на дошці).

Ребус підкаже вам тему нашого уроку.

Найдорожчий, безцінний скарб, що має людина – це здоров’я. Тема нашого уроку: Здоров’я – найцінніший скарб людини.

– Що ви знаєте по темі здоров'я? (відповіді учнів). Оцініть свої знання з цієї теми на цифровій шкалі.

– Що б ви хотіли б дізнатися про здоров’я? Здоров’я — стан живого організму, при якому організм у цілому і всі органи здатні виконувати свої життєві функції.

1. Вправа «Інтерв’ю»

– Чи можете ви сказати про себе: «Я здоровий»? Чому ви так вважаєте?

– Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …».

Хто здоровий, – той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини, це ж чудово для людини!

Хто здоровий, той не плаче, жде його в житті удача.

Він уміє працювати, вчитись і відпочивати.

Хто здоровий – не сумує, над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде й за собою всіх веде!

Бо здоров’я – це прекрасно, здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини всі дороги і стежини!

Зрозуміло, всім відомо, як приємно бути здоровим,

Тільки треба знати, як здоровим стати.

– Щоб дізнатися або згадати, що потрібно знати і робити, щоб завжди бути здоровим, ми здійснимо до «Країни міцного здоров’я». До цієї країни ведуть безліч стежинок. На яких нас чекають багато пригод і цікавих випробувань.

 

Стежина «Режим дня»

Режим дня – це правильне чергування праці і відпочинку.

1. Завдання: якщо я чітко дотримуюся режиму дня, то:

все виконую вчасно;

завжди запізнююся;

встигаю багато чого зробити;

почуваюся бадьорим і веселим;

ходжу похмурий і втомлений.

 

 

 

 

2.Кросворд «Режим дня».

По горизонталі:

По вертикалі:

1. заняття

3. відпочинок

5. сон

7. обід

2. зарядка

3. вечеря

4. прогулянка

6. сніданок

8. підйом

 

– Для чого потрібно дотримуватись режиму дня? Для чого існують правила особистої гігієни? Який висновок ми можемо зробити?

Висновок: щоб бути здоровим, необхідно дотримуватися правил особистої

гігієни: кожний ранок умивайся, чисть зуби, мий вуха та шию; завжди мий руки

перед їжею; коротко зістригай нігті; тримай у порядку своє волосся; користуйся носовою хусткою.

ІV. Фізкультхвилинка. Стежина «Ранкова зарядка і спорт»

Фізкультхвилинка під пісню «Зарядка»

Стежина «Їжа – джерело росту і здоров’я»

«Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти» – говорить

народна мудрість.

1) Вправа «Мозкова атака».

– Для чого людині їсти?

– Скільки разів на день потрібно їсти?

– Чому важливо дотримуватись режиму в харчуванні?

– Що таке вітаміни?

– У яких продуктах вони містяться?

– Як потрібно їсти?

2) Вправа «Комора здоров’я».

Вчитель.

Із-за гір, з-за океанів, і у різний, звісно, час,

Овочі найвищих санів телеграм наслали нам.

Полюбилась їм нівроку українськая землиця.

Й поселилися без строку, стали жити і плодиться.

Людям нашим підсобляти і в достатку, і біді,

Навіть стали лікувати –

До них з серцем лиш прийди.

Телеграма 1.

Я – великий і бокастий,

Жовтогрудий і смугастий.

Я чудовий дар осінній,

З гарним та смачним насінням.

Хто їсть кашу цю чудову,

Буде сильним і здоровим. (Гарбуз).

Телеграма 2.

Кожен знає, ця дівиця

На городі – мов цариця.

Коси довгі, кучеряві,

Та ще й платтячко яскраве.

Я смачна і вітамінна,

І не гірше апельсина.

Той, хто мене поважає,

До ста років доживає. (Морква).

Телеграма 3.

Ой, розхвалилася, дивіться!

Ти не схожа на царицю!

Я від тебе красивіший:

Червоніший і товстіший.

Український борщ чудовий

По усіх краях відомий.

У борщі я головний,

Борщ без мене не смачний! (Буряк).

Телеграма 4.

Я – солодка, соковита,

Покуштуй – не схочеш пити.

А як їстимеш саму,

Всі хвороби прожену! (Диня).

Телеграма 5.

Я – смачний, кругленький,

Маю щічки червоненькі.

До смаку я в кожній страві.

Роблять соки і приправи.

Соус, борщик і салат

Люди з радістю їдять. (Помідор).

Телеграма 6.

А на мене нарікають,

Що до сліз я допікаю.

Вибачте, та я не винна,

Бо я лікарська рослина.

Соком з медом почастую

І здоров’я подарую. (Цибуля).

Телеграма 7.

А я хлопчик білозубий.

Ви мене не бійтесь, люди.

Хоч гіркий я – та корисний.

Всім мене потрібно їсти.

Хто мій зуб з’їдає сміло –

Здоровим буде неодмінно. (Часник).

Телеграма 8.

А зелені сини й дочки

Всі вживають залюбки.

Нас шанують недаремно:

Дух наш свіжий і приємний,

На канапці, і в салаті,

Ми і в будень, і на святі. (Огірки).

Телеграма 9.

Мене полюбляє кожна сім’я.

Щоб спокійно зимувати.

Садять всі мене багато.

Люблять вранці й на обід,

Так і кажуть: другий хліб. (Картопля).

Учень, який правильно відгадав, одягає на голову шапочку із зображенням слова-відгадки і стає біля дошки.)

Вчитель. Назвіть якнайбільше страв, які можна приготувати з цих

продуктів.

«Екологічна стежинка і загартування»

– Які фактори природи сприяють зміцненню здоров’я?

(Відповіді дітей)

– Якщо хочете дізнатися відповідь складіть слова:

Овад (вода)

Іпорявт (повітря)

Цсоен (сонце)

1. Ігрова вправа «Так чи НІ».

Збереженню здоров’я сприяють ...

(Діти сигналізують картками).

1) байдужість; 2) взаєморозуміння у сім’ї;

3) добра праця; 4) активний відпочинок;

5) ранкова зарядка; 6) ледачість;

7) паління; 8) чистота тіла;

9) раціональне харчування; 10) шкідливі звички;

11) неврівноваженість; 12) тривалий перегляд телевізору.

– Назвіть трьох найстрашніших ворогів здоров’я.

– Що треба робити, щоб не потрапити в залежність від паління, алкоголю і

наркотиків ?

– Чому діти починають палити?

2. Вправа «Займи позицію».

– Уяви собі, що тобі вперше в житті запропонували запалити. Що ти відповіси?

а) Дякую, в житті все треба спробувати.

б) Дякую, не хочу і вам не раджу.

в) Не можу, тому що не дозволяють батьки.

Стежина «Гарного спілкування»

– Якими словами ви починаєте свій день?

– Як ви розмовляєте і поводитесь?

– Пригадаймо якомога більше лагідних, добрих слів. Наповнимо цими словами

нашу класну кімнату. (Діти називають такі слова).

– А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо ці слова по всій школі,в інші класи. Нехай усім дітям буде добре, приємніше, веселіше.

1) Зустріч з «Чарівним деревом».

Чарівне дерево просить порятунку.

На ньому слова-шкідники у вигляді гусені.

Лінь злість скупість заздрість наркоманія

куріння егоїзм жадібність лінощі

- Що сталося з нашим деревом?

- Як його врятувати ?

– Очистіть дерево від шкідників.

– Ви прогнали всіх шкідників, а разом з ними і шкідливі звички, адже вони негативно впливають на здоров’я людини! Викликають захворювання,

неспокій, знервованість та багато зла.

Стежина «Порад»

Вправа «Хто як думав»

– Діти, давайте допоможемо дітям розібратися хто прав, а хто ні.

Як думав Василько…

Думав Вася, Танін брат,

Щоб здоровим стати,

Треба їсти — все підряд

І побільше спати.

Так Василько і робив,

Враз, як прокидався,

Щось жував він, їв і їв,

Просто — запихався.

Став гладкий — не підбіжить!

Та і йти не може…

Як такому в світі жить,

Хто тут допоможе?

– Яку пораду треба дати Василькові, щоб стати здоровим і гарним?

– Чому необхідно дотримуватись режиму харчування?

– А що треба дітям їсти, щоб бути здоровими?

Як думала Оленка…

Думала Оленка так: щоб здоров’я мати,

Треба їсти їй буряк, пити чай із м’яти,

Їсти супчики й борщі, вареники з сиром,

І котлетки, й вергунці, але знати міру.

Прокидатись на зорі, зарядку робити,

Помагати у дворі, з дітьми в мирі жити.

Ще трудитися щодень, волю гартувати,

І завжди співать пісень, словом, не тужити!

Чемні говорить слова та людей вітати,

Добрії робить діла, менших захищати.

– Чи правильно міркувала Оленка?

– Чому треба привчатися до роботи?

– Чому Оленка думала, щоб бути здоровою, то треба говорити хороші слова, вітатися…

– Яке прислів’я говорить про те, що для здоров’я важлива добра думка?

– Порівняй думки дітей і зроби висновок.

V. Підсумок уроку.

– Чи збулися ваші очікування? Про що говорили на уроці? Для чого ми це робили? Оцініть свої знання про здоров’я на лінійці. Підніміть уроку, у кого збільшився бал.

Вправа «Закінчи речення»

– Діти, дайте відповіді на запитання:.

Для здоров’я корисно багато …

– гуляти на …;

– живати корисну…;

– відмовитися від ….

Здоровий спосіб життя – це дотримання …;

– правильне ...;– щоденні заняття … і …,– рухливими …;

– відсутність шкідливих …;– у спілкуванні з оточуючими бути….

Слід уникати … звичок, які руйнують здоров’я, наприклад: ….

Щоб зберегти здоров’я, необхідно доглядати за собою, а саме: ….

А ще пам’ятайте, що:

Життя чарівне, мов казка.

І дається людині раз.

Не марнуйте його, будь ласка.

А любіть й бережіть весь час.

– Я сподіваюсь, що кожен із вас буде зростати здоровим!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Московчук Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 жовтня 2020
Переглядів
2220
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку