12 квітня о 18:00Вебінар: Навчаємо дітей мистецтва розповідати історії за допомогою PowerPoint

Сценарій свята ''На вулиці безпечно буде, як правил руху не забудеш''

Про матеріал
Про безпечну поведінку на дорозі, вміння читати дорожні знаки, вести себе у транспорті.
Перегляд файлу

  Струк О.В., вчитель основ здоров’я 

 

На вулиці безпечно буде, як правил руху не забудеш

 (Сценарій свята)

 

В актовій залі стоять стенди, на яких розміщені творчі роботи учнів з основ здоров’я, виставка зошитів, плакатів, малюнки

 

Звучить весела музика. На сцену виходить ведуча.

 

Ведуча. Добрий день,  шановні гості, діти!

 Сьогодні ми помандруємо у чарівний світ казки, де на вас чекають сама Бабусечка Казка з Дідусечком Правила Руху, справжнісінькі Дорожні Знаки і навіть Баба Яга.

 

Звучить музика. На сцену виходять учні.

1.Дуже раді вас зустріти,

   Нагадати і сказати -

   Правила всі варто знати,

   Друзі, прошу нас вітати.

 

2.Ми живемо між людьми,

   Навіть в школі служим ми.

   Ви нас добре помічайте

   І лиш тільки поважайте.

 

3.Бо без правил нікуди,

   Ні туди і ні сюди,

   Буде безлад, хаос, шум

   Над життям й здоров’ям глум.

 

4.Для нормального буття

            Та ще самопочуття,

             Керуйтесь правилами, люди!

        Ви їх не забувайте всюди!

 

    5.То закони, принципи такі,

       Що допомагають  у житті.

       Та й існують вони для того,

       Щоб завжди ви були здорові.

 

   6.Бо життя – найцінніше, що є.

      А ще людина вибирати вміє.

      Та нехай потім не шкодує,

      Коли нас нехтують, на жаль!

 

  7.Бо дорога – це не жарти!

     Будь уважним, як на варті!

     Правила  виконуй своєчасно

     Будеш жити ти сучасно!

 

  8.Станеш міцним, сильним духом,

     Слідкуватимеш за рухом,

     Що ж, уже прийшла пора,

      Нам у казку вирушать.

 

 9.Сміливіше стукай в двері,

    Там Дідусечко чекає,

    Має сподівання вміру

    Перевірить ваші сили.

 

10.І сама Бабуся Казка

     Має таку ласку

     Вас вітатиме на святі,

     Чудеса нам показати.

 

Звучить музика. Діти спускаються зі сцени і сідають збоку на стільчики, на сцені з’являється  Бабусечка Казка.

 

Бабусечка Казка. Діти тут слухняні, гарні,

      До роботи всі старанні,

      Вміють гратись, веселитись,

      Навіть в залі причаїтись.

      Наш  Дідусечко любить порядок,

      Знає дуже багато загадок.

      Дбає,  щоб почувалися комфортно

      І водії, і пішоходи.

      Він невтомний трудівник:

      Світлофори світять ясно,

      Та й розмітку креслить вчасно,

       Кожен знак стоїть на місці

       Перевірить особисто,

       Щоб було безпечно скрізь і всюди,

       Радить вчити Правила Руху.

 

Звучить галаслива музика. Бабуся береться за голову, жахається.

На сцену вибігає Баба Яга і звертається до присутніх у залі.

 

Баба Яга.    Діти! Діти! Аяяй!

       Добрий вечір, зазвичай!

       Повезло?..Смієтесь ви?

       Чому ж не вітаєте Баби Яги?

       Я колись була весела,

       А тепер ось не до сміху,

       Бо старий, що учить Руху

       Геть вже зник і - ні духу,

       І не чути навіть слуху!

       Як колись було чудово:

       В лісі всі розчищає дороги.

      “Зараз”,  “Вибачте”,- каже –“Будь ласка”,

       Попрацюйте самі, ваша ласка,

                Я старенький не маю вже сили”.

       А у мене - нечиста лиш сила.

       Що робити мені підкажіть

       Як трудитись, мене ви навчіть!

 

Бабусечка Казка. В нас є  в залі справні діти

       Працювати їм -  радіти!

       Не будемо гаяти часу

       До роботи, тиснем газу!

 

Ведуча.       Давайте покажемо нашим Бабусям!

          Пограємо в гру “Слово в капелюсі”.

          Запрошую підійти до мене по два представника від кожного класу.

          В капелюсі букви є.

          По одній ви діставайте та мерщій речення   складайте:

Б У Д Ь   У В А Ж Н И М    Н А   Д О Р О З І !

 

(Діти показують складене речення присутнім у залі)

 

Баба Яга.   То лиш чари в капелюсі.

         Я нічого не навчуся!

 

Бабусечка Казка. Ти – дірява голова,

    Читати не вмієш.

    Зараз в залі дітвора

    Разом скаже, і прозрієш.

 

(Діти всі разом читають речення)

 

Баба Яга Будь уважним на порозі!

       Де ви бачили пиріг,

       Щоб спекла Ягуся?!

       Я не вмію і не хочу…

       І тому не вчуся!

  

Бабусечка Казка. В нас гімназія – ось так!

 Це не заклад для зівак.

                     На дорозі пильним будь,

                     Про обережність не забудь.

 

Баба Яга. В мене ступа і мітла.

               Та, напевно, я  пішла.

                                 Політати треба трішки,

             Бо втомились мої ніжки.

 

Учень із  зали. Ми до лісу прийдем влітку,

    Порозчистим всі засітки.

    Не журіться, не спішіть,

    Ви життя лиш бережіть!

 

Учениця з зали.А сьогодні ми на святі

                        Раді всіх вас зустрічати.

                        Ви, Бабусю Казко, йдіть

                        І Дідусечку скажіть,

                        Що чекає дітвора,

                            І вже оплесків – гора.

 

(Під оплески всі спускаються зі сцени, з’являється Дідусечко Правила Руху у накидці, на якій наклеєні дорожні знаки)

 

Дідусечко. Ой як довго довелося йти,

    Але вдалося вас знайти.

    Ось біля “Гостинця” світлофорик зробив,

    А то “мерседес” мене б збив.

    Ви, дітки, щоб бути в безпеці -

    Себе на перехід ведіть

    Тільки на зелене світло йдіть,

  Та ще й дивіться у всі боки,

  Бо хтось таки вирветься ненароком.

  А ще зайшов до того магазину,

   Щоб придбати сувеніри.

  Маю стільки я загадок,

  Що вам їх всі не відгадати.

 

Хлопчик із зали. Дідусь! Ми всі напоготові

           Ви відпочините з дороги,

           А ми умить покажем “клас”.

           І кожен клас здивує вас.

 

(Дівчатка по черзі загадують загадки учням)

 

          1.Біжать чотири брати і один одного не можуть наздогнати

                                                                                    / Колеса /

2.Два колеса і дві педалі –

   Лечу вперед в безмежні далі.

   Та з рук кермо не випускаю,

   Бо правила дорожні знаю.

        / Велосипед /

3.От такі в нас чудеса –

   Є чотири колеса.

   Хатка йде собі сміливо,

   Хочеш - вправо, хочеш – вліво.

   Хочеш – в ліс чи до ріки.

   Що за хатка, дітлахи?

   / Автомобіль /

4.Наче пташка він летить,

   Але всім на лихо,

   Він реве, тріщить, кричить,

   Бо не може тихо.

   Є два колеса у нього,

   Сила й швидкість також є,

   Швидко мчить він по дорогах,

   Має ім’ячко своє.   

                             /Мотоцикл /

5.Як колір міняю –

                   Когось зупиняю.

То пішоходів, а то водіїв.
                            / Світлофор /

 

6.Не говорить, а мовчить,

   Тихо нищечком висить.

   При дорозі на стовпі,

   А розкаже все тобі

   Де спинитись, де звернути,

   Де поїсти, де здрімнути.

   Хто ж оце такий мастак?

                                             / Придорожній добрий знак /

7.Йде з села до села, а з місця не зрушить.

                                            / Дорога /

8.Цей міліції підрозділ

   Всіх пильнує на дорозі.

   Щоб рух безпечним був завжди

   Сумлінно трудиться …

                                            /ДАІ/

9.По тротуару він іде

   Або іще когось веде.

   То ж всім відомо з малих літ,

   Бо звем його ми…

                                        / Пішохід /

10.Коли заходиш в транспорт

     Не треба мати паспорт.

     Але е-квиток перевір,

     Бо ти вже справжній…

                                       / Пасажир /

 

Дідусечко. Порадували ви старого.

         Що скажете іще нового?

         Ці правила старі як світ,

         А вікторина ця – як звіт.

         Дуже прошу вас працювати

         На питання відповідати.

 

(Дідусечко  ставить запитання, а ведуча в залі з мікрофоном підходить до дітей, щоб почути відповіді).

 

Запитання  вікторини

 

1.Як позначаються пішохідні переходи?

 

2.Де на проїзній частині можна перечекати потік машин?

 

3.Як обходити автобус, тролейбус, автомобіль?

 

4.Як обходити трамвай?

 

5.Де можна переходити дорогу?

 

6.Як треба поводитися в транспорті?

 

Дідусечко. Одне слово маю казати

         Лише “Молодці!” так назвати.

         Правила для вас – основи.

         Виконуйте їх знову й знову.

         Та що це за дива?

          На святі нема козака.

          А як його звати -

           Спробуйте відгадати:

          Шаровари червоні має

          Ними навіть він моргає.

          І зеленим вишита сорочка

          Світиться вона, мов очка.

          На перехресті любить стояти,

          У всіх перехожих правди питати.

          Хто це, діти? Відповідайте

  Вголос всі називайте.

(На сцені з’являється козак Світлофор у червоних шароварах,

 у білій сорочці, вишитій зеленими нитками, а Дідусечко йде за куліси)

 

Козак-Світлофор. Здоровенькі були!

  Як у вас чудово!

  Хочу з вами вести мову.

  Так образливо бува

                     Як не знаєш свої права:

   На зелене світло – йди.

   На червоне – жди біди,

   Як не хочеш почекати,

   Про свою безпеку дбати.

   Це навіть обов’язок ваш.

   Перевірити  вас хочу

   Маю питань досхочу.

   Гей дівчата-помічниці

   Поспішайте, не баріться.

 

Дівчата.   Ми – красуні-чарівниці:

            Я – зелена як годиться,

            Я – червона, чепурна,

            Я – жовтенька ось така

            А окремо кожна з нас –

                                Просто “світло” – суперклас.

 

Козак-Світлофор. Світло, світло не моргайте,

                       Ви питання мої задавайте.

 

1.Як переходити вулицю, якщо перехрестя регульоване?

 

2.Чому не можна гратися поблизу дороги чи на дорозі?

 

3.Як переходити нерегульоване перехрестя?

 

4.Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, що рухається?

 

 

Козак-Світлофор. Хочу зараз в гру пограти

         Вам лише відповідати:

         “Заборонено” або “дозволено”.

 

“Заборонено і дозволено”

(гра)

 

        1.І проспекти, і бульвари –

           Всі шумливі в наші дні,

             Ти проходь по тротуару

         Лиш по правій стороні!

          Пустувати тут, де люди,

    ………………..!

          Стать взірцевим пішоходом! - 

           Це …………….!

       2.Як заходиш до трамваю,

         Краще уперед пройди,

        Не крутись - це заважає,

         Стій спокійно, чи сиди.

   Їхати “зайцем” – знають всі –

                      ………………..!

                      А бабусі дати місце –

                     Це……………..!

       3.Якщо ти гуляєш десь там,

          Бігаючи не забудь:

        Переходиш перехрестя –

        Особливо пильним будь.

   Йти, коли червоне світло,

   …………………!

   На зелене – навіть дітям

   Йти……………..!

 

Козак-Світлофор. Молодці, діти!

         Бачу правила ви знаєте,

          А мене ви поважаєте.

         До приємних зустрічей на дорозі!

 

(Козак Світлофор з помічницями виходить. Звучить музика, на сцену виходять діти з попереджувальними знаками в руках)

 

1.21 – перехрещення рівнозначних доріг;

 

1.22 – перехрещення з другорядною дорогою;

 

1.27 – залізничний переїзд зі шлагбаумом;

 

1.28 – залізничний перехід без шлагбаума;

 

1.29 – одноколійна залізниця.

 

(Їх виводить хлопчик.)

 

Хлопчик. Діти, на дорозі небезпечно дуже.

       Пам’ятай постійно про це, друже.

       Нам допомагають знаки,

        Попереджають і вимагають

       У пішоходів і водіїв,

        Щоб не накоїли біди.

 

1.21.Я повідомляю всіх

        Про перехрещення

        Рівнозначних доріг.

 

1.22.А я нагадую вам, друзі,

        Що перехрещуюся

        Із другорядною дорогою.

 

1.27 і 1.28 (разом)   А наше місце

                  На залізничному переїзді.

                     Одну різницю маєм лиш.

 

1.27  Я – зі шлагбаумом

 

1.28  Я – без.

 

1.29.Попереджаю всіх щодня,

        Щоб не забулись наші гості -

         Одноколійна залізниця.

       Мене запам’ятати просто.

(До залу заходять діти із заборонними знаками і Дівчинка)

3.8 – Рух на велосипедах заборонено;

 

3.9 -  Рух пішоходів заборонено.

 

Дівчинка. Є ще знаки, наче очі,

       Видно навіть серед ночі:

       На білому у червонім обідку

       Заборону несуть будь-яку.

 

3.8 Якщо хочеш довго жити,

      Раджу зі мною дружити.

      Забороняю кататись,

      Прошу слухати і не вагатись.

 

3.9 Пішоходи! Вам порада –

      Мене побачите – увага!

      Зупинитись  прошу я вас

      Тільки тут і в той же час

 

(Звучить музика. Знаки виходять, інша група знаків заходить)

 

4.12 – доріжка для велосипедистів;

 

4.13 – доріжка для пішоходів.

 

Дівчинка. Подивіться, що за гості?

       Наказові знаки просто.

       Нібито шматочок неба,

           А наказують, як треба.

 

4.12.І я тут теж наказую!

        Всім велосипедистам

        Дорогу вірну вказую!

        Хай безпечно буде вам.

 

4.13.Тут наказую ходити,

         Пішоходам любим,

         Не підводьте мене, діти,

         Буду вам радіти.

 

Хлопчик.  Знаки пріоритету натомість

                Встановлюють черговість,

            Диктують, кому слід поступитись,

            Де головна дорога, де її кінець.

 

Дівчинка. Знаки сервісу напоять,

                Нагодують й полікують.      

                В прямокутнику край неба.

                     Послуга будь-яка -  що треба.

 

Хлопчик. А як щось незрозуміло,

                Тоді чорним та по білому

                Прочитайте у табличці

                Ви під знаком невеличким.

 

(Звучить музика, Знаки виходять)

 

Дівчинка. І це ще знаки не всі!

                 Є інформаційно-вказівні!

      

(Виходять на сцену відповідні знаки)

 

Всі разом. Ми вміло повідомимо

                   Як вам потрапити додому.

 

5.5.Будьте уважні, не баріться

      Дорогу з одностороннім рухом

      Не продивіться!

 

5.6.А я, звичайно, молодець,

      Бо вказую її кінець!

 

5.44.А якщо їхати доведеться -

      На зупинці допоможу

      Місце вам знайти

      І  запропоную вам таксі.

 

5.43 Не підходить? Не біда!

      Сідайте до  тролейбуса!

 

5.42.Коли у місті є трамваї,

      Мене шукайте та їдьте далі.

 

5.41.А я інформацію даю таку -

      Де  зупинятися автобусу.

 

Хлопчик.  В житті тобі все буде ясно,

              Пройдеш сміливо скрізь завжди,

              Якщо ти вивчиш знаки вчасно -

              Тоді не трапиться біди.

(На сцену виходять всі знаки і під музику, прощаючись  сходять зі сцени)

 

Ведуча.     На цій оптимістичній ноті наше свято завершено.

                  До нових зустрічей!

docx
Додано
18 жовтня 2020
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку