Конспект уроку:"Звук [ф]. Мала буква ф. Читання складів, слів і тексту з вивченими літерами."

Про матеріал
Конспект уроку читання. Урок побудований у вигляді квесту.Тип уроку: вивчення нового матеріалу.Герої казки "Колобок" завітали у гості.
Перегляд файлу

Тема.Звук [ф]. Мала буква ф. Читання складів, слів і тексту з вивченими літерами.
Мета.Ознайомити учнів з друкованою малою букву ф, навчити друкувати її;навчити артикулювати звук [ф]; закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів; удосконалювати навички читання, уміння добирати заголовок до тексту; розвивати вміння складати речення й розповіді за малюнками; формувати компетентності спілкування державною мовою, соціальну, громадянську, загальнокультурну компетентності; виховувати інтерес до фотографування.
Обладнання: підручники, зошити, відеоматеріали, LEGO цеглинки,зображення героїв казки «Колобок», презентація.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.                                                                       Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

1.Організація класу

Встало Сонце спозаранку,

Зазирнуло під фіранку.

Добрий день нам всім сказало,

І у клас наш завітало.

стали струнко,посміхнулись,

і до гостей повернулись.

Привітались всі гарненько,

І за парти всі тихенько.

Час урок наш починати ,

І всім гарно працювати.

2. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Діти, коли я йшла до школи, то зустріла Колобка. Він просить нас допомогти йому урятуватися, бо якщо ми не виконаємо завдання які підготували звірі то вони його з’їдять.

- Допоможемо Колобку? 

Мовленнєва розминка. (Завдання від баби і діда)

  1. Читання слів з буквою Ї .

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\672.jpg

2.Робота над скоромовкою.

Діти, яку літеру ми вивчали на минулому уроці? (Літера Ї).

Які звуки позначає літера Ї , коли стоїть на початку слова? А коли стоїть після голосного звуку? (Два звуки [й][і]).

Давайте з вами потренуємося промовляти скоромовку з літерою Ї, щоб ротик наш був слухняний.

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\скачанные файлы.jpg
-Супер! Ми виконали завдання від баби і діда і  вони відпускають нашого Колобочка.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

3.1Відгадайте загадку. (Завдання від Зайчика).

Б’є вода в усі боки,

Із залізного тюльпана,

Поспішаєм залюбки

Ми до красеня … фонтана

 

      -Так, правильно це фонтан. Розгляньте малюнки фонтанів,які вони   бувають різні за величиною та формою.

  • Скажіть, будь ласка, який  перший звук ви  чуєте? (Звук «ф»)
  • Послухайте ще одну загадку.

Ці красиві милі квіти
Мають пелюстки блакитні!
На луках вони ростуть
І красиво там цвітуть.
(Фіалки)

  • Скажіть, будь ласка, який  перший звук ви  чуєте в цьому слові?(Звук  «ф’»)

На письмі звук [ф] позначається буквою «еф». Сьогодні ми навчимося друкувати малу букву «еф», читати склади та слова з нею. Також навчимося правильно вимовляти букву «еф».

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

4.1 Звуковий аналіз слів ФОНТАН, ФІАЛКА (Завдання -  від Вовчика)

Побудова на дошці схем учнями за допомогою вчителя.

4.2 Вправляння у вимові звука [ф]

- Подивіться уважно і прислухайтесь, як я вимовляю звук [ф]. (Слід мати на увазі, що під час вимовляння нижня губа притискується до верхніх зубів, цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюючи шум, без будь-якого голосу. Якщо подати голос, то вийде дзвінкий звук [в].)

— Спробуйте вимовити цей звук. (Учні вправляються, вчитель перевіряє артикуляцію кожного учня, стежить, щоб вони не вимовляли звукосполучення [хв] замість [ф].)

— Який це звук? (Приголосний, глухий, твердий)

— Парного м’якого та парного дзвінкого в українській мові він не має. у творенні звука [ф], як і звука [в], беруть участь губи, і тому їх називають... (губні приголосні).

4.3. Перегляд Відео фрагменту уроку тітоньки Сови –«Абетка-малятко».

4.4.Аналіз елементів, з яких складається літера «еф»

— Звук [ф] позначається буквою „еф”. (Учитель показує букву.) Велика і мала букви мають однакову форму.

— З яких елементів складається буква „еф”? (З двох півовалів і прямої палички між ними.)

4.4„Друкування” букви ф ( малої), окремих складів, слів.

Умовно в повітрі.

Олівцем у повітрі.

Друкування слів: фірма, фільм, футбол.

  • От і завдання від Вовчика ми виконали і він більше не буде чіпати нашого Колобка.

Фізкультхвилинка

V. РОБОТА З БУКВАРЕМ (с.54) (Завдання від Ведмедя).

- 5.1 Складання речень за малюнками

- Що тримає буква «еф» у руках? (Буква «еф» тримає фартух).

- Де ми чуємо звук [ф] в слові фартух?

- Біля чого стоїть буква «еф»? (Буква «еф» біля телефону).

- Де ми чуємо звук [ф] в слові телефон?

- Що зав’язала буква «еф»? (Буква «еф» зав’язала шарф)

- Де ми чуємо звук [ф] в слові шарф?

 

 

 

5.2 Читання складів за таблицею та слів у стовпчиках


5.3 Гра «Добери кінцівку» (робота над чистомовкою Щебетунчика)

Добирання кінцівки кожного речення;

Читання чистомовки (ланцюжком та хором).

5.5 Робота з цеглинками LEGO. Гра «Знайди слово»

- Діти, на кожному слайді презентації є картинка і поряд слова. Вам треба знайти слово-назву до малюнку і показати відповідну цеглинку.

- Ох і завдання підготував нам Ведмедик. Але ми з ним впорались  і він відпускає нашого Колобка.

МУЗИКАЛЬНА ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Посилання на фізкультхвилинку https://youtu.be/JA-UfzPvei

VI. ПРОДОВЖЕННЯ РОБОТИ З ПІДРУЧНИКОМ (Завдання від Лисички.)

6.1 Робота над текстом

6.6.1 Читання тексту вчителем

Бесіда за змістом тексту

- Про кого йдеться в тексті?

- Що робив Федько?

- Які фотографії він розглядав?

- Які фотографія йому подобається найбільше?

- Про що мріє Федько?

6.6.2 Читання тексту ланцюжком (кожний учень читає одне речення).

6.6.3Дочитування тексту «буксиром» за сильнішим учнем.

6.6.4.Вибір заголовка тексту.

- Ми з вами впоралися з усіма завданнями які нам підготували і врятували нашого Колобка. Йому дуже сподобався наш урок і він навіть вивчив з нами букву «еф» та просить пограти з ним, ще в одну гру.

- Пограємо?(Так).

6.2.Гра « Твердий чи  м’який »

На дошці малюнки. Дітям потрібно назвати  слова, що на картинці і визначати де буква «еф» позначає твердий звук ,а де м’який. Якщо м’який - плескаємо в долоні один раз, якщо твердий - тупочемо ногами два рази.

VII. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

6.1 Бесіда

- Яку букву вивчали на уроці?

- Який звук вона позначає? ([ф]).

- Вам сподобався наш урок?

6.2 Рефлексія «Знімок на згадку»

- Пропоную зробити фото на згадку про наш урок. Роздрукуємо фото і вставимо в наш класний альбом.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 березня 2021
Переглядів
3200
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку