Тема.Звук [ф]. Мала буква ф. Читання складів, слів і тексту з вивченими літерами.
Мета.Ознайомити учнів з друкованою малою букву ф, навчити друкувати її;навчити артикулювати звук [ф]; закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів; удосконалювати навички читання, уміння добирати заголовок до тексту; розвивати вміння складати речення й розповіді за малюнками; формувати компетентності спілкування державною мовою, соціальну, громадянську, загальнокультурну компетентності; виховувати інтерес до фотографування.
Обладнання: підручники, зошити, відеоматеріали, LEGO цеглинки,зображення героїв казки «Колобок», презентація.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
1.Організація класу
Встало Сонце спозаранку,
Зазирнуло під фіранку.
Добрий день нам всім сказало,
І у клас наш завітало.
стали струнко,посміхнулись,
і до гостей повернулись.
Привітались всі гарненько,
І за парти всі тихенько.
Час урок наш починати ,
І всім гарно працювати.
2. Перевірка готовності до уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Діти, коли я йшла до школи, то зустріла Колобка. Він просить нас допомогти йому урятуватися, бо якщо ми не виконаємо завдання які підготували звірі то вони його з’їдять.
- Допоможемо Колобку?
Мовленнєва розминка. (Завдання від баби і діда)
2.Робота над скоромовкою.
Діти, яку літеру ми вивчали на минулому уроці? (Літера Ї).
Які звуки позначає літера Ї , коли стоїть на початку слова? А коли стоїть після голосного звуку? (Два звуки [й][і]).
Давайте з вами потренуємося промовляти скоромовку з літерою Ї, щоб ротик наш був слухняний.
-Супер! Ми виконали завдання від баби і діда і вони відпускають нашого Колобочка.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
3.1Відгадайте загадку. (Завдання від Зайчика).
Б’є вода в усі боки,
Із залізного тюльпана,
Поспішаєм залюбки
Ми до красеня … фонтана
-Так, правильно це фонтан. Розгляньте малюнки фонтанів,які вони бувають різні за величиною та формою.
Ці красиві милі квіти
Мають пелюстки блакитні!
На луках вони ростуть
І красиво там цвітуть.
(Фіалки)
На письмі звук [ф] позначається буквою «еф». Сьогодні ми навчимося друкувати малу букву «еф», читати склади та слова з нею. Також навчимося правильно вимовляти букву «еф».
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
4.1 Звуковий аналіз слів ФОНТАН, ФІАЛКА (Завдання - від Вовчика)
Побудова на дошці схем учнями за допомогою вчителя.
4.2 Вправляння у вимові звука [ф]
- Подивіться уважно і прислухайтесь, як я вимовляю звук [ф]. (Слід мати на увазі, що під час вимовляння нижня губа притискується до верхніх зубів, цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюючи шум, без будь-якого голосу. Якщо подати голос, то вийде дзвінкий звук [в].)
— Спробуйте вимовити цей звук. (Учні вправляються, вчитель перевіряє артикуляцію кожного учня, стежить, щоб вони не вимовляли звукосполучення [хв] замість [ф].)
— Який це звук? (Приголосний, глухий, твердий)
— Парного м’якого та парного дзвінкого в українській мові він не має. у творенні звука [ф], як і звука [в], беруть участь губи, і тому їх називають... (губні приголосні).
4.3. Перегляд Відео фрагменту уроку тітоньки Сови –«Абетка-малятко».
4.4.Аналіз елементів, з яких складається літера «еф»
— Звук [ф] позначається буквою „еф”. (Учитель показує букву.) Велика і мала букви мають однакову форму.
— З яких елементів складається буква „еф”? (З двох півовалів і прямої палички між ними.)
4.4„Друкування” букви ф ( малої), окремих складів, слів.
Умовно в повітрі.
Олівцем у повітрі.
Друкування слів: фірма, фільм, футбол.
Фізкультхвилинка
V. РОБОТА З БУКВАРЕМ (с.54) (Завдання від Ведмедя).
- 5.1 Складання речень за малюнками
- Що тримає буква «еф» у руках? (Буква «еф» тримає фартух).
- Де ми чуємо звук [ф] в слові фартух?
- Біля чого стоїть буква «еф»? (Буква «еф» біля телефону).
- Де ми чуємо звук [ф] в слові телефон?
- Що зав’язала буква «еф»? (Буква «еф» зав’язала шарф)
- Де ми чуємо звук [ф] в слові шарф?
5.2 Читання складів за таблицею та слів у стовпчиках
5.3 Гра «Добери кінцівку» (робота над чистомовкою Щебетунчика)
Добирання кінцівки кожного речення;
Читання чистомовки (ланцюжком та хором).
5.5 Робота з цеглинками LEGO. Гра «Знайди слово»
- Діти, на кожному слайді презентації є картинка і поряд слова. Вам треба знайти слово-назву до малюнку і показати відповідну цеглинку.
- Ох і завдання підготував нам Ведмедик. Але ми з ним впорались і він відпускає нашого Колобка.
МУЗИКАЛЬНА ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Посилання на фізкультхвилинку https://youtu.be/JA-UfzPvei
VI. ПРОДОВЖЕННЯ РОБОТИ З ПІДРУЧНИКОМ (Завдання від Лисички.)
6.1 Робота над текстом
6.6.1 Читання тексту вчителем
Бесіда за змістом тексту
- Про кого йдеться в тексті?
- Що робив Федько?
- Які фотографії він розглядав?
- Які фотографія йому подобається найбільше?
- Про що мріє Федько?
6.6.2 Читання тексту ланцюжком (кожний учень читає одне речення).
6.6.3Дочитування тексту «буксиром» за сильнішим учнем.
6.6.4.Вибір заголовка тексту.
- Ми з вами впоралися з усіма завданнями які нам підготували і врятували нашого Колобка. Йому дуже сподобався наш урок і він навіть вивчив з нами букву «еф» та просить пограти з ним, ще в одну гру.
- Пограємо?(Так).
6.2.Гра « Твердий чи м’який »
На дошці малюнки. Дітям потрібно назвати слова, що на картинці і визначати де буква «еф» позначає твердий звук ,а де м’який. Якщо м’який - плескаємо в долоні один раз, якщо твердий - тупочемо ногами два рази.
VII. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
6.1 Бесіда
- Яку букву вивчали на уроці?
- Який звук вона позначає? ([ф]).
- Вам сподобався наш урок?
6.2 Рефлексія «Знімок на згадку»
- Пропоную зробити фото на згадку про наш урок. Роздрукуємо фото і вставимо в наш класний альбом.