Конспект уроку "Звук [м], позначення його буквами М м"

Про матеріал
Розробка уроку допоможе при вивченні літер М м учителям початкових класів, вихователям
Перегляд файлу

 

Тема: «Звук [м]. Позначення його буквами Мм. Перехід до читання прямих складів типу злиття ПГ.»

Мета: - ознайомитись з артикуляцією звука [м]; буквами Мм, які на письмі позначають цей звук;

  • вчити читати прямі та обернені склади з буквою «ем»;
  • тренувати  пам’ять;
  • виховувати у дітей любов і повагу до матусі.

      Хід уроку     

l. Організаційний момент. 

   А цікаво, вам, дізнатись, Що сьогодні може статись?

   Ну, то всядьтеся зручніше, Попрацюємо скоріше.

ll. Повторення раніше вивченого.

1. Повторення  вивчених букв.    

  • Сьогодні на уроці  ми завітаємо у чарівний сад. У ньому живуть квіти. (натиснути) Кожна квітка має свою назву.  Назвіть їх.  (діти називають букви)
  • Яка особливість цих букв? (вони позначають на письмі голосний звук)
  • А живе у цьому садочку той, хто між квітами все літає – з них пожиток добуває.
  • Хто це? (бджола)
  • А звуть її – бджола Мая.
  • Сьогодні вона проведе нас по садочку і покаже свої улюблені місця.

lll. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на кроці ми познайомимося з новим звуком та буквами цього звука.

lV. Артикуляційно – слухові вправи.

  1. Виділення звука [м].

    - Що любить збирати бджілка у своєму садочку? (мед - натиснути)

 2.Вимовляння і спостереження за артикуляцією.

 - Який  спільний звук чуємо у  словах  Мая,мед?

 - Вимовте цей звук.

- Чи зустрічає видихуване повітря перешкоду? Яку?

-  Який це звук?

- Приголосний звук [м].( Губи міцно стулені. Повітря частково проходить через ніс, а також розриває перепону, створену губами.)

- Вимовте і дослідіть, який звук за участю голосу і шуму?

Позначення його фішкою.

  

 

3. Визначення місця звука [м] у словах: морж, мишка, лимон, килим.(за предметними малюнками)

4. Самостійний добір дітьми  слів зі звуком [м] у різних позиціях.

5.Синтетичні звукові вправи.

- До поданих звуків додати звук  [м] і назвати слово, яке утворилось:           та – м, со – м, ло – м,  грі – м, Кри – м, Кли – м.

 V. Знайомство з буквами Мм.

показ букви;

  • Буква «ем» буває великою і малою.
  • розгляд її графічної будови, порівняння.
  • На що схожа буква ?

 

 

Слайд 5 

  • Прочитаймо. (натиснути)

  Два горбки у верблюда,

  Дві гори у степу,

  Як погляну, то всюди

  Букву «ем» я знайду.

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

Розміщення букви в набірному полотні.

Моделювання букви « ем» лего

- Подивіться, як друкується буква «ем»

• Друкування букв «Мм».

- Відкрийте зошити. Покладіть їх правильно. Роздивіться уважно зразок літер. (Учитель показує зразок друкування букв на дошці й пояснює.)

- Самостійно надрукуйте букви «ем» до кінця рядка.

Vl. Вправи із читання.

 - Вирішила Мая завітати в гості до кожної квітки –букви, і кожній принесла подарунок – букву «М».

- Прочитаймо склади, обернені, приєднуючи звуки один до одного,  на першому місці – голосний, а до нього приєднується приголосний.(натиснути) 

- Давайте ще раз прочитаємо склади.

• Читання  складів – злиття ПГ.

- Квіткам дуже сподобався подарунок. На другий день вони вирішили завітати до Маї у гості і принесли їй свої подарунки –  теж букви.  Якщо «М» стане поруч із будь  якою з них, то утвориться склад. Ми повинні утворити і прочитати ці склади, вимовляючи приголосний і голосний звуки злито

 

Слайд 9

• Читання слова «мама»  

Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона пестить, тішить.

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте, хто це? (мама)

 

 

 

  • Послухайте загадку, яку принесла вам бджілка.

Читання речень за  «Букварем»

в) Голосне індивідуальне читання  речень учнями.

  Vll.Розвиток мовлення.

 Складання розповіді: «За що я люблю свою маму?».

Vlll. Підсумок уроку.

3.Гра «Виправ слово».

  • Наша бджілочка дуже весела,  допитлива. На прощання вона принесла вам гру, але з помилками. Слухайте уважно і називайте правильно слова. (натискати перед кожним віршем)

 

 

В морі плескається корж.

Все ж  не корж, а швидше … (морж)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В нірку враз сховалась тиша.    В лісі виросла Галина

Та не тиша, може … (миша).    Не Галина, а … (малина).

 

 

 

 

 

 

 

Муку меле старий тин.     Там на клумбі росте бак.

Ні, напевно, меле …(млин).    Ой, не так, ой, не так –

    Там на клумбі росте … (мак).

lХ. Рефлексія уроку.

  • Діти,  хто до нас приходив на урок?
  • Вам сподобалася прогулянка, яку підготувала для вас Мая?
  • Що найбільше сподобалося під час прогулянки?
  • Але Маї вже час відлітати.

  • Що вона вам каже? (натиснути)
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Володимирівна Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вовканич Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Biriuk Inna
Додано
16 вересня 2019
Переглядів
9939
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку