Урок української мови, 1 клас. Тема. Закріплення вимови і написання слів з апострофом.

Про матеріал
Урок-зустріч з Хлопчиком Апострофом. Мовні ігри. Поєднання різних видів диктантів: загадкового, малюнкового, творчого, вибіркового. Привітання з Великоднем.
Перегляд файлу

Тема. Закріплення вимови і написання слів з апострофом.

 

Мета. Закріплювати навички вимови і написання слів з апострофом, вчити 

           правильно поєднувати букви у словах з апострофом. Розвивати вміння

           спостерігати, порівнювати, узагальнювати звукові явища. Виховувати

           у дітей любов до природи, повагу до народних традицій.

 

Обладнання. Предметні малюнки, таблиця «Апостроф», іграшка «Качечка»,

           писанки, паска із свічкою.

 

Форма уроку. Урок-зустріч.

 

                                                Хід уроку

 

І. Організація класу.

Девіз уроку:

Щоб нам правильно писати

Та висловлювать думки,

Рідну мову треба знати,

Треба вчити залюбки.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

  1.  - Відгадайте, хто завітав до нас на урок:

    «Плавала, купалась, а сухою зосталась»? (Качечка)

  • А звуть її Мар’янка. Що ви відчули вимовляючи ім’я «Мар’янка»? (Роздільну вимову «р» та «я»).
  • Що служить для позначення роздільної вимови на письмі? (Апостроф).

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Сьогодні на уроці ми закріпимо вимову і написання слів з апострофом, попрацюємо з деформованим текстом, з народними прислів’ями, приказками і  традиціями, щоб ви добре знали і шанували рідну українську мову, вміли висловлювати свої думки, виросли справжніми патріотами (пояснення значення слова).

 

ІІІ. Закріплення добутих теоретичних знань учнів.

      1) (З’являється хлопчик Апостроф)

  • А ось і наш хлопчик Апостроф!

Апостроф «Я такий же, як знак розділовий

І відомий шкільній дітворі.

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі.

Спробуй лиш написати «ім’я»,

Зразу стану потрібний і я.»

 

2) Повторимо правило написання апострофа за таблицею

 

                                        

              б                                    я

              п                                    ю

              в                                    є

              м                                    ї

              ф                             

              р

 

  1. У хлопчика Апострофа є для нас сюрприз. (Хом’як)
  • Складіть речення про хом’ячка за схемою

 

_______    ________   ____    _________ .

 

  1. Робота в зошитах за зразками.

Написання слів Мар’яна, хом’як.

 

  1. Гра «Виправ помилку»

Качечка Мар’яна виклювала в деяких словах апостроф. Треба нам виправити помилки. Плесніть в долоньки, якщо на картці слово, що повинно писатись з апострофом

 П’ятеро, буряк, пам’ять, здоровя, девятий, подвіря, п’ють, бурян.

 

  1. Загадковий диктант
  • Воно належить тобі, але інші вживають його частіше від тебе. (Ім’я)
  • Чорну гадюку візьму я в руки, вона не вкусить. (В’юн)
  • Що може підняти й мала дитина, а перекинути через хату не зможе й доросла людина? (Пір’я)

Малюнковий диктант (продовження)

М’яч, 7я (ребус).

Творчий диктант (продовження)

Утворити від даних слів слова – назви ознак предметів з апострофом

Дерево, соловей.

Вибірковий диктант (продовження)

     Здоров’я дитини – багатство родини,

здоров’я народу – багатство країни.

 

 

ІV. Фізкультхвилинка під музику.

 

 

V.  Узагальнення вивченого. Розвиток мовлення.

 

      1) Робота з деформованими текстами.

        - Який сьогодні день? (П’ятниця)

         Складіть прислів’я з розкиданих слів

        в  п’ятницю,  Хто, скаче,  плаче,  той, в неділю

 

      2) Знайдіть продовження кожного прислів’я. Останнє прислів’я запишіть.

 

 

         Не в міру їси -                                            на гарну погоду.

         Кип’ятиш молоко -                                  здоров’я не проси.

        Рум’яний вечір -                                        про інше не думай.

 

      3) Гра «Впіймай слово з апострофом».

 

        В п’ятницю,  у надвечір’я,

       Як туманцем потягло

       Сонце плавно у міжгір’я

       Спочивати попливло.

       На подвір’ячку під в’язом

       Вся зібралася сім’я:

       Відпочить, побути разом

      Та послухать солов’я.

      Вечоріє. На подвір’ї

      Вся сім’я рядком сидить.

      Перше випливло сузір’я:

      Вабить, манить і мигтить.

 

    VІ. Підсумок уроку та рефлексія

 

 Хлопчик Апостроф

 - Сьогодні ви молодці,

З роботою справились усі.


Добре правила вивчайте

І мене не забувайте.

Після букв, запам’ятайте:

Бе, пе, ве, ем, еф та ер

Всі апостроф проставляйте

Перед я, ю, є, ї тепер.

Але є такі слова,

де мене писать не треба.

Я цих слів не полюбляю,

хай вам вчителька читає.


 

(Вчитель читає і демонструє картки зі словами)

Не вдягайте колір тьмяний,

Як на свято ідете.

Пийте, діти, сік морквяний,

Не забудьте і про те,

Що апострофа немає

Ще у деяких словах.

Ці слова хай кожен знає:

Мавпячий, бюро і цвях !

 

  • Діти, ви всі добре попрацювали. Що найбільше сподобалось на уроці? Які слова з апострофом запам’ятались?

 

Привітання і побажання

  • У качечки Мар’янки  теж є для нас сюрприз – три чарівні яєчка. На них записані склади. Складіть з них слово.

 

  Ве        лик       день

 

  • Вона хоче нам нагадати, що ми на порозі великого християнського свята Великодня, або Паски. Воно буде в цю неділю, 23 квітня. За християнською легендою у Страсну п’ятницю був розіп’ятий Ісус Христос. А третього дня, в неділю, він воскрес. Тому на Великдень люди обмінюються пасками і крашанками з побажанням добра і щастя.

     Відгадайте загадку: «У фарбах купається до церкви збирається».

    (Крашанка, писанка). За народним повір’ям  крашанка – це символ

     нового блаженного життя.

(Вчитель показує паску)

Подивіться, яка Паска

Пишна і гарненька.

Таку паску випікає

На Великдень ненька.

В Великодню ніч всі святять

Крашанки та паски,

Сподіваючись в молитві

На Божую ласку.

(Вчитель запалює свічу. Діти встають. Вчитель читає Молитву)

В своїй Молитві, Боже єдиний,

Прошу: дай щастя для України.

Мудрості дай, щоб могли осягнути

Все, що зробили, і все, що забуто.

Моя Молитва любові просить,

Що всім родинам добро приносить.

Заздрість лукаву всю, Боже, скарай,

Хліба насущного в єдності дай!

doc
Додано
23 вересня
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку