Конспект урооку "Зміни у суспільному житті під впливом модернізації у другій половині ХІХ – на початку ХХ століття"

Про матеріал
Мета: визначити вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини, охарактеризувати церковне життя і роль греко-католицької церкви у національному русі; встановити зв’язок між поняттями «модернізація» та «емансипація»; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; соціальна та громадянська компетентності; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати толерантність й повагу до різних поглядів, релігій, звичаїв і культур, уміння знаходити порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей. Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати дату обрання Андрея Шептицького митрополитом Греко-католицької церкви; вміти обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Андрея Шептицького; охарактеризувати вплив модернізації на зміни в світогляді людини і повсякденному житті; розуміти роль церкви в суспільному житті українців; причини і наслідки змін, що відбулися у другій половині ХІХ і на початку ХХ ст.. в повсякденному житті; поняття «емансипація». Обладнання: підручник: Історія України: підручник для 9 класу закладів загальної середньої освіти / Г. М. Хлібовська, О. В. Наумчук, М. Є. Крижановська. – Тернопіль: Астон, 2022 – 240 с.; атлас: «Історія України. 9 клас» (ДНВП «Картографія»). Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування вмінь.
Перегляд файлу

Дата: ___________

Клас: ___________

Тема: «Зміни у суспільному житті під впливом модернізації у другій половині ХІХ – на початку ХХ століття»

Мета: визначити вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини, охарактеризувати церковне життя і роль греко-католицької церкви у національному русі; встановити зв’язок між поняттями «модернізація» та «емансипація»; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; соціальна та громадянська компетентності; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати толерантність й повагу до різних поглядів, релігій, звичаїв і культур, уміння знаходити порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати дату обрання Андрея Шептицького митрополитом Греко-католицької церкви; вміти обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Андрея Шептицького; охарактеризувати вплив модернізації на зміни в світогляді людини і повсякденному житті; розуміти роль церкви в суспільному житті українців; причини і наслідки змін, що відбулися у другій половині ХІХ і на початку ХХ ст.. в повсякденному житті; поняття «емансипація».

Обладнання: підручник: Історія України: підручник для 9 класу закладів загальної середньої освіти / Г. М. Хлібовська, О. В. Наумчук, М. Є. Крижановська. – Тернопіль: Астон, 2022 – 240 с.; атлас: «Історія України. 9 клас» (ДНВП «Картографія»).

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування вмінь.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 Вітання і перевірка відсутніх учнів.

Створення сприятливої психологічної атмосфери уроку та формування позитивного емоційного налаштування на навчання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

  1. Згадайте, як змінилося становище жінки упродовж ХІХ століття.
  2. Як вирозумієте значення поняття «модернізація»?
  3. Чи пам’ятаєте ви, що греко-католицька церква стала провідником національного відродження у західноукраїнських землях? Що вам про це відомо?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Уважно розгляньте фото (с. 205) і дайте виконайте завдання:

Що зображено на світлині?

Як зображення пов’язане з модернізацією?

Придумайте назву світлині.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

План

  1. Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців.
  2. Емансипація жінок.
  3. Церковне життя. Роль греко-католицької церкви у національному русі.

1. Стратегія «Читання з позначками» (система «Поміч»). Читаючи с. 204-205,  поставте на полях позначки чотирьох видів, залежно від вашого власного знання та розуміння («V» – я знав це (відома інформація); «-» – це суперечить тому, що я знаю; «+» – я не знав цього (нова інформація); «?» – у мене з’явилося запитання стосовно цієї інформації («Я хочу про це запитати»)). При цьому варто позначити на полях «V» , «-», «+», «?» відповідно до базових знань учнів. Нема потреби позначати кожний рядок чи ідею; ця позначка має відображати ставлення до інформації загалом. Учень може обмежитись однією чи двома позначками на абзац, іноді трапляється більше, іноді менше.

Робота з рубрикою «Історія в цифрах» (с. 205). Проаналізуйте дані графіка «Зростання чисельності міст Європи протягом ХІХ – початку ХХ століть» і узагальніть одним словом процеси, відображені на ньому.

Робота над поняттям. Урбанізація – це …

2. Робота в парах. Знайдіть спільні і відмінні риси у розвитку жіночої освіти Наддніпрянщини та західноукраїнських землях в добу модернізації. Заповніть таблицю «Особливості розвитку жіночої освіти у Наддніпрянській Україні та західноукраїнських землях».

Критерії для порівняння

Початкова освіта

Початкова освіта

Вища освіта

Спільні риси

 

 

 

Відмінні риси

 

 

 

Робота з рубрикою «Жінка в історії» (с. 207). Софія Русова висловилася: «Бути гарним педагогом – бути реформатором майбутнього життя України, бути апостолом Правди і Науки». З’ясуйте, чи ці слова характеризують її діяльність?

Робота над поняттям. Емансипація – це …

Метод «Мікрофон». Як пов’язані поняття «модернізація» та «емансипація»?

Робота з рубрикою «Відлуння минулого» (с. 208). Яке явище суспільного життя об’єднує уривок з оповідання та зображена поруч світлина?

3. Робота з текстом підручника. Опрацюйте с. 208 і дайте відповіді на питання:

Як ставилися політичні партії до участі церкви в національному житті?

Визначте позицію Андрея Шептицького щодо ролі греко-католицької церкви в українському національному русі?

Знайдіть у тексті підтвердження того, що Андрей Шептицький був меценатом.

Робота в парах. Опрацюйте рубрику «Життєтека» (с. 209) і охарактеризуйте Андрея Шептицького за планом: 1. Зовнішній вигляд і внутрішні якості, риси характеру історичного діяча; 2. Найважливіші напрями його діяльності; 3. Його внесок в історію; 4. Ваше ставлення до цього діяча.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота з питаннями і завданнями рубрики «Підсумуйте свої знання» (1-2 на с. 209). Спробуйте свої сили в історичній вікторині «Перший мільйон» за посиланням ліворуч.

VІ. Підсумки уроку.

Метод «Прес». Учні висловлюють свої думки стосовно уроку за алгоритмом. «Ми вивчили… Ми навчилися … Нас зацікавило … Отже, …»

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати § 38 «Зміни у суспільному житті під впливом модернізації у другій половині ХІХ – на початку ХХ століття».

 

 

docx
Додав(-ла)
Вовк Галина
Додано
8 лютого
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку