Конспект узагальнюючого уроку з теми
« Вправи на всі дії з натуральними числами »
Мета: узагальнення та систематизація знань; формування обчислювальних навичок; вдосконалення вміння розв'язувати рівняння із застосуванням правил залежності між компонентами дій; відпрацювання навичок множення та ділення на розрядну одиницю, повторення правил і формул для розв’язання текстових задач. Патріотичне і екологічне виховання.
Тип уроку. Урок повторення та систематизації знань.
Хід уроку:
І. Перевірка домашнього завдання:
Мовчки звіряємо свої відповіді з відповідями на екрані
ІІ. Розминка
1. Назвіть компоненти додавання.
2. Назвіть компоненти віднімання.
3. Назвіть компоненти множення.
4. Назвіть компоненти ділення.
ІІІ. Кругові приклади:
1. 1249 + 34872 = а; 36121
2. а – 35730 = б; 391
3. б :23 = в; 17
4. в² = г; 289
5. г *238=?
IV. Розв'язати рівняння:
1. 966: (х- 17) = 23;
2. (х+14):9 = 13;
3. Розв’яжіть рівняння, обрахуйте суму х і у, і ви дізнаєтесь рік початку створення гімна України (1862).
2x + 3x = 5245
4y + y – 3y = 1426.
V. Фізкультхвилинка
1) Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок, якщо так, то опустіть голову вперед, якщо ні то назад.
2) Щоб знайти невідоме зменшуван, треба від різниці відняти від’ємник, якщо так, поверніть голову вліво, якщо ні, вправо.
3) Щоб знайти невідомий від’ємник, треба від зменшуваного відняти різницю, якщо так підніміть руки вперед, якщо ні - розведіть в сторони.
4) Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник, якщо так - нахиліться вперед, якщо ні - поверніться в сторону.
5) Щоб знайти невідоме ділене, треба частку поділити на дільник, якщо так - підніміть ліву ногу, якщо ні - виконайте присідання.
6) Щоб знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку, якщо так - поаплодуйте, якщо ні - пострибайте.
VІ. Розв’язати задачі:
1) За 1 хв. погано закритого крана в школі витікає 110 крапель води. За 1 год. – 660 грамів, за добу –16 літрів. Скільки літрів води витече за добу в школі, якщо крани погано закриті? В школі 12 кранів.
*Розрахунки екологів показали, що при збереженні таких темпів використання прісної води до 2100 року людство може залишитися без води.*
2) У спортивному таборі відпочивало 198 дітей, коли в похід пішло декілька дітей, то в таборі залишилося 169 дітей. Скільки дітей пішло в похід?
3) За 5 год вантажівка подолала 300 км, а легковий автомобіль за 3 год — 270 км. На скільки швидкість легкового автомобіля більша за швидкість вантажівки?
4) Аліна купила 2 зошити за ціною 24 грн і з олівці за ціною 8 грн. Яку решту вона отримає від касира з купюри номіналом 200 грн?
5) Тарас почистив 15 фісташок за 5 хв, а Діана 28 фісташок за 7 хв. У кого з них більша продуктивність праці? На скiльки?
VІІ. Підсумок уроку - рефлексія
Попрошу подякувати один одного лайком.
VІІІ.Домашнє завдання:
5а5б