Музичне заняття з розвитку мовлення
«Чарівні нотки»
Муз.керівник:
Добрий день мої малята,
Любі хлопчики й дівчата.
Я оце проходила повз садочка і чула як ви гарно співаєте! А мене навчите?
Діти: Так.
Муз керівник: А що для цього треба?
Діти: Знати всі ноти!
Муз.керівник: Які ще ноти?
Діти: Ноти- це такі звуки, із яких складається музика.
Муз.керівник: І багато цих звуків, тобто нот?
Дитина: Нот усього сім
Муз керівник: А де ж нам найти ці ноти? Може вони продаються в супермаркеті або в продуктовому магазині?
Дитина: Ні, ці ноти находяться на нотному стані!
Муз керівник: оце так, і ви знаєте усі ноти?
Діти: Так!
Муз.керівник: любі дітки, а ви мене навчите нотній грамоті, я так хочу навчитися співати!
Діти: так!
Муз керівник: що ж, почнімо наше заняття! Тільки підскажіть мені з чого потрібно почати?
Діти: треба спочатку намалювати нотний стан, він складається із п’яти лінійок на якому сидять нотки та скрипічного ключа?
Муз.керівник: скрипичного ключа? Він мабуть дуже старий тому і скрипить?
Дитина: ні! Скрипічний ключ стоїть на початку мелодії на тій самій лінійці що і нота СОЛЬ, він являється самим най поширеним ключом.
Дитина: В скрипічном ключі пишуться ноти для скрипки, відсіль і назва його Скрипічний ключ.
Муз керівник: Зрозуміло! Усе що заперто треба відкрити ключем. Тоді і ми відкриваємо наші нотки скрипічним ключем (вішає скрипичний ключ на дошку)
Муз керівник: Усе готово! Ми відкрили наші нотки! А з якої ноти треба розпочати?
Дитина:
Хто сидить це скамійці
На добовочній лінійці?
Знаєм ноти ми давно
І ця нота буде ДО!
Муз керівник: А послухаємо як звучить нотка ДО та де вона знаходиться! (дивляться мультик про ноту ДО, і вішають на дошку нотку)
Муз керівник: так добре дітки, з ноткою До ми ознайомились, а яка наступна нотка?
Дитина:
Хтось зістрибнув зі скамійки
Опинився під лінійкой
Ми знайдем її завжди
Бо це нота –нота РЕ!
Муз керівник: ой як чудово у нас все ладиться, ви мене вже навчили другій нотці, а давай її теж послухаємо! (дивляться мультик про нотку Ре і вішають на дошку)
Муз керівник: мені так не терпиться дізнатися яка ж третя нота, напевно вона смачна?
Дитина: наступна нота – це нота Мі!
Муз керівник: Мі-мі- міска молока, м’яв! Я ж кажу вона така смачна!
Дитина: Та зовсім вона не смачна!
По лінієчкам носилась
І за першу зачепилась
Намалюй її візьми
І ця нота буде МІ!
Муз керівник: Так дітки, вона зовсім не смачна! Але вона напевно так мелодично звучить, давайте її послухаємо! (дивляться мультик і вішають на дошку)
Муз керівник: так дуже мелодична нотка, ми з вами мої любі вже знаємо три ноти, це ДО, РЕ, МІ, може вже можна і пісеньку заспівати, навіщо нам вчити усі сім?
Дитина: Ні, не можна, бо музика складається із семи нот. Треба кицюня вивчити усі. Так що наберися терпіння і продовжуємо навчання.
Муз керівник: ну добре, добре.
Дитина: наступна нота – нота ФА!
Як затишно їй одній
Поміж першою і другою.
Дві лінійки як софа
Бо це нота- нота Фа!
Муз керівник: яка музична нота, так і хочеться проспівати її як фасоль! Але ж як вона звучить? Давайте послухаємо цю нотку! (слухають та викладають на дошці цю ноту)
Муз керівник: так мої любі малята, ця нота так співуча, як мої боби у животику які я їла з ранку! Щось я притомилася вчити ці ноти, може краще потанцюємо трохи?
Діти: так, якщо трошечки то можна!
Муз керівник: Тоді я оголошую фізкультхвилинку!
Муз керівник: Добре, трохи відпочили, тепер можна продовжувати, тим паче що у нас не так то й багато залишилось нот! А яка ж наступна нота?
Дитина:
На другій лінійці нота
Нам заспівать її охота
І вона ненагоня дрімоти
Бо це весела нота СОЛЬ!
Муз керівник: Добре, зараз послухаємо яка вона весела! (Слухають і вішають на дошці)
Муз керівник: так мої малятка, це дуже весела нота Соль, а як що поєднати дві нотки, то буде слово фасоль! Добре мої малятка, любі хлопчики й дівчатка, у нас залишилось усього дві нотки. І що ж це за нотки, хто знає?
Дитина:
Між другою і третьою
Ця нотка заспіває
Але вона крім ля-ля-ля
Більше нічого і не знає.
Бо це нота ЛЯ!
Муз керівник: оце так! Ля-ля-ля! А як же ш її співати? Може краще послухаємо? (слухають і вішають на дошці)
Муз керівник: Добре, із нотою Ля розібралися. Але ж у нас зосталася остання нота! Дітки, а що ж це за нота така цікава? Хто мені відповість?
Дитина:
На третій лінійці ця нота
Ось і вся наша робота
Більше нот ти не проси
Бо це заключна нота СІ!
(Слухають ноту і вішають на дошці)
Муз керівник: оце так, Не проси, от візьму і не буду більше просити! Ви не хочете мене вчити?
Дитина: ні киця, не ображайся, хочемо! Але це остання нота!
Муз керівник: Як це остання? Невже все? Ми мабуть помилилися, треба всі нотки перерахувати: починають повторювати ноти: ДО, РЕ, МІ, ФА, СОЛЬ, ЛЯ, СІ.
Муз керівник: ні усе вірно! Усі сім нот. Тепер ми зможемо заспівати пісеньку?
Дитина: Так кицюню, ми вивчили усі сім нот, і тепер зможемо заспівати пісню!
Муз керівник: Ой яка ж я рада, що ви навчили мене нотній грамоті. Мої любі малята, у мене є бажання! Ви мені допоможете здійснити його?
Дитина: І яке ж бажання, кицюню?
Муз керівник: Я дуже хочу, щоб ви заспівали про мене пісеньку. Я вам зараз заграю і заспіваю, а потім і ви зі мною разом заспіваєте, добре?
Дитина: Так кицю, добре!
Виконується колискова «Сіра киця».
Муз керівник: От і збулося моє найжаданіше бажання, дякую мої любі малатка, що втілили мою мрію. Але мені пора прощатися із вами, мені пора до моїх діточок – сірих кошеняток! Я їм буду розповідати про мої пригоди сьогодні, а пригадаєте будь ласочка, що ми сьогодні з вами вчили (Відповіді дітей). Так, освіжили ви мою пам'ять, бо я останнім часом така забудькувата. Дякую вам мої любі хлопчики й дівчатка. До нових зустрічів. До побачення!
2017 рік
1