Актуальність методичної розробки полягає в тому, що за допомогою елементів техніки гри в баскетбол учитель спрямовує учнів на розвиток фізичних і вольових якостей, на покращення і укріплення здоров'я.
Конспект
відкритого уроку фізичної культури з теми
«Баскетбол»
9 клас
Тема уроку: Баскетбол
Тип уроку : комбінований.
Мета : навчити грати в баскетбол.
Задачі уроку :
1. Виховання швидкості, спритності, сили.
2. Навчання техніці кидків, передач, ведення та ловлі м’яча.
3. Удосконалення технічних прийомів, що опановують, в навчальній грі.
Місце проведення: спортивний зал ЗОШ № 58.
Обладнання та інвентар: баскетбольні м’ячі, набивні м’ячі, скакалки, еспандери, гумові бинти, стійки, «мишоловки», «конуси», свисток.
Розробила: Бріскіна Валентина Володимирівна вчитель фізичної
культури вищої категорії ЗОШ № 58.
Маріуполь 2018р.
Анатація
Конспект відкритого уроку фізичної культури з теми «Баскетбол».
Розробила: учитель фізичної культури вищої категорії
ЗОШ № 58 Бріскіна В.В. – Маріуполь, 2018.
Актуальність методичної розробки полягає в тому, що за допомогою елементів техніки гри в баскетбол учитель спрямовує учнів на розвиток фізичних і вольових якостей, на покращення і укріплення здоров’я.
Методична розробка складена у відповідності з методичними рекомендаціями з підготовки та проведення практичних уроків, на науковій основі з дотриманням вимог до фізичного навантаження учнів відповідно їх віку і фізичним можливостям.
Частини уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина 8 хв |
1. Шикування, вітання, повідомлення завдань уроку. |
30 сек. |
При шикуванні ті, хто займаються, розподілені на групи за рівнем фізичного здоров'я. |
2. Ходьба в колоні по одному: звичайна, на носках, на п'ятах, випадами з поворотами тулуба в бік, в напівприсіді, «гусячим кроком», спортивна; з різними положеннями рук - на поясі, в сторони, за головою. |
1 хв. |
Стежити за пос-тавою: голову і тулуб тримати прямо .
|
|
3. Легкий біг в колоні по одному: а) по команді - біг спиною вперед, обличчям вперед, приставними кроками правим (лівим) боком; б) по сигналу - поворот на 360 гра-дусів. |
1м.30с |
При повороті на 360 градусів черг-увати повороти за годинниковою стрілкою з поворо-тами проти годин-никової стрілки . |
|
4. Ходьба, перестроювання в колону по два; аеробіка з включенням вправ для всіх груп м'язів: а) різноманітні рухи головою, руками; повороти, кругові рухи тулуба; б) різноманітні нахили і кругові рухи тазу і тулуба у вихідних положеннях «ноги нарізно на ширині плечей» і «ноги нарізно ширше плечей»; в) різноманітні рухи в гомілковостопних, колінних і кульшових суглобах у поєднанні зі стрибковими вправами; г) випади правої (лівої) ногою вперед і в сторону; махи правої (лівої) ногою; присідання. |
5 хв. |
У процесі виконан-ня інтенсивних вправ обмежувати роботу тих, які займаються у групі № 3.Всі вправи виконуються під музику.
У паузах між впра-вами і по закінчен-ню комплексу - легкі стрибки або довільні танцю-вальні рухи.
|
|
Основна частина 32 хв.
|
1. Робота з набивними м'ячами (3кг) в парах: кидки м'яча двома руками від грудей, з-за голови; однією рукою - від плеча.
2.Робота з баскетбольними м’ячами в парах: а) передача м’яча двома руками від грудей; ловля м’яча двома руками;
б) змагання у швидкості виконання передач м'яча в парах ; в) дриблінг на місці з контролем м'яча правою (лівою) рукою. По сигналу - швидка передача партнеру;
3. Біг в колоні по одному з виконан- ням завдань по сигналу : а) різка зупинка; б) імітація кидка м’яча в кільце після виконання двох кроків.
4. Швидкісно-силова вправа в групах за рівнем фізичного здоров'я. Кожна з трьох груп розділена на дві підгрупи. Ті, які займають у перших підгрупах, виконують вправи зі скакалкою.
Ті, які займаються у других підгрупах, виконують силові вправи з еспандером (група № 1 ) , з гумою (група № 2 ) і на гімнастичній лавці (група № 3). Група № 1 : з положення - руки в сторони з розтягнутим за спиною еспандером зводити - розводити руки вперед - в сторони ; група № 2 : з положення - ліва рука вниз - назад з розтягнутим кінцем гумового бинта , права рука вгору - вперед з розслабленим кінцем гумового бинта швидко міняти положення рук , розтягуючи бинт то однією , то іншою рукою; група № 3 : з положення - лежачи на грудях уздовж лавки ковзати по ній за рахунок послідовних згинань рук після перехоплень за краї лавки.
5. Індивідуальна робота з м'ячем: ті, які займаються у перших підгрупах кожної групи, виконують кидки м'яча в кільце, а ті, які займаються у других підгрупах, - обводять стійки. Потім - навпаки.
6. Естафети за участю чотирьох команд: а) за сигналом - перший номер кож-ної команди стартує, тримаючи в одній руці циліндричну підставку з розташованим на ній волейбольним м'ячем, а в іншій - естафетну палич-ку, швидким кроком обходить стійки і, повернувшись до своєї колони, пе-редає предмети другому номеру, який повторює вищеописані дії. І так далі.. б) за сигналом - перший номер кож-ної команди стартує в положенні «павучок» із затиснутим між коліна-ми баскетбольним м'ячем, проходить «мишоловку», схоплюється, оббігає з м'ячем у руках стійки, «проходить» «мишоловку» та, повернувшись до своєї колони, передає м'яч другому номером, який повторює вищеописані дії. І так далі ... в) за сигналом - перший номер кож-ної команди стартує з естафетною паличкою, долає мотузкову переш-коду, оббігає стійки і, повернувшись до своєї колони, передає естафетну паличку другому номеру, який повто- рює вищеописані дії. І так далі ...
7.Навчальна гра із застосуванням освоюваних технічних прийомів на практиц |
1 хв.
2 хв.
1 хв.
2 хв.
3 хв.
8 хв.
10 хв.
|
Ті, які займаються у групі № 3, працюють більш легкими м'ячами (1кг).
Для групи №1 (основна група) -10 передач одним партнером; для групи №2 (підготовча група) - 8 передач; для групи №3 (спеціальна група) - 6 передач. Виграє пара, яка здійснила необхідну кількість передач ра-ніше за інших. По за-вершенні вправи - перехід на ходьбу, пе-рестроювання в коло-ну по чотири для оп-тимального розподілу на групи за рівнем фізичного здоров'я.
Частота виконання стрибків: - для групи № 1 – 70, - для групи № 2 – 60, - для групи № 3 – 50 за 30 сек. У процесі виконання стрибків зі скакалкою йде перевірка дома-шнього завдання в даній вправі.
Вправи з еспандером і гумою виконуються у швидкому темпі. Гумовий бинт у впра-ві для групи № 2 за-кріплений на верхній жердини шведської стінки. Виконавши завдання у підгрупах, ті, які займаються у перших підгрупах, переходять до роботи з еспандером, гумою і на гімнастичній лавці, а ті, які займаються у других підгрупах, - до стрибків зі скакал-кою.
По завершенні вправи - прибирання м'ячів і побудова в колону по чотири.
Якщо м'яч впаде з підставки, учасник зобов'язаний покласти його знову на підстав-ку.
По завершенні гри – побудова в колону по одному . |
Заключна частина 5 хв. |
1. Ходьба в колоні по одному з виконанням вправ на увагу: а) за сигналом - руки (викладача) в сторони – ті, що займаються, повинні підняти через сторони руки вгору і йти на носках до нового сигналу ; б) за сигналом - руки (викладача) вгору – ті, що займаються, йдуть на носках в положенні руки в сторони; в) за сигналом - руки (викладача) вниз - звичайна ходьба.
2. Вправи на місці для відновлення дихання.
3. Підбиття підсумків уроку і домашнє завдання.
|
2 хв.
2 хв.
1 хв. |
Всі рухи руками повинні виконуватися з гімнастичною чіт-кістю.
На рахунок 1-2 - дуга-ми назовні руки вгору (вдих), 3 – дуга-ми всередину руки в сто-рони і 4 – руки вниз (видих).
Домашнє завдання: правила гри в баскет-бол.
|