Конспект відкритого уроку фізичної культури з теми «Баскетбол»

Про матеріал

Актуальність методичної розробки полягає в тому, що за допомогою елементів техніки гри в баскетбол учитель спрямовує учнів на розвиток фізичних і вольових якостей, на покращення і укріплення здоров'я.

Перегляд файлу

 

Конспект

відкритого уроку фізичної культури з теми

«Баскетбол»

9 клас

 

 

Тема уроку: Баскетбол

Тип уроку : комбінований.

Мета : навчити грати в баскетбол.

 

Задачі уроку : 

1. Виховання швидкості, спритності, сили.

2. Навчання техніці кидків, передач, ведення та ловлі м’яча.

3. Удосконалення технічних прийомів, що опановують,  в навчальній грі.

 

Місце проведення: спортивний зал ЗОШ № 58.  

 

Обладнання та інвентар: баскетбольні м’ячі, набивні м’ячі, скакалки, еспандери, гумові бинти, стійки, «мишоловки», «конуси», свисток.

 

 

 

 

 

Розробила:  Бріскіна Валентина Володимирівна вчитель фізичної  

                     культури вищої категорії   ЗОШ № 58.

 

 

 

 

 

Маріуполь 2018р.

 

 

 

 

Анатація

Конспект відкритого уроку фізичної культури з теми «Баскетбол».

Розробила:  учитель фізичної  культури вищої категорії  

ЗОШ № 58  Бріскіна В.В. – Маріуполь, 2018.

 

    Актуальність методичної розробки полягає в тому, що за допомогою елементів техніки гри в баскетбол учитель спрямовує учнів  на розвиток фізичних і вольових якостей, на покращення і укріплення здоров’я.  

   Методична розробка складена у відповідності з методичними рекомендаціями з підготовки та проведення практичних уроків, на науковій основі з дотриманням вимог до фізичного навантаження учнів відповідно їх віку і фізичним можливостям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Частини уроку

 

Зміст уроку

 

Дозування

Організаційно-методичні  вказівки

Підготовча частина

8 хв

1. Шикування, вітання, повідомлення

    завдань уроку.

30 сек.

При шикуванні ті, хто займаються, розподілені на групи за рівнем фізичного здоров'я.

2.  Ходьба в колоні по одному: звичайна, на носках, на п'ятах, випадами з поворотами тулуба в бік, в напівприсіді, «гусячим кроком», спортивна; з різними положеннями рук - на поясі, в сторони, за головою.

1 хв.

Стежити за пос-тавою: голову і тулуб тримати прямо .

 

 

 

3.  Легкий біг в колоні по одному: а) по команді - біг спиною вперед, обличчям вперед, приставними кроками правим (лівим) боком; б) по сигналу - поворот на 360 гра-дусів.

1м.30с

При повороті на 360 градусів черг-увати повороти за годинниковою стрілкою з поворо-тами проти годин-никової стрілки .

4.  Ходьба, перестроювання в колону по два; аеробіка з включенням вправ для всіх груп м'язів: а) різноманітні рухи головою, руками; повороти, кругові рухи тулуба; б) різноманітні нахили і кругові рухи тазу і тулуба у вихідних положеннях «ноги нарізно на ширині плечей» і «ноги нарізно ширше плечей»; в) різноманітні рухи в гомілковостопних, колінних і кульшових суглобах у поєднанні зі стрибковими вправами; г) випади правої (лівої) ногою вперед і в сторону; махи правої (лівої) ногою; присідання.

5 хв.

У процесі виконан-ня інтенсивних вправ обмежувати роботу тих, які займаються у групі № 3.Всі вправи виконуються під музику.

 

У паузах між впра-вами і по закінчен-ню комплексу - легкі стрибки або довільні танцю-вальні рухи.

 

 

Основна частина

32 хв.

 

1.  Робота з набивними м'ячами (3кг) в парах: кидки м'яча двома руками від грудей, з-за голови; однією рукою - від плеча.

 

2.Робота з баскетбольними м’ячами в 

   парах:

а) передача м’яча двома руками від грудей; ловля м’яча  двома руками;

 

 

 

 

 

 

б)  змагання у швидкості виконання передач м'яча в парах ;

в) дриблінг на місці з контролем м'яча правою (лівою) рукою. По сигналу - швидка передача партнеру;

 

 

 

 

 

3. Біг в колоні по одному з виконан- 

    ням завдань по сигналу :

а) різка зупинка;

б) імітація кидка м’яча в кільце після 

    виконання двох кроків.

 

4.  Швидкісно-силова вправа в групах за рівнем фізичного здоров'я. Кожна з трьох груп розділена на дві підгрупи. Ті, які займають у перших підгрупах, виконують вправи зі скакалкою.

C:\Users\юзик\Desktop\images.jpeg

 

C:\Users\юзик\Desktop\images.jpegТі, які займаються у других підгрупах, виконують силові вправи з еспандером (група № 1 ) , з гумою (група № 2 ) і на гімнастичній лавці (група № 3). Група № 1 : з положення - руки в сторони з розтягнутим за спиною еспандером зводити - розводити руки вперед - в сторони ; група № 2 : з положення - ліва рука вниз - назад з розтягнутим кінцем гумового бинта , права рука вгору - вперед з розслабленим кінцем гумового бинта швидко міняти положення рук , розтягуючи бинт то однією , то іншою рукою; група № 3 : з положення - лежачи на грудях уздовж лавки ковзати по ній за рахунок послідовних згинань рук після перехоплень за краї лавки.

 

5.  Індивідуальна робота з м'ячем: ті, які займаються у перших підгрупах кожної групи, виконують кидки м'яча в кільце, а ті, які займаються у других підгрупах, - обводять стійки. Потім - навпаки.

C:\Users\юзик\Desktop\images3.jpeg

 

 

 

C:\Users\юзик\Desktop\images 4.jpeg

 

 

 

6. Естафети за участю чотирьох 

    команд:

а)  за сигналом - перший номер кож-ної команди стартує, тримаючи в одній руці циліндричну підставку з розташованим на ній волейбольним м'ячем, а в іншій - естафетну палич-ку, швидким кроком обходить стійки і, повернувшись до своєї колони, пе-редає предмети другому номеру, який повторює вищеописані дії. І так далі..

б)  за сигналом - перший номер кож-ної команди стартує в положенні «павучок» із затиснутим між коліна-ми баскетбольним м'ячем, проходить «мишоловку», схоплюється, оббігає з м'ячем у руках стійки, «проходить» «мишоловку» та, повернувшись до своєї колони, передає м'яч другому номером, який повторює вищеописані дії. І так далі ...

в)  за сигналом - перший номер кож-ної команди стартує з естафетною паличкою, долає мотузкову переш-коду, оббігає стійки і, повернувшись до своєї колони, передає естафетну паличку другому номеру, який повто-

   рює вищеописані дії. І так далі ...

 

7.Навчальна гра із застосуванням

   освоюваних технічних прийомів на 

   практиц

1 хв.

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 хв.

 

Ті, які займаються у групі № 3, працюють більш легкими м'ячами (1кг).

 

Для групи №1 (основна група) -10 передач одним партнером;

для групи №2 (підготовча група) - 8 передач;

для групи №3 (спеціальна група) - 6 передач.

Виграє пара, яка здійснила необхідну кількість передач ра-ніше за інших. По за-вершенні вправи - перехід на ходьбу, пе-рестроювання в коло-ну по чотири для оп-тимального розподілу на групи за рівнем фізичного здоров'я.

 

 

 

 

 

 

Частота виконання стрибків:

- для групи № 1 – 70,

- для  групи № 2 – 60,

- для  групи № 3 – 50 за 30 сек.

У процесі виконання стрибків зі скакалкою йде перевірка дома-шнього завдання в даній вправі.

 

Вправи з еспандером і гумою виконуються у швидкому темпі. Гумовий бинт у впра-ві для групи № 2 за-кріплений на верхній жердини шведської стінки. Виконавши завдання у підгрупах, ті, які займаються у перших підгрупах, переходять до роботи з еспандером, гумою і на гімнастичній лавці, а ті, які займаються у других підгрупах, - до стрибків зі скакал-кою.

 

По завершенні вправи - прибирання м'ячів і побудова в колону по чотири.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\юзик\Desktop\Баскетбол для журнала\Рисунок2.jpgЯкщо м'яч впаде з підставки, учасник зобов'язаний покласти його знову на підстав-ку.

C:\Users\юзик\Desktop\Баскетбол для журнала\Рисунок1.jpg

 

 

C:\Users\юзик\Desktop\Баскетбол для журнала\Рисунок3.jpg

 

 

 

По завершенні гри   побудова в колону по одному .

Заключна частина

5 хв.

1.  Ходьба в колоні по одному з

     виконанням вправ на увагу:

а)  за сигналом - руки (викладача) в сторони – ті, що займаються, повинні підняти через сторони руки вгору і йти на носках до нового сигналу ;

б)  за сигналом - руки (викладача) вгору – ті, що займаються, йдуть на носках в положенні руки в сторони; в) за сигналом - руки (викладача) вниз - звичайна ходьба.

 

2.  Вправи на місці для відновлення 

    дихання.

 

3.  Підбиття підсумків уроку і

     домашнє завдання.

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

1 хв.

Всі рухи руками повинні виконуватися з гімнастичною чіт-кістю.

 

На рахунок 1-2 - дуга-ми назовні руки вгору (вдих), 3 – дуга-ми всередину руки в сто-рони і 4 – руки вниз (видих).

 

 

 

 

Домашнє завдання: правила гри в баскет-бол.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 листопада 2018
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку