Відкритий урок з англійської мови "The Laundry day" допоможе краще засвоїти вивчений лексичний матеріал теми, закріпити ЛО в усному мовленні.Урок цікавий своїм змістом,різноманіттям завдань. Чудова презентація доповнює урок, робить його більш кольоровим,цікавим. Диференційований підхід до вивчення теми створює гарну атмосферу на уроці.
Тема: Одяг.
Мета: to review lexical units on the topic “Clothes”, to teach children to speak about different clothes, to teach to work in a team, to sum up the materials on the topic; to train speaking, reading, writing and listening-comprehension skills; to educate desire to study English and to work in a team.
Хід уроку
І Організаційний момент уроку
Good morning pupils! Today we are going to do the laundry, a very big laundry. If we do the laundry,we’ll go to visit London.Do you want to go to London? Yes,we do. Ok! And our task will be to pack the baggage:we’ll speak about different clothes, to teach to work in a team, to sum up the materials on the topic. Also we’ll make some exercises. Let’s go! А полетим ми діти на літаку. Перший ряд летить 1 класом, другий ряд – 2 класом,трєтій-3 класом.На нас чекають білети до Лондону. Let’s go!
Run,but,luck,rude,mug (rude)
Cow,start,now,house,found (start)
(учні повторюють назви предметів)
II Основна частина уроку
(Першими ми виперемо і спакуємо у валізу плаття та сорочку)
2. Work in pairs.(Слайд 5)
( учні складають діалоги за зразком)
Hello!
Hi!
I want to buy a….
What size and what colour?
It’s…
Here it is!
Wow! It’s….How much is it?
It’s for….$!
Thank you very much!
Bye!
Look at the blackboard.( На дошці намальована канатка з білизною, на якій розмістилися слова одягу.Завдання: роз’єднати слова та підвісити на них відповідні картинки)
One nose,one mouth,one head,one neck….
5. Speaking (Слайд 8)
(Учням роздаються різні ситуації)
You are going to the party. It’s spring now.The weather is cold. It’s raining now. Dress yourself.
You are going to school. It’s autemn now.The sun is shining. You have PE lesson . Dress yourself.
Інша група учнів отримує картки з питаннями.
( Інші учні отримують картки з одягом та описують їх біля дошки)
ІІІ Заключна частина уроку.
Повторити лексику.
2) Підведення підсумків уроку.
Thank you for your job I think that this lesson was productive for you.
. Rybarivka Secondary School
Clothes
5 form
Prepared by:
Lidia Soloviova
the teacher of
English
2017