КОНСПЕКТ
ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
У 2 КЛАСІ
З ТЕМИ « ПРАВОПИС НЕНАГОЛОШЕНИХ ГОЛОСНИХ
( Е). ( И ) У КОРЕНІ СЛОВА»
ТЕМА « Правопис ненаголошених голосних (е), (и) у корені слова.
Мета : Ознайомити учнів з відомостями про вимову і написання слів з
з ненаголошеними голосними звуками ( е), (и).
Вчити перевіряти наголосом написання слів з ненаголошеними (е),
(и), знаходити перевірне слово шляхом зміни форми слова або до-
бирання спорідненого слова.
Розвивати спостережливість, самостійність, уміння аналізувати і
робити висновки.
Виховувати любов до Батьківщини, колективізм.
Обладнання: малюнок калини, банер Т.Г.Шевченко ,набір карток для гри
« Парашутисти», таблиці « Сиди правильно», « Розрізняй», сиг-
нальні картки.
Дзвенить дзвінок,
Починається урок.
Будем гарно працювати,
Щоб мову рідну добре знати.
( відгадування загадки)
Я- клубочок не простий,
Я- клубочок чарівний.
Я тобі допоможу
І дорогу покажу.
Ти за мною тепер йди
І знання собі знайди ( Колобок)
3. Зупинка « Каліграфічна»
Каліграфічне письмо
1.У на кра, вол сим, лик а на
2. Скласти слова зі складів.
3. Скласти з одним із написаних слів речення.
( Червона калина – символ України. Без калини нема України)
4.Повідомлення теми та мети уроку
5. Опрацювання нового матеріалу
( Робота в групах з картками)
Картка № 1
Записати пари слів за зразком ,вставляючи пропущені букви. Зробити висновок.
Межі – межа числа – число
Землі – крила -
Сестри - плити –
Картка № 2
Записати пари слів за зразком , вставляючи пропущені букви. Зробити висновок.
Гриб - гриби серце -серця
Син – серп -
Лист - степ -
Картка № 3
Запиши споріднені слова, вставляючи пропущені букви . Зроби висновок.
Риба ри…балка, р…балить.
Гречка, гр…чаний, м…дяник.
Гриб, гр…бний, гр…бок.
Картка № 4
Запиши споріднені слова, вставляючи пропущені букви. Зроби висновок.
Вечір, в…чірній, в…чірка.
Дим, д…міти, д…мовий.
Клей,кл…йкий, кл…сличка.
( Висновок: за таблицями)
6. Зупинка « Підготовча»
1. Словниковий диктант
Шофер, олень, Киів, Батьківщина, Вітчизна, календар, фонтан, ясен, черевики.
- Поставити наголос;
- Назвати слова , в яких наголошений перший склад ( олень, Київ, ясен);
- Назвати слова , в яких наголошений останній склад ( шофер, календар, фонтан);
- Назвати слова, в яких наголошений передостанній склад (Батьківщина , Вітзична, черевики);
- Як вимовляється голосний звук у наголошеному складі?
- Як вимовляється голосний звук у ненаголошеному складі?
2 . Гра « Один – багато» ( усна робота)
Село - вода -
Сестра – земля -
Сад – весна -
Сніг – весло -
Стіл - дерево –
-В якому складі нечітко вимовляється голосний звук –у наголошеному чи ненаголошеному?
Калина – калинка - калинонька, калинове.
- Ви писали різні слова, чи це одне слово ,яке змінили?
7. Зупинка « Спортивна»
(фізкультхвилинка)
8. Зупинка « Чомучки»
( Створення проблемної ситуації)
Сонце гріє. Вітер віє
З поля на долину ,
Над водою гне з в..рбою
Ч…рвону калину.
(Т.Г.Шевченко)
- Читання вірша з літературною вимовою ненаголошених звукв.
- Проблемна ситуація : - Яку букву вставити?
9. Зупинка « Тренувальна»
1.Гра з сигнальними картками
Земля, сини, весло, зерно, зима, сестра, ребро, перо, стебло,крило, число.
2.Записати слова, протилежні за значенням:
Вузький – низький -
Літо – холод –
( диференційна робота)
10. Зупинка « Підсумкова»
1. Закінчити речення
- Щоб з « ясувати , яку букву писати ( е чи и) треба писати в ненаголошеному складі…….
2. Гра « Парашутисти»