КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ З ТЕМИ « ПРАВОПИС НЕНАГОЛОШЕНИХ ГОЛОСНИХ [Е],[И] У КОРЕНІ СЛОВА»

Про матеріал
ТЕМА « Правопис ненаголошених голосних (е), (и) у корені слова. Мета : Ознайомити учнів з відомостями про вимову і написання слів з з ненаголошеними голосними звуками ( е), (и). Вчити перевіряти наголосом написання слів з ненаголошеними (е), (и), знаходити перевірне слово шляхом зміни форми слова або до- бирання спорідненого слова. Розвивати спостережливість, самостійність, уміння аналізувати і робити висновки. Виховувати любов до Батьківщини, колективізм. Обладнання: малюнок калини, банер Т.Г.Шевченко ,набір карток для гри « Парашутисти», таблиці « Сиди правильно», « Розрізняй», сиг- нальні картки.
Перегляд файлу

 

                                 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

У  2 КЛАСІ

З ТЕМИ « ПРАВОПИС НЕНАГОЛОШЕНИХ ГОЛОСНИХ

( Е). ( И ) У КОРЕНІ СЛОВА»

 

 

 


ТЕМА « Правопис ненаголошених голосних (е), (и) у корені слова.

Мета : Ознайомити учнів з відомостями про вимову і написання слів з

з ненаголошеними голосними звуками ( е), (и).

Вчити перевіряти наголосом написання слів з ненаголошеними  (е),

(и), знаходити перевірне слово шляхом зміни форми слова або до-

бирання спорідненого слова.

Розвивати спостережливість, самостійність, уміння аналізувати і

робити висновки.

Виховувати любов до Батьківщини, колективізм.

Обладнання:  малюнок калини, банер Т.Г.Шевченко ,набір карток для гри

« Парашутисти», таблиці « Сиди правильно», « Розрізняй», сиг-

нальні картки.


  1.  Організація класу

 

Дзвенить дзвінок,

Починається урок.

Будем гарно працювати,

Щоб мову рідну добре знати.

 

  1. У гостях казковий  герой

 

( відгадування загадки)

Я- клубочок не простий,

Я- клубочок чарівний.

Я тобі допоможу

І дорогу покажу.

Ти за мною тепер йди

І знання собі знайди ( Колобок)

            3.  Зупинка « Каліграфічна»

                   Каліграфічне письмо

                    1.У на кра, вол сим, лик а на

                    2. Скласти слова зі складів.

                    3. Скласти  з одним із написаних слів речення.

                   ( Червона калина – символ України. Без калини нема України)

             4.Повідомлення  теми та мети уроку

             5. Опрацювання нового матеріалу

                  ( Робота в групах з картками)

Картка № 1

             Записати пари слів за зразком ,вставляючи пропущені букви. Зробити висновок.

               Межі – межа                                 числа – число

               Землі –                                             крила -

               Сестри -                                           плити –

                                                                         Картка № 2

Записати пари слів за зразком , вставляючи пропущені букви. Зробити висновок.

Гриб  - гриби                                 серце -серця

Син –                                               серп -

Лист -                                               степ -

                                                     Картка № 3 

Запиши споріднені слова, вставляючи пропущені букви . Зроби висновок.

Риба ри…балка, р…балить.

Гречка, гр…чаний, м…дяник.

Гриб, гр…бний, гр…бок.

                                                       Картка № 4

Запиши споріднені слова, вставляючи пропущені букви. Зроби висновок.

Вечір, в…чірній, в…чірка.

Дим, д…міти, д…мовий.

Клей,кл…йкий, кл…сличка.

( Висновок: за таблицями)

6. Зупинка « Підготовча»

 1. Словниковий диктант

Шофер, олень, Киів, Батьківщина, Вітчизна, календар, фонтан, ясен, черевики.

-         Поставити наголос;

-         Назвати  слова , в яких наголошений перший склад ( олень, Київ,  ясен);

-         Назвати  слова , в яких наголошений останній  склад ( шофер, календар, фонтан);

-         Назвати слова, в яких наголошений передостанній склад (Батьківщина , Вітзична, черевики);

-         Як вимовляється голосний звук  у наголошеному складі?

-         Як вимовляється голосний звук  у ненаголошеному складі?

2 . Гра « Один – багато» ( усна робота)

 Село -                                       вода -

Сестра –                                     земля -

Сад –                                           весна -

Сніг –                                           весло -

Стіл -                                            дерево –

-В якому складі нечітко вимовляється голосний звук –у наголошеному чи ненаголошеному?

  1. Робота в парах.  Дібрати споріднені слова

Калина – калинка -  калинонька, калинове.

-         Ви писали різні слова, чи це одне слово ,яке змінили?

7. Зупинка « Спортивна»

                                           (фізкультхвилинка)

8. Зупинка « Чомучки»

( Створення проблемної ситуації)

     Сонце гріє. Вітер віє

     З поля на долину ,

     Над водою гне з в..рбою

     Ч…рвону калину.

                 (Т.Г.Шевченко)

  - Читання вірша з літературною вимовою ненаголошених звукв.

  - Проблемна ситуація : - Яку букву вставити?

9. Зупинка « Тренувальна»

  1.Гра з сигнальними картками

  Земля, сини, весло, зерно, зима, сестра, ребро, перо, стебло,крило, число.

  2.Записати слова, протилежні за значенням:

      Вузький –                                  низький -

      Літо –                                          холод –

 

  1. Самостійна робота за підручником за групами

                    ( диференційна робота)

10. Зупинка « Підсумкова»

1. Закінчити речення

-  Щоб з « ясувати , яку букву писати ( е чи и) треба писати в ненаголошеному складі…….

2. Гра  « Парашутисти»

 

  
                         

docx
Додав(-ла)
Шойнова Лола
Додано
30 квітня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку