Конспект відкритого заняття
гуртка «Веселі кружечки» (аплікація в техніці оригамі)
для дітей із затримкою психічного розвитку
на тему: «Веселі жабенята»
(використання казки з мистецько-творчій діяльності дітей)
Мета: продовжувати вчити дітей уважно слухати художній твір, відповідаючи на запитання за його змістом.
Вчити дітей аплікувати жабенят, створюючи колективну композицію. Закріплювати технічні навички виконання роботи, вміння добирати кольори і гарно розміщувати на тлі.
Закріпити уявлення про узагальнюючі поняття: домашні, дикі, екзотичні тварини. Вдосконалювати вміння утворювати прикметники, відповідаючи на запитання «Яка?» (працьовита, співуча, голосиста, весела, добра, ледача, брудна, тощо). Дати малюкам енциклопедичні цікавинки про жаб.
Розвивати емоційну чутливість, асоціативно - образне мислення, творчу уяву, окомір, дрібну моторику рук, тембр, силу голосу.
Виховувати впевненість в собі, любов до навколишнього світу й турботу про нього.
Матеріал : панно з домашніми, дикими та екзотичними тваринами, картинки «Обійманці» Світлана Ройз (Юнісеф), зображення казок ( карта Пассаторі), казка « Чому жабка зелена?», набірне полотно до зображення казки, смайлики (голосно - тихо), гучномовці для кожної дитини, запис голосів жабок, логоритмічна вправа «Веселі жабки», стаканчики - жабки, сенсорна коробка (наповнювач ставок), зелені кружечки (2 розміри), чорні, білі, латаття, клей, серветки.
Хід заняття :
А ще тварини живуть в казках. Хто пам’ятає казки, в яких живуть тварини? (відповіді дітей). А казки живуть у книгах і ось одна з них.
Дидактична вправа «Відгадай казку» ( діти впізнають та називають казки за картами Пассаторі, які частково приховують ілюстрації з відомих казок - казки «Троє порося», «Рукавичка», «Котик і півник», «Колосок»).
А моя казка живе ось тут (підходять до панно з зображенням ставка). Хочете дізнатися про кого вона? Тож сідайте зручненько та слухайте уважненько.
Розповідання казки «Чому Жаба зелена?»
Вихваляється Метелик перед Жабою: «Он який я барвистий , красивий! А ти вся зелена, тебе серед трави та листя зовсім не видно». Жаба відповіла: «То це й добре, що мене не видно. Я тому ношу все зелене, щоб не відрізнятися від рослин і зеленої води ставка. Якби я мала яскраве вбрання, лелека відразу помітив би мене і з’їв».
Запитання по змісту казки:
- Із ким вела розмову Жабка?
– Де вона живе?
– Яку пісеньку щоденно співає Жабка?
Вправа «Голосно - тихо» ( діти звуконаслідують «ква-ква» відповідно до позначення смайлика – голосно/тихо) .
У нашої Жабки є подружки, які полюбляють співати, давайте відгадаємо: «Якій Жабці підходить голос?» (вправа «Яка жабка заспівала?» діти з зображенням гучномовця слухають голос жаби та визначають, яка могла так заспівати; під час відгадування провожу вправу «Яка ?» ( підбір прикметників).
– Ця жабка весь час працює, вона яка? (працьовита)
– А ця, весь час співає, то вона яка? ( співуча )
– А якщо жабка любить бруд, то вона яка? (брудна)
– А ця голосно співає, то вона яка)… (голосиста)
– А ця любить веселитися, то вона яка? (весела)
– А ця любить робити добро, отже вона яка?…(добра)
– А ця любить ледарювати, то вона яка? …(ледача) .
Логоритмічна вправа «Веселі жабки» (на степ-платформах стоять стаканчики – жабки, діти під такт музики виконують рухи, промовляючи «ква – ква»).
Пальчикова вправа: Ми веселі жабенята – ква – ква, ква – ква
Ми стрибаємо завзято 1-2, 1-2.
Ловим мушок, комашок хап- хап, хап – хап,
І пірнаємо в ставок плюс- плюсь, ляп – ляп.
Аплікація жабки по техніці оригамі.
Під час виконання завдання дітьми вихователь спілкується з дітьми, надаючи енциклопедичні цікавинки з життя жаб.
– Жабка водночас дивиться вгору, вперед , вбік ;
- Вони дихають ротом, легенями та всією поверхнею тіла;
- Кращі стрибуни у тваринному світі, вони у стрибку можуть долати відстань, яка в 50 раз перевищує їх розмір; до 20 м/с швидкість.
Творча роботи дітей, індивідуальна допомога. Створення «Ставок жабок - веселушок».