Конспект відкритого заняття з розвитку мовлення "Україна - рідний край"

Про матеріал
Конспект відкритого заняття з розвитку мовлення на тему: "Україна рідний край".
Перегляд файлу

1

 

Білоцерківський заклад дошкільної освіти №14 «Оксанка»

Білоцерківської міської ради Київської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект ЗАНЯТТЯ

з розвитку мовлення на тему: «Україна -  рідний край»

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель-логопед

Дмитрук Валентина Вікторівна

 

 

 

 

Місто Біла Церква

2023 р.

Мета: Виховувати у дітей любов до своєї Батьківщини, розширювати знання про країну, в якій народився, продовжувати поповнювати словник вихованців, розвивати граматичну правильність мови, закріплювати вміння відповідати на запитання, закріплювати вміння виділяти перший звук у слові, диференціювати короткі та довгі слова, вправлятися в утворенні прикметника від іменника, закріпити знання про державні символи України.

Матеріал: лялька,  символи України - прапор, герб та гімн, ілюстрація дидактичної гри «Яка Україна?».

 

Хід заняття

1. Привітання

У нас сьогодні з вами свято,

Гостей зібралося багато.

На гостей, малята, подивіться

Та веселенько посміхніться.

Доброго ранку вам!

Доброго ранку нам!

Доброго ранку всім!

 

Діти сідають.

(Стук у двері. Логопед заносить ляльку.)

 

Логопед: Подивіться до нас завітала ще одна гостя. Давайте привітаємось.

Діти: Добрий день!

Логопед: До нас завітала принцеса із далекої країни. Вона любить подорожувати і вивчати різні країни. Ну що, діти, розповімо про нашу країну?

Діти: Так.

Логопед: Принцесо сідай і уважно слухай.

Логопед:

- Як називається група?

- Як називається садочок?

- Як називається місто?

- Як називається Країна? (Україна)

Логопед: Давайте послухаємо уважно на який звук розпочинається назва  нашої країни «Україна».

Діти: Звук У.

Логопед:  А  ви любите грати у ігри?

Діти: Так.

Логопед: пропоную вам пограти у гру «Впіймай звук [У]». Коли почуєте звук [У] - плескаєте у долоньки, якщо звучать інші звук - не плескаєте.

1. Дидактична гра «Злови звук У»

Логопед : А, О, В, С, Ш, Ж, У, А, О, У, Е, Ж, Л, У.

Логопед : Молодці діти. Чудово справилися із завданням.

То як називається наша країна? (індивідуально)

Діти: Україна.

Так, Україна — це наша земля, рідний край. А ще Україна — це наша Батьківщина. Там, де народилася людина, там і є її Батьківщина. Любов до нашої України починається із любові та поваги до рідного дому, стежки, рідного міста, вулиці, дитячого садка - всього того, що оточує людину змалку.

 

Вірш:

Є багатого країн на землі,

В них – озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

 В усьому світі кожен зна,

Батьківщина лиш одна,

І в нас вона єдина,

Це наша Україна.

 

А як називають людей, котрі народилися і живуть в Україні?

Діти: Українці.

Вірш:

 Син я України- неньки!

Українцем я зовуся

Цею назвою горжуся!

 

Логопед: Правильно, діти ! Ми з вами українці.

Діти повторюють фразу «Ми - українці»

 

Логопед: Давайте пограємо в ще одну гру. Слова можуть бути короткими, а можуть бути довгими.

2. Дидактична гра «Такі різна слова»

Діти стоять на килимку. Логопед промовляє слова, діти чітко промовляють їх та визначають довге чи коротке. Якщо довге - діти сідають, якщо коротке - піднімають руки догори.

 (Слова: дім, Батьківщина, дід, українець, мова, національність, герб, калина, край, українка, гімн, герб, прапор)

 

Логопед:

Є держава - повинні бути символи. Символи нашої держави - це герб, прапор і гімн. (Показ.)

- Якого кольору прапор? Він синьо - жовтий. Синій - мирне небо. Жовтий - золота пшениця.

Герб - тризуб на синьому фоні, у якому закарбоване слово воля.

 Гімн - це урочиста пісня «Ще не вмерла Україна …». Коли він звучить потрібно підвестися, не можна розмовляти, штовхатися, тому що це - вияв неповаги. Столиця нашої держави - місто Київ.

 

-Ось ми і повторили державні символи України. Але найголовніше в кожній країні її люди. Це дорослі і діти. Це ви і я, і гості наші - це всі ми. То як називають людей, котрі живуть в Україні?

Логопед:

Давайте пригадаємо віршики про Україну.

 

Україно моя мила,

Ти моя рідненька,

Я тебе так щиро люблю,

Хоч я ще маленька!

 

Красивий, щедрий, рідний край.

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай,

усе що зветься Україна.

 

Логопед: Молодці.  Давайте за допомогою картинок-підказок скажемо «Яка Україна?». - Хлібна, квітуча, родюча, рідна, сильна, вільна, дружня, співоча, пшенична.

 

«Гімнастика для пальчиків» з використанням мнемотехніки.

 

Україна рідний край

Поле, річка, синій гай.

Любо стежкою іти.

Тут живемо я і ти.

 

Підсумок.

Як називається наша Батьківщина?

Як називається садочок?

Які державні символи ви запам’ятали?

Які кольори має прапор України?

Що символізує синій колір на прапорі України?

Що символізує жовтий колір на прапорі України?

Яке слово закарбоване в гербі?

Як потрібно поводитися, коли лунає гімн України?

 

Логопед:

 Україна — наш спільний дім, і маємо дбати всі, щоб були в ній чисто і затишно. Ми повинні запам’ятати, що рідне — це не тільки місце, де ти живеш, а й ліс, річка, степ, море.

 Україна з надією дивиться на вас, адже ви — її майбутнє, тож любіть та поважайте рідну землю.

Я думаю, що принцесі сподобалося наше заняття. Вона вам дякує, за те, що ви гарно відповідали. І буде повертатися у свою казкову країну, в якій  розповідатиме про нашу прекрасну Україну.

 На цьому наше заняття завершено. До побачення!

 

 

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку