Тема: «Зимове містечко веселої математики»
Мета: за допомогою різних ігор закріпити знання дітей про вивчені цифри 1, 2, 3, 4, 5.; закріпити уявлення дітей про геометричні фігури; дати уявлення про вивчені числа та їх склади; формувати вміння порівнювати групи предметів за допомогою складання пар, розрізняти предмети за місцем розташування; вправляти у співвідношенні кількості з різними цифрами; навчитися порівнювати множити: використовувати знаки «+», «-«, «=», «<», «>»;розвивати логічне мислення та пам’ять; виховувати цікавість до занять математики.
Обладнання: макет паперової ялинки, кульки з цифрами від 1 до 5, картонний силует сніговика та геометричні фігури: круги різного діаметру, трикутники, квадрат, овали; листівки з цифрами-смайликами, картинки тварин позрізані на трикутники; кульки на ялику (по дві однакові для знаходження пари.) роздатковий матеріал із задачками та цифри-наліпки; 5 паперових зірочок; геометричні фігури для хатки6 квадрати, прямокутник, трикутник. М’які іграшки-звірятка.
Хід заняття.
І. Організаційний момент
Розповідь вихователя
Діти, сьогодні ми з вами завітаємо у зимове містечко веселої математики, познайомимося з його жителями та допоможемо прикрасити святкову ялинку і зліпимо сніговика.
А хто це у нас тут сидить біля ялинки? Та це ж маленькі звірятка- жителі зимового містечка.
А скільки їх? Давайте порахуємо.
1 лисичка, 2 мишки, 3 зайчики, 4 ведмедики, 5 собачок.
Кожен з них приготував для нас завдання. За правильно виконане завдання звірятка подарують нам іграшки на ялинку і ми разом її прикрасимо. Ми з вами вже вивчили цифри від 1 до 5, а також знаємо геометричні фігури. Тож давайте подивимося які завдання приготували для нас звірятка.
ІІ . Основна частина
2.1 Завдання від лисички
Лисичка хоче пограти з нами у гру.
Дидактична гра «Веселі цифри»
Вихователь роздає дітям карточки з різними цифрами, а діти мають вибрати лише ті, на яких зображено цифри 1 і 2 з намальованими на них веселими емоціями.
Коли діти знаходять цифри 1 і 2 піднімають у гору карточки.
Молодці! Ви впорались з завданням.
Вправа «Напиши сам»
Наша лисичка хоче знати чи зможемо ми написати цифри 1 і 2 ?
Вихователь дає дітям невеличку листівочку де діти пишуть цифри 1 і 2, а тепер давайте зробимо їх веселими домалюємо їм очка та гарну усмішку.
Молодці. Ви чудово впоралися з цим завданням. За це лисичка дає нам чубчик на ялику з цифрою 1 . Давайте почепимо його на ялинку
2.2. Завдання від мишенят
А хто це тут несе наступне завдання? Це ж мишки.
Дидактична гра «Знайди пару»
Вихователь дає дітям кульки різного кольору, кожному по одній , а на дошці вішає на гачки кульки такого самого кольору.
Завдання дітей знайти пару своїй кульці.
Діти, ви всі знайшли пари своїм кулькам і знаємо, що пара - це 2, а якщо ми додамо до двох кульок ще одну, скільки в нас буде кульок? 3
А давайте поміркуємо з яких чисел складається цифра 3. З 1 і 2 .
А яке число більше 2 чи 3?
Вихователь показує дітям трикутник . Подивіться на цю фігуру в неї є три кути і три сторони , як ви вже знаєте це?- (трикутник.)
Дидактична гра «Трикутні пазлики»
Вихователь роздає картки з малюнками різних звіряток у порізані на трикутники, а діти шукають відповідний трикутник і наліплюють його на потрібне місце цілого зображення
Молодці гарно попрацювали . за це мишенята дарують нам кульки з цифрою 2
2.3. Завдання від зайчиків
Зайченята хочу пограти у сніжки і зліпити з нами сніговика
Гра «Зліпи сніговика»
Окрім цифр ми з вами вивчали ще й геометричні фігури.
Тож давайте зліпимо сьогодні сніговика з геометричних фігур.
Вихователь вішає на дошці картонний силует сніговика та показує дітям круги різної величини, овали, трикутник, квадрат, а діти мають скласти з цих фігур сніговика на картонному силуеті.
Молодці. Щоб трохи перепочити давайте зробимо руханку.
Руханка «Раз, два, три.»
https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4
Молодці. За це завдання кошенятка дають нам кульки з цифрою 3
2.4. Завдання від ведмедиків.
Вправи та задачки
Нам треба поставити пропущену цифру у прикладах
|
- |
|
= |
|
|
+ |
|
= |
|
|
+ |
|
= |
|
|
- |
|
= |
|
|
- |
|
= |
|
Поставити знаки «більше», «менше», «рівно»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Молодці.
За це завдання собачки дають нам кульки з цифрою 4
2.5. Завдання від собачок.
Під ялинкою сиділи 4 собачки до них завітала ще 1. Скільки собачок стало?
Собачки принесли для нас завдання.
У зимовому містечку настав вечір і на небі з’явилися зорі.
Давайте порахуємо скільки зірочок на небі 5
Покажіть, яка з них найбільша?
Яка найменша?
Яка розташована найвище ?
Яка розташована найнижче?
Дидактична гра «Добудуй будинок»
Зірочки сяють над будиночками, але цим будиночкам чогось не вистачає.
Чого саме не вистачає будиночкам?
Давайте за допомогою геометричних фігур приклеїмо їм дашки, вікна та двері.
Які фігури ми можемо використати? Трикутники, кадрати, прямокутники.
Молодці.
За це зайченята дарують нам кульки з цифрою 5
ІІІ. Підсумок заняття.
Питання та відповіді
Діти скажіть, а які цифри ми сьогодні повторили? (12345)
З яких геометричних фігур ми зліпили сніговика?( Круги, квадрат, овали, трикутники.)
З яких геометричних фігур ми збудували будиночки для собачок? ( Квадрати, трикутник, прямокутник.)