Конспект виховної години про видатного письменника, сценариста Едуарда Успенського. Він створив зокрема, такі популярні літературні та мультиплікаційні персонажі як, Чебурашка, крокодил Гена, стара Шапокляк, кіт Матроскін, пес Шарик, дядя Федір, листоноша Пєчкін та інші.
План-конспект виховної години
Дата: 20.12.18.
Школа, клас: 3-А
Тема: Едуард Успенський - добрий казкар.
Мета: познайомити учнів з біографією та творами Едуарда Успенського, розвивати спостережливість, допитливість, вміння давати оцінку вчинкам героїв оповідань; виховувати доброту, чуйність, любов до рідних та близьких людей, любов до природи, гордість за українську літературну спадщину.
Обладнання: зображення до творів Едуарда Успенського(кіт, собака, чебурашка), відео фізхвилинка, аркуші з завданнями, портрет письменника, презентація, аркуш з правилами,
Література: збірка літературних творів Едуарда Успенського, «Дядя фёдор, пёс и кот» повість-казка.
Хід заняття
1.Привітання.
Пролунав для всіх дзвінок,
Розпочати час урок.
Стали всі рівненько.
Вийшли із-за парт.
Урок ми з вами,
Будем починать.
Рада вас усіх бачити, приступимо до роботи.
2.Перевірка готовності класу до роботи.
- Перевірте чи готові ви працювати, зробіть порядок на партах, сідайте рівненько і уважно слухайте.
3.Психологічний настрій.
- Посміхніться, діти, один одному. Я сподіваюся, що ми зможемо створити ситуацію успіху на занятті. Щоб наша спільна робота була успішною,пропоную вам працювати за такими привилами:
1. Поводитися спокійно.
2. Не вигукувати.
3. Бути терплячим.
4. Дати можливість висловитися своїм товаришам.
5. Поважати один одного.
-Діти, я впевнена что ви всі розумні, збагачуєте свій словниковий запас, розвиваєте своє мовлення і читаєте книжки, хто з вас любить читати казки?
-Пропоную вам розповісти за такою короткою схемою:
1.Мені подобається…
2.Її автор…
3.У казці розповідається про…
2. Робота із загадками
1.Має вуса, пишний хвіст, 2.Вдень мовчить ,
і погану звичку. Вночі гарчить
Спершу добре він поїсть, Хто до господара йде,
Потім миє личко.(Кіт) Знати дає.(Собака)
-Мова йдеться про кота і собаку, як про героїв творів. А хто ж наступній герой?
3.Він дружок звірятам, дітям Не котисько, не щеня
Він живий як я і ти, Не бабак не вовченя,
Та таких у цілім світі, Він знімається в кіно
Нам ніде більш не знайти, І відомий всім давно,
Це тому, що він не пташка Упізнать його не важко
І не тигр і не комашка, А зоветься…(Чебурашка)
(Показ усіх відгаданих героїв)
Постановка проблемного питання
-Діти, на вашу думку що поєднує цих героїв?(Автор)
3.Повідомлення теми і мети заняття
-Так, дійсно, героїв цих творів поєднує автор – це дитячий письменник, що створив зокрема, такі популярні літературні та мультиплікаційні персонажі як, Чебурашка, крокодил Гена, стара Шапокляк, кіт Матроскін, пес Шарик, дядя Федір, листоноша Пєчкін та інші , а звуть його Едуард Успенський, цього письменника нажаль вже немає в живих помер він у серпні(14) цього року, 22 грудня був його день народження.
4.Робота у групах
- А детальніше про його життя та творчість ви зараз один одному розповісте. Попрацюємо у групах. Зараз ви об’єднаєтесь у групи , я роздам вам конверти, ваше завдання прочитати інформацію і обрати доповідача або розділити інформацію між собою.
1 група
Едуард Миколайович Успенський – письменник, сценарист,автор дитячих книг. Народився 22 грудня 1937 року. Писати перші вірші та оповідання він почав в старших класах школи. За професією він авіаційний інженер. Але в період навчання Едуард сильно захопився письменництвом і грою в театрі при університеті.
Едуард Успенський є автором таких передач як «Радіоняня», «АБВГДейка», «Надобраніч малюки», навіть сьогодні останню передачу з задоволенням дивляться дітки.
2 група
У 2010 році Едуарду Успенському присуджена премія імені Корнія Чуковського, заснована для дитячих письменників, у головній номінації «За видатні творчі досягнення у вітчизняній дитячій літературі»
Едуард Успенський є творцем крокодила Гени і Чебурашки, Дяді Федора, старої Шапокляк і Сірого вовка.
3 група
Одного літа він працював вихователем у дитячому таборі. Діти дуже любили слухати цікаві книги. Коли ж усі були прочитаними Едуардові довелося самому придумувати захоплюючі історії й розповідати дітям. Так з’явилася книга «Крокодил Гена та його друзі». За нею були написані інші казкові, детективні , пригодницькі та фантастичні твори для дітей.
У маленького Едуарда був Чебурашка – така маленька іграшка. Незрозуміло чи то ведмідь чи то заєць. Він любив гратися з цією іграшкою. І саме вона стала головним героєм творів про Гену крокодила і Чебурашку.
Робота з виставкою книг (вчителем)
Дуже багато цікавих книжок написав Едуард Успенський . Прочитавши їх ви дізнаєтесь багато цікавого, потрапите в захоплюючий і чарівний світ пригод. На основі його творів створено багато мультфільмів. Вся творчість Едуарда Успенського пронизана невичерпним гумором та добротою. Твори письменника перекладено більш ніж на 25 мов. Його книги виходили у Фінляндії, Голландії, Франції, Японії, США.
5.Робота з повістю-казкою.
- Сьогодні ми попрацюємо з дуже цікавим твором Едуарда Успенського. А яким саме ви дізнаєтесь розшифрувавши запис на дошці:
«ядяд дерФе , епс і тік» - «Дядя Федір пес і кіт»
Казкова повість Едуарда Успенського. Є першою в циклі творів про Простоквашино.
Перегляд фрагменту мультфільму.( до моменту … взяли вони собаку до себе і почали жити разом)
-От почали вони жити разом. Привели будинок в порядок. Найбільше старався кіт, так як він дуже любив чистоту. Вони познайомились з жителями села, і в першу чергу з поштарем Пєчкіним. Поштар буд здивований, що тварини розмовляють, ну і звичайно, по своїй посаді, він запропонував підписатися на якусь пресу.
Згодом вони знайшли скарб на городі і купили трактор і корову. А тим часом батьки дали оголошення що зник їх син. Це оголошення побачив дядя Федір і вирішив їм написати листа. Згодом батьки знайшли сина в Простоквашино. Батьки прибули вчасно, так як Федір важко занедужав. Мама була здивована чистотою і порядком у їх домі і що кіт такий порядний, і пошкодувала, що так відносилась до нього. На ранок хлопчикові стало краще і батьки вирішили забрати його до міста і дозволили навіщати тварин на вихідних.
-От така цікава історія. Вдома ви можете прочитати або переглянути фільм до кінця. А зараз пропоную вам перевірити як уважно ви переглядали мультфільм. Я озвучу питання і варіанти відповідей, ваше завдання обрати правильний варіант відповіді.
Усне тестування
1. Хлопчика звали:
а) Федір, б) Фома в) Фелікс
2. Кіт був:
а) маленький і худенький б) довгий і злий в) великий і смугастий
3. Кіт жив:
а)в підвалі б) на даху в) у сусідів
4. Дядя Федір запропонував:
а)ходімо до мене жити б)поживи в зоопарку
в)найди собі нових господарів
5. Дядя Федір вирішив:
а) вигнати кота б)подарувати другові в) піти з котом з дому
6. Характеристика героїв.
-Попрацюємо у групах, з поданих характеристик оберіть ту що належить:
1 група- дяді Федору
2 група- коту
3 група- батькам
Великий-превеликий смугастий
Вміє читати любить звірів
Звірів не любила щедрий
Порядний вміє розмовляти
любить батьків самостійний
бездомний вміє готувати
7. Читання оповідання
-А зараз я хочу познайомити з ще одним твором Едуарда Успенського.
Я почну читати хтось продовжить слідкуйте уважно.
«Крокодил Гена і його друзі»
Бесіда:
-От таке чудове оповідання про дружбу написав Едуард Успенський.
-Як знайшов собі друзів крокодил Гена? (спочатку хотів знайти за оголошенням, але потім у спільній робой багато з ким подружився)
-Чи є вас друзі? Чи легко бути другом?
1.Узагальнююча бесіда
-Що запам’ятали про Едуарда Успенського?
-Які його твори запам’ятали?
-Який прочитаєте вдома?
- Як гадаєте письменником треба стати , чи можна ним народитись?
2.Рефлексія
-Продовжте речення
Було цікаво дізнатися,що…
Я зрозумів, що…
Мене здивувало…