Перший урок у 3 класі "Я люблю свою країну"

Про матеріал

Мета: розширити і поглибити знання учнів про свою рідну державу, розкрити суть поняття ― патріот ― патріотизм, формувати і розвивати патріотичні почуття учнів, громадянські якості, розвивати пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю, виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на рідній землі.

Перегляд файлу

Калашнікова С.С.

 

Сірогозька ЗОШ І-ІІІступенів

Перший урок у 3 класі  «Я люблю свою країну»

Мета: розширити і поглибити знання учнів про свою рідну державу, розкрити суть поняття ― патріот ― патріотизм, формувати і розвивати патріотичні почуття учнів, громадянські якості, розвивати пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю, виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на рідній землі.

Обладнання: вислови про Україну, картки з прислів’ями, карта України, вірші українських поетів, картки для роботи в групах, сердечка, кросворд.

                                                        Хід уроку :
І. Організаційний момент.
На дошці написаний вірш.

Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і поля,
Бо це Вітчизна наша — Україна!
ІІ. Вступне слово вчителя.

Пролетіло тепле літо,

В школу повернулись діти.

Відпочили всі нівроку!

Із новим навчальним роком!

- Дорогі діти! Я рада вас вітати у цьому світлому прекрасному класі з початком нового навчального року! Хочу вам побажати цікавих подорожей по Країні Знань. Бажаю підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.

- Отже, ми починаємо наш перший урок, котрий називається «Я люблю свою

країну»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Країна Знань незвичайна, чарівна. В ній багато таємниць, несподіванок, випробувань. І ось перше випробування – кросворд.

ІY. Актуалізація знань

  • Розгадування кросворда 
  • Довгастий  шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду, або вишитий шматок тканини для оздоблення української оселі. (Рушник.)
  • Вишита сорочка. (Вишиванка.)
  • Давно ця річка славна

Народи три єднає

І в Чорне море плине.

Простори України

Розкішно прикрашає. (Дніпро.)

  • Він мостить гнізда на дахах,

У теплий край літа далеко.

Як зветься той цікавий птах?

Ану, скажіть хутчіш!..   (Лелека.)

  • Столиця нашої держави.   (Київ.)
  • У вінку зеленолистім, 

У червоному намисті,

Видивляється у воду  

На свою чарівну вроду. (Калина.)

  • Плаче красуня над річкою:
  • Пов’язала  б коси стрічкою,

Та вітер весь час налітає

Та коси мої розплітає. (Верба.)

- Діти, подивіться уважно на ці слова. Що у вас на думці, коли ви їх чуєте? (Відповідають діти.)

- Подивіться на кросворд.  Яке  слово  утворилося? (Україна).

- Так, вірно. Україна – наша Вітчизна – ненька зі своєю історією, добротою, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі пролітають лелеки. Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні.

Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину.

  • Прочитайте тему нашого уроку. (Діти з дошки читають тему

 «Я люблю свою країну»

А девіз нашого уроку: « Вітчизно свята, дорога Україно, для кожного з нас ти у серці єдина   

  • Як ви розумієте ці слова? (Діти відповідають.)
  • Як рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю  на все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з любові до рідного краю.
  • Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама.

Асоціативний кущ

  • Зараз ми проведемо інтерактивну гру «Моє слово про Україну». Складемо асоціативний кущ.
  • Якими ще словами, близькими за значенням, ми можемо її назвати?

(Батьківщина, рідна сторона, любий край, земля батьків, отчий дім, рідний дім, отча земля, моя держава)

  • Погляньте у вікно. Що ви побачили? Лише куточок нашої країни, такий маленький і мальовничий, дорогий серцю. Але саме з таких невеличких куточків і складається наша Батьківщина.

V. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку

  1.  «Україна устами поетів»
  • Послухайте, будь ласка, вірш. Якими ще словами, що асоціюються з Україною, можемо доповнити слова на дошці.

Що ж таке є моя Батьківщина?

Під вікном червоніє калина,

казочка цікава бабусі,

і тихенька пісенька матусі.

Сила та незламність мого тата,

вся обсаджена квітами рідна хата.

Попід тином дідова криниця,

Ген у полі – золота пшениця.

На даху в своїм гнізді лелека

І дорога у майбутнє – ой далека.

І веселочка зігнулась понад ліс,

І стрімкий за полем обеліск.


(Діти доповнюють групу слів на дошці словами з вірша: бабусина казка, пісня

матусі, сила тата, пшениця тощо. )

- Чи є десь на землі такий чарівний край, де тихі весняні ночі пливуть на крилах солов’їних пісень, де вранці на замріяній річці джерельною водою умивається біле латаття, де навесні та влітку під шатами яскравих дерев яскравіє килим різнотрав’я і квітів?

- Є, - це наш рідний край.

- Рідний край... Він починається від батьківського порогу, стрункої тополі, твоїх воріт, з барвінку, який ніжно стелиться по садочку. Найсвятішими для нас є слова Україна, Батьківщина. Хто, діти, звас знає вірші про нашу Батьківщину?

(Учні декламують вірші.)

1. Є край, де найкращі у світі пісні               

І цвітом чарує калина,

Де сонечко вперше всміхнулось мені

Це дім мій – моя Україна.

 

2. Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна — найкраща у світі!

Моя Україна — це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні джерельця.


 

3. Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки глибокі.


Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже сучасні.

 

4. Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна — це пісня весела.

Це щира, багата, як світ, її мова,

Крилата, така мелодійна, чудова!

 

5. Її обереги — верба і калина.

Найкраща у світі — моя Україна.

Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!?

Вчитель

Моя Україна — козацькая слава!

Така волелюбна і мирна держава.

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, відкрила.

Вітчизно свята, дорога Україно,


Для кожного з нас ти у світі — єдина.

«Народ скаже – як зав’яже».

Український народ має свої традиції, культуру. Спливають роки, змінюються часи, але вічно живуть українські народні пісні, казки, загадки, прислів’я. Тож зараз попрацюємо в парах. Необхідно правильно з’єднати  прислів’я і пояснити його зміст. Робота в парах.

Без верби і калини … (нема України).

За рідний край … (життя віддай).

Кожному мила … (своя сторона).

Рідна земля  і в жмені … (мила).

Кожному птаху своє … (гніздо миле).

Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).

-   Молодці!

- А хто з вас може  пригадати інші прислів’я про Україну? 

  • Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї  держави, для її слави, свободи, незалежності.
    Ви добре справилися із завданням.

-Кожна людина творить своє майбутнє та майбутнє своєї держави.  То ж зростаючи, треба пам’ятати, що ми –українці, любити та шанувати свою країну і тільки, коли ми будемо одним цілим, тоді наша рідна Україна і ми будемо процвітаючими!

Хай літають завжди журавлі,        

Колоски видзвонюють налиті,        

Ми за те, щоб мир був на землі        

Для усіх дітей на цілім світі.        

О.Пархоменко

Наша країна дуже красива, в ній живуть добрі і працьовиті люди.

- Ось і підійшов до завершення наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій

унікальній землі ми живемо. Ми маємо чим пишатися і чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі.

VІ. Підсумок уроку

1. Створення композиції ««Я люблю Україну»

- Дорогі діти! Погляньте на карту України.

- Що вам нагадують обриси території нашої держави? (Букет, крила птаха, серце …)

- Діти, зараз візьміть сердечко, яке ви підготували і напишіть на ньому, чого б ви хотіли побажати рідній Вітчизні. (Наприклад: добра, миру, безпеки, процвітання, щастя, спокою, …) і по черзі прикріпіть своє сердечко по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання.

 (Звучить пісня «Квітуча Україна» у виконанні Н. Май).

Таким чином ми створили композицію «Я люблю свою країну»

- Ви майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її.

Дякую вам за чудову роботу!

Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води.

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Всім серцем любіть Україну свою –

І вічно ми будемо з нею!

 

 


 


 

Завантаження...
doc
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
797
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку