Конспект виховної години "Мистецтво спілкування"

Про матеріал
Конспект виховної роботи на тему "Мистецтво спілкування", метою якої є виховання вмінь спілкування учнів та розвиток їхніх комунікативних навичок. Захід відбувається у вигляді бесіди з елементами гри.
Перегляд файлу

Виховна година на тему «Мистецтво спілкування: коли яке слово мовити»

 

Мета: виховати вміння спілкуватись, розвивати комунікативні навички.

 

Бесіда з елементами гри

 

—Усім хочеться стати трішки кращими. Це я знаю по собі. Є багато можливостей навчитися жити безконфліктно. Один зі способів — уміння робити компліменти. Давайте навчатися говорити одне одному приємні слова.

Обираються двоє учнів — хлопчик і дівчинка. Роблячи вперед по одному кроку, вони говорять одне одному компліменти. Хто виграє?

—Уміння висловити свою прихильність до співрозмовника — це ще не все. Людина має вміти вести діалог, тобто підтримувати бесіду, не відволікаючись від основної теми. Отже, наступний конкурс називається «Культурна бесіда».

Умови

Двоє учнів сідають навпроти. Письмово на папері протягом двох хвилин кожний повинен викласти тему й мету розмови. Наприклад, я хочу знати, який фільм подивився мій співрозмовник і яка думка в нього склалася про цей фільм.

Учитель, формулюючи перед учнями завдання, пропонує побудувати бесіду таким чином, щоб можна було уважно вислухати свого партнера, допомогти йому розкрити тему, а заразом розв’язати й свої завдання, які учень поставив собі. (Тривалість діалогу — 4 хв.)

— Мова культурної людини, яка вміє спілкуватися, обов’язково повинні бути багатою на слова ввічливості. Увічливість — невід’ємна складова спілкування. Давайте ж пограємо в «Мовний етикет». (Грають двоє учнів.)

Умови

  1. Назвіть слова вітання. (Здрастуйте/ Добрий ранок! Добрий день! Добрий вечір! Вітаю вас! Привіт! Салют!)
  2. Висловіть прохання. (Ви можете мені сказати?.. Не могли б ви мені?.. Скажіть, будь ласка.. Дозвольте попросити вас. Не могли б ви ?.. Будьте ласкаві!)
  3. Якими словами найкраще розпочати знайомство?


Дозвольте представити вам… Дозвольте познайомити вас… Познайомтеся.. Як тебе звуть? Ви знайомі? Дозвольте познайомитися.)

  1. Як прийнято вибачатися в культурному товаристві? (Будь ласка, пробачте… Дозвольте мені вибачитися.. Не можу не принести вам своїх щирих вибачень… Пробачте за…)
  2. Чи є в тебе в запасі кілька слів співчуття й підбадьорення? (Не засмучуйтеся.. Немає приводу для занепокоєння.. Немає нічого поганого в то му, що… Усе буде добре… Будь ласка, заспокойтеся…)
  3. Слова подяки. (Дякую вам… Спасибі. Дозвольте подякувати вам… Заздалегідь вдячний.. Вдячний вам… Прийміть мою щиру подяку.)
  4. Як попрощатися, щоб людям було приємно знову зустріти тебе? (До побачення! Сподіваюся бачити вас ще! Добрий путь! На все добре! Завжди раді вас бачити! Приємно було познайомитися!)

— Під час спілкування іноді виникають складні ситуації, знайти вихід з яких часом нелегко. Але потрібно. Спробуємо це зробити. (Можна розігрувати сценки.)

1.    І р а (висловлює образу). Учора ти, Вітю, ішов мені назустріч і не привітався. Це неввічливо!

В і т я (здивовано). А чому я повинен здороватися? Ти мене перша побачила, от би й привіталася. —Хто правий? (Хто культурніший, той першим вітається)

2.    Настя. Зовсім не обов’язково здороватися з усіма знайомими. Ось
у нас сусідка така противна, що я не хочу їй здоров’я бажати. Що ж
мені, прикидатися?

—Чи права Настя?

3. Тебе обізвали. Твоя реакція:

а)    відповім жартом (демонстративно розкланяюся й подякую за «гарні»слова);

б)    віддячу тим же (обізву);

в)    поскаржуся старшим.

Колективна робота

—Які ж якості повинна мати людина, щоб бути гідною наслідування, щоб їй можна завжди й у всьому довіряли? Я пропоную вам створити наш колективний портрет, але спочатку розподілимося натри групи й порадимося.

У цей час біля дошки один учень розбирає на дві купки картки, на яких зазначені позитивні й негативні якості характеру.

Позитивні: доброзичливість, щирість, тактовність, миролюбність, увічливість, чесність, великодушність, гостинність, делікатність, життєрадісність, ініціативність, дотепність, чуйність, скромність, справедливість, коректність, непідкупність, патріотизм.

Негативні: брутальність, безтактовність, нестриманість, причепливість, дратівливість, агресивність, заздрісність, байдужість, балакучість, уїдливість, жадібність, занудність, злопам’ятність, легковажність, лицемірство, користолюбство, недбалість, уразливість.

—А тепер я пропоную всім дуже серйозне завдання. Суть його така. Протягом .5 хв. три групи напишуть свої пропозиції до загального зведення законів спілкування нашого класу. За основу можна взяти досвід усього людства. Хтось пригадає заповіді з Біблії, а хтось -— поради психологів…

Закони можна узагальнити й записати, наприклад, так.

Найголовніша людина на світі — та, яка перед тобою. Полюбіть її, прагніть до того, щоб вона сподобалася вам. Даруйте їй знаки поваги. Шукайте те, що вас зближує, облиште бажання сперечатися з будь-якого приводу…

Намагайтеся не говорити про людей погано, не звинувачуйте співрозмовника. Будуйте спілкування на рівних.

Бережіть співрозмовника, не дозволяйте собі образ і обвинувачень. Не сперечайтеся через дріб’язкові проблеми. Не сперечайтеся з тим, з ким сперечатися даремно. Не сперечайтеся з тим, для кого суперечка важливіша за істину. Уникайте категоричності, особливо в запереченнях.

Намагайтеся погодитися, а не заперечити. Необхідно прагнути не до перемоги, а до істини й миру.

— На закінчення дам вам ще декілька рецептів поведінки.

  1. Неввічливо під час розмови відводити кого-небудь убік, щоб говорити з ним окремо; ще більш неввічливо підслуховувати, що говорять двоє осторонь; у таких випадках варто просто відійти від них подалі.
  2. Ніколи не шепотіться в гостях. Не переривайте співрозмовника. Якщо хтось заговорить одночасно з вами, призупиніться і дайте йому закінчити…

 3.У товаристві й за столом не слід спати, хоча краще мовчати, ніж говорити занадто багато.

4. Ніколи не говоріть іншим того, що було б неприємно вислухати вам самим. Грубі, різкі слова часто повертаються як бумеранг і б’ють того, хто їх промовив сильніше, ніж того, до кого вони спрямовані.

 

Я вважаю, що після сьогоднішньої гри ми всі задумаємося про себе і наше ставлення до оточуючих.

 

1

 

doc
Додано
24 грудня 2020
Переглядів
2342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку