Тема: «Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?»
Мета: ознайомити дітей з кругообігом води в природі, з трьома її
станами; розвивати спостережливість, логічне мислення, естетичний смак; виховувати любов до природи.
Ми веселі і завзяті,
Будем гарно працювати!
2. Обмін інформацією «Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?»
—Погляньте, у нас гості! Хто це?(показ малюнка краплинки води)
-Це краплинка! Вона завітала до нас й принесла загадку, якщо відгадаємо, то дізнаємось, про що будемо говорити на занятті!
ЗАГАДКА
Мене п’ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така?
Проблемне питання
— Звідки береться вода?
— А можливо, це краплинка роси з твору В. О. Сухомлинського?
3.Слухання й обговорення казки «Краплинка роси»
Рано-вранці на квіточці троянди прокинулась Краплинка роси. «Як я тут опинилась? — думає Краплинка.— Увечері я була високо в небі!» І захотілось їй знову в небо. Пригріло Сонечко. Випарувалась Краплинка, піднялась високо-високо в небо, до самого Сонечка. А там тисячі інших краплинок.
Зібрались усі в одну чорну хмару й затулили Сонечко.
— Чого це ви заховали мене від людей? — розгнівалось Сонечко та послало на хмару вогняну стрілу. Вдарила вогняна стріла, загримів грім. Злякалась чорна хмара й розійшлась. Пішов дощ. Упала Краплинка на землю.
— Дякую тобі, Краплинко,— промовила Земля.— Я так скучила за тобою.
— За що Земля подякувала Краплинці?
— Яке добро зробила Краплинка?
— Як Краплинка опинилася на квіточці? Розкажіть, яку подорож вона здійснила.
-А зараз перегляньте відео та перевірте чи таку подорож пройшла краплинка роси.
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО «Подорож краплинки води»
-Так, що вміє робити водичка? (мандрувати)
Руханка «Кроком Руш»
4.Гра «Який стан води?»
— Вода — справжня чарівниця. Вона вміє перетворюватися та змінюватися.
А ще існує дуже багато цікавих фактів про воду. Про це вам розповість наш герой – єнотик Ед.
Перегляд відео « Цікаві факти про воду»
-В яких станах буває вода?
-Що цікавого ви дізнались про воду від єнотика Еда?
-А зараз давайте пограємо в гру «Який стан води?»
Я буду читати загадки, а ви відгадувати. Якщо відгадка буде відноситись до твердого стану-ви міцно тримаєте руки в замочку, якщо до рідкого- показуєте хвилькою, а якщо до газоподібного- робите «ліхтарики»
1. У вогні не горить,
У воді не тоне. (Лід — твердий.)
2. І не борошно, а білий,
І не вата, а м’який,
І, як дзеркало, блискучий,
Покриває гори-кручі,
Застеляє землю вкрай,
Щоб був гарний урожай,
Що це буде? Відгадай! (Сніг — твердий.)
3.Хмара сива увесь світ накрила. (Туман- газоподібний)
4. Влітку з неба, мов зернинки,
Впали білі горошинки. (Град — твердий.)
5. Снігуронька дихне, мереживо ясне
Простелить по землі, повісить на гіллі.
А сонечко погляне —
Мереживо й розтане. (Іній — твердий.)
6.Вночі спить на землі, а вранці тікає.(Роса- рідкий)
7.З високості, мов сльозинки,
Линуть вниз дрібні краплинки,
З льоту, навкіс, напрямки
Дзвінко б’ються об шибки.
Об’єднавшись у струмочки,
Заливають всі куточки.
Їх багато, не злічити.
Як краплинки звуться, діти? (Дощ — рідкий.)
-А давайте заспіваємо пісню про дощик.
Виконання пісні дітьми «Кап-кап» Н. Май.
5.Гра- медитація «Маленька краплинка»
-Зараз заплющте оченята, розслабтеся, уявіть себе маленькою краплинкою, яка відпочиває на листочку. Аж ось пригріло сонечко і краплинка почала підніматися вгору. Все вище і вище. Там вона потрапила до хмарки. Побачила подружок, покружляла, повеселилась та полетіла на землю дощиком. Потрапила на землю та утворила разом зі своїми подружками озерце.
Відкриваємо очі. (плакат із зображенням озера )
Ваше завдання розмалювати рибку в парах та відправити жити її в озеро.
ВИСНОВОК
-Що ж вміє робити вода? (мандрувати, перетворюватися, допомагає жити іншим живим істотам)
ВОДА-ПРЕКРАСНА РІДИНА,
ЖИТТЯ БЕЗ НЕЇ НЕМОЖЛИВЕ.
БЕЗ ЗАПАХУ Й СМАКУ ВОНА,
КОРИСНА І ЗАВЖДИ ВАЖЛИВА.
ТОЖ ЗБЕРІГАЙМО ВОДУ І ЖИТТЯ!