Конспект уроку з географії на тему:" Лісова і деревообробна промисловість."

Про матеріал

Даний конспект уроку розрахований для вчителів , які читають предмет у 9 класі. Матеріал можна використовувати на уроках географії , а деякі елементи під час підготовки до позакласних заходів.

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

на тему:

«Лісова і деревообробна промисловість»

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Лісова і деревообробна промисловість.

 

Мета: Розкрити зміст і структуру лісової промисловості, показати значення в господарстві країни, визначити забезпеченість галузі сировиною, ознайомити учнів з географією основних галузей лісової промисловості, з проблемами і шляхами їх вирішення; розвивати вміння аналізувати, виділяти головне, узагальнювати. Робити висновки, працювати з картами, схемами, діаграмами, додатковою літературою, підручником; виховувати бережливе ставлення до лісових ресурсів нашої країни.

Тип уроку: Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Обладнання: підручник, карта України, атласи.

 

Хід уроку.

І Організація класу до уроку

ІІ  Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда за запитаннями:

  1. Які породи дерев ростуть на території України? ( хвойні, листяні)

( на дошці таблиці з зображенням дерев)

 

ІІІ Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

 

  Які асоціації виникають у вас зі словом «ліс»

 

ІV Повідомлення теми. Постановка мети і завдань.

  На сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати одну з важливих галузей промисловості України. Без продукції якої ми не можемо обійтися ні в побуті, ні в повсякденному житті.

 

V Вивчення нового матеріалу

Написання на дошці теми та оголошення проблемних питань.

1.Чому господарське значення деревини в Україні дуже велике?

2.Як підвищити рівень самозабезпеченості лісовими ресурсами нашої країни?

 

Ознайомлення з метою уроку.

 

  Ми живемо у краї, де ліс шумить як море, а сосни плачуть бурштиновим камінням золотим. Тому, коли ми говоримо про ліс, одні пригадують «шепіт втомленої ялини і мідний передзвін сосни», інші гомін дібров, придорожні клени і тополі, тремтливу осику. Але ліс не лише несе відпочинок і наснагу людині, не лише заспокоює біль чи тривогу, він дає життя, відіграє грунтозахисну, водоохоронну роль, є «легенями планети».

Робота з підручником.

За допомогою підручника виясніть, що таке лісова промисловість.

 

  Лісова промисловість – галузь промисловості, яка займається комплексною переробкою деревини, що широко використовується в багатьох галузях господарства.

  Сировиною для лісової промисловості є ліс. Лісові ресурси в Україні є обмеженими, покриття лісом є 14,5%. Заготівля здебільшого ведеться у Карпатах і Поліссі. За рахунок власних ресурсів потреби в лісі задовольняються тільки на третину.

  Для лісової промисловості використовується стиглий ліс. За віком ліс можна поділити на декілька груп:

  • Молодняк 45%
  • Середньовіковий 38%
  • Дозріваючий10%
  • Стиглий ліс 7%

Розгляньте у підручнику галузеву структуру лісової промисловості.

  Ми з’ясували, що деревообробна промисловість включає в себе багато сфер виробництва і в тому числі виробництво сірників, якими усі користуються.

 

Повідомлення про історію виникнення сірників.

 

Робота в парах.

Кожен ряд отримує завдання:

Використовуючи підручник і карту атласу ви повинні з’ясувати і показати на карті центри розміщення6

  • Меблевої промисловості
  • Виробництво фанери
  • Виробництво будівельних конструкцій
  • Виробництво будівельних матеріалів
  • Виробництво сірників

А) яку сировину використовує целюлозно-паперова промисловість

Б) яку продукцію виготовляє

В) назвіть центри розміщення галузі

 

Повідомлення. Історія виникнення паперу.

 

Запитання: Які предмети лісової промисловості оточують нас у даному приміщенні? Якими з них ви користуєтесь кожного дня?

 

Географія галузей та принципи розміщення.

  Користуючись таблицями і підручником виясніть які принципи розміщення галузі.

 

  Окрім деревини ліс надає людям багато інших корисних продуктів – гриби, лікарські рослини, ягоди.

 

Повідомлення учнів: багатства лісу.

 

  Частка лісової промисловості у лісо виробничому комплексі України досить низька. Галузь не задовольняє потреб національної економіки і населення в багатьох важливих видах продукції. Це  пов’язано насамперед з обмеженою сировиною базою. Основою розвитку є лісове господарство. Воно займається насадженням, упорядкуванням, захистом та охороною лісів. У Карпатах і Поліссі заготовляють понад 90% всього лісу України. Головним завданням лісового господарства є сприяння забезпеченню держави лісовими ресурсами.

 

Значення лісу:

  1. Сировинне значення
  • Ресурси деревини
  • Ресурси не деревного походження
  • Ресурси тваринного походження

2.Клімато-покращувальне значення

3.водоохоронне значення

4.грунтозахисна роль

5.виділення лісом кисню і поглинання вуглекислого газу

6.джерело деревини

7.рекреаційне значення

 

Як на вашу думку чи може існувати лісова галузь самостійно? Чи можливо ця галузь пов’язана з іншими?

 

Схема, міжгалузеві зв’язки.

 

Проблеми і перспективи галузі:

  • Дефіцит сировини
  • Недостатньо повна обробка деревини
  • Забруднення довкілля целюлозно-паперовими та лісохімічними підприємствами
  • Мала забезпеченість потреб країни продукцією комплексу
  • Застаріле обладнання

 

Напрямки розвитку6

  • Контроль лісозаготівель, особливо в Карпатському регіоні
  • Модернізація і технічне переоснащення підприємств з метою комплексної переробки деревини
  • Впровадження безвідходного виробництва
  • Безперервне виробництво
  • Збільшення асортименту продукції
  • Покращення якості продукції
  • Спорудження підприємств для забезпечення країни власною целюлозою за рахунок підвищення рівня використання деревини, а також переробки смол.

Целюлоза – волокниста речовина, виділена з деревини за допомогою хімічної обробки.

 

Хвилинка-цікавинка

  Один з перших масштабних проектів застосування лісових ресурсів в україні пов’язаний з будівництвом у Львові  оперного театру. Для зміцнення фундаменту, що зводився на болотистих грунтах наприкінці 1830р. у землю були вбиті 16 тис. дубових паль.

 

VІ Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

 

Бліц опитування.

 

VІІ Підсумок уроку.

Вирішення проблемних питань

Як ви розумієте вислів «Ліс – це наше багатство»

Оцінювання учнів за роботу на уроці

 

VІІІ Домашнє завдання

Опрацювати матеріал в підручнику.

Скласти кросворд: Багатства лісу.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Омельчук Галина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
3446
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку