У ГОСТЯХ У КАЗКИ (віртуальна історія)
Цілі: з допомогою казкових персонажів і подій, що супроводжували їх у казках, дати уявлення про перетворення речовини, сприяти розвитку уяви, пізнавального інтересу до явищ навколишнього світу, уміння бачити прекрасне; виховувати повагу й любов до довкілля, доброту жалість і прагнення радувати ближніх приємними сюрпризами.
Оформлення: набір реактивів для демонстрації дослідів, мультимедійна дошка, ноутбук, музичний супровід.
ХІД ЗАХОДУ
Звучить музика
УЧИТЕЛЬ ХІМІЇ:
Добридень, любі діти! Скажіть, будь ласка, ви любите казки? Так!!!
Спочатку ви з інтересом слухали, що читали вам мами й тата, потім з цікавістю розглядали в книгах картинки, а тепер ви їх читаєте самостійно і, звичайно, увесь час намагаєтесь уявити, що робили б ви на місці героїв казок, як вони почувалися, як насправді могли виглядати казкові події. Сьогодні ви прийшли сюди у гості не дарма, адже до вас у гості поспішають герої казок… Отже, віртуальна історія «У гостях у казки» починається…
І перша казочка, яку ми з вами згадаємо, це
Казка «Колобок» (Демонстрація досліду «Натрій бігає по воді»)
(слайд)
Друга казка - це «ПОПЕЛЮШКА»
Діти, згадайте, що змішала мачуха й примусила її розділити?
Як ви думаєте їй було важко це зробити? Хто хоче спробувати розділити ось таку суміш? (Змішує залізні ошурки й гранули цинку). Ну що, важко? Так само й їй часто бувало нелегко. Але я знаю, як можна легко розділити нашу суміш. Дивіться.
(Демонстрація досліду «Дія магніту»)
Третя казочка - «БАБА ЯГА»:
Ось що вона нам написала у листі:
«Здрастуйте, дітлашки!Ну що, мої милі, скучили за мною? Так, стара я стала. Та от лихо, згоріла недавно моя ступа. Як ви думаєте, хто це зробив?... Іван-дурник! Грав із сірниками! Скажіть, хіба сірники - це іграшка? Звичайно, ні! З ними гратись небезпечно! А от якось зайшов до мене Горинич і навчив мене чудес. Хочете покажу?
(Демонстрація досліду «Горіння магнію).)
Яка ж я молодчина! А ви, дітки, сірниками не бавитеся, а то як покараю вас! Чао, мої гарні!» Ось такий чудернацький лист і дослід від Баби-Яги
Четверта казочка –«АЛАДДІН»
У цього героя булла чарівна лампа, з якої вилітав джин, який виконував бажання Алладіна. Хочете подивитися? (Демонстрація досліду
«Дим без вогню». За 2 хв до початку дослу колбу сполоснути нашатирним спиртом, щоб кілька крапель залишилось на дні. На блюдце наливаємо кілька крапель концентрованої хлоридної кислоти і розмішуємо. Блюдцем накриваємо колбу. Спостерігаємо утворення диму)
Наступна, п’ята казка - «ЧЕРВОНЕНЬКА КВІТОЧКА»:
Батько їй із далекої подорожі привіз червоненьку квіточку. Дивіться, у мене сьогодні звичайні безбарвні квіти. Мені чомусь здається, що багато хто з вас хоче подивитися, як вони перетворюються на червоні. Отже, увага… (Демонструє дослід «Червоненька квіточка». З фільтрувального паперу змоченого фенолфталеїном зробити квіточки потім змачити калій гідроксидом). Бачите, хто дуже чогось захоче, у того все завжди виходить. Здійснюються навіть надзвичайні мрії.
Шоста казочка – «Квітка-семиквітка»
Дослід. “Різнобарвне полум’я ”. У фарфорову чашку налити 1-2 мл етилового спирту, додати щіпку тонкоподрібненої солі. Суміш перемішати скляною паличкою. Запалити спирт. Полум’я матиме різні кольори в залежності від обраної солі. (Li – коричнево-червоний, Na – жовтий, K – фіолетовий, Rb – червоний, Cs – фіолетовий, Ca – цегляно-червоний, Sr – коричнево-червоний, Ba – жовто-зелений).
Сьома казочка – «Невидимка»
Дослід. “Намальована картина ”. Концентрованим розчином калій нітрату створити на фільтрувальному папері за допомогою пензлика простий малюнок. Коли папірець висохне, розпеченою дротинкою доторкнутись до початку лінії. Жевріючий вогник пише накреслений малюнок. (При нагріванні калій нітрат розкладається, виділяючи кисень. У місці розкладу солі папір звуглюється. За рахунок теплоти згорання паперу відбувається розклад нових порцій калій нітрату, яким зроблено малюнок, і вогник поволі пересувається.)
УЧИТЕЛЬХІМІЇ:
Любі діти, я дуже сподіваюсь, що вам сподобалася подорож у дивовижний світ казок. А допомогли мені вас здивувати різні речовини, про які ви дізнаєтесь з цікавого навчального предмету ХІМІЯ, який вивчається у старших класах. Але пообіцяйте, що самостійно нічого хімічити не будете ні в школі, ні вдома.
Діти, я хочу побажати вам бути завжди добрими, здоровими, гарними, учитися виконувати бажання близьких вам людей, бути сильними, і нехай у вашому житті все буде добре! Я вас попрошу вдома намалювати малюнки тих казок, які вам сьогодні найбільше сподобалися і подарувати мені на згадку про цей захід.
Отже, як кажуть, тут і казочці кінець, а хто слухав – молодець! Дякую за увагу, до нових зустрічей!