Формувати уявлення про царство живої природи, значення рослин, різноманітність рослин на землі, про види рослин; розвивати логічне мислення, виховувати естетичні почуття.
Тема: Вікторина « Рослини України»
Мета: формувати уявлення про царство живої природи, значення рослин, різноманітність рослин на землі, про види рослин; розвивати логічне мислення, виховувати естетичні почуття.
Обладнання: презентація, наочність
Хід роботи
Вступне слово
Були в матері – Природи
Дві донечки такої вроди:
Хто їх побачив хоч на мить,-
Не міг забути й розлюбить.
Голубооку звали Флора.
У неї очі, наче зорі;
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна та привітна.
А Фауна – швидка, як втер,
Могла за птахами летіти,
І за оленями стрибати
Та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили,
Тож вирішила мудра мати
В придане їм дарунки дати.
Мрійливій Флорі – світ рослинний,
А жвавій Фауні - тваринний .
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали.
Живуть в легендах і понині
Живого світу дві Богині.
Про кого розповідається у цьому творі? Що ви про них запам’ятали?
Основна частина
-Діти, давайте пригадаємо, що таке вікторина?
- Вікторина – це змагання між двома командами, завдання у формі запитань.
- А тема нашої вікторини « Рослини України»
- А що ви знаєте про рослин, навіщо вони нам потрібні?
- Рослини виділяють кисень, який ми вдихаємо, а поглинають вуглекислий газ, який люди видихають. Прикрашають сади, парки, вулиці.
- Зараз ми оберемо назви команд і капітанів. Капітанів ми визначимо жеребкуванням.
- А назви команд ви вже оберете самі, ось у мене на столі лежать листочки з назвами. Капітани по черзі підходять до мене і витягують листочки, який витягне так і буде називатися команда. Отже перша команда – Знатоки, друга – Всезнайки, третя - Розумники.
- А зараз послухайте правила проведення вікторини:
1. За кожну правильну відповідь команда отримує фішку у вигляді квіточки, які будуть чіплятися на таблицю результатів.У якої команди більше фішок та і переможе.
2. Для того, щоб дати відповідь слід підняти руку і дочекатися поки вас запитають .
3. Відповідь без дозволу не враховується і буде штрафуватися поверненням фішки.
4. Якщо команда не даєправильноївідповіді, абозовсім не дає, тоді право відповісти переходить до іншоїкоманди.
5. І найголовніше правило вікторини слухати уважно завдання і не порушувати дисципліну.
- А зараз ми побачимо яка команда знає найбільше рослин, а допоможе нам в цьому наш перший тур, який називається « Відгадай, що за рослина»
Тур 1 « Відгадай, що за рослина»
1) Росте зелений кущик,
Доторкнешся - вкусить. (Кропива)
2)Червона, солодка, пахуча
Росте низько , до землі близько ( Суниця)
3)Квітка гарненька,
Із сонечком схожа
Краї біленькі,
Серединка - жовта. (Ромашка)
4)Стоїть півень на току в червоному ковпаку. (Мак)
5) Стоїть над водою
З розплетеною косою ( Верба)
6) Восени не в’яне ,
А взимку не вмирає ( Ялинка)
7)На сонечко я схоже
і сонечко люблю,
до нього повертаю
голівоньку свою. (Соняшник)
8)Червона кожушинка,
всерединІ вітамінка. (Шипшина)
9)Як дерево називається,
що влітку в білий пух одягається? (Тополя)
10) Весною біле, літом зелене, восени жовте, взимку смачне. (Груша)
11)Полюбились цій рослині
Лиш доріжки і стежини.
Кожен — хоче чи не хоче —
йде і цюрослину топче.
Мабуть, добре цій рослині
на доріжці чи стежині,
Бо, якби було погано,
не росла би під ногами. (Подорожник)
12)І красива, і пахуча
Квітка ця, на жаль, колюча.
(Троянда)
- Молодці. Кожна команда справилась з цим завданням.
- Підніміть руку, хто з вас знає, які з цих рослин лікарські рослини?
- А що таке лікарські рослини?
Лікарська рослина- рослина, органи або частини якої є сировиною для отримання засобів, що використовуються в народній, медичній або ветеринарній практиці з лікувальною, або профілактичною метою.
Тур 2 «Яка рослина? »
Тур 3 « Склади пазли»
Зараз ми подивимось, яка команда найактивніша та найуважніша. Тому нам допоможе тур під назвою» Розгадай ребус»
Тур 4 « Розгадай ребус»
Тур5 « Що знаходиться на малюнку?»
Заключна частина
Висновок