Конспект виховного заходу Вікторина « Рослини України»

Про матеріал

Формувати уяв­лення про царство живої природи, значення рослин, різноманітність рос­лин на землі, про види рослин; розвивати логічне мислення, вихову­вати естетичні почуття.

Перегляд файлу

Тема: Вікторина « Рослини України»

Мета: формувати уяв­лення про царство живої природи, значення рослин, різноманітність рос­лин на землі, про види рослин; розвивати логічне мислення, вихову­вати естетичні почуття.

Обладнання: презентація, наочність

                                            Хід роботи

  1. Вступне слово
  • Вірш про природу
  1. Основна частина
  • Тур 1 «Відгадай, що зарослина»
  • Тур 2 « Яка рослина?»
  • Тур 3 « Склади пазли»
  • Тур 4 « Розгадай ребус»
  • Тур5 « Що знаходиться на малюнку»
  1. Заключна частина
  • Підсумок
  • Нагородження команд

Вступне слово

Були в матері – Природи

Дві донечки такої вроди:

Хто їх побачив хоч на мить,-

Не міг забути й розлюбить.

Голубооку звали Флора.

У неї очі, наче зорі;

Завжди замріяна, тендітна,

Ласкава, ніжна та привітна.

А Фауна – швидка, як втер,

Могла за птахами летіти,

І за оленями стрибати

Та з білочками пустувати.

Обидві світ живий любили,

Відтак його боготворили,

Тож вирішила мудра мати

В придане їм дарунки дати.

Мрійливій Флорі – світ рослинний,

А жвавій Фауні - тваринний .

Щоб берегли і доглядали,

Від всього злого захищали.

Живуть в легендах і понині

Живого світу дві Богині.

Про кого розповідається у цьому творі? Що ви про них запамятали?

Основна частина

-Діти, давайте пригадаємо, що таке вікторина?

- Вікторина – це змагання між двома командами, завдання у формі запитань.

- А тема нашої вікторини « Рослини України»

- А що ви знаєте про рослин, навіщо вони нам потрібні?

- Рослини виділяють кисень, який ми вдихаємо, а поглинають вуглекислий газ, який люди видихають. Прикрашають сади, парки, вулиці.

-  Зараз ми оберемо назви команд і капітанів. Капітанів ми визначимо жеребкуванням.

-  А назви команд ви вже оберете самі, ось у мене на столі лежать листочки з назвами. Капітани по черзі підходять до мене і витягують листочки, який витягне так і буде називатися команда. Отже перша команда – Знатоки, друга – Всезнайки, третя - Розумники.

- А зараз послухайте правила проведення вікторини:

1. За кожну правильну відповідь команда отримує фішку у вигляді квіточки, які будуть чіплятися на таблицю результатів якої команди більше фішок та і переможе.

2. Для того, щоб дати відповідь слід підняти руку і дочекатися поки вас запитають .

3. Відповідь без дозволу не враховується і буде штрафуватися поверненням фішки.

4. Якщо команда не даєправильноївідповіді, абозовсім не дає, тоді право відповісти переходить до іншоїкоманди.

5. І найголовніше правило вікторини слухати уважно завдання і не порушувати дисципліну.

- А зараз ми побачимо яка команда знає найбільше рослин, а допоможе нам в цьому наш перший тур, який називається « Відгадай, що за рослина»

Тур 1 « Відгадай, що за рослина»

1) Росте зелений кущик,

Доторкнешся - вкусить. (Кропива)

2)Червона, солодка, пахуча

 Росте низько , до землі близько ( Суниця)

3)Квітка гарненька,

Із сонечком схожа

Краї біленькі,

Серединка - жовта. (Ромашка)

4)Стоїть півень на току в червоному ковпаку. (Мак) 

5) Стоїть над водою

  З розплетеною косою ( Верба)

6) Восени не в’яне ,

  А взимку не вмирає ( Ялинка)

7)На сонечко я схоже

і сонечко люблю,

 до нього повертаю

 голівоньку свою. (Соняшник)

8)Червона  кожушинка,
всерединІ вітамінка. (Шипшина)

9)Як дерево називається,
що влітку в білий пух одягається? (Тополя)

10) Весною біле, літом зелене, восени жовте, взимку смачне. (Груша) 

11)Полюбились цій рослині

Лиш доріжки і стежини.

Кожен — хоче чи не хоче —

йде і цюрослину топче.

Мабуть, добре цій рослині

на доріжці чи стежині,

Бо, якби було погано,

не росла би під ногами. (Подорожник)

12)І красива, і пахуча
Квітка ця, на жаль, колюча.
(Троянда)

- Молодці. Кожна команда справилась з цим завданням.

- Підніміть руку,  хто з вас знає, які з цих рослин лікарські рослини?

- А що таке лікарські рослини?

Лікарська рослина-  рослина, органи або частини якої є сировиною для отримання засобів, що використовуються в народній, медичній або ветеринарній практиці з лікувальною, або профілактичною метою.

  • А які ще ви знаєте лікарські рослини?
  • А зараз ми перевіримо, як ви вмієте розрізняти лікарські рослини від звичайних.
  • А допоможе нам в цьому наступний тур, під назвою «Яка рослина?»

Тур 2 «Яка рослина? »

  • Зараз я кожній команді роздам по два конверти на яких будуть написані « лікарські рослини» та « отруйні». Ви повинні розподілити по конвертах рослини лікарські та отруйні. Працювати ви будите всі разом.(в групі)
  • Всі зрозуміли завдання?
  • Перша команда підійшла до свого капітана, друга до свого і третя до свого.
  • А що ви знаєте про цю рослину?
  • Для чого ми її використовуємо?
  • А ви використовуєте  ці рослини в своєму житті?
  • Молодці, ви також справились з цим завданням.
  • А ми з вами переходимо до наступного туру. Тур під назвою « Склади пазли»

Тур 3 « Склади пазли»

  • Я зараз кожній команді роздам пазли, а ви всі разом повинні скласти їх. Команда, яка впорається швидше, може сідати на місце.
  • Що ви склали за малюнок?
  • А що ви можете розповісти про цю рослину?
  • Молодці. Кожна команда дуже швидко і організовано впоралась з цим  завданням.

Зараз ми подивимось, яка команда найактивніша та  найуважніша. Тому нам допоможе тур під назвою» Розгадай ребус»

Тур 4 « Розгадай ребус»

  • На дошці ви бачите 9 ребусів. Ви всі разом повинні подумати, яке слово криється за ребусом  та написати відповіді на листочках. Команда , яка готова може підняти руку та розсістися по своїм місцям.
  • Молодці!
  •  Ось ми підходимо до останнього туру, який називається « Що знаходиться на малюнку?»

Тур5  « Що знаходиться на малюнку?»

  • Я зараз кожній команді роздам по 2 малюнки. Ви всі разом повинні подумати  та якнайбільше розповісти про кожну рослину. Ви можете записати про кожну на листочку, який знаходиться у вас на партах.
  • Команда , яка готова може сісти на свої місяця.
  • І так прошу першу команду назвати  свою першу рослину та розповісти про неї все, що ви знаєте. Команда може допомагати.

Заключна частина

  • Підраховування балів
  • Підведення підсумків
  • Нагородження команд

Висновок

  • Що вам, діти, найбільше запам’яталося з цього уроку?
  • Які тури вам сподобалися? Чому?
  • Які ви зробили для себе висновки?
  • Тож, діти, запам’ятайте , що ті рослини, які оточують нас є справжніми лікам. Ніколи не потрібно забувати про них. Але рослини не тільки виконують функцію ліків, а й прикрашають навколишнє середовище, очищують повітря. Тож потрібно побільше насаджувати квітів, дерев, кущів та інших різноманітних рослин. А також запам’ятайте, що природа жива і вона завжди знає хто їй допомагає,а хто робить погано.
docx
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
1607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку