Тема "Методи вивчення організмів"

Про матеріал

поновити і розширити знання учнів про методи, які використовують для вивчення об'єктів природи; дати характеристику і визначення основних методів, спостереження, порівняння, опис, експеримент;

- на матеріалі уроку продовжити формувати науковий світотяи учнів, показуючи значення різних методів дослідження для розвитку логічних наук, медицини, сільського господарства, промисловості, охорони і поліпшення стану навколишньої природи;
- продовжити сформувати вміння і навички працювати з текстом і малюнками підручника, знаходити в тексті відповіді на запитання; норму вати спостережливість, допитливість, розуміння необхідності бороли г» охороняти рідну природу.

Перегляд файлу

Методи вивчення організмів

Мета: Біологія 6 клас. Методи вивчення організмів
- поновити і розширити знання учнів про методи, які використовують для вивчення об'єктів природи; дати характеристику і визначення основних методів, спостереження, порівняння, опис, експеримент; 
- на матеріалі уроку продовжити формувати науковий світотяи учнів, показуючи значення різних методів дослідження для розвитку логічних наук, медицини, сільського господарства, промисловості, охорони і поліпшення стану навколишньої природи;
- продовжити сформувати вміння і навички працювати з текстом і малюнками підручника, знаходити в тексті відповіді на запитання; норму вати спостережливість, допитливість, розуміння необхідності бороли г» охороняти рідну природу.
Методи та методичні прийоми: інформаційно рецептивні. 
Тип уроку: урок формування нових знань.
Наочність та обладнаная: лупа, мікроскоп, кімнатні рослини. квітучі рослини (айстра, хризантеми), гербарні зразки рослин (ромашка, пшениця, жито, акація), картини, малюнки збілкшувнмьапкх приладів; зразки аптечних лікарських трав. ягід, зразки молочник продуктів (кефір, Йогурт, сметана), пачка лріжджів. хлібопекарські вироби; електронні засоби навчання.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку. Життя людини завжди буво твш» пов'язано з природою. Природа давала людям усе: їжу, одяг. Вона і захищала людину, і загрожувала їй. Тому людина повинна була вивчати п. спостерігати за тілами живої І неживої природи, за всіма змінами, що відбуваються в навколишньому світі, щоб передбачати негативи) впливи природи, протистояти їм, щоб вижити в цьому загадковому світі. Протягом століть поступово накопичувалися знання про природу. Вчені на базі цих знань і нонітніх відкриттів розробмлв багато методів дослідження природи, які застосовують і в біології - иауці, яка має дуже велике значення для життя лвздв-ии, охорони її здоров'я, промисловості, сільського господарства, охорони природи. Деякі методи вивчений природи вам вже відомі з природознавства. Пригадаємо їх і знайомимося з іншими методами.
Завдання уроку.
1. Визначити основні наукові методи дослідження природи.
2. З'ясувати значення кожного методу для вивчення живоі природи.
3. Ознайомитися з особливостями експериментальних методів дослідження.
4. З'ясувати значення результатів різних методів дослідження для людства.
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Методи, які найчастіше застосовують під час вивчений живих об'єктів; спостереження - найдавніший і найпошириніший метод, його характеристика, обладнання для проведенпя спостережень, значення методу - бесіда з елементами розповіді, демонстрація простих приладів, які використовують для спостереженая в природі і в лабораторіях, картин, фотографій із зображенням електронного мікроскопа, мал. 18 (с. 16); рекомендації для проведення власних спостережень у природі та оформлення їх в «Зошиті природи»; повідомлення учнів про пародиі прикмети, зібрані на основі спостережень.
Запитання для бесіди: 1. Які методи вивчення природи ви знаете? Який з них найдавніший? 2. Наведіть приклади народних прикмет. На основі якого методу складались ці прикмети? 3. Яке значення мав цей найдавніший метод для людини?
Учитель пропонує учням ознайомитися з прикладами прикмет (записані на дошці, моніторі): «Теплий березовий вечір -до теплого дощового літа», «Сухе і жарке літо віщує морозну і малосніжну зиму», «Якщо осінь похмура - буде дощова весна» , «Суха і холодна весна - до холодного літа», «Грім у вересні провіщає теплу осіпь».
2. Порівняння метод, який дає змогу знаходити подібності і відмінності під час вивчення подібних організмів, зв'язок методу порівняння з методом спостереження - розповідь з елементами бесіди, демонстрація кімнатних рослин, таблиць, картин, гербарних зразків, квітів, схожих за зовнішніми ознаками (хризантема - айстра або ромашка, пшениця -жито, біла акація - жовта акація тощо), колекції зображень рослин на моніторі комп'ютера.
3. Описовий - один з найдавніших методів пивченнл організмів переважно за їх зовнішніми ознаками, зв'язок описового методу з порівняльним - виявлення під час порівняння своєрідності об'єкта вивчення - розповідь з елементами бесіди, демонстрація живих об'єктів, гербарних зразків, таблиць, картин, електронних засобів навчання.
4. Експеримент, характеристика методу, послідовність дій дослідника при застосуванні методу, класифікація методу: польові і лабораторні експерименти, їх особливості, значення результатів експериментів для науки, приклади експериментальних досліджень у біології (на розсуд учителя) - розповідь.
б. Значення знань з біології організмів для людини; проблеми, що стоять перед людством, шляхи їх вирішення, зв'язок біології з медициною, сільським господарством, різними галузями промисловості, справою охорони природи, значення розвитку біології для гармонійного поєднання інтересів людини І природи, формування поняття «біоніка», значення цієї галузі біології - розповідь з елементами бесіди, робота з мал. 19 (с. 18), інтеграція аптечних лікарських трав, ягід, зразків молочних продуктів, хлібопекарських виробів, дріжджів.
III. Закріплення матеріалу, випненого на уроці. Бесіда за запитаннями: 1. Назвіть основні методи вивчення живого. 2. Порівняйте методи дослідження, спостереження та експеримент. Що між ними спільного, а що відмінного? 3. Як пов'язані між собою описовий і порівняльний методи? 4. Яке значення мають методи дослідження організмів? 5. Яке значення мають лікарські рослини? 6. Як пов'язані між собою біологія і медицина? Біологія і сільське господарство? Промисловість? 7. Поміркуйте, чому біологію вважають науко» майбутнього.
IV. Узагальнення та систематизація знань. 
А. Заповнення таблиці: «Характеристика методів дослідження природи».
Б. Обговорення запитання: Чому біологію вважають наукою майбутнього?
V. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.
VI. Рефлексія. Біологія 6 клас. Методи вивчення організмів
VII. Повідомлення домашнього завдання: опрацювати текст § 4, продумати і підготувати відповідь на запитання рубрики «Поміркуйте»; підготувати доповіді на тему «Історія вивчення клітини».

 

docx
Пов’язані теми
Природничі науки, Розробки уроків
Інкл
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
1149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку