Конспект виховного заходу "Я люблю географію"

Про матеріал

Конспект виховного заходу, що проводиться у формі інтелектуальної гри для учнів 6 класів.

Перегляд файлу

Конспект виховного заходу на тему:

«Я люблю географію»

Мета: розширити, систематизувати та закріпити знання учнів із загальної географії; надати учням можливість продемонструвати вміння застосовувати знання у нестандартних ситуація; сприяти підвищенню інтересу учнів до вивчення географії; розвивати уяву, увагу, логічне мислення, кмітливість; розвивати географічну мову, вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; виховувати відповідальність за колективну справу.

Форма проведеня: інтелектуальна гра.

Обладнання та наочність: картки із завданнями, нагороди.

Рекомендована науково-популярна і методична література: Байназарова О. О. Загальна географія. 6 клас: Посібник для вчителя / О. О. Байназарова – Х. : Веста: Вид-во «Ранок», 2006. – 240 с..

 

Структура заходу

І. Організаційна частина:

Підготовка учнів класу до проведення виховного заходу.

ІІ. Вступна частина:

  1. Звучить вступне слово.
  2. Здійснюється психологічне налаштування учнів на продуктивну, творчу  працю.
  3. Оголошуються умови проведення гри.
  4. Учні формують дві команди.

ІІІ. Основна частина:

  1.          Презентація команд
  2.          Раунд 1 «Географічний лікбез»
  3.          Раунд 2 «Географія різними мовами»
  4.          Раунд 3 «Географія мовою жестів та міміки»
  5.          Раунд 4 «Географічний бондюель»
  6.          Раунд 5 «Правильна географія»
  7.          Раунд 6 «Загадкова географія»
  8.          Раунд 7 «Повір у географію»
  9.          Раунд 8 «Чорний ящик»
  10.      Раунд 9 «Географія на замовлення»

ІV. Заключна частина:

Підведення підсумків гри, визначення та нагородження переможців.

 

Хід гри

І. Організаційна частина.

ІІ. Вступна частина:

Вступне слово: Географія завжди була повязана з подорожами до невідомих земель, відкриттями нових материків та островів, вивченням їх природи, ознайомлення з побутом і культурою місцевого населення. Сьогодні на земній кулі немає місця, де б не побувала людина. Відкрито важкодоступні землі, дослідженно віддалені райони світового океану, підкорено гірські вершини й морські глибини. І це все завдяки самовідданій праці і зусиллям мандрівників, дослідників, учених минулого і сучасності.

Пізнання природи землі повсякчас потребувало великої мужності, героїзму. Багато експедицій завершилися трагічно. Та це не зупинило першопрохідців, вони продовжували здобувати і збагаччувати знання про різноманітність нашої планети.

Знання допоможуть вам знайти правильний шлях. І свої перші досягнення у цій науці ви сьогодні нам продемонструєте.

 

Умови гри:

1. Гра проводиться у девять  раундів.

2. У грі беруть участь дві команди «Полюс» та «Меридіан».

3. Кожне завдання, чи запитання оцінюється у балах. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

4. За кожні три неправильні відповіді з команди буде знято 1 бал.

5. На обговорення кожного запитання виділяється 1 хв., але для деяких завдань більш складного рівня цей час можна продовжити.

6. Сигналом до відповіді буде піднята рука учня. Відповідь має бути чітко обґрунтована. За неповну і нечітку відповідь бал не зараховується.

7. Виграє та команда, яка набере більшу кількість балів під час кожного раунду.

 

Формування команд: учні утворюють дві команди з рівною кількістю учнів і шляхом жеребкування отримують свої назви «Полюс» та «Меридіан».

 

ІІІ. Основна частина:

Презентація команд: Командам необхідно презентувати себе, оголосивши свою назву, девіз та емблему.

 

РАУНД 1 «Географічний лікбез». Командам пропонується однакове завдання: необхідно на слух правильно написати географічну номенклатуру, запропоновану ведучим. Команда, яка граматично правильно напише відповідь, першою відповідає у II раунді.

  •               Фолклендські острови;
  •               Баб-ель-Мандебська протока;

 

РАУНД 2 «Географія різними мовами». Ведучий задає запитання командам по черзі. Якщо команда не знає правильної відповіді, то право відповісти має інша команда.

 

Команда «Меридіан»

1. У перекладі з латинської мови означає, «той що поділяє Землю на дві півкулі». (екватор)

2. У перекладі з грецької означає «землеподібний». (геоїд)

3.Скажіть по – латинськи: «Куля». (глобус)

 

Команда «Полюс»

1. У перекладі з латинської мови, означає «полуденна лінія». (меридіан)

2. Скажіть по – грецьки: «Сезонний». (мусонний)

3. Скажіть карібською мовою: «Сильний вітер». (ураган)

Ведучий підраховує кількість набраних балів командами.

 

РАУНД 3 «Географія мовою жестів та міміки». Кожна команда отримує картку якій зазначено слова, які містить у собі  назви географічних обєктів, термінів тощо. За допомогою міміки, жестів, натяків потрібно довести до учасників гри загадане слово. На протязі 2-х хвилин учасники повинні відгадати максимальну кількість завдань.

Команда «Меридіан»: сніг, глобус, річка, компас, вулкан, Місяць.

Команда «Полюс»: дощ, орбіта, океан, барометр, землетрус, Сонце

Ведучий підраховує кількість набраних балів командами.

 

РАУНД 4 «Географічний бондюель»

Перед учасниками  команди лежать зображення овочів, потрібно назвати батьківщину їх походження)

Команда «Меридіан»

tumblr_m9ctjqhW6s1r9gz5ko1_400   383561034  images  buryak

1. Баклажан                 2. Капуста                      3. Перець                         4. Буряк

Підказка: Індія, Середземномор’я, Америка, Кавказ.

 

Команда «Полюс»

imagesтт  1383266-1466c0b8  томат1  1289749025_ker

1. Огірок                     2. Диня                          3. Помідор                     4. Цибуля

Підказка: Індія, Середня Азія, Пд. Америка, Центральна Азія.

 

Ведучий підраховує кількість набраних балів  командами.                                                                               

 

РАУНД 5 «Правильна географія»

Прослухайте запитання і виберіть із запропонованого переліку відповідей одну правильну. Відповідь починають ті учасники команди, які мають максимальну кількість балів.

 Команда «Меридіан»

1. Вітер, який змінює напрям двічі на рік: А) бриз; Б) мусон; В) пасат.

2. Найдовша річка  світу: А) Ніл; Б) Амазонка; Б) Міссісіпі.

 

Команда «Полюс»

1. В результаті виверження вулкану на поверхню Землі виливається: магма; Б) мантія; В) лава.

2. Кораловий острів, який має форму суцільного кільця: А) архіпелаг; Б) атол;В) бар’єрний риф.

Ведучий підраховує кількість набраних балів командами.

 

РАУНД 6 «Загадкова географія». Ведучий пропонує відгадати загадки. Всі гравці команди беруть участь. Відповідь оголошує один з гравців команди.


Для команди «Меридіан»

1. В нас зимою білим цвітом

    Сад зацвів, неначе літом.   (Іній)

2. По морю йде, а до берега дійде –

    Зразу пропадає. (Хвиля)

3.  Коли нема – мене чекають,

     Коли прийду – усі тікають. (Дощ)

Для команди «Полюс»

1. Не ставок і не ріка,

    Мох росте і осока.

     Там земля - неначе тісто,

     Що воно за дивне місце? (Болото)

2. Посередині поля лежить люстерко. (Озеро)

3. Удень сяє, вночі зникає. (Сонце)


Ведучий підраховує кількість набраних балів  командами.       

 

РАУНД 7 «Повір у географію». Гравці команди по черзі відповідають на запитання. Якщо команда не може відповісти, то відповідає інша команда і заробляє додатковий бал.

 

      Команда «Полюс»

  1.    Назвати мінерал без якого неможливе життя на Землі. (вода)
  2.    Найнижчий шар атмосфери називається...(тропосфера)
  3.    Де не можна побачити полярну зірку? (у Південній півкулі)
  4.    Назвати прилад яким вимірюють вологість повітря. (гігрометр)
  5.    На якому материку немає діючих вулканів...(Австралія)
  6.    Гігінтські хвилі що виникають внаслідок землетрусів. (цунамі)
  7.    Газ у складі атмосфери, який захищає усе живе на землі, від ультрафіолетових променів. (озон)
  8.    Найвища точка земної поверхні. (Еверест)
  9.    Куди дмуть пасати? (до екватора)
  10. Скупчення зір. (Сузір’я)                       

 

Команда «Меридіан»

  1.    Яке море немає берегів? (Саргасове)
  2.    Найдовша паралель Землі. (екватор)
  3.    Географічна широта північного полюсу. (90)
  4.    Як називають усі нерівності земної поверхні.(рельєф)
  5.    Багаторічних режим погоди. (клімат)
  6.    Повітряна оболонка Землі. (атмосфера)
  7.    Усі мінерали і гірські породи це… (корисні копалини)
  8.    Найбільша пустеля світу. (Сахара)
  9.    Про який мінерал говорять: «з води родиться, а води боїться?»  (сіль)
  10. Що називається легендою карти? (умовні знаки)

Ведучий підраховує кількість набраних балів  командами.

 

РАУНД 8 «Чорний ящик». Для обговорення відповіді на запитання командам дається 1 хвилина. Після чого команда записує свою відповідь на папері і віддає ведучому. Представник з кожної команди оголошує правильну на їх думку відповідь. Першою відповідає та команда, у якої більша кількість балів.

«У ящику лежить те, що є у багатьох присутніх; ним ми користуємося щодня, часто його прикріплювали до кишені; він допомагає в орієнтуванні». (годинник)  

 

РАУНД 9 «Географія на замовлення». Кожна команда отримує умову задачі, яку необхідно розв’язати за одну хвилину.

 

Команда «Полюс». На узбережжі Чорного моря летить літак на висоті 6 км. Температура за бортом літака  - 18 ºС. Якою є температура в цей момент на березі моря? Довідка: відомо, що на 1 км. підйому температура повітря знижується на 6 ºС

Розвязання: 1) Обчислюємо різницю в температурах  на  висоті 6 км. та узбережжі. 6 км. * 6 ºС = 36 ºС

2) Обчислюємо температуру на узбережжі.     -18 ºС + 36 ºС = +18 ºС

 

Команда «Меридіан». Якою є відносна висота гори, якщо на її вершині атмосферний тиск дорівнює 550 мм рт ст., а біля підніжжя – 750 мм рт ст.? Довідка: відомо, що на кожні 100 м підйому вгору тиск знижується на 10 мм рт ст..

Розв’язання: 1) Обчислюємо різниці тисків. 750 – 550 = 200 мм рт ст.

                       2) Складаємо пропорцію.

100 м. – 10 мм рт ст.

 Х м. – 200 мм рт ст.            Х = (100 х 200) / 10 = 2000 м.

 

ІV. Заключна частина. Підведення підсумків гри. Визначення переможців. Нагородження команд пам’ятними грамотами «Я люблю географію».

docx
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку