Конспект виховного заходу, що проводиться у формі інтелектуальної гри для учнів 6 класів.
Конспект виховного заходу на тему:
«Я люблю географію»
Мета: розширити, систематизувати та закріпити знання учнів із загальної географії; надати учням можливість продемонструвати вміння застосовувати знання у нестандартних ситуація; сприяти підвищенню інтересу учнів до вивчення географії; розвивати уяву, увагу, логічне мислення, кмітливість; розвивати географічну мову, вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; виховувати відповідальність за колективну справу.
Форма проведеня: інтелектуальна гра.
Обладнання та наочність: картки із завданнями, нагороди.
Рекомендована науково-популярна і методична література: Байназарова О. О. Загальна географія. 6 клас: Посібник для вчителя / О. О. Байназарова – Х. : Веста: Вид-во «Ранок», 2006. – 240 с..
Структура заходу
І. Організаційна частина:
Підготовка учнів класу до проведення виховного заходу.
ІІ. Вступна частина:
ІІІ. Основна частина:
ІV. Заключна частина:
Підведення підсумків гри, визначення та нагородження переможців.
Хід гри
І. Організаційна частина.
ІІ. Вступна частина:
Вступне слово: Географія завжди була пов’язана з подорожами до невідомих земель, відкриттями нових материків та островів, вивченням їх природи, ознайомлення з побутом і культурою місцевого населення. Сьогодні на земній кулі немає місця, де б не побувала людина. Відкрито важкодоступні землі, дослідженно віддалені райони світового океану, підкорено гірські вершини й морські глибини. І це все завдяки самовідданій праці і зусиллям мандрівників, дослідників, учених минулого і сучасності.
Пізнання природи землі повсякчас потребувало великої мужності, героїзму. Багато експедицій завершилися трагічно. Та це не зупинило першопрохідців, вони продовжували здобувати і збагаччувати знання про різноманітність нашої планети.
Знання допоможуть вам знайти правильний шлях. І свої перші досягнення у цій науці ви сьогодні нам продемонструєте.
Умови гри:
1. Гра проводиться у дев’ять раундів.
2. У грі беруть участь дві команди «Полюс» та «Меридіан».
3. Кожне завдання, чи запитання оцінюється у балах. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
4. За кожні три неправильні відповіді з команди буде знято 1 бал.
5. На обговорення кожного запитання виділяється 1 хв., але для деяких завдань більш складного рівня цей час можна продовжити.
6. Сигналом до відповіді буде піднята рука учня. Відповідь має бути чітко обґрунтована. За неповну і нечітку відповідь бал не зараховується.
7. Виграє та команда, яка набере більшу кількість балів під час кожного раунду.
Формування команд: учні утворюють дві команди з рівною кількістю учнів і шляхом жеребкування отримують свої назви «Полюс» та «Меридіан».
ІІІ. Основна частина:
Презентація команд: Командам необхідно презентувати себе, оголосивши свою назву, девіз та емблему.
РАУНД 1 «Географічний лікбез». Командам пропонується однакове завдання: необхідно на слух правильно написати географічну номенклатуру, запропоновану ведучим. Команда, яка граматично правильно напише відповідь, першою відповідає у II раунді.
РАУНД 2 «Географія різними мовами». Ведучий задає запитання командам по черзі. Якщо команда не знає правильної відповіді, то право відповісти має інша команда.
Команда «Меридіан»
1. У перекладі з латинської мови означає, «той що поділяє Землю на дві півкулі». (екватор)
2. У перекладі з грецької означає «землеподібний». (геоїд)
3.Скажіть по – латинськи: «Куля». (глобус)
Команда «Полюс»
1. У перекладі з латинської мови, означає «полуденна лінія». (меридіан)
2. Скажіть по – грецьки: «Сезонний». (мусонний)
3. Скажіть карібською мовою: «Сильний вітер». (ураган)
Ведучий підраховує кількість набраних балів командами.
РАУНД 3 «Географія мовою жестів та міміки». Кожна команда отримує картку якій зазначено слова, які містить у собі назви географічних об’єктів, термінів тощо. За допомогою міміки, жестів, натяків потрібно довести до учасників гри загадане слово. На протязі 2-х хвилин учасники повинні відгадати максимальну кількість завдань.
Команда «Меридіан»: сніг, глобус, річка, компас, вулкан, Місяць.
Команда «Полюс»: дощ, орбіта, океан, барометр, землетрус, Сонце
Ведучий підраховує кількість набраних балів командами.
РАУНД 4 «Географічний бондюель»
Перед учасниками команди лежать зображення овочів, потрібно назвати батьківщину їх походження)
Команда «Меридіан»
1. Баклажан 2. Капуста 3. Перець 4. Буряк
Підказка: Індія, Середземномор’я, Америка, Кавказ.
Команда «Полюс»
1. Огірок 2. Диня 3. Помідор 4. Цибуля
Підказка: Індія, Середня Азія, Пд. Америка, Центральна Азія.
Ведучий підраховує кількість набраних балів командами.
РАУНД 5 «Правильна географія»
Прослухайте запитання і виберіть із запропонованого переліку відповідей одну правильну. Відповідь починають ті учасники команди, які мають максимальну кількість балів.
Команда «Меридіан»
1. Вітер, який змінює напрям двічі на рік: А) бриз; Б) мусон; В) пасат.
2. Найдовша річка світу: А) Ніл; Б) Амазонка; Б) Міссісіпі.
Команда «Полюс»
1. В результаті виверження вулкану на поверхню Землі виливається: магма; Б) мантія; В) лава.
2. Кораловий острів, який має форму суцільного кільця: А) архіпелаг; Б) атол;В) бар’єрний риф.
Ведучий підраховує кількість набраних балів командами.
РАУНД 6 «Загадкова географія». Ведучий пропонує відгадати загадки. Всі гравці команди беруть участь. Відповідь оголошує один з гравців команди.
Для команди «Меридіан»
1. В нас зимою білим цвітом
Сад зацвів, неначе літом. (Іній)
2. По морю йде, а до берега дійде –
Зразу пропадає. (Хвиля)
3. Коли нема – мене чекають,
Коли прийду – усі тікають. (Дощ)
Для команди «Полюс»
1. Не ставок і не ріка,
Мох росте і осока.
Там земля - неначе тісто,
Що воно за дивне місце? (Болото)
2. Посередині поля лежить люстерко. (Озеро)
3. Удень сяє, вночі зникає. (Сонце)
Ведучий підраховує кількість набраних балів командами.
РАУНД 7 «Повір у географію». Гравці команди по черзі відповідають на запитання. Якщо команда не може відповісти, то відповідає інша команда і заробляє додатковий бал.
Команда «Полюс»
Команда «Меридіан»
Ведучий підраховує кількість набраних балів командами.
РАУНД 8 «Чорний ящик». Для обговорення відповіді на запитання командам дається 1 хвилина. Після чого команда записує свою відповідь на папері і віддає ведучому. Представник з кожної команди оголошує правильну на їх думку відповідь. Першою відповідає та команда, у якої більша кількість балів.
«У ящику лежить те, що є у багатьох присутніх; ним ми користуємося щодня, часто його прикріплювали до кишені; він допомагає в орієнтуванні». (годинник)
РАУНД 9 «Географія на замовлення». Кожна команда отримує умову задачі, яку необхідно розв’язати за одну хвилину.
Команда «Полюс». На узбережжі Чорного моря летить літак на висоті 6 км. Температура за бортом літака - 18 ºС. Якою є температура в цей момент на березі моря? Довідка: відомо, що на 1 км. підйому температура повітря знижується на 6 ºС
Розв’язання: 1) Обчислюємо різницю в температурах на висоті 6 км. та узбережжі. 6 км. * 6 ºС = 36 ºС
2) Обчислюємо температуру на узбережжі. -18 ºС + 36 ºС = +18 ºС
Команда «Меридіан». Якою є відносна висота гори, якщо на її вершині атмосферний тиск дорівнює 550 мм рт ст., а біля підніжжя – 750 мм рт ст.? Довідка: відомо, що на кожні 100 м підйому вгору тиск знижується на 10 мм рт ст..
Розв’язання: 1) Обчислюємо різниці тисків. 750 – 550 = 200 мм рт ст.
2) Складаємо пропорцію.
100 м. – 10 мм рт ст.
Х м. – 200 мм рт ст. Х = (100 х 200) / 10 = 2000 м.
ІV. Заключна частина. Підведення підсумків гри. Визначення переможців. Нагородження команд пам’ятними грамотами «Я люблю географію».