Конспект виступу «Виховна робота на дистанційному навчанні. Опановуємо нові способи дистанційного виховання»

Про матеріал
“Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти”, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.
Перегляд файлу

Святогірська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІ ступенів № 12

Донецької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

Виступ на МО на тему:

 

«Виховна робота на дистанційному навчанні.

Опановуємо нові способи дистанційного виховання»

 

 

Підготувала:

Тиха А.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Святогірськ-2020р.


Під час дистанційного навчання педагоги і педагогині роблять усе для того, щоб учні якісно засвоїли навчальний матеріал і вчасно виконували домашні завдання. Однак в умовах карантину не менш актуальною залишається і виховна робота. Адже вона має такі важливі функції: профілактичну, ціннісно-орієнтаційну, просвітницьку і формування особистісних якостей та гарних манер. 

Пригадаємо, що ж таке дистанційне навчання.

16 жовтня 2020 року набуло чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших  формах здобуття освіти. http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE35224.html

Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.

“Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти”, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет. 

Нагадаю, що є покрокова інструкція - Як організовувати дистанційне навчання учнів.

Також, нам потрібно, звернути увагу на різні умови дистанційного навчання.

Є різні соціальні умови, в яких живуть учні:

  •                   Є учні, які живуть у складних життєвих обставинах. Якщо для них організований будь-який зв’язок зі школою та вчителем, то це вже дуже позитивно.
  •                   Є різні технологічні моменти, які пов’язані, знову ж таки, з тим, в яких умовах живуть діти – у багатьох просто немає інтернету.
  •                   Є різні дидактичні обставини. Ми перебуваємо у стані, що дидактика, методики мають зреагувати і з’являться якісь методичні кейси проведення відеоуроків, відеоконференцій.

Тому зараз, як ніколи, важливо шукати нові засоби зв’язку.

Спеціалісти радять використовувати для проведення виховних годин наступні сервіси: 

 І. Використання різних форм дистанційної комунікації між учасниками освітнього процесу:

  •                   Блоги педагогічних працівників – це вебсайт, який складається із записів, завдань та посилання на навчальні матеріали, званих постами, які відображаються у зворотному хронологічному порядку. Блоги зазвичай дозволяють залишати коментарі та посилання для підвищення інтерактивності.
  •                   Електронне листування – надсилання листів (у визначений час), що містять матеріали (тексти, презентації, посилання на відео), завдання до них та терміни їх виконання.
  •                   Відеоуроки з використанням YouTube-каналу –  відеозаписи уроків відповідно до  програм навчання.

ІІ. Програми для перевірки знань (тестування):

  •                   студія онлайн-освіти для школярів – https://www.ed-era.com/;
  •                   гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО – https://ilearn.org.ua/;
  •                   безкоштовна підготовка до ЗНО – https://besmart.study/;
  •                   онлайн-курси для школярів   https://prometheus.org.ua/.

ІІІ. Хмарні сервіси.  Створення тестів за допомогою Google Forms.

У закладах загальної середньої освіти пропонується проведення онлайн-уроків за допомогою онлайн-сервісів. Йтиметься про алгоритми та комунікацію вчителів і учнів на період дистанційного навчання, а також набір сервісів і специфіку їх використання для вчителів, зокрема: Google Classroom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Zoom, Class Dojo, Classtime, Viber, та інші.

  1.               Google Classroom — безкоштовний веб-сервіс створений Google для освітніх закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом. Основна мета сервісу прискорити процес поширення файлів між вчителем і учнем.

Google Classroom об’єднує в собі: Google Drive для створення і обміну завданнями, Google Docs, Sheets and Slides для написання, Gmail для спілкування і Google Calendar для розкладу. Учні можуть бути запрошені до класу через приватний код, чи автоматично імпортуватися з шкільного сайту. Кожен клас створює окрему папку на Google диску відповідного користувача Google Drive, куди може подати роботу, яку оцінює вчитель. Мобільні додатки, доступні на iOS і Android, дозволяють користувачам робити фото та прикріпляти їх до завдань, ділитися файлами з інших додатків та мати оффлайн доступ до інформації. Учитель може відстежувати прогрес кожного учня, а після оцінки його роботи, вчитель може повернути її разом з коментарями.

  1.               Microsoft Teams — центр для командної роботи в Office 365 від Microsoft, який інтегрує користувачів, вміст і засоби, необхідні команді для ефективнішої роботи. Застосунок об’єднує все в спільному робочому середовищі, яке містить чат для нарад, файлообмінник та корпоративні програмами. Розроблений для смартфонів, що працюють на платформах Android, iOS, Windows Phone і комп’ютерів з операційною системою Windows 10 S, Windows 7+ або Mac OS X 10.10+.
  2.               Платформа для вебінарів Cisco WebEx – це хмарний сервіс для проведення будь-яких web-конференцій, що дозволяє учасникам обмінюватися інформацією в будь-який момент часу з глобального хмарного середовища, в будь-якому місці, використовуючи комп’ютер або мобільні пристрої.

Cisco WebEx забезпечує такими зручними і практичними інструментами для спільної роботи, як: спільний доступ до робочого столу, клавіатури і миші, документам MS Office та інших програмних додатків; відео, чат і обмін особистими повідомленнями; запис web-сесії; голосування; засоби анотації та багато іншого.

  1.               Classtime – це онлайн-сервіс для миттєвих тестів, які можна проводити як під час уроку, так і давати на домашнє завдання.

Перейшовши у вкладку, ви потрапляєте в робочий кабінет, який спочатку буде порожнім. Натиснувши кнопку «+» у правому верхньому куті, ви можете, додати віртуальний клас. Заповнивши назву групи ви одразу ж отримуєте можливість додавати до неї учнів шляхом надсилання згенерованого програмою коду або посилання (на електронну пошту).

У «Google Classroom» можна додати до 250 людей, серед яких учні, батьки, а також інші вчителі.

  1.               Viber  — застосунок VoIP для смартфонів, що працюють на платформах Android, BlackBerry OS, iOS, Symbian, Windows Phone, Bada і комп’ютерів з операційною системою Windows, OS X або Linux.

Інтегрується з адресною книгою та авторизується за номером телефону. Дозволяє здійснювати безкоштовні дзвінки (оплата тільки за рахунок інтернет-трафіку) високої якості між смартфонами з встановленим вайбером, а також передавати текстові повідомлення, зображення, відео та аудіо повідомлення.

6. Zoom забезпечує проведення необмеженої кількості конференцій, зустрічей і вебінарів. 

Переваги: Якість відео та аудіо: трансляція відео з роздільною здатністю 720p.
Демонстрація екрану: будь-який учасник може поділитися трансляцією свого екрану. Адміністратор (ведучий) має змогу вибрати декілька учасників для одночасного показу екранів; доступна можливість коментування.
Запис: після зустрічі відео доступне у форматі MP4, аудіо у форматі M4A, також зберігаються текстові повідомлення (чат). Записи можна зберігати як на свій комп’ютер, так і у хмарне сховище Zoom.
Мобільні пристрої: можливість планувати і починати події, надавати доступ до заходу, а також транслювати робочий стіл на мобільних пристроях.
Планування заходів з Outlook і Chrome: можливість за допомогою безкоштовних плагінів створювати події з календарів Outlook і Google. Zoom легко інтегрується в різні системи календарного планування, завдяки чому користувачам простіше координувати один із одним час зустрічі.
Великі події: можливість збільшення кількості учасників до 500.
Хмарне сховище: можливість зберігати відео у хмарі.

Щоб скористатися програмою, її необхідно завантажити. На вебсайті потрібно ввести адресу вашої електронної пошти, на який прийде лист. За посиланням ви перейдете на сторінку реєстрації. Відразу ж можна ввести пошту колег і друзів і запросити їх до відеочату. Далі програма згенерує персональну посилання, перейшовши по ній, сервіс автоматично встановиться на ваш комп’ютер. Інтерфейс досить простий і зручний, значок програми автоматично закріпиться у вашій панелі завдань.

  1. Skype – це безкоштовна для завантаження та проста у використанні програма, яка дає змогу спілкуватися користувачам з усього світу. Мільйони компаній і окремих користувачів за допомогою Skype безкоштовно здійснюють відео- і голосові виклики, проводять конференції, надсилають миттєві повідомлення та обмінюються файлами з іншими користувачами Skype.
  2. LinkChat. Проведення онлайн-занять без обмежень у часі. У безкоштовній версії в одній конференції може бути не більше 8 осіб. Інтерфейс російськомовний. 
  3. Instagram. Оскільки це дуже популярна платформа серед молоді, можна створити сторінку класу та організувати, наприклад, онлайн-флешмоб на тему «Як я проводжу своє дистанційне навчання». 
  4. Facebook. Соцмережа чудово підходить для бесід із батьками учнів. Крім того, вчителі можуть публікувати (з дозволу батьків учнів, звісно) на власній сторінці пости з добрими справами класу. Наприклад, можна розповісти як діти на честь дня печива пригощали вчителів, або як учні змайстрували годівнички тощо.
  5. TikTok. Сервіс для створення креативних відеороликів. Наприклад, учні можуть у цій програмі запустити флешмоб «Я у вишиванці» або «Вишиванка – мій генетичний код».

Відомий український блогер «Чорнобровий» в своїх відео пропагандує українську мову. А Яна Метелкіна – розповідає про цікаві факти України.

  1.  Discord. Сервіс для проведення онлайн-занять. Учні можуть використовувати не лише відео-, а й аудіоповідомлення для спілкування. 

 

А ще, існує дуже багато цікавих платформ для розвитку і вивчення нових форм навчання.

  1. Простір нових ідей. Це посилання, за яким ми можемо доєднатись до Classroom. Багато нової та корисної інформації.

https://vberz-osvita.gov.ua/distancijnij-majdanchik-dlya-navchannya-vchiteliv-16-54-33-26-04-2020/

  1. Онлайн-ресурси. Онлайн дошки, курси для вчителів, як створити пазли та багато іншого. https://educationpakhomova.blogspot.com/p/blog-page_6.html?spref=fb&fbclid=IwAR2Uy-FrSUA6Cs4bJ4KXd-CFSKUJY_htLXZs2cQhhqIEuyWn9r2ZR7JHbHQ
  2. Міністерство цифрової трансформації України запустило освітній серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів».
  • це оперативна відповідь на світовий виклик, зумовлений поширенням коронавірусу;
  • оглядовий освітній серіал розроблений і створений за 72 години;
  • містить 6 відеороликів за участі педагогів та експертів, які користуються різними сервісами дистанційного навчання.

 

Ми зможемо все! 

Будьте сильними та бережіть себе!

Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2021
Переглядів
956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку