Конспект "Вийди, вийди сонечко"

Про матеріал
Дидактичні, словесні ігри, завдання та вправи цього конспекту сприятимуть формуванню природничо-екологічної компетентності: поглиблять знання дітей про значення сонячного світла для всіх мешканців нашої планети, про залежність сонячного тепла від пір року, поповнять знання про Сонце як зірку, що освітлює всі планети, навчать передбачати наслідки змін у Сонячній системі,
Перегляд файлу

ВИЙДИ , ВИЙДИ , СОНЕЧКО.

Освітній напрям «Дитина в природному довкіллі»

Конспект заняття  з дітьми старшого дошкільного віку.

Вихователь

Бондар Лариса Василівна

КЗДО КТ №176 КМР

Мета: формувати природничо-екологічну компетентність: поглибити знання дітей про значення сонячного світла для всіх мешканців нашої планети, про залежність сонячного тепла від пори року. Дати знання про Сонце як зірку, що освітлює всі планети.

Вчити передбачати наслідки змін у Сонячній системі, оцінювати вчинки героїв казки, обґрунтовувати свою думку. Збагачувати словник дітей дієсловами, прикметниками. Розвивати логічне мислення та пояснювальне мовлення. Виховувати спостережливість, допитливість.

 

Словник: планети Земля, Сонце, орбіта, Сонячна система, прямі, косі промені; сходить, заходить, пече, смалить, пестить, ніжить; пекельне,

привітне, яскраве, похмуре.

 

Попередня робота: проведення дослідів: день і ніч, зміна пір року; розглядання моделі Сонячної системи,читання словацької казки « У сонечка в гостях», К.Чуковського «Крадене сонце», відгадування загадок по темі;   д. ігри «Запитайко», «Що, де, коли?», «Плутанина»; тв.ігри «Летимо у космос», «Привіт, інопланетяни»; зображувальна робота по темі.

 

Обладнання: предметні малюнки, ілюстрації Сонячної системи, солоне тісто.

4128432 

ХІД :

-   відгадайте загадку :  як той золотий заєць називається,

    що зранку до вечора поміж хмар купається?

-   А чому про сонце кажуть так ?

воно потрібне для тварин,

воно потрібне для рослин,

   воно потрібне для людини –

       без нього не прожити й днини.

-   Так, без сонця не було б життя на нашій планеті Земля.

Логічна вправа “ Кому потрібне сонце ?”

(Діти беруть предметні малюнки і кладуть біля сонця ті , яким , на їхню

думку , потрібне сонце)

Психогімнатика “ Сонце “

В мене паличка є одна, не проста, а чарівна, я вас нею зачарую і на сонечка

перетворю я, будете всім світити і дарувати всім життя. На коліна сідайте і зі мною починайте.

-   Я – маленьке сонце,

-   Я просинаюся, потягаюся, вмиваюся, розчісую свої промінці, урочисто і

повільно підіймаюся.

-   Я -  велика куля, в мені багато сонця і тепла.

  Я – велике сонце, я посилаю свої промінці річкам і полям, тваринам і

 

 

- пташкам, небу і землі, я дарую вам життя.

-   Про кожний предмет можна розказати, який він. Наприклад, наш килимок:

прямокутний, бежево – коричневий, квітчастий, великий, а що можна сказати про сонце?

Словесна  гра “ Яке...? – підбери слова “

(Діти стоять в колі, передають м’яч один одному і називають слова:

велике, маленьке, оранжеве, червоне, жовте, ласкаве, привітне, ніжне,

пекельне, тепле, гаряче, кругле, яскраве, похмуре.)

-         А тепер я хочу, щоб ви подумали і розказали, що вміє робити таке потрібне для всіх сонечко.

img19-02 

gee_ru_74536 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словесна  гра “ Підбери  дію “

(до круга прикріплюють промінці і називають дію: сходить, заходить,

світить ,гріє, пригріває, зігріває, пестить, веселить, пече, смалить.)

-   ви сказали , що сонце світить, гріє , а коли це буває, що сонце світить ,а не

гріє, чому ? (згадати дослід з ліхтариком і м’ячем у темній кімнаті)

Так, пори року змінюються залежно від того, під яким кутом падають промені на певні частини Земної кулі. Сонце таке яскраве, велике, а чому ж тоді буває ніч? (діти згадують і показують дослід з яблуком, прапорцями та ліхтариком) Як добре, що у нас є сонечко і ми, лягаючи спати, знаємо, що завтра знову з ним зустрінемося. А ось в казці, яку я вам зараз розповім, сталася така незвичайна пригода.

 

Розповідь  словацької  казки   “У  сонечка  в  гостях “

Питання за текстом :

-         Чому засумували курчатка ?

-         Де шукали сонце курчатка ?

-         Хто допоміг їм знайти сонце ?

-         Хто сховав сонечко ?

-         Хто допоміг сонечку ?

-         Хто шукав сонечко ?

 

-         Чому так багато тварин шукали сонечко ?

-         (ТРВЗ) - Щоб було , якби  сонце дійсно зникло ?

-         З чим можна порівняти сонце ?

-         Діти, Сонце це зірка чи планета ?

 

-         Де воно знаходиться ?

-         Як ви гадаєте, Сонце гаряча чи холодна зірка ?

-         Чому ви так думаєте ?

-         Правильно, Сонце – це велика гаряча зірка

-         Воно таке , що освітлює та зігріває всі планети.

-         Тому всі планети, які кружляють навколо Сонця, називають його

 дітьми або планетами Сонячної системи.

 

Які ви знаєте планети ?розглядають ілюстрації Сонячної

системи)

(пропоную дітям зліпити з солоного тіста сонце)

Ліплення  “ Сонечко “ (діти ліплять з солоного тіста сонечко різними

     способами)

-         Давайте розглянемо наші сонечка, які вони різні, кожне по – своєму красиве,

покладемо їх на підвіконня хай сонечко бачить, як ми його любимо, а ще розкажемо сонечку закличку, щоб воно завжди було з нами.

Логоритміка  -          Вийди, вийди, сонечко

                                     На дідове полечко,

                                     На бабине зіллячко,

                                     На наше подвір’ячко,

                                     На весняні квітоньки

                                     На маленькі дітоньки,

                                     Там вони граються,

                                     Тебе дожидаються.

Підсумок.

DSCF2917                                                      

 

 

 

 

 

 

            

 

docx
Додано
30 жовтня 2023
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку