Конспект вправ ранкової гімнастики з елементами ритмічної гімнастики, танцювальних рухів,
з використанням нестандартного обладнання (платівки) і здоров’язбережувальних технологій (кольоротерапії, аромотерапії, «доріжки здоров’я»)
Старший дошкільний вік
Інструктор з фізкультури
Шворак Н.В.
Обладнання: платівки, тканина синього, зеленого і жовтого кольорів, аудіо записи музичних творів.
Хід проведення:
У кожному місті і в кожнім селі
Щодень підростають спортсмени малі.
І манять їх в спорті незвідані далі,
А ще золоті, переможні медалі!
I. Вступна частина
Шикування в шеренгу.
Нам сірий колір не цікавий,
Наш світ із кольорів яскравих.
Стильні ми, в житті активні,
Підтягнуті й спортивні.
Щодня бадьорий, гарний вигляд маєм,
Бо степи полюбляєм.
Ще любим глайдинг, шейпінг,
Фітбол-гімнастику і стрейчинг.
Ми вмієм бігати, стрибати,
І рок-н-рол всі танцювати.
Щоб провести день активно,
Почнемо його спортивно!
Виконання танцювально-спортивних вправ:
- ходьба на місці, відриваючи п’яти від підлоги (8р.);
- ходьба на місці, піднімаючи плечі (4р.);
- ходьба на місці, відриваючи п’яти від підлоги і заокруглюючи спину (10р.);
- повороти тулуба вліво-вправо з відставлянням ноги вліво-вправо (4р.);
- повороти тулуба вліво-вправо з відставлянням ноги вліво-вправо і випрямленням рук вгору(4р.);
- ходьба вперед-назад з оплесками (4 кроки вперед, 4 назад);
- напівпружинисті присідання (3р.);
- піднімання рук вгору (3р.), стрибок кругом;
- почергове випрямлення рук з поворотом ліворуч-праворуч і напівприсіданням;
- біг змійкою;
- біг струмочком;
- звичайнмй біг з переходом на ходьбу.
Перешиковування.
II. Основна частина.
Комплекс вправ із платівками
1. Піднімання платівки вперед і вгору. (Повторити 6-8р.)
В.п. – о.с., платівка в руках, опущених вниз.
1 – підняти платівку вперед;
2 - підняти платівку вгору, над головою;
3 – опустити платівку вперед;
4 – в.п.
2.Передавання платівки над головою. (Повторити 6-8р.)
В.п. – о.с., руки розведені в сторони, платівка в правій руці.
1 - підняти руки через сторони вгору, передати платівку над головою в ліву рук;
2 – в.п.
3-4 – теж саме зліва – направо.
3. Нахили тулуба вперед. (Повторити 6-8р.)
В.п. – ноги широко. руки розведені в сторони, платівка в праві й руці.
1 – нахил тулуба вперед, передати платівку попереду між ногами назад в ліву руку,
2 – в.п.
3 – нахилити тулуб вперед, передати платівку спереду між ногами назад в праву руку,
4 – в.п.
4. Нахили тулуба в сторони. (Повторити 8р.)
В.п. – ноги широко, платівка в руках біля грудей.
1 – зігнути праву ногу в коліні, нахилити тулуб вправо,
2 – в.п.,
3 – зігнути ліву ногу в коліні, нахилити тулуб вліво, випрямивши руки вліво,
4 – в.п.
5. Почергове згинання ніг (збереження статичної рівноваги)(Повторити 6-7р.)
В.п. – о.с., платівка в зігнутих руках.
1 – підняти зігнуту в коліні праву ногу, носок натягнутий до підлоги, покласти платівку на коліно,
2 – в.п..
3-4 – те саме ж з лівої ноги.
6. Прогинання тулуба. (Повторити 4р.)
В.п. – стійка на низьких чотирьох. голова піднята вгору, спина прогнута,
1 – піднятися на високі четвереньки, вигнути спину, голову опустити.
2 – в.п.
Темп виконання повільний, ноги в колінах не згинати, руки прямі.
7. Повороти тулуба в сторони. (Повторити 7р.)
В.п. – стайка на високих колінах, платівка у витягнутих вперед руках.
1 – виставити праву ногу в сторону на носок, повернути платівку праворуч,
2 – в.п.,
3-4 – теж саме ліворуч.
8. Напівшпагат. (Повторити 4р.)
В.п. – стійка на колінах і на долонях.
1 –витягнути праву ногу назад, сісти на п’ятку лівої ноги, піднятися на прямі руки,
2 – в.п.,
3-4 – те саме з лівої ноги.
9. Присідання. (Повторити 6р.)
В.п. – о.с., платівка внизу в руках.
1-2 – приставні кроки вправо,
3-4 – присісти, підняти платівку до обличчя («сховаємось»),
5-8 – те саме вліво.
10. Чергування стрибків із ходьбою. (Повторити по 4р.)
В.п. – о.с., платівка біля грудей.
1-4 – стрибки на двох ногах, 5-8 – ходьба на місці.
11. Вправа на регуляцію дихання.
Перешиковування дітей в колону.
III. Заключна частина.
- Чудово ми з вами попрацювали. А ось перед нами доріжка, яка запорошує нас в кольорову країну. Ліворуч! По доріжці здоров’я всі дружно підемо, платівки гарненько всі ми складемо.
Прислухайтесь, щось гомонить: це струмочок невеличкий, синя тут біжить водичка. Давай те пополощемо в ньому ручки. Наберемо водички і вмиємо личко, вмиємо очки, вушка. Хай водичка ллється-ллється, з неї сили додається. Намочимо ще ніжки.
Малята! Подивіться, яке диво! Посміхніться! Доторкніться пальчиками. Відчуваєте тепло? Це сонечко подарувало вам частинку свого тепла. Жовтий колір – це колір радості. Сонечко хоче, щоб ми були завжди здорові і веселі. Давайте пограємось із сонечком у піжмурки. (Діти ховаються під тканину)
Запрошую вас, малята, на весняний лужок. Тут з’явилась перша зелена травичка. Зелений колір дуже приємний: він заспокоює, позитивно впливає на наш організм, налаштовує гарно провести весняний день. (Діти сідають по- турецьки). Давайте уявимо себе молодими стеблинками, які тягнуться до сонечка, насолоджуються його теплом, граються з вітерцем.
Підніміться!
Ось зарядці вже кінець,
Хто старався – молодець!
День ми почали з зарядки –
Буде все у нас впорядку