Будиночки для зайченят
Заняття для дітей старшого дошкільного віку
Мета: сформувати уявлення дітей про різні матеріали та їх властивості. Розвивати вміння утворювати прикметники від іменників – назв матеріалів, вправляти у вживанні присвійних прикметників; активізувати словник дітей назвами різних матеріалів. Закріпити вміння конструювати різні моделі будинків за задумом; щільно з’єднувати деталі конструктора; розвивати дрібну моторику рук, мову, творчу уяву, фантазію. Виховувати бажання допомагати.
Матеріали: лист від зайченят, іграшкові зайченята, папір, тканина, камінці, вата, конструктор дерев’яний та пластмасовий, коректурні таблиці.
Хід заняття
Вихователь: (Читає листа)
Добрий день, малята, любі хлопчики й дівчата! Ми маленькі зайченята, допомоги просимо. Дім зібрались будувати, та не знаємо, які матеріали взяти. Щоб наш дім був, як фортеця, не низький і не малий, Тож який нам будувати: глиняний чи кам'яний? Друзі, ви часу не гайте, до нас швидко завітайте.
Цей лист надійшов з казкового лісу. Чи бажаєте ви допомогти зайченятам?
(Діти підходять до зайченят. На столах розкладено різноманітні матеріали: вата, папір, тканина, дерев'яні дощечки, камінці.)
Вихователь: Зайченята знайшли багато матеріалів для будівництва, але з якого треба будувати дім, не знають.
Дидактична гра «Скажи який»
З цегли — цегляний, з металу — металевий, з дерева — дерев'яний, зі скла — скляний, з піску — пісочний, з глини — глиняний, з пластмаси — пластмасовий, з криги — крижаний.
(Вихователь пропонує дітям дослідити, який матеріал найбільше підійде для будівництва будиночка для зайченят).
1-й дослід «Вата»
Вихователь. Якщо для будівництва використати вату, яким буде дім?
( Легким, м'яким, теплим)
Вихователь: Це добре чи погано для будинку? вата — це не будівельний матеріал. Де використовують вату?
(Вату використовують у медицині, у швейній промисловості, для утеплення будівель, наповнювачі для матраців та верхнього одягу.)
2 – й дослід «Папір»
Вихователь: Які властивості має папір?
(Вихователь пропонує дослідити папір: розірвати на шматочки, вмочити у воду, зім'яти)
Папір неміцний, легкий, легко рветься, розмокає у воді, втрачає форму.
Де використовується папір?
(З пресованого паперу виготовляють міцний матеріал, з якого роблять меблі, деякий будівельний матеріал. Але збудований з паперу будиночок буде недовговічним,та й жити в ньому можна лише влітку та й то до першого дощу)
3-й дослід «Цегла»
Дослідження каміння
Вихователь: Будинок із каміння, буде яким він?
(Будинок з каменю буде міцним, довговічним. Каміння не боїться вогню, води, вітру тощо).
Вихователь: На будівництві використовують спеціальний розчин, а в нас його немає. З цегли будинки будують професійні майстри.
Фізкультхвилинка
Цеглинка до цеглинки, будуємо будинки.
Ось такі високі, ось так широкі.
Ми віконечка вставляємо, потім з них ми виглядаємо.
Ось так, ось так, з них ми виглядаємо.
Східці вже ми збудували і по східцях пострибали.
Ось так, ось так, вниз по східцях пострибали.
Всі ми дружно відпочили, на стільці тихенько сіли.
4-й дослід «Тканина»
Дослідження тканини - тканина міцна, але будинок з тканини збудувати неможливо.
Вихователь:де тканину використовують? (для виготовлення наметів, в яких живуть туристи, використовують його для відпочинку).
5- й дослід «Дерево»
Вихователь: Якщо ми спробуємо збудувати будинок із дерева? Яким він буде?
(дерев’яний ,міцний, теплий).
Ми дослідили багато матеріалів, але нічого не вибрали. Що ж робити? Як допомогти зайченятам?
Вихователь пропонує збудувати будинок з різних видів конструктора та будівельного матеріалу.
Вихователь:Але спочатку давайте пригадаємо послідовність будівництва будинків.
(план будинку, фундамент, зведення стін з цегли, будинок без даху, без дверей та вікон, будинок з дахом, готовий будинок)
Дидактична гра «Що спочатку, що потім»
Мета: вчити встановлювати послідовність.
Діти відтворюють з картинок послідовність зведення будинку. Процес супроводжують розповіддю (використання коректурних таблиць)
Вихователь:А тепер давайте будувати будинки для зайченят.
(діти в парах будують будинки з різного будівельного матеріалу, який обирають самостійно).
Зайченята вдячні вам за будиночки і пропонують погратися разом.
Підсумок та аналіз заняття.
Підготувала:
вихователь ДНЗ№19
Кисленко Н.В.