Конспект заняття для дошкільників "Будиночок для зайченят"

Про матеріал
сформувати уявлення дітей про різні матеріали та їх властивості. Розвивати вміння утворювати прикметники від іменників – назв матеріалів, вправляти у вживанні присвійних прикметників; активізувати словник дітей назвами різних матеріалів. Закріпити вміння конструювати різні моделі будинків за задумом; щільно з’єднувати деталі конструктора; розвивати дрібну моторику рук, мову, творчу уяву, фантазію. Виховувати бажання допомагати.
Перегляд файлу

Будиночки для зайченят

Заняття для дітей старшого дошкільного віку

 

Мета: сформувати уявлення дітей про різні матеріали та їх властивості. Розвивати вміння утворювати  прикметники від іменників – назв матеріалів, вправляти у вживанні присвійних прикметників; активізувати словник дітей назвами різних матеріалів. Закріпити вміння конструювати різні моделі будинків за задумом; щільно з’єднувати деталі конструктора; розвивати дрібну моторику рук, мову, творчу уяву, фантазію. Виховувати бажання допомагати.

Матеріали: лист від зайченят, іграшкові зайченята, папір, тканина, камінці, вата, конструктор дерев’яний та пластмасовий, коректурні таблиці.

 

Хід заняття

Вихователь: (Читає листа)

Добрий день, малята, любі хлопчики й дівчата! Ми маленькі зайченята, допомоги просимо. Дім зібрались будувати, та не знаємо, які матеріали взяти. Щоб наш дім був, як фортеця, не низький і не малий, Тож який нам будувати: глиняний чи кам'яний? Друзі, ви часу не гайте, до нас швидко завітайте.

Цей лист надійшов з казкового лісу. Чи бажаєте ви допомогти зайченятам?

(Діти підходять до зайченят. На столах розкладено різноманітні матеріали: вата, папір, тканина, дерев'яні дощечки, камінці.)

Вихователь: Зайченята знайшли багато матеріалів для будівниц­тва, але з якого треба будувати дім, не знають.

Дидактична гра «Скажи який»

З цегли — цегляний, з металу — металевий, з дерева — дерев'яний, зі скла — скляний, з піску — пісочний, з глини — глиняний, з пластмаси — пластмасовий, з криги — крижаний.

(Вихователь пропонує дітям дослідити, який матеріал найбільше підійде для будівництва будиночка для зайченят).

1-й дослід «Вата»

Вихователь. Якщо для будівництва використати вату, яким буде дім?

( Легким, м'яким, теплим)

Вихователь: Це добре чи погано для будинку? вата — це не будівельний матеріал. Де використовують вату?

(Вату використовують у медицині, у швейній промисловості, для утеплення будівель, наповнювачі для матраців та  верхнього одягу.)

2 – й дослід «Папір»

Вихователь: Які властивості має папір?

(Вихователь пропонує дослідити папір: розірвати на шматочки, вмочити у во­ду, зім'яти)

Папір неміцний, легкий, легко рветься, розмокає у воді, втрачає форму.

Де використовується папір?

(З пресованого паперу виготовляють міцний матеріал, з якого роблять меблі, деякий будівельний матеріал. Але збудований з паперу бу­диночок буде недовговічним,та й жити в ньому можна лише влітку та й то до першого дощу)

3-й дослід «Цегла»

Дослідження каміння

Вихователь: Будинок із каміння, буде яким він?

(Будинок з каменю буде міцним, довговічним. Каміння не боїться вогню, води, вітру тощо).

Вихователь: На будівниц­тві використовують спеціальний розчин, а в нас його немає. З цегли будинки будують професійні майстри.

Фізкультхвилинка

Цеглинка до цеглинки, будуємо будинки.

Ось такі високі, ось так широкі.

Ми віконечка вставляємо, потім з них ми виглядаємо.

Ось так, ось так, з них ми виглядаємо.

Східці вже ми збудували і по східцях пострибали.

Ось так, ось так, вниз по східцях пострибали.

Всі ми дружно відпочили, на стільці тихенько сіли.

4-й дослід «Тканина»

Дослідження тканини  - тканина міцна, але будинок з тканини збудувати неможливо.

 Вихователь:де тканину використо­вують? (для виготовлення наметів, в яких живуть туристи, використовують його для відпочинку).

5- й дослід «Дерево»

Вихователь: Якщо ми спробуємо збудувати будинок із дерева? Яким він буде?

(дерев’яний ,міцний, теплий).

Ми дослідили багато матеріалів, але нічого не вибра­ли. Що ж робити? Як допомогти зайченятам?

Вихователь пропонує збудувати будинок з різних видів конструктора та будівельного матеріалу.

Вихователь:Але спочатку давайте пригадаємо послідовність будівництва будинків.

(план будинку, фундамент, зведення стін з цегли, будинок без даху, без дверей та вікон, будинок з дахом, готовий будинок)

Дидактична гра «Що спочатку, що потім»

Мета: вчити встановлювати послідовність.

Діти відтворюють з картинок послідовність зведення будинку. Процес су­проводжують розповіддю (використання коректурних таблиць)

Вихователь:А тепер давайте будувати будинки для зайченят.

(діти в парах будують будинки з різного будівельного матеріалу, який обирають самостійно).

Зайченята вдячні вам за будиночки і пропонують погратися разом.

Підсумок та аналіз заняття.

 

Підготувала:

вихователь ДНЗ№19

Кисленко Н.В.

docx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку