Конспект. Який океан найбільший?

Про матеріал

Ознайомити учнів із Тихим океаном,його розміщенням на карті півкуль,продовжити ознайомлення учнів з особливостями океанічного життя, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, виховувати дбайливе ставлення до природи, до водного середовища, захоплюватися величчю природи.

Перегляд файлу

Конспект уроку з природознавства в 4 класі

Тема:  Який океан найбільший?

Мета: Ключові компетентності: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної -  дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі  та команді,  громадянської – розвивати здатність екологічно мислити, бережливо ставитися до природи.

Предметні компетентності: ознайомити учнів із Тихим океаном,його розміщенням на карті півкуль,продовжити ознайомлення учнів з особливостями океанічного життя, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, виховувати дбайливе ставлення до природи, до водного середовища, захоплюватися величчю природи.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання: карта світу, карта півкуль, проектор, дошка , ноутбук, дошка флітчарт, картинки на колаж, перлинки-бали, глобус, відео – презентація «По маршруту Магеллана», корабель «Вікторія», бортові журнали, зошити, фото з подорожі «Рослини та тварини Тихого океану».

Перебіг уроку

І Організаційний момент. Слайд 1

- Вранці сонце в небі прокидається,

А наш клас з гостями вітається.

Ми вам раді,люди добрі

І вітаєм щиро вас

Всіх запрошуєм ласкаво

На урок в 4 клас!

-В куточок чудовий ми зробимо крок.

Тож сядьте рівненько,

Будьте уважні

І вам працювати буде неважко.

 

ІІ Підсумок фенологічних спостережень.

Слайд 2

(Вчитель звертає увагу на карту світу та на корабель)Сьогодні ми продовжимо здійснювати мандрівку по нашій прекрасній планеті Земля. Відправимось у експедицію на кораблі під назвою  «Вікторія». Я буду вашим капітаном, а ви мої помічники. У кожного з вас із собою буде бортовий журнал в якому ви будете робити записи про ваші здобутки. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете по перлинці. (Які є в мушлях на партах)

Хочу звернути вашу увагу на сучасні буйки-відеокамери, які до вашого прибуття підготують цікаву інформацію.

А щоб подорож була результативною і корисною візьмемо в дорогу з собою увагу і кмітливість, старанність і активність, віру в себе і, звичайно багаж зі знаннями.

Під час подорожі важливо, щоб була хороша погода. Тому я запрошую чергових синоптиків поділитися з нами своїми спостереженнями за погодою та явищами природи.

  • Яка пора року господарює? 
  • Який місяць осені? 
  • Який день?
  • Стан неба.
  • Температура повітря.
  • Напрямок вітру.
  • Опади. Інші явища.
  • Діти,а чи не здається вам,що сьогодні якийсь незвичайний день?

- Підсумки погоди за листопад доробите вдома. Зошит ст.7

-А я хочу сьогодні спробувати себе в ролі  синоптика та спрогнозувати погоду на уроці.

- А тепер, щоб відправитись в плавання потрібно взяти із собою багаж у вигляді скрині знань, які вам стануть у нагоді.

Слайд

ІV Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Бліц-опитування

Яка кількість материків є на платі Земля?

Який з цих материків найменший?

На ск.частин поділений Світовий океан? Назвіть їх.

Який океан найменший?

Який океан найтепліший?

Добре, дякую за швидкі відповіді. Далі опитування буде проходити у вигляді тесту, який знаходиться в бортовому журналі.

Перевірка набутих знань . (За кожну правильну відповідь по перлинці) 6 балів Тестування

1. Велика частина суходолу,що з усіх боків омивається водою – це

а) півострів      б) острів      в) материк

2. Знаходяться у східній півкулі  такі материки:

а) Північна та Південна Америки

б) Євразія, Африка та Австралія

в) Антарктида

3.Най більший материк –це….

______________Євразія________________________________

4. Частина  океану,що врізається в суходіл– це …

а) озеро      б) річка       в) море

5. Океан, названий на честь міфічного героя – це …

а) Тихий    б) Індійський    в) Атлантичний       г) Північний Льодовитий

6. Найбільший  океан – це …

а) Тихий    б) Індійський    в) Атлантичний       г) Північний Льодовитий

слайд

Перевірка та вклеювання перлин у бортовий журнал

 

слайд

— Який океан є найбільшим на Землі? Знайдіть на карті світу межі Тихого океану.

— У яких півкулях розташований Тихий океан?

— Береги яких материків він омиває?

— Розгляньте карту теплових поясів світу. У яких теплових поясах простягається Тихий океан?

Слайд

  • Одже, ми з вами помандруємо Тихим океаном

Перед нами карта з відміченим шляхом ,зупинками,по якому мандрував Фернан Магеллан,та яким помандруємо і ми.(Розповідь вчителя про Магеллана.)

Одним з відкривачів Тихого океану прийнято вважати Фернана Магеллана. Він назвав відкритий океан «Тихим», але ось чому назвав його саме так, це дуже цікаве питання.

Справа в тому, що, якщо вірити історії, на перетин океану у Магеллана пішло майже 4 місяці, і весь цей час, яке він перебував у дорозі, йому не заважали погодні умови, він йшов по штилю і спокійній погоді. Саме це і підштовхнуло його на те, щоб назвати океан «Тихим».На експедицію король спорядив 5 кораблів, але перетнути Землю вдалося тільки одному кораблю «ВікторіЇ»

І питання на якому кораблі вирушати в путь навіть не стояло - це Вікторія .

Слайд

Отож у добру путь! Слайд

V Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

Ми вийшли та бачимо простори найбільшого океану під назвою «Тихий», або «Великий».

1.Відео «Тихий океан» (коментована розповідь вчителя) 

слайд….. Тихий океан найбільший та найглибший. Межує з 5 материками.

слайд….. Тихий океан є найбільшим океаном в світі,бо  загальна площа його перевищує показник в 178 мільйонів квадратних кілометрів.

слайд….. Подивіться. Форми дна океану дуже різноманітні. Там є велетенські рівнини, гірські хребти, перерізані ущелини, та діючі вулкани. Їх більше ніж у всіх інших океанах разом. Біля берегів виокремлюються моря й затоки.

Слайд

3.А тепер здобуті знання ми закріпимо в зошиті ст. 34 завдання 1 (Користуючись картою півкуль, позначте правильні відповіді) Де розташований Тихий океан? та Які материки омиває?(2 перлини- бали) Вклейте за правильні відповіді перлини в журнал, якщо є маленька неточність (1 помилка) то 1 перлинку.

Слайд «острови»

Ми наближаємось до виступів землі посеред водних просторів-це острови.

Та дивіться, нас тут зустрічають туземці зі своїми традиціями.

Руханка «Зустріч із туземцями» (діти поділені на групи повинні визначитись хто з них ….)  Туземці «Вигукують О-о-о! хлопаючи по роті»; Мореплавці «Показують силу в руках, викрикуючи Ю-ху!»; Леді «В легкому запамороченні(рука до лоба) вигукують Ах!» (виконується тричі)

слайд

2.Поки ми на острові давайте   виконаємо наступне завдання. Для цього нам  потрібно  опрацювати відомості козака подорожника в підручнику ст. 73 (читання в групах 1-го абзацу)  Перевірка Гра «так чи ні» (без помилок 2 перлини, 1-2 помилки 1 перлина)

А) В океані налічується понад десять тисяч островів? Так

Б) Це менше ніж у всіх океанах? Ні

В) Природні умови різноманітні? Так

Г)У теплих водах біля екватора тихо та спокійно? Ні

Д) Біля полюсів вода в океані замерзає? Так

Мандруємо далі та зупиняємось біля наступного буйка.

Зупинка «Рослини та тварини океану»

За допомогою фотозйомок відеокамери розглянемо, який багатий тваринний та рослинний світ океану.

Слайд  

Слайд  Презентація «Рослинний та тваринний світ Тихого океану»

Після перегляду закріпимо свої знання з допомогою розповіді козака  подорожника в  підручнику на ст.73-74 та зробимо записи у зошитах завдання 2 «Допиши речення» .

Слайд

  • Які корисні копалини добувають з недр океану?
  • Чому в Тихому океані такий багатий тваринний та рослинний світ?

слайд

Руханка «Океан хвилюється раз, океан хвилюється два, океан хвилюється три… океанська тваринка на місці замри» (на екрані висвічується тварини океану, а діти їх копіюють)

Хвилинка- цікавинка (слайди……..)

VІІ  Підсумок уроку

Візитівка Тихого океану (колаж) ст.74 завдання 5 (користуючись даними за якими його можна вважати «рекордсменом»)

 

Слайд

VІІІ Домашнє завдання слайд

Ст 72-74- опрацювати зошит ст.7, ст.34, за вибраною фотографією підготувати цікаву інформацію про організми , які населяють Тихий океан.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Зайцева Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Зайцева Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Бабіч Лариса
Додано
1 грудня 2018
Переглядів
3417
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку