Урок №15
17.12.2019
11 клас
ТЕМА: Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми. Практична робота №5 Побудова діаграм
МЕТА : закріпити знання учнів про електронні таблиці, формувати знання про діаграми, їх типи, навчити будувати діаграми та графіки різними способами та форматувати їх; показати практичне застосування діаграм у житті; розвивати зорову і моторну координації, образне мислення, почуття прекрасного, навички порівняння й узагальнення під час обробки інформації; виховувати здоровий спосіб життя учнів, провести профілактику тютюнопаління.
Тип уроку: узагальнення вмінь та знань
Форма проведення: урок-дослідження.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Привітання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Кожна людина бажає жити довго й щасливо. Але що ми робимо для того, щоб вести здоровий спосіб життя?
Зверніть увагу на напис, який зроблено на дошці (він закодований, давайте його прочитаємо з допомогою сканера кюар код) : Слайд № 1,2
„ Тривожно і страшно, але ми, маємо унікальну здатність: зіштовхнувшись з неприємною для нас інформацією, прагнемо скоріше забути її. Немов залізна завіса опускаємося перед фактами, що змушують стурбуватися, помізкувати”.
Професор А.П. Лаптєв
Завдання сьогоднішнього уроку підняти цю завісу перед однією з актуальних і глобальних проблем людства і засобами табличного процесора, а саме за допомогою діаграм та графіків, подивитися по-новому на процес паління, як на процес скорочення свого життя. Урок пройде у формі дослідження з теми Слайд № 3
Проблемне питання нашого уроку: (закодоване) КУРИТИ, ЧИ ВАРТО КИНУТИ ПАЛИТИ? Слайд № 4,5
Для початку давайте прослухаємо Віку, що працювала з літературою, розповість про знайдену інформацію.
(Учениця зачитує повідомлення про шкоду паління).
(Показ фрагмента з мультфільму „Острів скарбів”)
Факти, що пролунали зараз, знайомі багатьом. Але чи можуть ці слова переконати курців у шкоді паління.
Багато дослідників, що вивчали вплив паління на тривалість життя, вказують, що ця шкідлива звичка віднімає в людини від 5 до 15 років життя. Ґрунтуючись на літературних даних, відомий лікар, кандидат медичних наук, доцент О.Ф. Синяков спробував підрахувати скільки «коштує» одна сигарета і виявилося, що в середньому вона укорочує життя курців на 7 хвилин.
Отже, зараз ми, використовуючи свої можливості та знання з математики, порахуємо вартість паління. Але виражати цю вартість будемо не в гривнях, а в загублених роках життя та проаналізуємо дослідження цієї проблеми в світі, на Україні та у нашій школі.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Інструктаж з ТБ за комп’ютером (картки лежать на партах закодований у QR-КОДІ)
Для виконання практичної роботи необхідно повторити матеріал, вивчений нами на попередніх уроках. Проходження тесту на сайті на «Урок» з теми «Функції в електронних таблицях та їх використання»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Перегляд презентації «Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми» Слайд № 6-28
V. Фізкультхвилинка для очей
VІ. Виконання практичної роботи
Вам було домашнє завдання провести опитування серед учнів нашої школи 7-11 класів. І визначити скільки курців є в кожному класі. Радік і Саша підготували дані про орієнтовний розрахунок вартості паління, та число курців у деяких країнах, а саме і в Україні. (І створити діаграму загальну. Скільки всього курців у школі)
Інструкційна картка
VІ. Підведення підсумків і результатів уроку
Підбиваючи підсумок уроку сподіваюся ми з вами узагальнили отриману інформацію, що стосується не тільки прийомів роботи в таблицях та діаграмі, а й формуванню компетентнісного ставлення до свого здоров’я. І ви над цим задумаєтеся.
- Так варто, чи не варто палити?
VІІ. Оцінювання.
VІІІ. Рефлексія. (картки з QR-КОД, учні вибирають самі)
ІХ. Домашнє завдання Слайд № 29
Побудувати діаграму своєї успішності за І семестр.
«Інформатика для мене — це...»
«Я б хотів (не хотів) бути на місці...»
Я хоті(ла, в) би дізнатися більше про…
Особливо корисними для мене були…
Мені сьогодні на уроці сподобалося працювати…
Я за сьогоднішній урок поставив (ла) би такі оцінки своїм однокласникам…
Я не хочу хвалитися, але я сьогодні …
Я сьогодні хочу подякувати…
Подаруй комплімент, хто сидить поруч
Чого ти можеш навчити інших?
Уяви, що ти вчитель. Що ти зміниш на уроці?
Лариса Петрівна, назвіть 5 слів, які опишуть сьогоднішній урок?
1