Конспект з інформатики для учнів 11 класу з теми "Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми. Практична робота №5 Побудова діаграм"

Про матеріал
Закріпити знання учнів про електронні таблиці, формувати знання про діаграми, їх типи, навчити будувати діаграми та графіки різними способами та форматувати їх; показати практичне застосування діаграм у житті; розвивати зорову і моторну координації, образне мислення, почуття прекрасного, навички порівняння й узагальнення під час обробки інформації; виховувати здоровий спосіб життя учнів, провести профілактику тютюнопаління.
Перегляд файлу

C:\Users\Вита\Desktop\коди\creambee-qrcode.pngC:\Users\Вита\Desktop\коди\qr-code (10).gifC:\Users\Вита\Desktop\коди\qr-code (9).gifC:\Users\Вита\Desktop\коди\qr-code (8).gifC:\Users\Вита\Desktop\коди\qr-code (7).gifC:\Users\Вита\Desktop\коди\qr-code (6).gif

Перегляд файлу

C:\Users\Вита\Desktop\коди\qr-code.gifC:\Users\Вита\Desktop\коди\qr-code (1).gif

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Вита\Desktop\коди\qr-code (3).gifC:\Users\Вита\Desktop\коди\qr-code (2).gif

 

 

 

 

 

C:\Users\Вита\Desktop\коди\qr-code (5).gifC:\Users\Вита\Desktop\коди\qr-code (4).gif

Перегляд файлу

Урок №15

17.12.2019

11 клас

 

ТЕМА:  Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми. Практична робота №5 Побудова діаграм

МЕТА :  закріпити знання учнів про електронні таблиці, формувати знання про діаграми, їх типи, навчити будувати діаграми та графіки різними способами та форматувати їх; показати практичне застосування діаграм у житті; розвивати зорову і моторну координації, образне мислення, почуття прекрасного,  навички порівняння й узагальнення під час обробки інформації; виховувати здоровий спосіб  життя учнів, провести профілактику  тютюнопаління.

 

 

Обладнання: мережа Інтернет, проектор, програма QR-КОД,  картки- інструкції до практичної роботи, презентація до уроку.

 

Тип уроку:  узагальнення вмінь та знань

 

Форма проведення:  урок-дослідження.

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

   Привітання.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.  Повідомлення теми і мети уроку. 

 

    Кожна людина бажає жити довго й щасливо. Але що ми робимо для того, щоб вести здоровий спосіб життя?

     Зверніть увагу на напис, який зроблено на дошці (він закодований, давайте його прочитаємо з допомогою сканера кюар код) : Слайд № 1,2

„ Тривожно і страшно, але ми, маємо унікальну здатність: зіштовхнувшись з неприємною для нас інформацією, прагнемо скоріше забути її. Немов залізна завіса опускаємося перед фактами, що змушують стурбуватися, помізкувати”.

 

                                    Професор А.П. Лаптєв

Завдання сьогоднішнього уроку підняти цю завісу перед однією з актуальних і глобальних проблем людства і засобами табличного процесора, а саме за допомогою діаграм та графіків,  подивитися по-новому на процес паління, як на процес скорочення свого життя. Урок пройде у формі дослідження з теми Слайд № 3

 

Проблемне питання нашого уроку: (закодоване) КУРИТИ, ЧИ ВАРТО КИНУТИ ПАЛИТИ? Слайд № 4,5 

Для початку давайте прослухаємо Віку, що працювала з літературою, розповість про знайдену інформацію.

(Учениця зачитує повідомлення  про шкоду паління).

  • А чи знаєте ви: хто саме завіз до нас тютюн і є винуватцем того, що люди мають цю шкідливу звичку – палити?

(Показ фрагмента з  мультфільму „Острів скарбів”)

 

Факти, що пролунали зараз, знайомі багатьом. Але чи можуть ці слова переконати курців у шкоді паління.

Багато дослідників, що вивчали вплив паління на тривалість життя, вказують, що ця шкідлива звичка віднімає в людини від 5 до 15 років життя. Ґрунтуючись на літературних даних, відомий лікар, кандидат медичних наук, доцент О.Ф. Синяков спробував підрахувати скільки «коштує» одна сигарета і виявилося, що в середньому вона укорочує життя курців на 7 хвилин.

Отже, зараз ми, використовуючи свої можливості та знання з математики, порахуємо вартість паління. Але виражати цю вартість будемо не в гривнях, а в загублених роках життя та проаналізуємо дослідження цієї проблеми в світі, на Україні та у нашій школі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Інструктаж з ТБ за комп’ютером (картки лежать на партах закодований у QR-КОДІ)

 

Для виконання практичної роботи необхідно повторити матеріал, вивчений нами на попередніх уроках.  Проходження тесту на сайті на «Урок» з теми «Функції в електронних таблицях та їх використання»

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

Перегляд презентації «Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми» Слайд № 6-28

 

V. Фізкультхвилинка для очей

 

VІ. Виконання практичної роботи

 

Вам було домашнє завдання провести опитування серед учнів нашої школи 7-11 класів. І визначити скільки курців є в кожному класі. Радік і Саша підготували дані про орієнтовний розрахунок вартості паління, та число курців у деяких країнах, а саме і в Україні. (І створити діаграму загальну. Скільки всього курців у школі)

 

Інструкційна картка

 

  1. Учням роздаються картки-інструкції по виконанню практичної  роботи.
  2. Короткий інструктаж по виконанню практичної роботи.
  3. Ознайомлення з критеріями оцінювання.
  4. Учні самі створюють на робочому столі папку «Практична робота №5» .  
  5. За допомогою формули обчислити середній бал кожного учня та занести до таблиці.
  6. На основі даних середнього значення побудувати  діаграму (по вибору учня)
  7. Задати параметри діаграми.
  8. Заголовок
  9. Задати підписи даних.
  10. Розмістити діаграму на аркуші  нижче таблиці.
  11. Колір фону та колір фігур задати за власним смаком.
  12. Поряд створити лінійчасту діаграму на основі тих самих даних таблиці. (Скопіювати діаграму і змінити її тип.)
  13. Продемонструвати результати роботи викладачу.
  14. Зберегти роботу у власній папці на комп’ютері учня під ім’ям «Діаграма».

 

VІ. Підведення підсумків і результатів уроку

 

    Підбиваючи підсумок уроку сподіваюся ми з вами  узагальнили отриману інформацію, що стосується не тільки прийомів роботи  в таблицях та діаграмі, а й формуванню компетентнісного ставлення до свого здоров’я. І ви над цим задумаєтеся.

- Так варто, чи не варто палити?

 

VІІ. Оцінювання.

 

 

VІІІ. Рефлексія. (картки з QR-КОД, учні вибирають самі)

 

ІХ. Домашнє завдання Слайд № 29

 

Побудувати діаграму своєї успішності за І семестр.  

 

«Інформатика для мене — це...»
«Я б хотів (не хотів) бути на місці...»

Я хоті(ла, в) би дізнатися більше про

Особливо корисними для мене були

Мені сьогодні на уроці сподобалося працювати…

Я за сьогоднішній урок поставив (ла) би такі оцінки своїм однокласникам…

Я не хочу хвалитися, але я сьогодні …

Я сьогодні хочу подякувати…

Подаруй комплімент, хто сидить поруч

Чого ти можеш навчити інших?

Уяви, що ти вчитель. Що ти зміниш на уроці?

Лариса Петрівна, назвіть 5 слів, які опишуть сьогоднішній урок?

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

„ Тривожно і страшно, але ми, маємо унікальну здатність: зіштовхнувшись з неприємною для нас інформацією, прагнемо скоріше забути її. Немов залізна завіса опускаємося перед фактами, що змушують стурбуватися, помізкувати”. Професор А. П. Лаптєв

Номер слайду 3

Урок-дослідження. Створення та настроювання діаграм, вибір типу діаграми. Практична робота №5 Побудова діаграм

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Проблемне питання нашого уроку: КУРИТИ, ЧИ ВАРТО КИНУТИ ПАЛИТИ?

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Типидіаграм

Номер слайду 8

Діаграма – це представлення даних таблиці в графічному вигляді, які використовуються для аналізу і порівняння даних.

Номер слайду 9

1.   Стовпчаста діаграма. Її зручно використовувати, коли необхідно отримати наочну порівняльну характеристику одночасно в кількох рядках і стовпчиках таблиці.

Номер слайду 10

2. Секторна (кругова) діаграма показує співвідношення частин у цілому. На кругову діаграму виводяться співвідношення показників, розміщених в одному рядку або стовпчику.

Номер слайду 11

3.  Лінійчата діаграма (графік) краще використовувати для зображення змін показників протягом визначеного часу

Номер слайду 12

4. Гістограма.

Номер слайду 13

5.  Точкова діаграма.

Номер слайду 14

6.  Діаграма з областями

Номер слайду 15

7.  Кільцева діаграма.

Номер слайду 16

Циліндрична

Номер слайду 17

Конічна

Номер слайду 18

Пірамідальна

Номер слайду 19

діаграми. Етапи створення

Номер слайду 20

1. Побудувати таблицю даних

Номер слайду 21

2. Виділити необхідні для побудови діаграми дані

Номер слайду 22

3. Вибрати інтерактивну вкладку Вставлення. Обрати потрібний тип діаграми і натиснути відповідну кнопку

Номер слайду 23

4. Обрати вигляд діаграми з запропонованого набору

Номер слайду 24

В результаті одержимо діаграму

Номер слайду 25

Діаграма містить такі елементиобласть діаграминазва діаграмилегенда. Лінії сіткиосі діаграминазви осей діаграми

Номер слайду 26

Редагування діаграми. Зміна параметрів діаграми відбувається з допомогою команд контекстного меню. Можна змінювати заголовки, легенду, підписи рядів і даних. Можна додавати нові дані для побудови діаграм тощо.

Номер слайду 27

Редагування діаграми

Номер слайду 28

Готову діаграму можна розмістити на окремому аркуші або на аркуші разом з даними.

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Домашнє завдання. Побудувати діаграму своєї успішності в І семестрі.

zip
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузмінська О.Г.)
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку