КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
З ЛОГІКО – МАТЕМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ
« ЧИСЛО І ЦИФРА 2»
(молодша група)
Вихователь: Пугач Н.О.
ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ: уточнювати уявлення дітей про цифру 1 та ознайомити з числом та цифрою 2; учити дітей співвідносити цифри (1,2) з певною кількістю предметів; продовжувати формувати навички навчально – пізнавальної діяльності; формулювати висновки результатів порівняння, вживаючи терміни «більше», «менше», «порівну»; розвивати мислення, пам’ять, увагу; виховувати позитивне ставлення до процесу пізнання, інтерес до заняття.
МАТЕРІАЛ: велика цифра 2, картки з цифрами 1 та 2 на кожну дитину, галявина, квіти, метелики, маски метеликів, вірш про весну.
ХІД
1.Організаційний момент
Вих. Діти, чому це так яскраво світить сонечко, стало тепло, весело заспівали пташки? Яка поре року прийшла? (весна)
Ішла весна-красна
У зеленій хустинці
Несла весна-красна
У скринці гостинці.
Ягнятам- травиці,
Гусятам-водицю,
Каченятам-ряску,
А малятам казку.
Діти, давайте закриваємо очі і уявимо, що ми з вами потрапили на весняну галявину ( відкриваємо очі). Дивіться діти, на нашій галявині з’явилася перша весняна квіточка. (Робота з ілюстрацією).
2.Практична діяльність
- Скільки квіточок виросло? (1). Одну квіточку позначаємо цифрою 1. Давайте з вами знайдемо цифру 1 з якою ми з вами познайомилися раніше (показують).
Діти, що потрібно для того щоб на нашій галявині виросли ще квіти? (дощ, світло, тепло, сонечко).
-А ось до нас і завітало сонечко, воно пригріло і на нашій галявині з’явилася ще одна квітка.
-Скільки квіточок стало на нашій галявині? (2) Викликаю дітей для рахунку. Показую цифру 2. Це цифра – 2.
-Цією цифрою позначають предмети, коли їх по два. Давайте роздивемося, ми з нею тільки знайомимося.
А оце ось цифра два,
В неї кругла голова,
Довгий хвіст, зігнута шийка –
Отака, як бачиш, двійка.
-На що схожа ця цифра? (відповіді дітей)
Написання цифри 2 в повітрі.
-А тепер знайдемо в тарілці цифру 2 і покажемо.
3. Дид.гра « Познач цифрою».
Діти на верхній смужці викладають одну квітку, на нижній смужці позначаюь кількість цифрою (1), ще викладають одну квітку і позначають кількість цифрою ( 2).
-Скільки квітів на верхній смужці? (2) І позначаємо цифрою 2.
-Діти, на нашу галявину прилетів гість, який теж любить сонечко. Хто це? (метелик) Викликаю до галявини дітей для рахунку метеликів.
4. Фізкультхвилинка.
-Скільки метеликів?(1)
-Скільки квітів? (2)
-Чого більше метеликів чи квітів? На скільки?
-Чого менше? На скільки?
На галявину прилетів ще один метелик.
Скільки стало метеликів?
-Скільки стало метеликів і квітів? (порівну)
-Якою цифрою позначають два метелика і дві квіточки? ( два)
5. Дид.гра. «Будь уважний».
-Скільки вушок у зайців ? (два)
-Скільки крил у горобців ? (два)
-Скільки лап у гусака ? (два)
-Скільки очей у їжака ? (два)
-Скільки рук у Попелюшки ? (дві)
-Скільки п’ятачків у хрюшки? (один)
6. Рухлива гра « Метелики і квіти».
Роздаю кожній дитині маску метелика і на килимі розкладаю великі квіти на кількість дітей. Під швидку мелодію метелики літають , а коли включаю повільну, метелики шукають собі квітку і сідають на неї відпочивати.
7. Підсумок.
-Яку цифру ми вивчили?
-Яке число позначає ця цифра ?