Презентація «Особливості нового Базового компоненту дошкільної освіти та зміни в освітньому напрямі «Гра дитини»

Про матеріал
«Особливості нового Базового компоненту дошкільної освіти та зміни в освітньому напрямі «Гра дитини»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Особливості нового Базового компоненту дошкільної освіти та зміни в освітньому напрямі «Гра дитини»

Номер слайду 2

Базовий компонент дошкільної освіти (БКДО) – державний стандарт, якого мають дотримуватися всі заклади дошкільної освіти країни. Документ повинен оновлюватися кожні 10 років, і зараз настав для цього час. - Для чого оновлювати БКДО? Світ, країна, діти змінилися, і сучасна освіта має відповідати викликам сьогодення. Тому основним завданням розробників було гармонійне поєднання традиційно сильної бази української дошкільної освіти з вимогами часу. Оновити, осучаснити, але не втратити ті досягнення, які вже є в нашій системі дошкільної освіти.

Номер слайду 3

Потрібно розуміти, що наразі не йдеться про абсолютно новий БКДО – це доповнення та розширення програми, яка була раніше, відповідно до нового Стандарту початкової освіти. БКДО має бути орієнтований не стільки на вимоги до дитини, як бути орієнтиром для вихователя й батьків. Вихователь має отримати з документу розуміння того, як розвивати дитину, щоби вона досягла потрібних компетентностей.

Номер слайду 4

Одним з обов’язкових напрямів оновленого БКДО є «Гра дитини»Ігрова компетентність — це здатність дитини до розвитку особистісного потенціалу (фізичного, психічного, соціального, духовного), наявність творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості, сформованість стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе.

Номер слайду 5

Ігрова компетентність формується у численних видах ігор: Творчих. Сюжетно-рольовіІгри на теми літературних творів. Будівельно-конструктивніСімейні Побутові СуспільніДраматизаціяІнсценування

Номер слайду 6

Іграх з правилами. Рухливі ігри. Дидактичні ігри. Великої, середньої, малої рухливостіСюжетні ігри з предметами. За переважанням основного рухуІгри-естафети. СловесніЗ іграшками. Настільно-друкованіНародні ігри. Забави. РухливіДидактичніОбрядові

Номер слайду 7

Емоційно-ціннісне ставлення дитини. Сформованість знань дитини. Життєві навички дитиниІгрова компетентність поділяється на:

Номер слайду 8

Емоційно-ціннісне ставлення: Дитина:виявляє інтерес до ігрової діяльності;висловлює емоційне ставлення до гри;має улюблені сюжети ігор та улюблені ролі;усвідомлює себе активним учасником ігрової діяльності;характеризує широке коло об’єктів довколишньої дійсності;створює та реалізує ігрові задуми (враховуючи власні пізнавальні, соціальні, моральні, естетичні потреби);відповідально ставиться до вибору та виконання ігрової ролі; відтворює свої життєві враження у рольовій грі, використовуючи виразні засоби; має пізнавальну потребу у моделюванні взаємин із партнерами по грі; виявляє повагу до думки іншого, реагує на зміни у правилах гри, демонструє інтерес до ігор інших дітей.

Номер слайду 9

Сформованість знань: Дитина: має уявлення про різні види ігрової діяльності, види ігор, у які можнапограти; знає дії у творчих іграх та у іграх з правилами; вміє залучати та приймати партнерів до спільної гри; обирає безпечне місце та атрибути для гри;демонструє сформованість рольових способів поведінки; свідомо використовує норми та етикет спілкування;знає зміст сюжетно-рольових, конструкторсько-будівельних, дидактичних, словесних, настільно-друкованих, рухливих зі співом і діалогом, режисерських, театралізованих, українських народних іграх

Номер слайду 10

Життєві навички дитинидитина здатна ініціювати організацію гри з однолітками за власним вибором.самостійно обирати тему для гри, розвивати сюжет на основі досвіду та знань, отриманих на заняттях, з літературних творів і казок.вправляється у дотриманні правил рольової взаємодії (узгодження,рівності, управління тощо). Разом з іншими дітьми облаштовує ігрове середовище, розподіляє ролі,намічає загальну лінію розвитку сюжету гри, зміст гри та ігровий простір. Адаптує свою поведінку відповідно до правил, самостійно їх застосовує унових ситуаціях, чітко їх дотримується до закінчення гри, контролює, щоб усі учасники їх виконували. Вміє налагоджувати партнерські взаємини завдяки діалогічному спілкуванню на основі ігрового задуму, рольової взаємодії або особистихуподобань, проявляє товариськість, толерантність, зважає на думку інших, стримує агресивні прояви, радіє спільному успіху, дотримується норм та етикету спілкування.

Номер слайду 11

Підтримка батьками процесу формування ігрової компетентності дитини полягає у:створенні в домашніх умовах мобільного ігрового простору;виявленні батьками поваги до гри як засобу формування базових якостей особистості дошкільників;інтересі до ігор дитини в садочку й урахуванні її ігрових інтересів у домашніхумовах;підтримці бажання дитини грати з іншими дітьми;емоційній позитивній реакції на самостійні ігри дітей;збагаченні емоційної сфери дитини враженнями від театральних, літературнихтворів з подальшим відображенням їх у грі;влаштуванні домашніх ігрових програм, залученні дітей до участі в ігровихпроєктах та інших формах ігрової діяльності, які організовує заклад дошкільної освіти;Участь батьків у розвитку ігрової компетентності дитини

Номер слайду 12

Дитина грається, досліджує навколишній світ, здобуває свій досвід і може його застосувати. І вона не має відчувати, що її спеціально чогось вчать – усе має відбуватися в процесі гри.

Номер слайду 13

pptx
Додав(-ла)
Сигидюк Зоріна
Додано
20 березня 2021
Переглядів
8491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку