Математика 6 клас
Тема: Позатабличне множення та ділення.
Мета:
- Закріпити навички позатабличного множення; вдосконалювати вміння виконувати множення і ділення в межах 1000.
- Систематизувати та узагальнити знання з теми, вдосконалювати обчислювальні навички.
- Розвивати увагу, мислення, пам’ять, математичне мовлення.
Виховувати ділову активність, наполегливість у досягненні мети, позитивні риси характеру,інтерес до предмета.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Добрий день, шановні діти.
Всі готові до уроку?
Тож пора нам починати
Математику далі вивчати
А щоб у нас все вийшло зробимо кожен собі настанову на урок.
Налаштування на урок – Увага! Закрийте очі і вимовляйте за мною: я все знаю, я все зможу, у мене все вийде.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Молоді. Ми налаштувалися на урок і починаємо працювати.
Спочатку перевіримо домашнє завдання. Для цього відкрили зошити, я візуально перевірю наявність домашньої роботи. Більш ретельно я її перевірю, коли зберу зошити на перевірку зошити.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
\- Діти, яку тему ми розглядали на попередніх уроках?
Сьогодні діти ми пораюємо знову над темою: Позатабличне множення та ділення. І мета нашого уроку:
- Закріпити навички позатабличного множення; вдосконалювати вміння виконувати множення і ділення в межах 1000.
- Систематизувати та узагальнити знання з теми, вдосконалювати обчислювальні навички.
- Розвивати увагу, мислення, пам’ять, математичне мовлення.
Виховувати ділову активність, наполегливість у досягненні мети, позитивні риси характеру, інтерес до предмета.
IV. Актуалізація опорних знань
Тож розгорнемо зошити і запишемо :Число та класна робота
Сьогодні діти вже 16 грудня. А яке свято вже починають чекати вся дітлашня.
Звісно це свято Святого Миколая. Цей святий здавна вважається покровителем діток. З неба він бачить кожного з вас. Знає, хто цілий рік був старанним, слухняним, а хто бешкетував і лінувався.
О а що це за звук. Діти на нашу електрону почту надійшов лист. Зараз поглянемо від кого. Діти це лист від самого Миколая. Давайте прочитаємо:
Милі діти!
Я вирушив до вас , щоб вчасно потрапити на свято. Але бешкетники чортеняти заважають мені. Вони хочуть закидати мене сніжками , щоб мої сани не змогли проїхати сніжною дорогою. Звертаюсь до вас тому що сніжки не прості, а математичні. Розв’язавши приклади на них ви звільните мені шлях на свято.
З повагою Святий Миколай.
1. Діти допоможемо Миколаю? Тож приготувалися. На екрані будуть з’являтися сніжки з прикладами, ми повинні усно їх розв’язати.
23+12 53+24 30-15 64-5
45+25 35+25 30+40 100- 25
2. Молодці!
А тепер, давайте діти, покажемо як правильно грати в сніжки.
Скажіть, скажіть : А яких правил ми повинні дотримуватися.
Отже я кидаю вам сніжку промовляючи приклад з табличного множення, ви повертаєте сніжку з правильною відповіддю.
На допомогу Миколаю вирішив прийти, діти навіть місяць. Надіслав математичних зірочок ,щоб вони вказували дорогу Миколаю. Чортенята перетворилися в зірочки і хочуть вказати невірний шлях ,щоб Миколай заблукав в лісі і не потрапив до діточок на свято . Але так як вони зовсім не вчилися в школі і не знають математики то на них написані неправильні математичні твердження. Отже ваше завдання: Визначити правильні математичні твердження відповідь на них буде – так, а на неправильні – ні.
Зрозуміло .Виконуємо:
Числа при додав називаються Числа при відніманні
доданок, доданок, сума? Збільшуються?
Мінус – це знак додавання? Число при додаванні
збільшується?
Числа 43,6, 5 – двоцифрові Числа 1, 4,6 - теж двоцифрові
Число 7 на 1 менше 8 Щоб зменшити число треба
виконати дію віднімання
. Молодці ви і з цим завданням справилися. Я пропоную вам надіслати ще помічників Святому Миколаю. Скажіть: А хто помічники у Миколая?
Вірно – Анголи.
Зараз на екрані з’являтимуться Анголи знов же математичні . Вони підготували вам приклади. Щоб Анголи стали на допомогу Миколаю, ми повинні їх розв’язати.
Готові. Тоді розпочинаємо , працюємо на дошці.
14*5 33*3 41*2
39:3 84:4 42:2
Молодці. Я бачу, що більшість учнів засвоїли алгоритм поза табличного множення та ділення чисел.
І ми трішечки втомилися , тому я пропоную провести фізхвилинку.
3. Задача
Діти поки ми відпочивали, а Ангелята готувалися почати виконувати свої обов’язки по захисту Миколая Чортенята знову зробили капосну справу.
Вони переплутали мішки з подарунками. І Миколай не знає який мішок брати з собою: там де 75 подарунків, чи там де 100.
Щоб допомогти – ми повинні розв’язати задачу.
В школі в старших класах навчається 25 дівчаток, а хлопчиків у 3 рази більше. Скільки дітей навчається в школі?
Робота над задачею.
Висновок:
- Тож який мішок повинен взяти Святий Миколай з собою?
Діти , а скажіть,що є символом новорічних свят?
Звісно ялинка.
Тож щоб і наші свята не пройшли без нашої красуні. Я пропоную нарядити нашу красуню.
Порівняйте числові вирази