Конспект з уроку Біологія для 8 класу на тему «Навчання та пам'ять»

Про матеріал
Мета. Формувати знання про пам*ять та її види, механізми запа*ятовування; про важливість врахування індивідуальних особливостей пам*яті в навчанні. Розвивати уміння досліджувати біологічні процеси та впливати на їх тренування, розвиток, зміцнення. Виховувати вміння дотримуватися основних правил розвитку пам*яті.
Перегляд файлу

Конспект з уроку Біологія для 8 класу на тему «Навчання та пам'ять»

 

Мета. Формувати знання про пам*ять та її види, механізми запа*ятовування; про важливість врахування індивідуальних особливостей пам*яті в навчанні.

Розвивати уміння досліджувати біологічні процеси та впливати на їх тренування, розвиток, зміцнення.

Виховувати вміння дотримуватися основних правил розвитку пам*яті.

 

Обладнання та матеріали. Підручник, схема “процеси пам*яті”, таблиця “Види научіння людини”, картка з переліком рухів, картка з 10 малюнками, картка з 10 парами слів, що не мають логічного зв*язку, картка з 10 парами логічно зв*язаних слів.

 

Тип уроку. Засвоєння нових знань

 

Основні поняття й ключові терміни: научіння, свідомість, увага, пам*ять

 

                                  Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Фронтальне опитування.

 

1. Що таке сигнальні системи?

2. У чому полягає відмінність між першою та другою сигнальними системами?

3. Які фізіологічні основи мислення?

4.Що таке свідомість?

5.Що є основними критеріями свідомості?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Повідомлення учнів.

 

 “Цікаві факти про пам*ять”

                                                            

Німецький комерсант й аргеолог Генріх Шліман міг вивчити нову мову усього за 6 – 8 тижнів.

 

Моцарт міг записати нотами та зіграти будь-яку пісню, яку він почув лише один раз.

 

Вінстон Черчилль знав напам*ять майже всього Шекспіра.

 

Одним з вражаючих прикладів є і пам*ять на телефонні номери. Операторка довідкової телефонної служби міста Хобарт на острові Тасманія Паула Прентис пам*ятає не тільки 128 603 номери телефонів своїх абонентів, але і їх імена, адреси, а також назви компаній та установ.

 

 Запитання  вчителя.

 

Чи можемо ми вдосконалювати свою пам*ять?

 

IV. Засвоєння нового матеріалу.

 

1. Навчання. Види навчання.

 

Розповідь вчителя.

 

Завдяки навчанню формується набута поведінка. Стійкість набутих форм поведінки залежить від пам*яті, що зберігає отриману інформацію.

 

Робота учнів з таблицею “Види научіння людини”.

 

2. Пам*ять. Основні правила розвитку пам*яті.

 

Розповідь вчителя

 

    Пам*ять є універсальним продуктом завдяки якому ми зберігаємо і в потрібний момент можемо відтворити те, що набуто в нашому досвіді.

     У пам*яті зберігається будь-яка інформація одержана людиною, але термін зберігання може бути різним, від частки секунди до десятиріч.

   Людина отримує інформацію про навколишній світ у різні способи: завдяки рухам, пізнавальним процесам, емоціям.

    Виділяють образну, рухову (моторну), емоційну і словесно-логічну (змістову) пам'ять

 

Лабораторне дослідження. Дослідження різних видів пам*яті.

 

Завдання1.                                                           

Дослідження рухової пам*яті.

 

Запам*ятайте та відтворіть 10 рухів учителя, який показує їх у певній послідовності. Підрахуйте кількість правильно й послідовно відтворених рухів.

 

Завдання 2.

 

 Дослідження образної зорової пам*яті.

 

Упродовж 10 с запам*ятайте 10 малюнків, що запропонував учитель. Запишіть їх. Підрахуйте кількість правильно відтворених малюнків.

 

Завдання 3.

 

 Дослідження образної слухової пам’яті.

 

Запам*ятайте 10 слів, що зачитував учитель з інтервалом між ними у 2 с. Запишіть слова, які запам*ятали. Підрахуйте кількість правильно й послідовно відтворених слів.

 

Завдання 4.

 

 Дослідження словесно-логічної пам*яті.

 

Прослухайте 10 пар слів, які мають логічний зв*язок. Запишіть слова правої половини ряду, коли вчитель буде зачитувати слова лівої половини. Підрахуйте кількість правильно відтворених слів

 

 

Підсумок дослідження.

 

1. Який вид пам*яті, на вашу думку, у вас розвинений найкраще?            Обгрунтуйте відповідь.

2. Що важливо у виборі майбутньої професії?

 

Бесіда. «Роль психофізіологічних можливостей в професійній діяльності».

 

 

VI. Підсумок уроку

 

      Враховуючи особливості пам*яті, слід особливу увагу звертати на роль сприйняття, як початковий етап всіх психічних процесів, на увагу та її роль у сприйнятті інформації.

        Пам*ять допомагає людині оволодіти досвідом минулих поколінь, зберігає індивідуальний досвід та передає його наступному поколінню, а також забезпечує використання досвіду для формування поведінки.

       Щоб запам*ятовування було успішним, слід дотримуватися певних правил.

 

 Робота учнів з підручником.  Правила розвитку пам*яті.

 

 

Висновки учнів.

 

   Пам*ять є психофізіологічним процесом, який можна розвивати.тренувати, зміцнювати.

 

Домашнє завдання.

 

Опрацювати текст п.51, 53, вивчити терміни.відпвісти на запитання 1 – 10 с.234, усно (підручник Біологія, В.І. Соболь).

Підготуватися до обговорення питання. «Як свідомі зусилля людини над собою сприяють розвитку пам*яті ?»                                  

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
29 грудня 2024
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку