Матеріал включає підбір різнорівневих завдань з критеріями оцінювання, які дозволять перевірити й оцінити рівень засвоєння матеріалу з біології за курс10 класу в здобувачів освіти, що навчаються за екстернатною формою.
Контрольна робота з біології за курс 10 класу
• екстернатна форма навчання
Блок запитань з критеріями оцінювання за відповідь. Варіант – 1 |
I рівень (3 бали) У завдання 1 – 6 із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б. |
2. Спільна ознака збудників СНІДу та грипу: а) наявний нуклеоїд; б) РНК-вмісні; в) ДНК-вмісні; г) проникають повітряно-крапельним шляхом.
|
2. Оберіть хвороби, що мають бактеріальне походження: а) холера, туберкульоз; б) поліомієліт, туберкульоз; в) ангіна, вітряна віспа; г) ангіна, СНІД.
|
3. У структурному гені закодована інформація про: а) хітин; б) гемоглобін; в) глікоген; г) крохмаль.
|
4. Виберіть процес усунення пошкоджень в молекулі ДНК за принципом: одне пошкодження – один фермент – одна реакція: а) реплікація; б) репродукція; в) пряма репарація; г) непряма репарація.
|
5. Визначте спадкову хворобу спричинену точковою мутацією: а) фенілкетунурія; б) синдром Марфана; в) шизофренія; г) синдром Дауна.
|
6. Який розподіл спадкового матеріалу між клітинами, що утворилися в результаті поділу гаметоцитів другого порядку? а) 22 хромосоми; б) 23 хромосоми; в) 44 хромосоми; г) 46 хромосом.
|
IІ рівень (3 бали) |
||||
1. Установіть відповідність між представниками (А– Г) та царствами Домену Еукаріоти (1 – 5), до яких вони належать. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. Установіть відповідність між фазами мітозу (А– Г) та їхніми процесами (1 – 5). Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
3. Завдання відкритого типу, що передбачає коротку обґрунтовану відповідь. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б. Порівняти фізіологічну та репаративну регенерацію. Навести конкретні приклади.
|
||||
ІIІ рівень (3 бали)
|
||||
І. Установіть відповідність між частинами зародка (А– Г) та органами (1 – 5), які із них формуються в процесі органогенезу. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
ІІ. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
1. Яке значення для живих організмів має гліколіз? Обґрунтуйте свою |
||||
думку.
2. За яких умов модифікаційні зміни залишаються в організмі на все життя? Наведіть приклади.
|
||||
ІV рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю. |
||||
1. Які наслідки для організму може мати білкове голодування? Дайте обґрунтовану відповідь. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. Складіть схему схрещування. У ході розв'язку задачі виконані кроки прокоментуйте. Батько блакитноокий, мати кароока; обидва резус-позитивні. У них народилося п'ятеро дітей, з яких четверо резус-позитивні, але двоє блакитноокі, і двоє кароокі. Одна дитина блакитноока й резуснегативна. Визначте генотипи батьків. Карі очі та наявність резусфактора домінантні ознаки. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б. |