Конспект. Задачі на пропорційний поділ

Про матеріал
Тема уроку. Задачі на пропорційний поділ. Мета:сформувати знання та навики розв`язування задач на пропорційний поділ. Розвивати вміння думати, зіставляти, аналізувати, знаходити незрозуміле, слухати один одного і вчителя. Виховувати свідоме ставлення до здобуття та застосування знань, культуру мовлення. Обладнання: таблиця «Задачі на пропорційний поділ», картки-завдання. Тип уроку: засвоєння знань, вмінь та навичок.
Перегляд файлу

Тема уроку. Задачі на пропорційний поділ.

Мета:сформувати знання та навики розв`язування задач на пропорційний поділ. Розвивати вміння думати, зіставляти, аналізувати, знаходити незрозуміле, слухати один одного і вчителя. Виховувати свідоме ставлення до здобуття та застосування знань, культуру мовлення.

Обладнання: таблиця «Задачі на пропорційний поділ», картки-завдання.

Тип уроку: засвоєння знань, вмінь та навичок.

Хід уроку

I.Організаційний момент.

Вчитель подає довідку про історію свята Наума і звертається до учнів із словами

«У день пророка Наума, і щодня, щоб Вам наука на ум ішла!».

    -То ж успіхів бажаю Вам сьогодні,

    Робота на уроці хай радість принесе,

     Обдарованість покажіть на кожному кроці,

      Кмітливість впевненості нехай Вам додає.

II. Перевірка домашнього завдання.

Учні перевіряють виконання завдань за записами, зробленими на дошці.

 Схема до задачі №1:

               Час                           Кількість деталей

               40 хв.      _____        540 дет.

               36 хв.      _____        х дет.

                  ;  х=600

: 600 деталей

  Схема до задачі №2:

                   Час                         Відстань

                    7 год     _____   434 км

                    12 год   _____   х км

                        ;  х=744

Відповідь:744 км

Запитання: За яким алгоритмом розв`язуємо задачі за допомогою пропорцій?

II. Актуалізація опорних знань

 «Будь-яка теорія важлива для практики» Ч. Колтон

 Закінчити речення: 1. Дві величини називають прямо пропорційними, якщо …

  2. Значення прямо пропорційних величин задовольняють рівність …

  3. Дві величини називають обернено пропорційними, якщо …

  4.Обернено пропорційні величини записують у вигляді рівності …

  Робота з таблицею

  Встановити вид залежності між величинами.

№ з\п

Величини

Прямо пропорційні

Обернено пропорційні

1.

Маса товару і його вартість при сталій ціні

 

 

 

2.

 

Маса тіла і його об`єм

 

 

3.

 

Довжина і ширина прямокутника при сталій площі

 

 

4.

Швидкість і час руху для подолання заданої відстані

 

 

5.

Периметр квадрата і довжина його сторони

 

 

6.

Тривалість руху літака і пройдена ним відстань при однаковій швидкості

 

 

7.

Вантажопідйомність машин  і кількість машин для перевезення вантажу

 

 

8.

Шлях, пройдений автомобілем і кількість обертів колеса

 

 

 

IV. Мотивація навчання , повідомлення теми і завдань уроку.

  Давньогрецькому філософу, поету, фізику Арістотелю (384-322р. до н.е.) належать слова: «Розум-це не тільки знання, а й уміння застосовувати їх на ділі».

 Предметом навчання математики є розв`язування різних видів задач. Ви маєте досвід розв`язування задач на зв`язок між величинами, на знаходження дробу від числа та числа за його дробом, задач на відсотки та на пропорційні величини.

 Тема сьогоднішнього уроку «Задачі на пропорційний поділ».

V.Засвоєння нових знань.

 Попелюшка, героїня французького казкаря Ш. Перро, мріяла потрапити на бал і наважилася попросити про це мачуху. «Добре, - хитро усміхнулася та, - поїдеш, але спершу мусиш пошити мені сукню. Візьмеш атласу, шифону і мережива у відношенні 5:3:2. Всього матеріалу затратити 20 метрів». Чи зможе Попелюшка потрапити на бал, якщо запаси атласу становлять 10 м, шифону 8 м, а мережива 5 м?

Аналіз розв`язання задачі за таблицею «Задачі на пропорційний поділ».

 Задача. Скільки метрів атласу, шифону і мережива у відношенні 5:3:2 потрібно взяти Попелюшці для пошиття сукні для мачухи, якщо всього тканини треба витратити 20 м?

 Розрізняють такі  види задач на пропорційний поділ:

 1. Поділ числа прямо пропорційно до набору натуральних чисел або дробових чисел.

 2. Поділ на частини у відношенні , оберненому до даних чисел.

     Задача( із записом розв`язання на дошці)

 Поділити число 190 на частини, обернено пропорційні числам 2, 4 і 5.

 Маємо відношення : : = : : = 10 : 5 : 4

  = 100;      =50;     = 40.

 Відповідь: 100, 50 і 40.

 Вказівка для розв`язування задач на пропорційний поділ (робота з підручником стр.145).

V I. Формування вмінь і навиків.

   1.Розв`язування задач із записом на дошці

 №766                                                                                                 №774(б)

3000 : (2+3) Х 2 = 1200;                                                        : : = 6:9:10,

3000: (2+3) Х 3 = 1800;                                                        200 : (6+9+10) Х 6 = 48;

                                                                                                  200 : (6+9+10) Х 9 = 72;

                                                                                                  200 : (6+9+10) Х 10 =80

 2.Усні вправи №757 – 759

 3.Розв`язування прикладних задач (робота в парах)

Задача 1. Щоб приготувати тісто для хліба потрібно взяти борошно, воду,олію у співвідношенні 10:5:1. Скільки кілограмів кожного продукту потрібно взяти для 3,2 кг тіста?

 Відповідь: 2кг, 1кг, 0,2кг

 Повідомлення учня про хліб.

Доповнення вчителя. Шануйте і бережіть хліб насущний, бо він закріпив нас на цій землі. Нас, українців, орачів і хліборобів. Бо тільки у нас є Богом благословенна земля, яка родить жито( від слова жити), пшеницю і овес, ячмінь і просо – стільки хліба, що можна нагодувати всю Європу.

Задача 2. Скільки грам листя м`яти, квітів бузини, квітів малини і води треба взяти у співвідношенні 1:1:1:7 для приготування 200 грам фіточаю при застуді?

Відповідь: 20г, 20г, 20г, 140г

Повідомлення учня.

Доповнення вчителя. Пийте, діти, фіточаї – геть женіть хвороби злі.

Цибулю, часник споживайте. Бо вони містять біологічно активні речовини, які вбивають ріст і розвиток мікроорганізмів, підвищують опірність організму.

 VII. Підсумок уроку.

-Задачі якого виду ми розв`язували на уроці?

-Як поділити число на частини, пропорційні даним числам?

-Скласти задачу для приготування 200г шоколаду за такими складниками: какао, цукор, масло.

- Скласти задачу для приготування 450г молочного напою за такими складниками: молоко, варення, вершкове морозиво.

Оцінювання результатів діяльності:

Учні… отримали … бали , пропорційні числам 3:4:4:5, що становить 32 бали. Скільки  балів отримав кожен учень?

Учні…отримали… бали, пропорційні числам 4:4:5:5, що становить 36 балів. Скільки  балів отримав кожен учень?

 VIII. Домашнє завдання.

Опрацювати п.22, №765, 767;

 Творче завдання – скласти задачу на пропорційний поділ.

 

 

 

 

 

                

 

 

docx
Додано
19 березня 2023
Переглядів
879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку