Конспект залікового заняття з мовленнєвого спілкування "Підводне королівство."

Про матеріал
Заняття для дітей дошкільного віку про умови життя риб у різних водоймах ,особливості будови тіла,способи пересування . Дидактична гра "Що необхідно рибці для життя?" Дидактична гра"Риби"
Перегляд файлу

Конспекти залікових занять з «Мовленнєвого спілкування» (комплексне та тематичне заняття), «Художньої літератури», «Навчання елементів грамоти» для дітей старшого дошкільного віку

Тема: «Підводне королівство»

Мета: Збагачувати уявлення дітей про умови життя риб у різних водоймах, визначити особливості будови тіла різних риб, показати взаємозалежність будови, способу пересування та  харчування від умов життя у різних водоймах. Вправляти в умінні складати описову розповідь про рибку за зразком вихователя та з власного досвіду. Виховувати турботливе ставлення до мешканців водойм,та бережне позитивне ставлення до природи. Розширити знання дітей про рух рибок в водоймі в процесі пошуково - дослідницькій діяльності та закріпити властивості льоду. Вправляти у прояві творчого ставлення  до виконання практичних та розумових завдань.

Матеріал: фланелеграф, дидактична гра «Що необхідно рибці для життя», дидактична гра «Риби», картина «Скарги природи», акваріум, пісочниці, іграшки, ракушка.

Хід заняття:

Мета: створити умови для збагачення, розширення та систематизації знань дітей про життя риб в різних водоймах

– Малята, давайте підійдемо до нашого куточка природи. А як ще можна назвати цей куточок? (живий куточок природи). А чому його так називають? (тому що в ньому живуть не тільки рослини, а й тварини, риби).

– Хто живе у нашому куточку?

  •           А які рослини ми вже знаємо в нашому куточку природи? (фікус, бегонія, алое, щучий хвіст).

– Малята, а це що? (акваріум).

– Які мешканці живуть у ньому? (риби).

– Як називаються ці риби? (гупії).

Дидактична гра «Що потрібно рибкам для життя»

Мета: закріпити знання дітей про риб, їх спосіб життя, характерні ознаки.

  •           А зараз пригадаємо, що необхідно рибам для їх життя. Тож давайте підійдемо до столика і виберемо тільки ті картинки де зображені речі, які необхідні для життя риб. (Діти вибирають картинки і розміщують їх на фланелеграфі, на картинках: вода, водорості, їжа - корм, мушлі, хвостик, плавники).
  •           А чому ти вибрав саме цю картинку?
  •           Чому ти вважаєш, що саме це необхідно рибкам?
  •           Молодці, ви вірно відібрали картинки.

Зразок розповіді вихователя.

  •           Перед вами картинки, розгляньте їх та оберіть собі одну, яка вам подобається.(діти вибирають картинку та сідають насільчики)
  •           Я теж собі обрала картинку з улюбленою рибкою і зараз я про неї розповім.

Розповідь вихователя про рибку за схемою:

«Моя улюблена рибка – барбус. Вона жовто-червоного кольору з чотирма чорними смужками. Тіло рибки округлої форми. А хвостик і плавники червоного кольору схожі на трикутник. Ця рибка дуже приваблива, легко уживається з іншими рибками».

  •           Діти, може хтось має свою улюблену рибку, і хоче розповісти нам про неї? (розповідь дітей про улюблених рибок за схемами та за питаннями).
  •           Якого вона кольору?
  •           Якої форми її тіло?
  •           Який у неї хвостик?
  •           Що він вам нагадує?

Описові розповіді дітей про риб за схемами. (Діти складають описові розповіді про риб за схемами)

Розгляд картини «Скарги природи»

Мета: сприяти оцінному судженню дітей, що до охорони природи, підвести до свідомого розуміння взаємозалежності між природою і людиною, формувати дбайливе ставлення до природи навички доцільної екологічної поведінки.

  •           Розгляньте уважно картину. Про що може нам поскаржитись природа?
  •           Що вона хоче нам розповісти? (висловлювання дітей)
  •           Як ви гадаєте, чи добре в такій річці живеться рибкам?
  •           Чому таке трапилось?
  •           Як треба поводитись під час відпочинку в лісі? (парку), щоб бути завжди для природи гарними друзями? (міркування дітей)

Дослід (з рибками льодяними різного кольору).

Мета: розвивати пізнавальні здібності дітей, здатність аналізувати робити умовиводи, висувати припущення.

– Малята, у мене для вас є сюрприз.

– Ось в мене є ще рибки, але вони незвичайні. А як ви гадаєте з чого вони зроблені? (з льоду).

- Пригадайте ще вчора це була водичка. А чому сьогодні наші рибки стали зовсім іншими? Що з ними сталось? Хто допоміг замерзнути?

- Де живе морозець? Доторкніться до рибок. Які ці рибки? Де можуть жити рибки?

- Давайте випустимо рибок у воду в акваріум. Ось одна рибка попливла, ось друга…

- Всі рибки красиві, різнокольорові. Давайте помилуємось, як гарно рибки  попливли в акваріумі. А зараз залишимо наших рибок нехай трішки освояться.

Фізхвилинка «Веселі рибки» (діти виконують рухи відповідно до тексту).

Є різні рибки у воді

Товсті, тоненькі, і худі

Дрібненькі рибки – малюки

А є великі – ось такі!

Є войовничі із мечами

Є з довжелезними хвостами

Є рибки срібні й золоті

Є дуже мудрі, є й пусті

Живуть вони в річках і в морі.

 

Перегляд фільму «Життя риб»

– Діти, а зараз запрошуємо вас до нашого кінотеатру. Тож сідайте всі зручно та подивимось фільм про рибок.

Текст розповіді.

Особливою красою та багатством вирізняються морське підводне життя.

Прозора вода, безліч рибок перетинають морський простір. Ми маємо можливість зустрітись в морському просторі з рибкою – клоуном. Як швидко, вправно вона плаває у воді. Вона зустрічає нас яскравим забарвленням. Рибка оранжевого кольору з білими довгими смугами. Має гарні плавнички, що роблять її подібною до пташки.

  •           Давайте помилуємось різноманітними рибками, що живуть у морі. Вони жваво снують у глибинах моря, роблячи характерні змахи хвостом та плавниками. (пауза).
  •           А зараз помилуємось ще однією рибкою. Ця рибка – мандарин. Срібляста із гарним забарвленням. Тіло всіяне блискучими, різнокольоровими плямами неначе художник їх розфарбував. Але це не так. Рибка мандарин – це створіння природи. Вони живуть серед коралів у морі.
  •           Які рибки вам сподобався найбільше?
  •           А що нового ви дізналися?
  •           Цікаво, а щоб рибки могли б розказати про своє життя у морі?
  •           Тож покрутились всі, повертілись та у рибок перетворились.
  •           Як же вам рибки живеться у морі?
  •           Про що б ви хотіли розповісти? (творчі розповіді дітей)
  •           А зараз ходімо дізнаємось, як же нашим різнокольоровим рибкам живеться в акваріумів в якому вони поселились?

Продовження досліду.

- Де поділись рибки?

- Що з ними сталося?

- Чому вони зникли? (діти висловлюють свої думки, що лід від тепла розтанув)

Дидактична гра «Назви правило»

Мета: вправляти в умінні розсудливого поводження з піском та  застосовуванні набутих знань в практичних діях з ним під час ігор з однолітками.

  •           А зараз ми з вами відправимося в підводне королівство на самісіньке  морське дно…
  •           Але спочатку пригадаємо правила поводження в цій пісочній країні ( діти розглядають піктограми).
  •           Діти, а що цей знак означає?
  •           Про що він нас попереджає?
  •           А що можна сказати про цей знак?

Гра з піском «Підводне королівство»

Ритуал входу.

«Покладемо свої долоньки на пісок… Заплющимо очі… І відчуємо, як сила поступає в наші ручки… Ви стали сильними, мужніми, впевненими у собі.»

  •           Молодці! Розплющить очі.
  •           Діти ми з вами у підводному королівстві.
  •           Колись цей пісок був морським дном по якому пливали риби (хвилясті рухи ребрами рук по піску), повзали змійки (рухи пальцями), лежали ракушки (надавлювання на пісок кулачками рук), відпочивали морські зірки (притискання долоньок до піску з розставленими пальцями).

– Малята, а давайте спробуємо відтворити підводне королівство.

Пригадайте, які мешканці жили в цьому королівстві? (рибки, змії, акули, зіркі морські…)

  •           Підійдіть до столика та виберіть собі іграшку, яка буде жити в вашому підводному королівстві.(Діти підходять до коробок з іграшками)
  •           Ну, малята, швидше приступайте до роботи (звучить спокійна музика, діти відтворюють морське дно, та морське підводне королівство).

Вихователь підходить до дітей і запитує:

  •           Як звати твого героя?
  •           З ким ти дружиш в підводному королівстві?
  •           А що цікавого є в твоїй країні?

«Яку ж гарну підводну країну ви побудували.

  •           Всі мешканці вашої країни дружні, веселі, добрі. В таку країну ніяке зло потрапити не зможе. Тому, що в вашій країні панує злагода, мир і добро.»

Ритуал виходу.

- Вже час повертатися до дому. Але спочатку, давайте гарненько заховаємо своє королівство (діти розгладжують пісок, кладуть долоньки на поверхню).

«На долоньки наші подивіться

Мудрішими стали вони!

Спасибі, вам любі діти,

Що мешканцям морським допомогли».

  •           Малята, ми стільки цікавих, корисних справ зробили, познайомились з новою рибкою, знайшли їй нових друзів і допомогли мешканцям підводного королівства.
  •           А тепер ми з вами підемо і помиємо ручки

 

docx
Додано
24 грудня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку