Конспект заняття - досліду «Основні та додаткові кольори» в умовах STEM

Про матеріал
Конспект заняття-досліду «Основні та додаткові кольори» в умовах STEM містить ознайомлення учнів з колірним кругом, основними та додатковими кольорами; метою є навчити змішувати кольори, вільно володіти прийомами роботи з фарбами; розвинути вміння зображувати навколишній світ через кольорові співвідношення, естетичний та художній смаки, емоційно приймати красу мистецтва і природи; викликати інтерес дітей до дослідницької діяльності.
Перегляд файлу

                         Комунальний Позашкільний Навчальний Заклад

                     Центр Дитячої та Юнацької Творчості «Дивосвіт»

                                        Криворізької Міської Ради

 

                                    

 

 

 

 

 

               Конспект заняття з малювання

                          (в умовах STEM)

           Тема: Основні та додаткові кольори

 

 

 

                                                                  

 

 

 

                                                                   Підготувала:

Керівник гуртка «Пензлик»

Балабанова Юлія Сергіївна

                                                                                              

 

                             

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття з малювання.  Основні та додаткові кольори.  

Тип: заняття-дослід

Вид: комбіноване

Вікова група: старша група

Тема: Основні та додактові кольори

Мета: ознайомити учнів з колірним кругом, основними та                               додатковими кольорами; навчити змішувати кольори,                                   вільно володіти прийомами роботи з фарбами; розвинути                                 вміння зображувати навколишній світ через кольорові                                 співвідношення, естетичний та художній смаки, емоційно                                приймати красу мистецтва і природи; викликати інтерес                                дітей до дослідницької діяльності.

Техніка виконання: акварельна.                  

Матеріали та обладнання: демонстраційний матеріал,                                                  репродукції картин українських художників,                                                    власні наочні зразки, фарби, пензлі, палітра, склянка з водою,                                                  конспект заняття.                                              

 

ПЛАН ЗАНЯТТЯ:

  1.              Організація гуртківців до заняття.
  2.              Підготовча частина.
  3.              Актуалізація опорних знань .
  4.              Оголошення теми та мети заняття.
  5.              Сприймання нового матеріалу.
  6.              Практична робота.
  7.              Аналіз дитячих робіт 

     8.      Підсумок заняття.

 

 

 

 

                                            ХІД ЗАНЯТТЯ: 

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ГУРТКІВЦІВ ДО ЗАНЯТТЯ.

  Привітання. Перевірити готовність до заняття. Побажати хорошого настрою, цікавого спілкування, творчої праці та натхнення.

 

  2. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА.

                                         ВСТУПНЕ СЛОВО

   Сьогодні на вас чекає особливе, незвичайне заняття – заняття-дослід. На занятті ви відчуєте себе чарівниками. Результатом нашої дослідницької діяльності має стати  композиція, на якій головний образ це …  Тільки дощик прошумів, над лужком, над лісом. Хтось у небі рушничок, вишитий розвісив (Веселка)

 

 3.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ.

Керівник  пропонує дітям розгадати кросворд, в якому приховане ключове слово.

                                               КРОСВОРД

1.Дерев’яний та верткий,              2.Невеличка деревина,

   Має хвостик хутряний,                 Із графіту середина

 На папері походив, кольоровий   Всім потрібна, щоб писати,

 Слід лишив. (Пензлик)                 Щоб картини малювати. (Олівець)

 

3. Невеличка хата,                         4. Бачити – не бачить,

    Там живуть малята.                       Чути – не чує,

    Ми їх, гостроносих                        Мовчки говорить,

    У футлярі носим. (Пенал)             Добре мудрує. (Підручник)

 

  Бесіда  спрямована на виявлення знань про кольори та вміння

  користуватись палітрою. 

                                      БЕСІДА З УЧНЯМИ

-         Що таке колір? (Виражальний засіб художника)

-         Які кольори ви знаєте? (Червоний, жовтий, синій…)

 

 

 

 

-         Чи знаєте ви, що таке палітра? (Невеличка дошка з дерева)

-         Для чого палітра призначена? ( На палітрі художники змішують фарби).

  4. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЗАНЯТТЯ.

  По - перше, отримати інформацію про колірний круг, про класифікацію     кольорів і навчитися застосовувати їх на практиці. 

По - друге, навчитися змішувати кольори на палітрі та отримувати додаткові  кольори.

  По - третє, розвинути вміння правильно зображувати веселку.

  ЗНАТИ:

-         основні кольори;

-         додаткові кольори;

 

   ВМІТИ:

-         змішувати кольори;

-         користуватися палітрою;

-         правильно застосовувати на практиці.

 5. СПРИЙМАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. 

  Природа подарувала нам багато різних кольорів, і це велике щастя, що ми   можемо їх бачити.

  Подивіться на цю цифру. (Вчитель показує табличку з цифрою 10000000).

  Як ви гадаєте, про що вона нам повідомить? (Варіанти відповідей).

  Виявляється, наше око розрізняє 10 млн. кольорових відтінків. Із величезної       групи кольорів виділяють три головні: червоний, жовтий та синій.   Основними або головними, їх називають тому, що ці кольори неможна отримати шляхом змішування інших. Але з них можна отримати другорядні. 

 6. ПРАКТИЧНА  РОБОТА. Проведемо досліди, кожен може упевнитися,   що основні кольори несуть у собі всю гамму веселки, тобто сім кольорів:  червоний, помаранчовий, жовтий, зелений, блакитний, синій та фіолетовий.

ДОСЛІД  №1:  Досліджуємо можливості основних кольорів під час змішування (мал.1).

-         Червоний + синій = фіолетовий

-         Жовтий + синій = зелений

-         Червоний + жовтий = помаранчовий

ДОСЛІД  №2: Якщо потрібно отримати інші відтінки кольорів, сміливо пробуйте змішувати на палітрі додаткові з основними кольорами.

ДОСЛІД  №3: Яскраві насичені кольори можна розводити водою, отримаємо світлі прозорі.

ДОСЛІД  №4:  За допомогою основних та додаткових кольорів створимо

веселку.


                                      

 

   ХІД  ДОСЛІДУ:

• малюнок розпочинаємо з правильного розташування лінії горизонту;

• олівцем наносимо лінійний малюнок;

• фарбами припрацьовуємо загальні форми малюнка;

• промальовуємо головний об’єкт малюнка – веселку;

7.АНАЛІЗ ДИТЯЧИХ РОБІТ.

  Оцінювання виконаних робіт (вербальне): прекрасні, чудові, дивовижні…

8. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.

                                              БЕСІДА

  Чого ви навчилися на занятті й про що нове дізналися?

  Розв’яжіть мистецькі приклади: 

                                                        

                                                        

 

 

 

                               

 

 

 

9. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.

 Отже, на занятті усі працювали і досліджували  уважно, зацікавлено, натхненно, тому кожен зміг відчути себе чарівником кольорів. А чарівники малюють чудові картини. Тому не зупиняйтеся на досягнутому! Попереду у вас ще багато недослідженого та невідкритого.                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку