Конспект заняття на тему « Бабусина ферма»
Програмовий зміст: Діамонологічна компетентність: Сприяти вмінню дітей легкуо і вільно відповідати на запитання дорослих. Вчити брати участь в колективній бесіді.
Лексична компетентність: Розширювати знання, збільшувати запас слів, що означають назву предметів: ферма, фермер.. Вчити розуміти і вживати узагальнююче слово: свійські тварини. Проловжувати вчити добирати слова протилежні за значенням ( антоніми ) : довгий, короткий.
Граматична компетентність: Продовжувати роботу над правильним вживанням іменників у різних відмінкових формах. Вчити використовувати прості види складнопідрядних речень зі сполучником –а-. Намагатися дотримуватися правильного порядку слів у оеченні.
Виховувати уважність, вміння спільно працювати, любов до природи.
Матеріал до заняття: Декорації фермерського господарства, свійські тварини : кінь, коза, корова, собака, кіт, фермер, презентація « Бабусина ферма».
Хід заняття.
Бабуся: Доброго дня, мої любі діточки. Я вас хочу запросити в гості на мою ферму. (прийшло повідомлення). Так, так. Мені прийшло голосове повідомлення з моєї ферми. Але я щось не можу нічого зрозуміти. Можливо ви мені допоможете. ( включаю аудіо запис голосів тварин).
- Кого ви почули?
- Ми почули корову, собаку…..
Тож давайте поспішати, щоб там не трапилося біди. Сідаємо в потяг і вирушаємо до мене на гостину, на мою ферму. ( ідемо потягом)
Ось ми і на фермі. Тут живуть мої тваринки, за якими я доглядаю. В мене є працьовитий помічник. А називається він фермер. . Ми разом тварин годуємо, гладимо, миємо, прибираємо після тварин. Котик, собака, корова, кінь, коза - це свійські тварини, бо за ними доглядають люди.
- Куди ми приїхали? ( на ферму)
- Хто живе на фермі (корова, кінь, коза, кіт, собака)
- Хто мені допомагає доглядати за тваринами? (фермер)
- Яку назву мають тварини, які живуть на моїй фермі ( свійські тварини)
( Запитую 2-3 дітей).
- Чому їх називають свійськими тваринами? ( бо за ними доглядають люди і живуть вони дома в хліві.)
Діти, давайте сядемо на килимок і подивимося, чим мої свійські тварини люблять займатися.
- Кінь коричневий, а коза біла.
- Корова любить травичку, а собака кістку.
- Кінь стоїть, а кіт лежить.
- У кота хвіст довгий, а у кози короткий.
- Кінь живе в хліві, а собака в будці
Не привикла я ось так сидіти, бо треба доглядати за тваринами і постійно рухатися. Давайте ми всі разом порухаємося.
Фізкультхвилинка.
Діти, поки ми рухалися, я десь загубила свої окуляри . Зір в мене поганий і тепер погано бачу. Тому потрібна ваша допомога. Пропоную вам подивитися на екран і допомогти мені . Я не бачу хто що робить в мене на фермі. Ви мені будете розповідати, я слухатим і все знатим.
- На фермі багато корів
- Фермер дає їсти корові
- Діти доглядають за коровою
- На фермі багато котів
- Фермер дає їсти котові.
- Діти доглядають за котом.
- На фермі багато кіз.
- Фермер дає їсти козі.
- Діти доглядають за козою.
Любі діти. Я вже засумувала за своїми тваринами. Тому мені дуже хочеться повернутися на свою ферму. Я вам відкрию секрет. Мої тварини дуже люблять гратися. Тому я пропоную вам з ними погратися в гру «Якої тварини не стало». Ви будете затуляти очі, а вони будуть від вас ховатися. Ви повинні бути дуже уважними, бо тварини хитрі і кмітливі. (Діти затуляють очі, а вихователь ховає тварину. Діти повинні вказати, якої тварини не стало.)
Що ж , діти, я дуже рада, що ви завітали до мене в гості.
- Де ви побували сьогодні? ( на фермі)
- Які тварини тут живуть? (кіт, собака , корова..)
- Як ми їх називаємо одним словом? ( свійські тварини)
- Хто мені допомагає доглядати свійські тварини? ( фермер)
А зараз вам час повертатися до себе в садочок. Вас там чекають ваші улюблені іграшки. Тож сідаємо на потяг і будемо вирушати в дорогу.
З ким ми будемо прощатися на фермі? (свійськими тваринами і фермером). Що треба сказати? ( До побачення. Було дуже цікаво.)
Повернення в садочок.