Конспект заняття "Цікава мандрівка до Звукляндії" (старший дошкільний вік)

Про матеріал
Конспект заняття "Цікава мандрівка до Звукляндії" для дітей старшого дошкільного віку (фонетико - фонематична складова та навчання грамоти)
Перегляд файлу

Дата проведення: 

Вікова група: старша

Розділ програми: фонетико – фонематична складова мовлення + навчання грамоти

Вид заняття: підсумкове

Тип заняття: фронтальне

ТЕМА: ЦІКАВА МАНДРІВКА ДО ЗВУКЛЯНДІЇ

Програмовий зміст:

Корекційно - розвиваючі завдання:

 розвивати:

- слухову увагу, мислення, фонематичний слух, слухову пам'ять;

- дрібну моторику, зорово-просторовий гнозис;

- мовне дихання, вміння регулювати силу голосу

Корекційно - навчальні завдання:

 закріпити:

- поняття «звук», «буква»;

- графічні зображення вивчених букви;

- поняття «голосний», «приголосний» звуки, їх умовні позначення, уміння розрізняти їх на слух;

- уявлення про те, що приголосні звуки можуть бути твердими та м’якими, вміння розрізняти їх на слух та їх умовні позначення;

- удосконалювати навички складового та  звукового аналізу слів;

Корекційно - мовленнєві завдання:

 вправляти:

- у слуховий диференціації голосних і приголосних звуків;

- у розрізненні на слух твердих і м'яких приголосних,;

- у злитому читання складів, доборі слів на заданий звук, склад;

- у складанні речень із заданим словом, кресленні графічних моделей речень без прийменників

Корекційно - виховні завдання:

 виховувати:

- інтерес до пізнавальної діяльності;

- повагу до товаришів, уміння взаємодіяти з в колективі

Матеріал:

Розвиваюче середовище логопедичного кабінету

Демонстраційна наочність: відеозвернення феї, презентація «Звукові доріжки»,  д/г «Веселі язички», д/г «Знайди зайве слово»,  коректурна таблиця з буквами, наочний матеріал «Що таке буква?», «Що таке звук?»

Роздавальний матеріал:  олівці прості,  завдання  на картках, картки із складами для читання, д/г «Звуковий тренажер», д/г «Які букви заховалися»

Художнє слово: вірш для привітання, девіз

Перебіг заняття

I. Організаційний момент

1.Привітання:

     Треба дружно привітатись,

     Добрий день!

     Друзям голосно сказати:

     Добрий день!

     Ти навколо повернись,

     Добрий день!

     Всім, хто поруч посміхнись,

    Добрий день!

    Всім, всім, добрий день!

На наших заняттях є головне правило: ми всі звуки і слова промовляємо чітко і правильно,  у нас є девіз, давайте його скажемо:

Ми будем розмовляти,

Всі звуки вимовляти,

Голосно, чітко, вміло,

Щоб усі нас розуміли!!!

II. Основна частина

 - Як гарно розпочався у нас сьогодні день!

- Подивіться, скільки гостей прийшло до нас.

- А ще у мене для вас є приємна новина:  чарівна фея Звуків та Букв запрошує нас у мандрівку до казкової країни «Звукляндії» (відеозвернення).  Фея залишила нам  чарівний квиток, який нам допоможе  потрапити до «Звукляндії». 

- Перед тим, як відправитись у мандрівку, потрібно зібрати речі для подорожі.

Д/в «Чарівний квиток»

Перебіг вправи

Квиток чарівний передавай,

Речі для подорожі скоріше збирай.

Діти передають квиток і називають слова – назви речей необхідних для подорожі.

-А гостей візьмемо з собою у подорож. (гості теж передають квиток та називають слова.

-А мешканці цієї країни приготували для нас цікаві завдання та випробування.

-Тому потрібно взяти з собою уважність,  розумність,  актив -ність,ввічливість, гарну поведінку.

-Молодці, речі зібрали, тепер можна відправлятися у мандрівку. На чому можна подорожувати? (відповіді дітей) Подорож наша чарівна і мандрувати ми будемо на чарівному транспорті звукольоті.

- Щоб наш звукольот  полетів, нам  потрібно прокласти маршрут на нашому навігаторі, допоможуть «Звукові доріжки». 

Дихально – голосова вправа «Звукові доріжки»

Перебіг вправи

На екрані навігатора (ноутбука) з’являються доріжки, які складаються з символічних позначень голосних звуків [А, У, О] в різних комбінаціях, діти відтворюють послідовність звуків зображену на доріжці на плавному, протяжному видиху, з  урахуванням додаткової позначки «тихо – голосно»

- Давайте разом заспіваємо звуки, які зображені на звукових доріжках

(тихо – голосно).

  • Будьте уважні, звертайте увагу на позначку «тихо» чи «голосно»

http://mtdata.ru/u25/photo1B6C/20481180641-0/huge.jpeg 

 

 

 

 

 

                                                                                                                 ТИХО

 

 

http://all4design.ru/uploads/images/Kids/preview/Kids_2664.jpg   

 

 

 

 

                     

 

                                                                                                    ГОЛОСНО

 

 

- Молодці, завдяки вам та звуковим доріжкам наш Звуколіт швидко знайшов правильний маршрут і привіз нас до чарівної Звукляндії.

- Щоб потрапити до чарівної країни, потрібно пройти через чарівні ворота .

  Д/г «Проплескай слово»

Перебіг вправи

   Кожна дитина отримує зірочку із зображенням предмету, назву якого 

  потрібно відплескати та визначити кількість складів в слові. Крізь   чарівні ворота проходить той, хто правильно визначив кількість складів.

 (якщо дитина правильно виконала завдання, то чується чарівний звук і дитина може пройти крізь чарівні ворота.

  • Перша вулиця чарівного міста «Звукова»

- Скажіть, що таке звук? (це те, що ми чуємо та промовляємо).

- Які можуть бути звуки мовлення? (голосні та приголосні).

- Подивіться на цій вулиці нас зустрічають веселі язички, але вони всі переплутали свої оселі.

- Давайте допоможемо їм розібратися.

  Д/г «Веселі язички»

Перебіг вправи

 Кожна дитина бере язичок, виділяє перший звук в слові, яке зображене на малюнку, визначає голосний він, чи приголосний та розміщує у певній оселі. - Молодці! Відправляємось далі, що це за незвичайні бульбашки.

  Д/г «Знайди зайве слово»

Перебіг вправи

Дитині пропонується картка, на якій зображено чотири предмета. Три слова починаються з однакового звука, а одне  - зайве. Дітям потрібно визначити зайве слово і позначити його на картці прищепкою.

H:\игры старша група\0134\авфавит а.jpgH:\игры старша група\0134\алфавит к.jpgH:\игры старша група\0134\алфавит м.jpg   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д/г  «Звукові тренажери» 

Перебіг вправи

Діти вправляються в слуховій диференціації твердих та м’яких приголосних звуків, закріплюють їх умовні позначення. Вчитель -  логопед промовляє приголосні звуки, а діти визначають його характеристику за твердістю чи м’якістю і пересувають фішку на відповідну позначку. В кінці гри, при умові правильного виконання завдання, у всіх гравців фішка опиняється на геометричній фігурі певного кольору.

-Мешканці Звукової вулиці дуже люблять зашифровувати слова.

- Зараз ми теж будемо шифрувальниками, запишемо слова за допомогою позначок, виконаємо звуковий аналіз слів:

Описание: https://struk.ucoz.ru/_ld/174/56850743.jpgОписание: http://i.mycdn.me/i?r=AzEPZsRbOZEKgBhR0XGMT1Rk4bLVRzgUYm6plZ3hMNgd0KaKTM5SRkZCeTgDn6uOyicОписание: http://www.playing-field.ru/img/2015/051819/4530255МАК, КОЗА, КІНО, КІНЬ

Описание: https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/2397645/9f009250-0455-4173-885d-fdc652f5cbc0/s1200?webp=false 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Картинки по запросу картинка козаОписание: Картинки по запросу картинка компьютераОписание: Картинки по запросу картинка куркаОписание: Похожее изображениеОписание: Картинки по запросу картинка коронаОписание: Похожее изображение(перевіряємо правильність виконання)

  • Нам пора вирушати далі нас чекає.
  • Але спочатку ми трішечки відпочинемо та розслабимось.
  • Будемо малювати на нашому обличчі

Самомасаж обличчя :

  • «Малюємо» лінії від середини лоба до вух сильними рухами - повторюємо 3 рази.
  •    «Малюємо» лінії від носа до вух, при цьому широко розставляємо пальці 

      повторюємо 3 рази.
- «Малюємо» лінії від середини підборіддя по напрямку до вух - 

      повторюємо 3 рази.
- «Малюємо» лінії на шиї у напрямку від підборіддя до грудей - повторюємо 

     3 рази.
- «Пішов дощик» - легенько постукуємо пальцями по обличчю, ніби граючи 

     на піаніно.
- «Стряхнемо з рук залишилися крапельки води», опустивши руки вниз.

  • Відпочили, пора вирушати далі.
  • А ось і вулиця  «Веселих букв» 
  • Хто живе на цій вулиці?

- Скажіть, що таке буква? (це те що ми бачимо, пишемо).

- Букви дуже люблять грати в різні цікаві ігри, наприклад «Хованки»

Д/в  «Хованки» 

Перебіг вправи

Діти отримують картки із завуальованими буквами. Кожна дитина індивідуально визначає, які букви сховалися у неї на картці.

-  А ще букви люблять ходити один до одного в гості.

- Допоможемо їм прокласти маршрути. Робота з коректурною таблицею: орієнтування на площині таблиці. (треба йти 2 клітини праворуч, 1 вгору…і т.д.)

-  І це завдання ми виконали, вирушаємо далі на вулицю  «Дружби» . Всі мешканці чарівної країни Звукляндії дуже дружні. Букви, наприклад, коли ходять в гості одна до одної, обов’язково дружаться.

Д/г  «Подружимо букви» 

Перебіг вправи

Кожна дитина читає  склад, який надруковано  на картці. Та добирає

лово, щоб починалося на прочитаний склад: ВА, НО, МА, БУ, ДІ…

  • Остання вулиця «Схематична», щоб туди потрапити, потрібно показати свою вправність та виконати вправи

Кінезіологічні вправи

У нас ручки – трудівнички ,

 Хоч вони і невеличкі.

Як беруться вже за справу

– Все виконують на славу

«Ліхтарики-зірочки»

Руки витягнути перед собою. Одну долоню стиснути в кулак, пальці другої розчепірені. Ритмічно змінювати позицію («зірочки запалилися і згасли»).

«Кільця»

По черзі якомога швидше перебирати пальцями рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. ін. Вправу виконувати у прямому (від вказівного пальця до мізинця) і в зворотному (від мізинця до вказівного пальця) порядку.

 «Кулак — ребро — долоня»

Послідовна зміна позиції рук: долоня, стиснена в кулак, долоня ребром.

  • Молодці, давайте згадаємо, які слова ми придумали зі складами. Придумуємо речення з цими словами та вибірково креслимо їх схеми ( речення без прийменників) .

III. Заключна частина

  • Наша подорож завершується, нас чекає  звукольот, займайте місця. Доки ми будемо летіти, давайте згадаємо нашу подорож.

Рефлексія:

Діти передають мікрофон і відповідають на питання

- Що  найбільше сподобалось?

- Що було важко в подорожі?

- Про що розкажуть вдома?

- Що найбільше вразило? 

- Що б ти змінив у подорожі?

- Куди ще б хотіли помандрувати?

- Ось ми і прибули до нашого дитячого садочка.

- Мешканці Звукляндії  нагороджують нас медальками,   і дарують ігрову абетку, щоб ми продовжували вивчати букви. Давайте підемо до групи і покажемо нову гру вихователю і самі роздивимось та пограємо.

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Скачки\103207515__041.png 

 

 

D:\Скачки\103207515__041.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«ЦІКАВА МАНДРІВКА ДО

ЗВУКЛЯНДІЇ»

конспект відкритого заняття

з дітьми старшої групи

підготувала і провела

вчитель – логопед Тимофєєва М.С.

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
14936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку