Конспект заняття "Диференціація б-д"

Про матеріал
Мета: вчити розрізняти звуки і букви б-д; розвивати фонематичне сприйняття, пам’ять, увагу, мислення; удосконалювати навички читання, письма,звуко-буквеного аналізу, зорового гнозису і праксису; збагачувати словниковий запас.
Перегляд файлу

Логопедичне заняття ,2 клас. Диференціація б-д

Тема: диференціація б-д

Мета: вчити розрізняти звуки і букви б-д; розвивати фонематичне сприйняття, пам’ять, увагу, мислення; удосконалювати навички читання, письма,звуко-буквеного аналізу, зорового гнозису і праксису; збагачувати словниковий запас.

Обладнання:профілі артикуляціЇ, предметні  малюнки, ноутбук, шкільне приладдя, жолуді, каштани.

                             Хід заняття

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми заняття.

- Сьогодні ми попрацюємо над розрізненням  рукописних малих букв б,д.

ІІІ.Диференціація б-д.

1.Профілі артикуляції. Б-приголосний ,дзвінкий, перешкода – зімкнені губи. Д- приголосний , дзвінкий, перешкода – кінчик язика.

 2. Каліграфічна хвилинка.

Буква б – то ніби білка,хвостик вгору підіймає.

 Буква д- то ніби дятлик,хвостик вниз завжди тримає.

Написати склади з буквами б,д.

3. Робота  біля дошки. Дописати «хвости», «петельки» буквам, орієнтуючись на крапки.

.                                              .   .                  .                                                  .

оуквар, оояг, прирооа, вероа, оуоинок, яолуко, оерево, оорога, гнізоо, оілка.

                .                 .                    .                         .             .                   .

4.Звуко-буквений аналіз. Відгадати загадки, записати відгадки, зробити звуко-буквений  аналіз записаних слів.

Наче, птиця крила має,

Все літає та співає:

Я медок ношу.

Не чіпайте, бо вкушу. (Бджола)

Влітку наїдається, а взимку відсипається. (Ведмідь)

Набита пухом,лежить під вухом. (Подушка)

Тік-так, а з місця ніяк. (Годинник)

Всі ми в шапочках-брилях

заховались під кущі,

бо як вийдемо на шлях –

враз опинимось в борщі.(Гриби)

Біла кора, тоненькі віти.

Що то є?- відгадайте, діти. (Береза)

5. Інтерактивна технологія «Вузлики».

Розгляньте рядки зліва направо, знайдіть слово і запишіть.

і

к

р

а

й

д

у

г

а

с

я

б

л

у

к

о

н

у

п

о

к

м

и

д

и

н

я

в

у

п

о

м

і

д

о

р

к

р

е

б

р

о

т

н

а

д

и

м

т

ь

ш

е

в

с

с

а

в

е

р

б

а

л

а

б

у

к

в

а

п

о

т

г

г

у

с

д

е

р

е

в

о

6. Пальчикова зарядка. Робота з розвитку тактильного відчуття.

1)Ми долоньки розітремо і зігріємо пальчики.

Будемо  гратися руками, як маленькі зайчики.

Пять братів, пять зайців, пять завзятих молодців.

То не в лісі сірі зайці, а умілі твої пальці.

(Вірш супроводжується рухами )

2) Викласти жолудями малу рукописну б, а каштанами – д.

7. Інтерактивна технологія «Шифрувальник». За першими буквами назви кожного малюнка скласти слово. Презентація.

8. Самостійна робота. Утворити , записати слова за допомогою префікса до-.                 (бігти, білити, брести, будувати, стрибати)

9. Удосконалення навичок читання. Прочитати текст, виправляючи помилки (Т. Л. Момот. Книга помилок. Для тих, хто не любить читати.Тернопіль: Навчальна книга – Богдан 2014 с.25).

ІІІ. Розвиток зорового сприйняття.

   Логопед показує аркуш паперу, на якому надруковані слова: зяблик, беркут, дятел, кабан, ведмідь, бобер, дрізд. Учні читають, запам’ятовують і записують ці слова.

ІV.Розвиток уяви, зорового гнозису, орієнтації у просторі. Дидактична гра «Дерево ввічливості».

   - Тепер ви зможете безпомилково визначити, яку ж букву потрібно писати. Тож вам буде  зовсім нескладно виконати наступне завдання.

Восени, як і з усіх дерев, з нашого дерева опало все листя. Та прийшла зима, пішов сніг і кожному з вас дісталась сніжинка зі словами, в яких пропущені букви[б], [д]. . Треба вставити пропущені букви і розмістити сніжинки на дереві так, щоб слова, які мають букву [б], були на лівій стороні дерева, а із буквою [д] – на правій. А на верхівці дерева  розмістіть слова, які мають і [б] [д].

(Спасибі, будь ласка, дякую, на добраніч, добрий день)

V. Підсумок заняття.

VІ. Домашнє завдання .

«Зашифрувати»  два слова з буквами б,д  за допомогою малюнків.

 

Література:

  1. Т. Л. Момот. Книга помилок. Для тих, хто не любить читати.Тернопіль: Навчальна книга – Богдан 2014 с.25.
  2. А. Я. Малярчук. Розвиток усного і писемного мовлення молодших школярів. К –ЛТД.2008.
  3. К. Г. Дяченко. Інновації в корекції писемного мовлення. Інновації в коркції писемного мовлення.Тернопіль: Навальна книга – Богдан, 2010
  4. Т. Л. Момот.Грамотійко. Логопедичний зошит№2. Тернопіль:Навчальна книга – Богдан, 2006, с 41.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 жовтня 2019
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку