Логопедичне заняття ,2 клас. Диференціація б-д
Тема: диференціація б-д
Мета: вчити розрізняти звуки і букви б-д; розвивати фонематичне сприйняття, пам’ять, увагу, мислення; удосконалювати навички читання, письма,звуко-буквеного аналізу, зорового гнозису і праксису; збагачувати словниковий запас.
Обладнання:профілі артикуляціЇ, предметні малюнки, ноутбук, шкільне приладдя, жолуді, каштани.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми заняття.
- Сьогодні ми попрацюємо над розрізненням рукописних малих букв б,д.
ІІІ.Диференціація б-д.
1.Профілі артикуляції. Б-приголосний ,дзвінкий, перешкода – зімкнені губи. Д- приголосний , дзвінкий, перешкода – кінчик язика.
2. Каліграфічна хвилинка.
Буква б – то ніби білка,хвостик вгору підіймає.
Буква д- то ніби дятлик,хвостик вниз завжди тримає.
Написати склади з буквами б,д.
3. Робота біля дошки. Дописати «хвости», «петельки» буквам, орієнтуючись на крапки.
. . . . .
оуквар, оояг, прирооа, вероа, оуоинок, яолуко, оерево, оорога, гнізоо, оілка.
. . . . . .
4.Звуко-буквений аналіз. Відгадати загадки, записати відгадки, зробити звуко-буквений аналіз записаних слів.
Наче, птиця крила має,
Все літає та співає:
Я медок ношу.
Не чіпайте, бо вкушу. (Бджола)
Влітку наїдається, а взимку відсипається. (Ведмідь)
Набита пухом,лежить під вухом. (Подушка)
Тік-так, а з місця ніяк. (Годинник)
Всі ми в шапочках-брилях
заховались під кущі,
бо як вийдемо на шлях –
враз опинимось в борщі.(Гриби)
Біла кора, тоненькі віти.
Що то є?- відгадайте, діти. (Береза)
5. Інтерактивна технологія «Вузлики».
Розгляньте рядки зліва направо, знайдіть слово і запишіть.
і |
к |
р |
а |
й |
д |
у |
г |
а |
с |
я |
б |
л |
у |
к |
о |
н |
у |
п |
о |
к |
м |
и |
д |
и |
н |
я |
в |
у |
п |
о |
м |
і |
д |
о |
р |
к |
р |
е |
б |
р |
о |
т |
н |
а |
д |
и |
м |
т |
ь |
ш |
е |
в |
с |
с |
а |
в |
е |
р |
б |
а |
л |
а |
б |
у |
к |
в |
а |
п |
о |
т |
г |
г |
у |
с |
д |
е |
р |
е |
в |
о |
6. Пальчикова зарядка. Робота з розвитку тактильного відчуття.
1)Ми долоньки розітремо і зігріємо пальчики.
Будемо гратися руками, як маленькі зайчики.
П’ять братів, п’ять зайців, п’ять завзятих молодців.
То не в лісі сірі зайці, а умілі твої пальці.
(Вірш супроводжується рухами )
2) Викласти жолудями малу рукописну б, а каштанами – д.
7. Інтерактивна технологія «Шифрувальник». За першими буквами назви кожного малюнка скласти слово. Презентація.
8. Самостійна робота. Утворити , записати слова за допомогою префікса до-. (бігти, білити, брести, будувати, стрибати)
9. Удосконалення навичок читання. Прочитати текст, виправляючи помилки (Т. Л. Момот. Книга помилок. Для тих, хто не любить читати.Тернопіль: Навчальна книга – Богдан 2014 с.25).
ІІІ. Розвиток зорового сприйняття.
Логопед показує аркуш паперу, на якому надруковані слова: зяблик, беркут, дятел, кабан, ведмідь, бобер, дрізд. Учні читають, запам’ятовують і записують ці слова.
ІV.Розвиток уяви, зорового гнозису, орієнтації у просторі. Дидактична гра «Дерево ввічливості».
- Тепер ви зможете безпомилково визначити, яку ж букву потрібно писати. Тож вам буде зовсім нескладно виконати наступне завдання.
Восени, як і з усіх дерев, з нашого дерева опало все листя. Та прийшла зима, пішов сніг і кожному з вас дісталась сніжинка зі словами, в яких пропущені букви[б], [д]. . Треба вставити пропущені букви і розмістити сніжинки на дереві так, щоб слова, які мають букву [б], були на лівій стороні дерева, а із буквою [д] – на правій. А на верхівці дерева розмістіть слова, які мають і [б],і [д].
(Спасибі, будь ласка, дякую, на добраніч, добрий день)
V. Підсумок заняття.
VІ. Домашнє завдання .
«Зашифрувати» два слова з буквами б,д за допомогою малюнків.
Література: