Логопедичне індивідуальне заняття з розвитку мовлення за темою «Узгодження слів у реченні. Лексична тема «Осінь» з учнем зі зниженим слухом»
Тема : Узгодження слів у реченні. Лексична тема «Осінь»
Мета: формувати вміння правильно узгоджувати слова в реченні, розвивати фонематичне сприйняття, мовленнєве дихання, чіткість мовлення, поширювати словниковий запас з теми «Осінь». Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: предметні, сюжетні малюнки, шкільне приладдя, гра «Чий звук», м’ячик масажний, комп’ютер, логопедичні таблиці.
Хід заняття
І. Підготовча частина.
- Сьогодні ми продовжимо вчитися правильно складати речення. В цьому нам допоможе пора року. Відгадай загадку і ти дізнаєшся, яка це пора року.
В жовте лист пофарбувала,
Урожай з полів зібрала.
Золотила вербам коси
Чарівна цариця - …(осінь)
ІІ. Основна частина.
1.Дихалі вправи.
«Лист опадає». Здмухати з долоньки паперові листочки .
«Краплинка». За допомогою соломинки для коктейлю здмухати паперові краплинки з хмаринки.
2. Голосові вправи.
«Вовча сімейка». Логопедичні таблиці. Провести пальчиком по лінії, відтворюючи виття дорослого вовка та вовченяти.
3. «Розсипане речення». За сюжетним малюнком скласти з даних слів речення.
4.»Фразовий конструктор». Презентація.
З предметних картинок та картинок, що позначають дію предмета(голка –шити, гроші - купити, кран – мити, і т.д.) скласти речення, правильно узгоджуючи слова. Записати їх у зошит.
5. Фізхвилинка. Проводиться з масажним м’ячиком.
Цей маленький їжачок покотився у лісок.
Він котився і котився, в праву ручку закотився.
Він котився і котився ,в ліву ручку закотився.
Я його в руках катаю свої пальці розвиваю.
Будуть пальчики сильніші, а голівка – розумніша.
6. Фонематичне сприйняття. Прослухати звуки , підібрати до них малюнки. Звуки: шум дощу, шелест опалого листя, курликання журавлів і т.д.
ІІІ. Заключна частина.
Про що ми говорили на занятті? Що тобі найбільше сподобалось?