Тема: ,,В гості зайчик завітав’’
Мета: Продовжувати знайомити дітей з дикими тваринами ( зайчиком), характерними ознаками зовнішнього вигляду, поведінки; викликати інтерес до життя тварин; розвивати спостережливість, увагу; виховувати любов до живої природи.
Матеріали та обладнання: ілюстрації ,,Зайці’’, ,,Кролі’’.
Хід заняття.
1. Ігрова ситуація-вихователь показує дітям чарівний мішечок з якого виглядають вушка зайчика і загадує загадку:
Я маленький, я вухатий,
Сірий,білий, весь пухнатий.
Я стрибаю, я втікаю,
Ще я куций хвостик маю.
Діти: Зайчик.
Вихователь: Давайте привітаємось із зайчиком. Зайчик приніс вам картинки із зображенням своїх друзів. Давайте розглянемо їх (діти розглядають картинки).
Запитання до дітей:
-Хто зображений на картинці?
-Де живуть зайчики?
-Якого вони кольору?
-Які в зайчиків вуха?
-Який мають хвостик?
-Кого зайчики бояться в лісі?
Пальчикова гімнастика: ,,Зайчик’’
На землі сніжок лежить,
Зайчик по сніжку біжить.
Мерзнуть вушка,
Мерзнуть лапки,
Бо без валянців
Та шапки. Ой!
Вихователь: А тепер малята давайте розглянемо картинку із зображенням кроликів.
-Де живуть кролики?
-Хто їх доглядає?
-Чим схожі кролики із зайцями?
(Вихователь пояснює дітям, що заєць, який живе в лісі, змінює колір хутра, щоб пристосуватися до тих умов, у яких він мешкає. А кролі, які живуть у селі, колір хутра не міняють, бо умови життя у них не змінюються).
Вихователь: А тепер давайте пограємо у гру.
Д / гра: ,,Хто де живе?’’
Мета: Закріпити назви диких та домашніх тварин; вміти їх звуконаслідувати та імітувати їхні рухи; розвивати пам’ять, мовлення, спостережливість.
Хід гри.
Вихователь в один куток стола ставить іграшкові дерева (ліс), а в другий куточок іграшкову хатинку та іграшки домашніх і диких тварин. Просить дітей допомогти іграшковим звірятам знайти свої домівки.
Звірята дякують малятам за допомогу.
Підсумок:
- Малята хто живе в лісі?
- Що вміє робити зайчик?
- Як ходить ведмідь?
- Як бігає лисичка?
- А які тварини живуть вдома?
- Що вміють робити?