Конспект заняття для дітей дошкільного віку "Вогонь буває різний"

Про матеріал
Даний конспект заняття розрахований на те, щоб знайомити дітей з побутом українського народу, поглибити знання дітей про українську оселю, ознайомити з народними традиціями з національним посудом. Уточнити знання про матеріали, з яких виготовляється посуд, про його використання в побуті, залучати дітей до гри з предметами посуду, розвивати мовлення, збагачувати активний словник дітей на основі знань і уявлень про навколишнє середовище, вчити розуміти зміст слів і правильно їх застосовувати, розвивати увагу, пам’ять, мислення, спостережливість, виховувати інтерес і повагу до народних традицій і звичаїв.
Перегляд файлу

«Різновид посуду, як предмет національного побуту»

Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з побутом українського народу. Поглибити знання дітей про українську оселю, ознайомити з народними традиціями з національним  посудом. Уточнити знання про матеріали, з яких  виготовляється посуд, про його використання в побуті. Залучати дітей до гри з предметами посуду. Розвивати мовлення, збагачувати активний словник  дітей на  основі знань і уявлень про навколишнє середовище, вчити розуміти зміст  слів і правильно їх застосовувати. Розвивати увагу, пам’ять, мислення, спостережливість.  Виховувати інтерес і повагу до народних традицій і звичаїв.

Обладнання: горщик, макітра, рогач, коцюба, качалка, мисник.

                        Хід заняття.

Діти входять до Світлиці, вітаються.

 – Добрий день вам, добрі люди!

 – Хай завжди вам радість буде,

 – Будьте здорові, щасливі, багаті,

 – Хай лунає сміх у вашій хаті.

– Нехай у вашій хаті будуть люди багаті!

Вихователь Діти, куди ми з вами прийшли?                  ( До хати. До світлиці).

 Так, до української світлиці. Подивіться, скільки тут різних речей. Що ви бачите? Які речі ви знаєте? (Піч).Так, це піч, вона велика і дає багато тепла.

Як ви гадаєте для чого потрібна піч? (Взимку на ній можна погрітися. А ще у  печі варять дуже смачний борщ, і   картоплю, і кашу, і печуть хліб). В давні часи піч  розмальовували, щоб вона була красива.А що на нашій печі намальовано?        (Квіти і півники).

 Що ще ви бачите в світлиці?  (Посуд). Так, посуд. Подивіться на посуд, в якому варять борщ і кашу.

Хто знає як він називається? (Це горщик).

 А це, діти, макітра.(2-3 дит.) Як ви гадаєте з чого вона виготовлена?(З глини).

Так, із глини. Якої форми макітра?  (круглої форми).Макітра круглої форми, глибока.

Як ви гадаєте, що тримають у макітрі?    (У ній тримають вареники, пиріжки, й вони довго залишаються  м’якими і смачними).Також у макітрі можна товкти часник із салом, щоб заправляти борщ.

 Подивіться на форму горщика і макітри (пауза).

 Які вони?  (Знизу вони вузькі, а доверху розширені).Як ви гадаєте навіщо?  (Це для того, щоб зручно було брати). Так, для того, щоб брати  рогачем  і ставити у піч  чи  виймати з неї.

 І ще тут є коцюба  (показати). Вона для того, щоб розгортати вугілля,  поправляти дрова. Рогач і коцюба завжди стоять у куточку біля печі.

 Що стоїть біля печі ?      (Рогач (показують).   Коцюба (показують).

  А який ви ще знаєте посуд?     (Глечик, миски, дерев’яні  ложки, качалка).

 Діти, а що роблять качалкою?  (Качають тісто).

Наталка – Полтавко, бери-но качалку,

Вранці покачай, вареників дай.

То чим, діти, тісто для вареників качають? Правильно, качалкою. Ось яка вона.

 Дерев’яна. Без неї і зараз не може обійтися жодна господиня.

Діти, а зараз давайте пограємо в гру на уважність.

 Я вам буду починати розповідати віршика, потішку. Ви ж, хто знає будете продовжувати, а після розповіді покажете той предмет, про який розповідалося.

– Киця Мура, де ти була?

 – У бабусі.

– Що робила.  Миски била.

                                                                      Диби – диби

                                                             Ішла баба по гриби,

                                                             А дід по опеньки

                                                             В неділю раненько…..

                                                              Нарвали опеньки,

                                                              Зварили опеньки,

                                                                Поклали опеньки

                                                               В макітру гарненько.

 

  Іди, іди, дощику,

 Зварим тобі борщику….

У новому горщику.

  А де стоїть весь посуд?  (На поличці).

 Так. Ця поличка називається мисник. Як називається поличка?  (Мисник).

А хто з вас пам’ятає з чого робили посуд?   (Посуд робили з глини, або з дерева).

 Так. А зараз давайте ще раз подивимося на посуд і пригадаємо як він називається. Роздивитись посуд і ще раз повторити назви.

Молодці, тепер трохи відпочинемо й пограємо в гру “Я маленький хлопчик, я маленька дівонька”

Виходять діти в українському  вбранні: хлопчик з дудочкою і дівчинка з  сопілкою. По черзі промовляють слова:

Хлопчик:  - Я маленький хлопчик,

              Виліз на стовпчик.    

              На дудочці граю,

              Пісеньку співаю, ду-ду-ду!   (показати)

               Дівчинка:  – Я маленька дівонька,

               Наче в полі квітонька,         

               На сопільці граю,   (показати)

               Пісеньку співаю   

               Всіх вас розважаю, ля-ля-ля!    (покружитися)

Решта дітей, пританцьовуючи, виконують відповідні рухи.

 А зараз ми з вами пограємо в гру, яка називається «Куди покласти?»

Вихователь викладає одну за одною картинки із зображенням продуктів харчування та страв, а діти, яких він викликає знаходять з-поміж інших картинок зображення посуду, куди це можна  покласти.

 Молодці!

 Отже, діти, де ми сьогодні з вами побували? (у Світлиці)

 А про що говорили?      ( національний посуд)

Що ми з вами гадали?     (згадали пісні, потішки, вірші).

 Все це надбання нашого українського народу, яке ми повинні шанувати.

Діти прощаються і виходять із Світлиці.

 

 

 

docx
Додано
26 грудня
Переглядів
4
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку